MotoGP Sepang Teszt
Superbike Aragon

Jerez Teszt 1.nap – Nakagami a legjobb, pályán az újoncok, csak a Honda motorja új

Kétnapos jerezi teszttel vette kezdetét a 2022-es MotoGP évad előszezonja, mely során teljes jövő évi mezőny pályára gurult, köztük mind az öt újonccal.
Forgó Ariel János 2021.11.18. 19:52:11
Jerezben került tehát megrendezésre a jövő évi szezonra felkészítő első teszt, mellyel egyúttal ténylegesen búcsút int majd a MotoGP a 2021-es évadnak. A gyorsaság jelenleg még annyira nem számottevő, mint általában bármilyen másik teszt során lenni szokott. Sokkal fontosabb például az, hogy egyedül a Honda volt az, mely egy teljesen új motorral gurult pályára. Az erőforrás, váz, aerodinamikai elemek és az airbox is új…egyszóval a teljes konstrukció egy az eddigiektől eltérő versenygépet jelent.
Alex Marquez
 
A HRC részéről ezúttal már pályára tudott gurulni a valenciai futamot kihagyni kényszerű Pol Espargaro, azonban ő csak holnap próbálja majd ki első ízben a jövő évi RC213V-t. és Vele ellentétben Alex Marquez, valamint Takaaki Nakagami már ma ráült a Honda legfrissebb technikájára, utóbbi ráadásul az élen is zárta a teszt első napját. A spanyol és a japán versenyző ráadásul nem csupán a 2022-es, de a 2021-es motorral is körözött, mindezt annak érdekében, hogy össze tudják vetni a két „csomag” közti különbségeket.
 
Egyedül a Honda hozott teljesen új motort a jerezi tesztre
 
Fejlesztések persze az összes többi márkánál nemkülönben vannak, viszont nem teljesen új motorokról beszélhetünk. Az Aprilia például kisebb első légterelő szárnyakat próbálgatott, valamint egy továbbfejlesztett kipufogórendszer, azonban a 2022-es motorblokkjuk még várat magára. A Yamahánál Quartararo ugyanazon motorral ment, mint a misanói teszt alkalmával (új felfüggesztés, új egykerekezést gátló elektronika, új váz), míg Dovizioso, aki visszatérése óta a 2019-es M1-essel ment, végre felülhetett a 2021-es motorra. Megejtette debütálását a Moto3-ból fellépő Darryn Binder is.
 
Új kipufogó a Ducatinál
 
Rengeteg fejlesztést hozott a Ducati, akiknél szatellit csapatokat, valamint (érkező)versenyzőket illetően is van változás bőven. Az immáron Ducatikkal versenyző Gresini Racingnél megtette első királykategóriás köreit Fabio Di Giannantonio (egyelőre a GP19-cel), illetve megkezdte új csapatába való beilleszkedést Enea Bastianini is. Az újonnan alakuló VR46 Racingnél Luca Marini egész jó tempót motorozva tizenegyedik lett, viszont régi-új csapattársa Marco Bezzecchi egyelőre (a gresinis Di Giannantoniohoz hasonlóan) most még csak a GP19-en szokhatja a királykategóriát.
Érthető módon a legtöbb újítás a gyári alakulatnál landolt, ahol Miller és Bagnaia is többek között egy új erőforrást próbálgatott, továbbá egy, a korábbiaktól látványosan különböző kipufogó rendszert. A Pramacnál Zarco és Martin is megkapta az új motorblokkot, azonban csak egyet, így azt felváltva próbálgatta a francia és a spanyol. Martin motorjára egyébként felkerült egy új aero fejlesztés is az első villákat illetően.
A KTM háza táján mint tudjuk a fél armada megújult, hiszen a gyári alakulatnál bár maradt Brad Binder és Miguel Oliveira, azonban a Tech3-hez érkezett az újdonsült Moto2-es világbajnok Remy Gardner, valamint az ezüstérmes Raul Fernandez. Az osztrák márka elhozta a helyszínre mindkét tesztversenyzőjét (Kallio és Pedrosa) is, de egyelőre csak a finn gurult pályára. A KTM leginkább olyan fejlesztéseket tesztelt, melyeken már a misanói teszt során is dolgoztak.
Végül, de nem utolsó sorban a Suzuki háza tájáról: Mir és Rins is elismerően nyilatkozott az általuk kipróbált új erőforrásról, mely több lóerőt ígér nekik az eddigieknél. A japán márka részéről rótta a köröket tesztcsapatuk is (Takuya Tsuda, valamint Sylvain Guintoli), ugyancsak a 2022-es szezonra való felkészülés jegyében.
 
 A jerezi teszt első napjának végeredménye:
(A táblázat utolsó oszlopa a megtett körök számát jelzi)
 
1 Takaaki NAKAGAMI LCR Honda Honda 1'37.313   68
2 Johann ZARCO Pramac Racing Ducati 1'37.356 0.043 78
3 Enea BASTIANINI Gresini Racing Ducati 1'37.402 0.089 51
4 Francesco BAGNAIA Ducati Lenovo Team Ducati 1'37.415 0.102 68
5 Maverick VIÑALES Aprilia Racing Aprilia 1'37.674 0.361 72
6 Alex RINS Team SUZUKI ECSTAR Suzuki 1'37.810 0.497 76
7 Franco MORBIDELLI Monster Energy Yamaha Yamaha 1'37.884 0.571 56
8 Jack MILLER Ducati Lenovo Team Ducati 1'38.002 0.689 61
9 Fabio QUARTARARO Monster Energy Yamaha Yamaha 1'38.020 0.707 73
10 Brad BINDER Red Bull KTM Factory Racing KTM 1'38.086 0.773 56
11 Luca MARINI VR46 Racing Ducati 1'38.149 0.836 58
12 Jorge MARTIN Pramac Racing Ducati 1'38.152 0.839 61
13 Pol ESPARGARO Repsol Honda Team Honda 1'38.165 0.852 45
14 Joan MIR Team SUZUKI ECSTAR Suzuki 1'38.194 0.881 71
15 Aleix ESPARGARO Aprilia Racing Aprilia 1'38.207 0.894 45
16 Alex MARQUEZ LCR Honda Honda 1'38.288 0.975 75
17 Miguel OLIVEIRA Red Bull KTM Factory Racing KTM 1'38.312 0.999 74
18 Andrea DOVIZIOSO WithU RNF Yamaha Yamaha 1'38.598 1.285 53
19 Raul FERNANDEZ Tech 3 KTM Factory Racing KTM 1'39.083 1.770 57
20 Mika KALLIO KTM Test Team KTM 1'39.276 1.963 79
21 Sylvain GUINTOLI Suzuki Test Team Suzuki 1'39.496 2.183 49
22 Fabio DI GIANNANTONIO Gresini Racing Ducati 1'39.628 2.315 48
23 Lorenzo SAVADORI Aprilia Test Team Aprilia 1'39.727 2.414 34
24 Remy GARDNER Tech 3 KTM Factory Racing KTM 1'40.170 2.857 52
25 Marco BEZZECCHI VR46 Racing Ducati 1'40.732 3.419 53
26 Takuya TSUDA Suzuki Test Team Suzuki 1'40.936 3.623 28
27 Darryn BINDER WithU RNF Yamaha Yamaha 1'41.749 4.436 49

Jerezi pályacsúcs: 1’36.584 (2020 Maverick Vinales, Yamaha)
2021-es pole pozció: 1’36.755 (Fabio Quartararo, Yamaha)
Versenyben futott leggyorsabb kör: 1’37.770 (2021 Fabio Quartararo, Yamaha)


Fotó: MotoGP Media
Forgó Ariel János
További cikkeink
Hozzászólások
Hétvégi menetrend

VB állása
1
MotoGP
F. Quartararo
Yamaha
278
2
MotoGP
F. Bagnaia
Ducati
252
3
MotoGP
J. Mir
Suzuki
208
4
MotoGP
J. Miller
Ducati
181
5
MotoGP
J. Zarco
Ducati
173
Kövess minket
Podcast