MotoGP Sepang Teszt
Superbike Aragon

Jerez Teszt 2. nap – Bagnaia három tizedre a pályacsúcstól, a HRC mindent bevet

Az idei utolsó hivatalos teszt zárónapján Francesco Bagnaia vitte a prímet, mégis a legtöbb kíváncsi tekintet talán a Honda versenyzőire szegeződik a HRC teljesen új versenygépe miatt. Persze a többi gyártó is villantott újdonságokat.
Forgó Ariel János 2021.11.19. 20:15:04
Legközelebb majd csak február elején, Sepangban láthatjuk ismét együtt a mezőnyt a következő hivatalos teszt során, így erre az évre gyakorlatilag véget értek a MotoGP érdemi eseményei. Persze ettől függetlenül privát tesztjei lehetnék még az egyes márkáknak és egyben csapatoknak, hiszen tesztversenyzőikkel akár folytathatják a munkát. A jerezi teszt zárónapján tehát a ducatis Francesco Bagnaia vitte a prímet a regnáló világbajnok, valamint Alex Rins előtt. Jól ment a hondás Pol Espargaro is, aki ma próbálhatta ki először a HRC teljesen új RC213V jelzésű motorját.
Takaaki Nakagami
 
A hírek szerint elsőre úgy tűnik, hogy a japán márkának sikerült megoldania azt a legfőbb problémát, mely eddig nagyban hátráltatta őket, vagyis a hátsó tapadás hiányát. Az LCR-nél Nakagami és Alex Marquez tegnap már elismerően beszélt az új motorról, csapatfőnökük pedig ma hozzátette, hogy a Honda mindent meg is tesz annak érdekében, hogy a javulás érdekében minden mozgathatót a versenyzői rendelkezésére bocsássanak. Ennek jegyében az LCR boxban például hat (!) motor is állt, melyekkel felváltva mentek versenyzőik.
 
Enea Bastianini
 
Teszt ide vagy oda, a Ducatinál nem csak a fejlesztések, de gyorsaság szempontjából is jól sikerült a jerezi teszt utolsó napja, hiszen Francesco Bagnaia mindössze három tizeddel volt lassabb Maverick Vinales 2020-ban futott pályacsúcsától. A hírek szerint a bolognaiak majd csak jövő februárban (távol-keleti tesztek során) döntenek arról, hogy pontosan mely új alkatrészek mellett teszik le a voksukat és állítják össze annak segítségével a 2022-es versenycsomagjukat. A nyolc ducatis közül hatan (Bagnaia, Miller, Martin, Zarco, Marini és Bastianini) immáron a 2022-esnek számító motorral köröztek, míg két újonc pilótájuk, Di Giannantonio és Bezzecchi egyelőre a GP21-et kapta meg.
Andrea Dovizioso
 
A Ducatival ellentétben a Yamaha esetében már nem beszélhetünk egyértelműen pozitív tapasztalatokról, legalábbis Fabio Quartararo úgy fogalmazott, hogy több motorerőre lenne szükség, kevesebb egykerekezésre (kigyorsításokon) és több hátsó tapadásra. Bár a hangvillások előrukkoltak egy új vázzal is, hiába az új fejlesztések, a francia szerint nagyon hasonlóak a köridők az újabb verziójú motorral, mint a régivel. Mint arról már tegnap beszámoltunk, Morbidellihez és Quartararóhoz hasonlóan Dovizioso is immáron a legfrissebb technikával megy, mégis kissé eltérő „csomaggal” mint a gyári alakulatnál szereplő márkatársai.
 
Maverick Vinales
 
Az Aprilianál is több alkatrész került kipróbálásra, azonban ők majd csak a február 11-13-i közötti indonéziai teszten határoznak véglegesen arról, hogy mely fejlesztésekből konfigurálják 2022-es versenymotorjukat. Ezzel szemben a Suzukinál már most letették a voksukat az új erőforrás mellett, így ma leginkább a motorvezérlő elektronikán és a vázon dolgoztak a kékek. A KTM-től kissé visszafogott vélemények érkeztek, mondván Bindernek, valamint Oliveirának pozitív és negatív tapasztalatai is akadtak, azonban összességében a februári sepangi tesztre többet várnának – vélhetően fejlesztések szempontjából a gyártó részéről.

 A jerezi teszt második napjának végeredménye:
(A táblázat utolsó oszlopa a megtett körök számát jelzi)
 
1 Francesco BAGNAIA Ducati Lenovo Team Ducati 1'36.872  
2 Fabio QUARTARARO Monster Energy Yamaha Yamaha 1'37.324 0.452 68
3 Alex RINS Team SUZUKI ECSTAR Suzuki 1'37.423 0.551 59
4 Pol ESPARGARO Repsol Honda Team Honda 1'37.496 0.624 46
5 Maverick VIÑALES Aprilia Racing Aprilia 1'37.622 0.750 82
6 Joan MIR Team SUZUKI ECSTAR Suzuki 1'37.634 0.762 73
7 Takaaki NAKAGAMI LCR Honda Honda 1'37.672 0.800 36
8 Enea BASTIANINI Gresini Racing Ducati 1'37.698 0.826 25
9 Jack MILLER Ducati Lenovo Team Ducati 1'37.717 0.845 39
10 Alex MARQUEZ LCR Honda Honda 1'37.760 0.888 56
11 Brad BINDER Red Bull KTM Factory Racing KTM 1'37.942 1.070 56
12 Luca MARINI VR46 Racing Ducati 1'38.025 1.153 56
13 Andrea DOVIZIOSO WithU RNF Yamaha Yamaha 1'38.029 1.157 58
14 Miguel OLIVEIRA Red Bull KTM Factory Racing KTM 1'38.085 1.213 56
15 Franco MORBIDELLI Monster Energy Yamaha Yamaha 1'38.100 1.228 30
16 Aleix ESPARGARO Aprilia Racing Aprilia 1'38.149 1.277 55
17 Johann ZARCO Pramac Racing Ducati 1'38.160 1.288 65
18 Jorge MARTIN Pramac Racing Ducati 1'38.435 1.563 34
19 Fabio DI GIANNANTONIO Gresini Racing Ducati 1'38.528 1.656 45
20 Raul FERNANDEZ Tech 3 KTM Factory Racing KTM 1'38.691 1.819 55
21 Lorenzo SAVADORI Aprilia Test Team Aprilia 1'38.724 1.852 60
22 Remy GARDNER Tech 3 KTM Factory Racing KTM 1'38.728 1.856 64
23 Sylvain GUINTOLI Suzuki Test Team Suzuki 1'39.040 2.168 56
24 Dani PEDROSA KTM Test Team KTM 1'39.185 2.313 58
25 Marco BEZZECCHI VR46 Racing Ducati 1'39.312 2.440 62
26 Darryn BINDER WithU RNF Yamaha Yamaha 1'39.941 3.069 55

Jerezi pályacsúcs: 1’36.584 (2020 Maverick Vinales, Yamaha)
2021-es pole pozció: 1’36.755 (Fabio Quartararo, Yamaha)
Versenyben futott leggyorsabb kör: 1’37.770 (2021 Fabio Quartararo, Yamaha)


Fotó: MotoGP Media
Forgó Ariel János
További cikkeink
Hozzászólások
Hétvégi menetrend

VB állása
1
MotoGP
F. Quartararo
Yamaha
278
2
MotoGP
F. Bagnaia
Ducati
252
3
MotoGP
J. Mir
Suzuki
208
4
MotoGP
J. Miller
Ducati
181
5
MotoGP
J. Zarco
Ducati
173
Kövess minket
Podcast