Már az utolsó simításokat végzi Spanyolországban a H-Moto Team gyorsasági motorosa az idei szezonkezdet előtt. Kovács Bálint túl van a Spanyol Superbike Bajnokság hivatalos tesztjén, és a jövő hétvégi első versenyhétvége előtt még több alkalommal is edzeni fog Jerezben. A cél egyértelmű: minél jobban felkészülni a szezonkezdetre.
Immár csak pár edzés választja el a H-Moto Team élversenyzőjét attól, hogy megkezdje eddigi pályafutásának legnagyobb kalandját. Ugyanis Kovács Bálint idén a Spanyol Superbike Bajnokság Open 1000 kategóriában indul a cseh New2Project vadonatúj Yamaha R1-s versenygépével. Noha a 19 éves versenyzőnek ez lesz a fő csapásiránya idén, nem titok, hogy egyre előrehaladottabb tárgyalások zajlanak a háttérben arról, hogy Bálint ott legyen néhány futamon az Endurance-világbajnokságon, melyen 2019-ben mutatkozott be.
Miután az év első hónapjaiban otthon készült fel fizikálisan és mentálisan a szezonra, így Bálint tökéletes állapotban érkezett meg a Spanyol Superbike Bajnokság kétnapos hivatalos tesztjének helyszínére, Jerezbe. Az elmúlt hétvégén szombaton és vasárnap is kétszer 45 perces edzéseken vett részt, amit még további edzések követnek majd a jövő hétvégi szezonnyitó versenyhétvége helyszínéül szolgáló jerezi pályán. Eddig minden a legnagyobb rendben, így Bálint maximálisan felkészülve várhatja első teljes spanyol bajnoki szezonját.
„Régen vártam már így a szezon első versenyét, mint most. A csapatom mindent megszervezett a számomra, és a hivatalos teszten kívül még legalább két napon keresztül gyakorolhatok majd Jerezben. A cseh csapat elképesztő fejlődésen ment keresztül tavaly óta, legyen elég csak annyi, hogy számomra egy vadonatúj, 2021-es Yamaha R1-est építettek meg, de az idei évre vásárolt kamionban ott van a tavalyi motorom és egy tartalékmotor is. Az eddigi két nap arra tökéletesen alkalmas volt, hogy visszarázódjak és felvegyem a nagypályás tempót. Úgy érzem, sikerült bemutatkoznunk egymásnak az új R1-essel, ami karakterisztikájában hasonlít a tavalyi Yamahámra, ám erősebb, jobban adja le a nyomatékot, illetve az új fékrendszere is elképesztő. Minden eltervezett munkát elvégeztünk, így a még előttünk lévő teszteken egy fontos feladatunk lesz, a szezonnyitóra meg kell találnunk a legoptimálisabb beállításokat” – fogalmazott Kovács Bálint.
Hogy milyen egy kör Kovács Bálinttal a 4,4 kilométeres jerezi pályán? Az alábbi videóból ez is kiderül:
Immár csak pár edzés választja el a H-Moto Team élversenyzőjét attól, hogy megkezdje eddigi pályafutásának legnagyobb kalandját. Ugyanis Kovács Bálint idén a Spanyol Superbike Bajnokság Open 1000 kategóriában indul a cseh New2Project vadonatúj Yamaha R1-s versenygépével. Noha a 19 éves versenyzőnek ez lesz a fő csapásiránya idén, nem titok, hogy egyre előrehaladottabb tárgyalások zajlanak a háttérben arról, hogy Bálint ott legyen néhány futamon az Endurance-világbajnokságon, melyen 2019-ben mutatkozott be.
„Régen vártam már így a szezon első versenyét, mint most. A csapatom mindent megszervezett a számomra, és a hivatalos teszten kívül még legalább két napon keresztül gyakorolhatok majd Jerezben. A cseh csapat elképesztő fejlődésen ment keresztül tavaly óta, legyen elég csak annyi, hogy számomra egy vadonatúj, 2021-es Yamaha R1-est építettek meg, de az idei évre vásárolt kamionban ott van a tavalyi motorom és egy tartalékmotor is. Az eddigi két nap arra tökéletesen alkalmas volt, hogy visszarázódjak és felvegyem a nagypályás tempót. Úgy érzem, sikerült bemutatkoznunk egymásnak az új R1-essel, ami karakterisztikájában hasonlít a tavalyi Yamahámra, ám erősebb, jobban adja le a nyomatékot, illetve az új fékrendszere is elképesztő. Minden eltervezett munkát elvégeztünk, így a még előttünk lévő teszteken egy fontos feladatunk lesz, a szezonnyitóra meg kell találnunk a legoptimálisabb beállításokat” – fogalmazott Kovács Bálint.
Hogy milyen egy kör Kovács Bálinttal a 4,4 kilométeres jerezi pályán? Az alábbi videóból ez is kiderül:
A Spanyol Superbike Bajnokság valamennyi futamáról be fogunk számolni az oldalunkon.
A 2021-es versenynaptártervezet:
1. | Április 10-11. | Jerez |
2. | Május 15-16. | Navarra |
3. | Június 19-20. | Aragon |
4. | Július 17-18. | Barcelona |
5. | Augusztus 28-29. | Navarra |
6. | Október 23-24. | Valencia |
7. | Október 30-31. | Jerez |
Fotó: H-Moto Team