MotoGP Sepang Teszt
Superbike Aragon

Létszám- és korhatár szigorítások a nevelőszériákban

2022-től szigorúbb követelmények minden alsóbb kategóriában.
Horváth Ádám 2021.10.22. 18:57:55
Miután idén már több szériában is halálos balesetet szenvedtek fiatal pilóták, ezért a nemzetközi szövetségnek reagálnia kellett, és 2 lépcsőben, de jelentősen szigorítanak jövőre valamennyi szériánál. Kétfajta változás fog életben lépni: egyrészt a nevezők létszámában, másrészt a nevezők életkorában. E szerint a világbajnokságon a szabadkártyásokkal együtt maximum 32 fő indulhat a Moto3-as, a Moto3 Junior, illetve a Supersport 300-as kategóriában. A Talent Cup sorozatokban a létszámot 30 főben maximalizálták.

Ami ennél sokkal jelentősebb, az a kategóriában indulók életkora. Jelenleg 16 év az alsó korhatár a Moto3-ban és a Moto2-ben, ezt 2023-ra 18-ra emelik. Ez alól a Moto3 Junior, illetve Red Bull Rookies Cup bajnok lehet annyiban kivétel, hogy ők már 17 évesen indulhatnak futamon, de a legfiatalabbakkal összefüggő rekordok alighanem nem lesznek többé megdöntve. Hasonlóan 16-ról 18-ra emelik az oldalkocsis ilágbajnokságban is az alsó korhatárt. A Supersport 600-as mezőnyben (ahol idén Sebestyén Péter indul) is 16-ról 18-ra emelkedik az alsó korhatár 2023-tól.

A Moto3 Juniorban jelenleg 14, a Supersport 300-ban pedig 15 év az alsó korhatár, azonban ez 2023-tól mindkettőnél 16-ra fog emelkedni. A Red Bull Rookies Cup is 1-1 évvel fog emelkedni, így a mostani 13-mal szemben jövőre 14, 2023-ban pedig 15 év lesz az alsó korhatár. A különböző Talent Cup-okban jelenleg 12 éves kortól lehet indulni, jövőre viszont már 13, 2023-tól pedig 14 évesen lehet csak. Ha valaki a jelenlegi szabályok szerint fiatalabban elkezdte, akkor az folytathatja a versenyzést, tehát a jelenlegi versenyzőkre ez már nem vonatkozik az aktuális kategóriában, de alighanem Pedro Acosta lehet az utolsó csodaújonc, akit 18 éves kora előtt felfedeztek a MotoGP-ben.

A korhatáron és a létszámkorlátozáson kívül további döntéseket is hoztak azzal kapcsolatban, hogy egyes pályákon megnövelt bukóterekre, vagy új rázókövekre lesz szükség, illetve a védőfelszerelések homologizációja is a legszigorúbb követelményeknek kell, hogy megfeleljen. Továbbfejlesztik a kommunikációt a versenyzőkkel a műszerfalon (például további ledpanelek).2022-től a sprintkategóriákban is kötelező lesz a légzsák viselete.

Fotó: Northern Talent Cup
Horváth Ádám
További cikkeink
Hozzászólások
Hétvégi menetrend

VB állása
1
MotoGP
F. Quartararo
Yamaha
278
2
MotoGP
F. Bagnaia
Ducati
252
3
MotoGP
J. Mir
Suzuki
208
4
MotoGP
J. Miller
Ducati
181
5
MotoGP
J. Zarco
Ducati
173
Kövess minket
Podcast