MotoGP

Lorenzo: „Egyértelműen gondot jelentenek a láncproblémák”

Csapattársának az egyik termasi edzésen, az ötszörös világbajnoknak pedig az austini kvalifikáción ugrott le a lánc a Hondájáról, így ezt mindenképp orvosolniuk a spanyol szerint.
Szeretnél élőben szurkolni kedvenc motorversenyződnek az augusztus eleji brnói futamon? Akkor van egy ajánlatunk számodra: az előző évekhez hasonlóan idén is megrendelheted belépődet jegyshopunkon keresztül a MotoGP Cseh Nagydíjára – a jelenlegi áron már csak június végéig!

Deja vut érezhettünk az Amerikai Nagydíj időmérőjének második szakaszában, amikor Jorge Lorenzo a motorját a célegyenesben leparkolva szaladt vissza a bokszához a második gépéért: a spanyol ezzel mostani csapattársa, Marc Marquez emlékezetes 2015-ös futását idézte meg, amely után a repsolos annak idején pole-t szerzett és pályacsúcsot repesztett. Lorenzónak most a lánc leesésével gyűlt meg a baja, s miután Marqueznek Argentínában adódott hasonló problémája, az ötszörös vb-első szerint ezt már nem veheti fél vállról a Honda:

„A lánc leesett, így nem tudtam folytatni. A falnak kellett támasztanom a motort, és felülnöm a másikra. Marckal is ez történt Argentínában, szóval ez már a második alkalom. Egyértelműen problémát jelent, túl sokszor történik már meg. A csapat meg fogja vizsgálni a helyzetet, s meglátjuk, mit tehetünk annak érdekében, hogy mindezt elkerüljük a jövőben” – idézi Lorenzót a Motorsport.com.
A spanyol a futásáról is beszélt: „Az egyenes nagyon hosszú, és gyakorlatilag a végén parkoltam le a motort. Mi vagyunk az egyik első csapat a bokszutcában, szóval nagyjából 300-400 métert futni tíz kiló plusszal megpakolva nem volt egyszerű. Az biztos, hogy nem fogom legyőzni Usain Boltot, elég lassú voltam, de így a lehető leggyorsabban futottam.”

Lorenzót még az is hátráltatta, hogy a második számú motorja teljesen másképp volt beállítva, így csupán a 11. pozícióba kvalifikálta magát: „Talán tudtam volna 2:04-es kört motorozni, amellyel befértem volna az első tízbe, de ezen a pályán még mindig messze vagyunk a leggyorsabbtól. Annak örültem, hogy bejutottunk a Q2-be, viszont ott ezzel a problémával és a koncentráció elvesztésével nehéz volt javítani, ráadásul a második motor teljesen más is volt. Ki kellett próbálnunk egy másik beállítást, ezért nehéz volt vele jól menni és javítani a helyezésünkön. Ugyanakkor mindez biztató is, mert rengeteg dolgot kipróbáltunk, ami versenyképessé tehet minket a jövőben.”

Fotó: Repsol Media


Hozzászólások