MotoGP

Lowes: “Az Apriliánál f’x’szfejek dolgoznak”

Sam Lowes meglepő őszinteséggel nyilatkozott az Apriliánál töltött egy évéről, amely talán arra is magyarázat lehet, hogy az angol motoros miért nem szeretne többé az olasz gyártónál versenyezni.
Sam Lowes 2013-ban Yamahával nyerte meg a Supersport világbajnoki címet, amelyet követően 2014-ben már a Moto2-ben, Speed Up-pal húzta a gázt. Három középső kategóriás évet követően (2015-ben összetettbeli negyedik, 2016-ban pedig ötödik lett) 2017-ben az Aprilia MotoGP alakulatánál kapott lehetőséget, ahol azonban túl sok sikerélmény nem érte, hiszen mindössze öt világbajnoki pontot gyűjtött az egész szezon során. A brit versenyző a the-race motoros oldalnak adott riportjában elég nyersen fogalmazva elmondta, hogy mit gondola az Apriliáról és az ott dolgozókról. “Amennyiben mások, akik felültek még az Apriliára, jól mentek volna, akkor másként gondolkoznék.” – kezdte Lowes korábbi kenyéradója a noaleiek MotoGP alakulata kapcsán. “Azonban végül is az egész továbbra is egy vicc.” – mondta a brit pilóta, majd így folytatta: “Bejelentették a 2021-es versenyzőiket, de közben mégsem. Hogy versenyezhet valaki a legmagasabb szinten, ráadásul gyári csapatként úgy, hogy mégis így tesz? Ez számomra is azt mutatja, hogy vannak arrafelé érdekes dolgok.”
“Közvetlenül utánam Scott is csak szenvedett, majd a brit Superbike-ban versenyeket és bajnoki címet nyert, aztán elment a Superbike vb-re, ahol szintén voltak futamgyőzelmei, most pedig az emberek már arról beszélnek, hogy visszatérhet a MotoGP-be. Az Apriliánál majdhogynem kinevették, amiért a nézők közé dobta a bőrruháját, miután utolsóként zárt. Ők azonban ezt érik el az embernél. Most viszont visszatért (Scott Redding – a szerk.) a mezőny elejébe mert egy ki***ott jó versenyző.” – nyomatékosított Lowes. “Egyszerűen f*szfejek vannak ott, ennyi az egész. Olyan f*szfejek, akik csak a saját s*ggüket védik és nem értik azt, hogy hogyan kellene a dolgoknak működnie. Nem tisztelnek más embereket, de magát a versenyzést sem, ez hiányzik belőlük. Nem túl elegáns, amit Bradley-vel és Lorenzóval tesznek nemde?” – utalt ezzel Lowes arra, miszerint az Aprilia korábban bejelentette, hogy csak a 2021-es előszezoni tesztek végén döntik el, hogy Bradley Smith és Lorenzo Savadori közül ki lesz Aleix Espargaro csapattársa.
 
Lowes 2017-ben az Aprilia MotoGP gépén
 
“Nyilvánvaló, hogy Bradley-nek kellene kapnia az ülést, ha csak kettejüket nézzük. Ehhez nem kell túl sokat gondolkozni. Valami más lehet azonban a háttérben, különben miért ne lehetett volna már bejelenteni? Egyszerűen hülyén néz ki az egész. Nagyon furcsa, én pedig csak sajnálni tudom őket.” – nyilatkozta Lowes, aki elmondta azt is, hogy tisztában van vele, miszerint az idő és a kor ellene dolgozik, ha arra gondola, hogy visszatérhet-e még a királykategóriába. “A gond az, hogy már 30 éves vagyok, a kor pedig sokat jelent – azonban ha megnyertem volna a világbajnokságot talán az számítana és újra lehetőséget kapnék a MotoGP-ben. 2020-ban jó és egyben gyors voltam, ha pedig motivált vagy, akkor a kor az csak egy dolog. Ugyanakkor úgy érzem, hogy képes vagyok a Moto2-ben ezzel a csapattal folytatni jövőre és azután is. Hogyha maradhatok a Moto2-ben, akkor miért ne tenném?”
 
A brit motoros jól érzi magát a Moto2-ben, ráadásul 2020-ban kiválóan teljesített a középső géposztályban
 
“Természetesen az ember mindig feljebb akar lépni. Egyszer újra megpróbálnám, hogy lássam miként boldogulok, mivel tényleg azt hiszen, hogy rendben lenne a dolog, habár korábban nem igazán ment...ki tudja. Most azonban már én is más vagyok, mint korábban voltam. 2020-ban rengeteget fejlődtem magabiztosság terén is. Minden pályán gyors voltam, Q1-be pedig sosem kerültem. Tizenhárom futamból kilencszer sikerült az első sorba kvalifikálnom magam. Ezt elég nehéz megtenni a Moto2-ben. Versenyképes voltam, egy részem pedig azt mondja, hogy inkább vagyok gyors a Moto2-ben, mintsem visszatérjek a MotoGP-be úgy, hogy bármilyen ülést kapjak. Ezt már megtettem, még ha nem is élveztem.” – emlékezett vissza Lowes, aki idén is a Marc VDS színeiben, a Moto2-ben húzza majd a gázt.

Fotó: MotoGP Media


Hozzászólások