Magny-Cours, 2. szabadedzés: Giugliano javított a legtöbbet, Rizmayer nem vett részt az edzésen, Tóth maradt a 26.

Igazán érdekesen alakultak az erőviszonyok a Superbike géposztály második szabadedzésén. Az első hat helyen öt különböző márkát is találunk, mind közül a legjobb a Ducati lett, Davide Giugliano révén. Rizmayer Gábor sajnos nem tudott részt venni a tréningen, miután a BMW S1000-es alapos javításra szorult a délelőtti bukás miatt.
Kálmán András 2014-10-03 16:27:08
Sajnos magyar szempontból nem kezdődött jól a Superbike géposztályának második szabadedzése. A délelőtt eleső Rizmayer Gábor motorja ugyanis annyira megsérült a balesetnél, hogy ki kellett hagynia a mai második tréninget: „Sajnos az egyik etap elején minden jel nélkül elcsúszott a motor eleje, a kár pedig jelentős. Nekem nem esett semmi bajom, a motorral viszont sok munkánk lesz.” –nyilatkozta Rizi a csapat hivatalos Facebook oldalán.
Rizmayer gépe alapos javításra szorult...

 
A Team Tóth alakulatának a másik motorral is meggyűlt a baja. Tóth Imi gépén a váltó, és az elektronika is rakoncátlankodott az első szabadedzésen, a magyar fiúnak így a 26. hellyel kellett megelégednie.
 
A második edzés elején alaposan elmaradtak az időeredmények a délelőttitől, Guintoli kezdésként 1:39.1-et motorozott, ami nyolc-tizeddel maradt el, az első szabadedzésen futott legjobbjától. Elsőként Jonathan Rea tudta megjavítani a délelőtti idejét, a Hondával a hatodik helyre jött fel, Laverty, és Giugliano közé. Negyed óra elteltével szinte mindenki visszatért a boxba, Tóth Imrének viszont sikerült javulnia, igaz, mindössze két tizedet faragott le az idejéből, amivel közvetlenül Rizmayer mögött foglalt helyet, aki visszacsúszott a 25. pozícióba.
Rea egyenlőre Sykes előtt, Guintoli mögött

Az összetett harmadik helyén álló Jonathan Rea is megkezdte a felzárkózást, Sykes, és Melandri közé ékelődött be a harmadik helyre, mindössze három tizeddel elmaradva az élen álló Guintolitól. Az edzés felénél beindultak a fiúk, előbb Sykes, majd Guintoli is javított egy kicsit a köridőkön, de a sorrend nem változott közöttük. Erre sem kellett azonban sokat várni, miután Davide Giugliano az élre repítette a Ducatit, 1:37.866-os időt futva!

A köridők egyre javultak, ahogy a pálya állapota is, így húsz perccel a nap zárása előtt, a sorrend a következő volt: elől Giugliano, majd Guintoli, Laverty, Sykes, Rea, és Melandri követte az élen álló Ducatit. A hajrához érve viszont belassultak a fiúk, de az utolsó percek tartogattak még meglepetést: Jonathan Rea továbbra is ragaszkodott a harmadik helyhez, így Laverty elé röpítette a Hondát három perccel az edzés leintése előtt. Tóth Imre is szorgosan rótta a köröket, de nem tudott közelebb férkőzni Rizmayer idejéhez. Laverty az utolsó percben a második helyre kormányozta a Suzukit, így az első négy helyen négy különböző márka zárta a pénteki napot.
Laverty alatt szárnyalt a Suzuki

Giugliano révén még is a Ducati lehet a legboldogabb, az olasz két tizeddel előzte meg Lavertyt. Guintoli a harmadik helyre jött be, megelőzve Reát, és a csapattársát, Melandrit. Tom Sykes bár javult valamelyest a Kawasakival, még is meg kellett elégednie a hatodik hellyel a nap végén. Tóth Imre végül nem tudott javítani az idején, így a napot a 26. helyen zárta.
Sykes éppen befért a top6-ba

Folytatás holnap reggel, 9:45-kor, remélhetőleg mind a két magyar versenyzővel.

A pénteki két szabadedzés összesített eredménye:

1 D. GIUGLIANO Ducati 1199 Panigale R 1'37.866  
2 E. LAVERTY Suzuki GSX-R1000 1'38.138 0.272
3 S. GUINTOLI Aprilia RSV4 Factory 1'38.152 0.286
4 J. REA Honda CBR1000RR 1'38.157 0.291
5 M. MELANDRI Aprilia RSV4 Factory 1'38.451 0.585
6 T. SYKES Kawasaki ZX-10R 1'38.518 0.652
7 L. BAZ Kawasaki ZX-10R 1'38.647 0.781
8 C. DAVIES Ducati 1199 Panigale R 1'38.747 0.881
9 A. LOWES Suzuki GSX-R1000 1'38.888 1.022
10 L. HASLAM Honda CBR1000RR 1'39.040 1.174
11 X. FORES Ducati 1199 Panigale R 1'39.265 1.399
12 M. NEUKIRCHNER Ducati 1199 Panigale R 1'39.308 1.442
13 T. ELIAS Aprilia RSV4 Factory 1'39.439 1.573
14 N. CANEPA Ducati 1199 Panigale R EVO 1'39.548 1.682
15 D. SALOM Kawasaki ZX-10R EVO 1'40.022 2.156
16 S. BARRIER BMW S1000 RR EVO 1'40.170 2.304
17 L. LANZI Ducati 1199 Panigale R 1'40.256 2.390
18 S. MORAIS Kawasaki ZX-10R EVO 1'40.677 2.811
19 C. CORTI MV Agusta F4 RR 1'40.924 3.058
20 F. FORET Kawasaki ZX-10R EVO 1'40.961 3.095
21 J. GUARNONI Kawasaki ZX-10R EVO 1'41.217 3.351
22 A. ANDREOZZI Kawasaki ZX-10R EVO 1'41.647 3.781
23 B. STARING Kawasaki ZX-10R EVO 1'41.980 4.114
24 G. MAY EBR 1190 RX 1'42.701 4.835
25 G. RIZMAYER BMW S1000 RR EVO 1'43.023 5.157
26 I. TOTH BMW S1000 RR 1'43.432 5.566
27 A. YATES EBR 1190 RX 1'43.590 5.724
28 N. SALCHAUD MV Agusta F4 RR 1'45.484 7.618

 
Kálmán András
További cikkeink
Hozzászólások
Hétvégi menetrend
Fast Lane

VB állása
1
MotoGP
F. Quartararo
Yamaha
234
2
MotoGP
F. Bagnaia
Ducati
186
3
MotoGP
J. Mir
Suzuki
167
4
MotoGP
J. Zarco
Ducati
141
5
MotoGP
J. Miller
Ducati
140
Kövess minket
Podcast