Supersport

Már megint kötelező kerékcsere lesz a Phillip Island-i Supersport-futamon

Ez már szinte ausztrál néphagyománynak számít: Sebestyén Petiék vasárnapi idénynyitóján ismét kötelező lesz egyszer meglátogatni a bokszot kerékcsere okán.
Lapigazgatót keresünk! Részletek ide kattintva.

Tulajdonképpen azt is megtehetnénk, hogy egy az egyben idemásoljuk a tavaly ugyanilyenkor született cikket, hiszen 2019-ben is ez volt a helyzet, mint idén: kötelező kerékcserét kell beiktatniuk a versenyzőknek a Supersport-világbajnokság vasárnapi, Phillip Island-i szezonnyitóján. Az ausztrál pályán ebből már szinte sportot űznek: 2013-ban a MotoGP-ben is rövidíteni kellett a távot és bokszkiállást beiktatni – Marc Marquez azóta már tud is tízig számolni –, míg 2018-ban a WSBK és a WSSP, tavaly pedig csak utóbbi versenyén kellett hasonlót alkalmazni.
 
Azért ne legyünk teljesen igazságtalanok, hiszen azért az idei helyzet részben új a Supersport-világbajnokságon, hiszen először használnak majd teljesen slick gumikat a vágott slickek helyett a kategóriában, és ezek az új abroncsok éppen az egyik legnagyobb és legspeciálisabb kihívást jelentő Phillip Islanden debütálnak versenyhelyzetben. Vélhetően a Pirelli elővigyázatosságból döntött így a szervezőkkel karöltve, hogy rövidítsenek az egy szetten megtett körök számán.
 
Ugyanis a döntés értelmében száraz viadal esetén 16 kör lesz a teljes táv, és egyetlen szett abroncson sem lehet tíz körnél többet megtenni, azaz egy kötelező kerékcsere ismét lesz a futamon. Ez egyébként érdekes taktikai elemet vihet a versenybe, hiszen a hatodik kör végétől a tizedik kör végéig bármikor megejthetik majd a motorosok a maguk bokszkiállását, azaz öt különböző opció is rendelkezésükre áll majd. Esős vagy vizes futam esetén amúgy szintén a csökkentett 16 körös táv a mérvadó, ha pedig menet közben felszárad a pálya, egy szett slick gumin akkor is maximum tíz kört lehet majd megtenni (azaz extrém esetben egy enyhén vizes aszfalton induló, de gyorsan száradó pályán zajló versenyen akár két kiállás is lehet!). Versenymegszakítás esetén az újraindítás utáni táv legfeljebb tíz kör lesz.
 
Mindez egyébként a Superbike-világbajnokság három futamát nem érinti, azokat az eredeti versenytávon rendezik majd meg – legalábbis jelen állás szerint.

Fotó: WorldSBK Media


Hozzászólások