MotoGP

Marini: “A versenyhétvége számít, nem a teszt”

Luca Marini azon három királykategóriás újonc egyike, aki hamarosan kipróbálhatja új versenymotorját a szezonnyitó katari nagydíj helyszínén. Az olasz versenyző ennek kapcsán fogalmazott meg néhány gondolatot és egyben célt.
A tavaly még Moto2-ben versenyző pilóta nemrég a Ducati többi MotoGP-s pilótájával együtt lehetőséget kapott a jerezi aszfaltcsíkon arra, hogy edzés jelleggel, egy Panigale nyergében kezdje a ráhangolódást az idei szezonra. “Először volt lehetőségem kipróbálni a Panigale-t. Azt gondoltam, hogy sokkal rosszabb lesz, azonban végül egy számomra kimondottan kedvező motornak ítéltem meg, hihetetlen erővel és nagyon jó elektronikával, szóval tetszett. A Ducati és a többi srác számára is egy jó nap volt, kiváló légkörrel, ami egyébként igen versengő jellegű volt, hiszen a kezdetektől nyomtuk neki, szóval nagyon élveztük.” – elevenítette fel az élményeket az olasz motoros, majd így folytatta, a hamarosan esedékes királykategóriás debütálása kapcsán: “Volt lehetőségem ráülni a motorra, mely során pár változtatást végrehajtottunk annak érdekében, hogy komfortosan ülhessek a gépen és a lehető legjobban teljesítsek.”
A jerezi edzés során Marininek volt lehetősége márka- és egyben honfitársától, Francesco Bagnaiatól néhány hasznos tanácsot kapni a hamarosan kezdődő katari teszt során. Az immáron gyári Ducati színekben versenyző olasz azt javasolta Rossi féltestvérének, hogy ne próbáljon egyből az időeredeményekre menni. “Azt gondolom, hogy jelenleg minden tanács fontos számomra. Amennyire csak lehetséges annyira megérteni a dolgokat és minél több információt gyűjteni azoktól a srácoktól, akinek több tapasztalata van a MotoGP-ben. Sokat beszéltem, valamint egyeztettem a mérnökeimmel és a csapatommal is annak érdekében, hogy megszervezzük a tesztprogramom. Nincs értelme egyből az időeredményekre menni a teszt során, hiszen ami igazán számít az a versenyhétvége.” – szögezte le Marini.
 
A 23 éves versenyző 2020-ban az utolsó pillanatokig harcban volt a Moto2-es világbajnoki címért, végül pedig az összetettbeli második helyen zárt. Abban, hogy végül nem ő lett a középső kategória legjobbja, jelentős szerepet játszott a Le Mans-ban elszenvedett óriási bukása, melyet követően jó ideig csak kereste korábbi formáját, hiszen az első aragóni futamon bukott, a másodikon pedig mindössze tizenegyedik lett. Marinit egyébként egy igen megfontolt, tudatosan építkező, kiegyensúlyozott versenyzőként tartják számon, amely versenyzési stílusában is megmutatkozik az általa teljesített futamok első körétől egészen az utolsóig. A vele együtt összesen három, MotoGP-be érkező újonc között alighanem nagy lesz a küzdelem az év újonca címért, igaz technikai háttér szempontjából a pramac racinges Jorge Martin papíron előnyben van, hiszen míg ő megkapja a gyári Ducatit, addig Marini és csapattársa, Enea Bastianini a 2019-es modellt használja majd.

Fotó: SKY Racing Team VR46 


Hozzászólások