MotoGP Sepang Teszt
Superbike Aragon

Marquez az összes téli tesztet kihagyhatja – Helyettesítési koreográfia is felmerült

Marc Marquez kettős látása máris olyan találgatásokat indított útjára, melyek már most megkérdőjelezik a nyolcszoros világbajnok jövő felkészülési időszakban való szereplését.
P1race.hu 2021.11.12. 13:31:33
Nemrég a Honda bejelentette, hogy Marquez nem csupán a valenciai szezonzárót, de az azt követő jerezi tesztet (november 18. és 19.) is kihagyja. Mint az bizonyára sokaknak feltűnt Portimaoval ellentétben ezúttal a HRC hivatalos tesztversenyzője nem ugrik be a nyolcszoros világbajnok helyére, melynek indoka igen egyszerű: A német motoros november 15. és 17. között a Hondának tesztel majd ugyancsak Jerezben. A HRC tehát sokkal inkább szeretne immáron a következő szezonra koncentrálni és mindent megtenni annak érdekében, hogy Bradl is kizárólag a tesztekkel, ne pedig versenyhétvégén való részvétellel legyen elfoglalva. A tény, miszerint Marquez a kettős látása miatt kénytelen a szezon végét kihagyni, talán a legkisebb probléma a Honda számára, figyelembe véve, hogy az idei évet egyébként is az első két futam kihagyásával kezdte a spanyol, továbbá a szezon során nem volt 100%-os állapotban, így érdemben nem lehetett arra számítani, hogy a világbajnoki címért száll harcba. A speedweek.com azonban megkongatta a vészharangot és a jelenleginél lényegesen nagyobb volumenű problémát vizionált.
 
Természetesen az ilyen találgatásokat fenntartásokkal érdemes kezelni, azonban hozzátartozik, hogy a svájci portál egyébként egy igen jól értesült média, mely nem a levegőbe beszél.  Eszerint már most arról beszélnek, hogy Marquez az összes téli tesztet kihagyja. Már most azt mondhatjuk, hogy megjósolhatatlan mikor tud visszatérni a repsol hondás, mivel a kettős látásra rendszerint gyógyszeres vagy műtéti beavatkozás lehet a megoldás. A gyógyulási idő nem napokban mérhető. Marquez hosszabb távol maradásával lehet számolni melynek kapcsán felmerült a kérdés, hogy ki is fogja helyettesíteni őt, akár csak a téli teszteken. A „találgatások” legkézenfekvőbb koreográfiajaként vázolták fel Alex Marquez Repsol Hondához való ideiglenes visszaemelését, ahol 2020-ben versenyzett. A spanyol motoros helyét az LCR Hondánál az az Iker Lecuona venné át, aki év végén távozik a Tech3 KTM-től, egyben a MotoGP-ből és a Honda családhoz csatlakozva a gyári Superbike Honda istálló versenyzője lesz. Lecuona Superbike-os helyére Danilo Petruccit vizionálják, aki egyelőre bár a Dakaron való indulás végett a KTM-mel van szerződésben, azonban január 14. után szabadúszóvá válik. Petrucci menedzsere korábban elmondta, hogy a céljuk nagy valószínűséggel az amerikai Superbike-ban való szereplés, mivel az olasz versenyző szeretne 2023-ban immáron gyári csapatnál menni a Superbike vb-n. Amennyiben tehát az LCR-től Alex Marquez beugrana a Repsol Hondához testvére helyettesítésére, míg az így megüresedett LCR Hondára a friss Superbike szerződéssel rendelkező Lecuonát ültetnék fel, akkor Petrucci számára lényegesen hamarabb nyílna lehetősége Superbike motorral menni Lecuona helyén.
 
Mindez persze egyelőre nem hivatalos találgatás, habár ahogy mondani szokás: Nem zörög a haraszt, ha nem fújja a szél….
Ami viszont tény, hogy a Honda nehéz helyzetben van, mely egyrészről annak köszönhető, hogy túlságosan Marc Marquezre és az ő által elért nagyszerű eredményekre támaszkodtak (tulajdonképpen belekényelmesedtek) ezzel együtt pedig nem fordítottak kellő figyelmet arra, hogy fiatal versenyzőket igazoljanak, továbbá fejlesszék motorjukat. Jelen esetben előbbit emelnének ki, hiszen a versenyzőállományuk bizonyos aspektust tekintve nem nagyon változott az utóbbi években. Nakagami immáron negyedik éve megy nálunk, azonban dobogós helyet még nem sikerült szerezni. A kétszeres világbajnok Alex Marqueznek bár tavaly voltak villanásai és két második helye, de az már tisztán látható, hogy jó eséllyel nem ő lesz az, aki márkán belül képes lehet fellépni testvére mellé. Moto3-as és Moto2-es világbajnokként eddig nem igazán váltotta be a hozzá fűzött reményeket. Pol Espargaro régi motoros a királykategóriában, ahol 2014 óta megy és láthatóan ő sem váltja meg a világot a Hondánál. Elég nyilvánvalónak tűnik, hogy a Hondának nem csupán technikai szempontból kell fejlesztenie motorján, hanem a versenyzőállományára is ráférne egy frissítés, alsó hangon 50%-ban.

Fotó: MotoGP Media
P1race.hu
További cikkeink
Hozzászólások
Hétvégi menetrend

VB állása
1
MotoGP
F. Quartararo
Yamaha
278
2
MotoGP
F. Bagnaia
Ducati
252
3
MotoGP
J. Mir
Suzuki
208
4
MotoGP
J. Miller
Ducati
181
5
MotoGP
J. Zarco
Ducati
173
Kövess minket
Podcast