MotoGP Sepang Teszt
Superbike Aragon

Martin: „Majdnem az összes gyártótól volt ajánlatom”

Jorge Martin a 2021-es év újonca volt a MotoGP-ben. Teljesítményére már az alsóbb kategóriára felfigyeltek, és nemcsak a Ducati. 
Horváth Ádám 2022.01.12. 15:11:53
Olvasási idő: 0 perc

“Majdnem az összes gyártótól volt ajánlatom - nyilatkozta Jorge Martin a “The Race" nevű portálnak - nem a gyári csapathoz, de gyári technikával. Végül nem gazdasági, hanem sportszakmai döntéssel választottam a Ducatit, és nem bántam meg. 

A Pramac a legjobb hely erre, ugyanis teljes gyári támogatást kapunk. Talán nem 100%-osan, és a gyári motorok kicsit még erősebbek, de az aerodinamika, az összes alkatrész ugyanaz. Boldog vagyok itt, mert hihetetlenül támogat a gyár, ahogy hajtanak, hogy egyre gyorsabb legyek. Örülök, hogy velük folytatom. 

Jó a hangulat a csapatban. Ez javarészt a pilótán múlik, de rajtuk is, én szeretem, ha olyanok vagyunk, mint egy nagy család, mert bíznunk kell egymásban, hogy meglegyen a magabiztosság, ha valami probléma, tudjunk róla beszélni. Fontos, hogy együtt nyerünk, együtt veszítünk, és jövőre tovább tudok tanulni, fejlődni, és versenyeket nyerni. "

Adódik a kérdés, hogy mi a különbség a gyártók között, és miért pont a Ducatit választotta.
 
"A legnagyobb különbség a gyártók között, hogy honnan származnak az emberek. Nem mindegy, hogy Japánból, Olaszországból, vagy teljesen máshonnan, ez mind különböző kultúra. Jól érzem magam az olaszok között, mert gyorsak, és mindig jó megoldásaik vannak. Vagy ha nem is mindig, de gyorsan. Talán a japánokkal nehezebb, mert ők mindig biztosra mennek. A KTM meg szerintem a kettőnek valamilyen keveréke. De szerintem a spanyol stílushoz az olasz hasonlít a legjobban, mindkettő mediterrán. “ 

Ebben a remek hangulatban futott elképesztő sikeres újoncszezont Martin, aminek megkoronázása egyértelműen Ausztriában sikerült. 

“Nem gondoltam volna, hogy futamgyőzelem is lehetséges. Arra számítottam, hogy szeretnék néhányszor a legjobb 6-ban lenni, közel kerülni a dobogóhoz, egyszer fel is érni év végéig - aztán a pole pozíció és a dobogó már a második versenyen összejött, majd egymást követő pole-pozíciók és dobogók Ausztriában egy győzelemmel - ami a Pramac 25 évének első sikere. Akkor úgy éreztem magam, mint egy rocksztár.” 

A győzelmek mellett nem lehet elmenni a sérülések mellett is. A szezon harmadik versenyén Portimaoban elesett, és 8 csontját törte, ami miatt 4 futamot ki is kellett hagynia.  

“Egyszerre a legjobb és a legrosszabb szezonom. A MotoGP futamgyőzelem értelemszerűen a legjobb, a sérülés viszont... A teljesítményemmel viszont elégedett vagyok. Nem egyszerű bekerülni, de még nehezebb tartani a szintet. Amitől könnyebb volt, hogy újoncként akkor sem volt rajtam nyomás, ha a legjobb 5-ben motoroztam. 

A sérülés miatt nehéz volt utána, rengeteg terápiára jártam és fájdalomcsillapítót szedtem. Remélhetőleg ez jövőre már rendben lesz. Ha jó munkát végzünk a felkészüléssel, és még jobban megértem a motort, és jobban tudok a stílusomra koncentrálni, akkor a legjobb 5-ben harcolhatunk. A cél ott végezni év végén, és az élmezőnyben motorozni minden versenyen. Győzelmekért, dobogókért harcolni. A reális céljaim közé tartozik 2023-ra gyári csapathoz fellépni. A legjobb teljesítményhez egyértelműen gyári istálló kell, a végén a gyári versenyzők nyernek, ezért ez a célom 2023-ra.” 

Fotók: MotoGP Media

Horváth Ádám
További cikkeink
Hozzászólások
Hétvégi menetrend

VB állása
1
MotoGP
F. Quartararo
Yamaha
278
2
MotoGP
F. Bagnaia
Ducati
252
3
MotoGP
J. Mir
Suzuki
208
4
MotoGP
J. Miller
Ducati
181
5
MotoGP
J. Zarco
Ducati
173
Kövess minket
Podcast