MotoGP

Most akkor mégis? Már jövőre érkezhet a MotoGP-be a VR46

Korábban már felmerült a hír, miszerint akár már 2021-ben szerepelhet a királykategóriában Valentino Rossi csapata, a VR46, azonban ezt több okból is végül elvetették. Most mégis úgy tűnik, hogy nem kizárt már jövőre láthatjuk a csapatot a királykategóriában.
Nagyon úgy néz ki, hogy a VR46 csapat döntésétől függ, miszerint már 2021-ben fel kívánnak-e lépni a királykategóriába, mégpedig az Esponsorama (Avintia) Racing kárára, hiszen ebben az esetben a spanyol alakulat státusza kerülne az olasz gárdához. Arról már többször beszámoltunk, hogy amennyiben jövőre nem is, de 2022-ben is minden valószínűség szerint az Avintia helyét kapná meg a VR46, hiszen az Esponsorama egyébként sincsen valami fényes helyzetben, gondolunk itt elsősorban financiális helyzetre. Annak ellenére, hogy szeptemberben még tagadta maga az Avintia is azon híreszteléseket, miszerint idén év végén búcsút intenek a királykategóriának, csapatfőnökük, Ruben Xaus most már kissé másként fogalmazott: “Nincs túl nagy büdzsénk úgyhogy talán itt az idő arra, hogy átadjuk valaki másnak a helyünket. Ezt jeleztük is a szervezőknek és úgy tűnik, hogy lenne érkező.” – mondta Xaus.
Financiális szempontból azonban a VR46 számára is kedvezőbb lenne várni 2022-ig, különös tekintettel a várható szabályváltozásokra, habár egy tanlulóév sosem haszontalan. Nagyon úgy tűnik, hogy minden attól függ, miként döntenek Valentino Rossi csapatánál, hiszen a lehetőség adott. Abban az esetben egyébként, ha mégiscsak érkezik a VR46, nagy kérdés, hogy milyen motorral tennék azt (korábban szó volt a Suzukival, valamint a Yamahával való tárgyalásokról is), valamint, hogy mi lenne a sorsa Enea Bastianininek, aki már aláírt az Avintia Racinghez 2021-re. Az azonban biztosnak tűnik, hogy ha jön a VR46, ha nem, az Avtinia státusza alatt a másik pilóta alighanem Luca Marini lesz (a VR46 esetében ez szinte garantálható).
 
Nagyon úgy tűnik, hogy így vagy úgy, de Marininek jövőre lesz helye a MotoGP-ben

 
Az Avtinia maradása esetén ez esetben Esteve Rabat távozása borítékolható, mégpedig feltehetően a Superbike-ba. Ebben az esetben az Avtinia újabb – mondjuk ki – bevételi forrástól esik el, hiszen ha őszinték akarunk lenni, akkor a spanyolt bizony nem az eredményei tartják a MotoGP-ben. Marini esetében nehezen elképzelhető, hogy “befizetéses” alapon óhajt versenyezni, pláne, ha megnyeri a Moto2-es világbajnokságot, így ez újabb kérdéseket vetne fel az Avintia Racing életben maradása kapcsán, függetlenül attól, hogy papíron két igen jó, fiatal versenyzőjük lenne Bastianini és Marini személyében. Ebben esetben már ésszerűbbnek tűnne nem Marinin keresztül egy “idegen csapatba” (VR46 szempontból) injekciózni a pénzt, hanem már most meglépni a MotoGP-s szereplést.

Fotó: MotoGP Media


Hozzászólások