Misano Teszt 2.nap – Aleix Espargaro és az Aprilia tett egy lépést előre

Noha nem sikerült megjavítani Bagnaia tegnapi legjobb idejét, ennek ellenére délelőtt, és délután is Aleix Espargaro volt a leggyorsabb a misanoi teszt 2. napján. Mind tudjuk, a teszten a köridők sosem számítanak, de mindig éles szemmel figyelik, amikor valaki életében először ül fel ilyen motorra, hogy mire képes.
Horváth Ádám 2021-09-22 20:17:42
Az Ajo KTM két Moto2-es versenyzője, Remy Gardner, és Raul Fernandez kipróbálhatták azt a motort, amivel jövőre már a királykategóriában fognak versenyezni. Fernandez ráadásul több tesztversenyzőnél is jobb időt tudott motorozni, szóval elsőre abszolút jó teljesítményt nyújtottak, noha Gardnernek a délelőtti etap végén volt egy bukása.
Nemcsak a Tech 3 KTM, de mindenki itt kezd el tesztekkel készülni 2022-re. A gyári csapat új aero-csomagot hozott a 2. napra, amit Oliveira tesztelt nagy elánnal.

A Suzuki új vázat próbált ki, amelytől elsősorban a féktávon várnak javulást. Kipróbálták a 2022-es erőforrást is, mely Rins szerint erősebb, de aerodinamikával tudni kell aszfaltra vinni majd. A Ducati is új aerocsomagot tesztelt, az előző naphoz képest annyi változás történt, hogy Michele Pirro ugrott be Zarco helyére, aki az első nap után kés alá feküdt, és sikeres arm pump műtétet hajtottak rajta végre.
A Hondánál folytatva az előző nap programját abszolút 2022-re készülnek. Pol Espargaro folytatta délelőtt azt a munkát, amit Bradl és Marquez kezdtek. A fejlesztői munkához csatlakozott még Nakagami is, tehát a Honda abszolút gőzerővel próbál fejleszteni, és rengeteg tesztelendő elemük van. Alex Marqueznél közben azon dolgoznak, hogy az LCR Hondájával komfortosabban tudjon menni.

Akik kicsit kilógnak a sorból, az a Yamaha, ahol Quartararo csak egy shakedown-ra ment ki, de elsősorban az októberi futamra dolgoztak. Morbidelli ugyan kétszer is elesett, de szerencsére nem sérült meg újra, a hangvillások közül ő foglalkozott a legtöbbet a 2022-es motorral. Rossi élete utolsó tesztnapját teljesítette teljes állású motorversenyzőként, ahol elsősorban az elektronikán dolgoztak, míg Doviziosonál a legfőbb cél az volt, hogy megszokja ezt a motort, amire az előző hétvégén ült fel először.
Az Apriliánál az aerodinamikán dolgoztak, és Espargaro szerint „tettek egy lépést előre”, amit igazol a remek időeredménye. Vinales elsősorban különböző beállításokat próbált ki, hogy még jobban tudjon alkalmazkodni az új motorjához. 2022-es elemeket csak Espargaro (és az első napon Savadori) próbált ki.

Délelőtti etap eredménye 
1 ESPARGARO, Aleix 1:31.599     33 / 45
2 BAGNAIA, Francesco 1:31.664 0.065 0.065 23 / 39
3 MIR, Joan 1:31.707 0.108 0.043 34 / 35
4 MILLER, Jack 1:31.798 0.199 0.091 55 / 55
5 NAKAGAMI, Takaaki 1:31.887 0.288 0.089 35 / 44
6 ESPARGARO, Pol 1:31.926 0.327 0.039 15 / 52
7 QUARTARARO, Fabio 1:31.959 0.360 0.033 15 / 44
8 VIÑALES, Maverick 1:32.002 0.403 0.043 51 / 57
9 OLIVEIRA, Miguel 1:32.136 0.537 0.134 7 / 47
10 MARINI, Luca 1:32.156 0.557 0.020 34 / 34
11 BINDER, Brad 1:32.175 0.576 0.019 24 / 39
12 MARQUEZ, Marc 1:32.246 0.647 0.071 23 / 33
13 MARQUEZ, Alex 1:32.278 0.679 0.032 39 / 46
14 RINS, Alex 1:32.371 0.772 0.093 17 / 45
15 MARTIN, Jorge 1:32.412 0.813 0.041 22 / 22
16 PIRRO, Michele 1:32.491 0.892 0.079 12 / 32
17 MORBIDELLI, Franco 1:32.635 1.036 0.144 3 / 10
18 DOVIZIOSO, Andrea 1:32.830 1.231 0.195 26 / 47
19 ROSSI, Valentino 1:32.842 1.243 0.012 21 / 30
20 BASTIANINI, Enea 1:32.975 1.376 0.133 9 / 10
21 PEDROSA, Dani 1:33.373 1.774 0.398 20 / 22
22 FERNANDEZ, Raul 1:33.988 2.389 0.615 34 / 34
23 GUINTOLI, Sylvain 1:34.141 2.542 0.153 31 / 33
24 SAVADORI, Lorenzo 1:34.367 2.768 0.226 4 / 22
25 GARDNER, Remy 1:34.641 3.042 0.274 30 / 33
 
Délutáni etap eredménye
1 ESPARGARO, Aleix 1:31.584     32 / 37
2 NAKAGAMI, Takaaki 1:31.735 0.151 0.151 23 / 23
3 MIR, Joan 1:31.873 0.289 0.138 32 / 33
4 QUARTARARO, Fabio 1:31.974 0.390 0.101 32 / 33
5 VIÑALES, Maverick 1:32.035 0.451 0.061 49 / 52
6 ESPARGARO, Pol 1:32.105 0.521 0.070 33 / 37
7 MARQUEZ, Marc 1:32.151 0.567 0.046 30 / 36
8 MILLER, Jack 1:32.166 0.582 0.015 26 / 26
9 MARINI, Luca 1:32.201 0.617 0.035 23 / 28
10 BINDER, Brad 1:32.202 0.618 0.001 43 / 44
11 MARQUEZ, Alex 1:32.259 0.675 0.057 37 / 44
12 PIRRO, Michele 1:32.331 0.747 0.072 22 / 29
13 RINS, Alex 1:32.352 0.768 0.021 10 / 32
14 MARTIN, Jorge 1:32.624 1.040 0.272 12 / 12
15 OLIVEIRA, Miguel 1:32.898 1.314 0.274 14 / 24
16 PEDROSA, Dani 1:32.959 1.375 0.061 23 / 31
17 MORBIDELLI, Franco 1:32.978 1.394 0.019 15 / 28
18 DOVIZIOSO, Andrea 1:33.027 1.443 0.049 6 / 32
19 ROSSI, Valentino 1:33.656 2.072 0.629 6 / 12
20 SAVADORI, Lorenzo 1:34.043 2.459 0.387 33 / 38
21 FERNANDEZ, Raul 1:34.360 2.776 0.317 8 / 17
22 GARDNER, Remy 1:35.086 3.502 0.726 14 / 14
NC BASTIANINI, Enea        
NC GUINTOLI, Sylvain        
NC BRADL, Stefan        
NC BAGNAIA, Francesco        
 
Fotók: MotoGP Media
Horváth Ádám
További cikkeink
Hozzászólások
Hétvégi menetrend
Fast Lane

VB állása
1
MotoGP
F. Quartararo
Yamaha
234
2
MotoGP
F. Bagnaia
Ducati
186
3
MotoGP
J. Mir
Suzuki
167
4
MotoGP
J. Zarco
Ducati
141
5
MotoGP
J. Miller
Ducati
140
Kövess minket
Podcast