MotoGP

Morbidelli a VR46-tal is tárgyal, fiatalok a fókuszban a Petronas Yamahánál

Razlan Razali, a Petronas Yamaha csapatvezetője elmondta, hogy megadták a zöld utat Franco Morbidellinek a távozásra, akivel kapcsolatban most már csak az a kérdés, hogy valóban a gyári Yamaha alakulatban folytatja-e. A szatellit Yamaha alakulat első embere ugyanakkor hozzátette, hogy fiatal versenyzőkkel pótolnák a távozó olaszt.
Nem véletlen tehát, hogy a Yamaha még nem jelentette be hivatalosan, miszerint Morbidelli érkezik a tőlük távozó Maverick Vinales helyére, hiszen úgy tűnik, hogy még nem vehető 100%-osra az olasz motoros gyári Yamaha alakulathoz történő igazolása. Morbidelli ugyanis a hírek szerint a VR46 Ducatival is tárgyalásban áll, amelynek kapcsolódási pontját nem nehéz kitalálni Valentino Rossi révén. Amennyiben a lassan 27 éves motoros a VR46-hoz szerződik, emellett pedig Rossi visszavonul, akkor kapásból három Yamaha is megüresedik, amit talán sok olyan versenyző fogadna örömmel, aki 2022-re szeretne ülést találni magának. Egyedül tehát az a biztos, hogy Morbidelli távozik a Petronastól, azonban koránt sem biztos, hogy a gyári Yamahához. A hangvillások privát istállójának csapatfőnöke dúskál a lehetőségekben, hiszen érhető módon már csak Morbidelli helyére is rengeteg jelentkező és egyúttal a csapat által kiszemelt pilóta akad. Felmerült például az is, hogy miért ne szerezhetnék meg Andrea Doviziosot, aki nem mellesleg 2012-ben a Tech3 színeiben (negyedik lett akkor az összetettben) már yamaházott egy évet, azonban Razlan Razali elvetette ennek a lehetőségét.
 
Annyi már most biztos, hogy Morbidelli 2022-ben már biztosan nem Petronas színekben versenyez majd. Hogyha az olasz motoros a VR46-hoz szerződik és Rossi is visszavonul, akkor a Yamahának kapásból három "üres" motorja lehet.
 
„Ez egy igen attraktív ötlet és bár nem mintha nem tisztelnénk Valentinot, de nem szeretnénk ismét abba a helyzetbe kerülni, mint idén. Mindketten nagyszerű motorosok (Rossi és Dovizioso is – a szerk.) azonban a szint rengeteget emelkedett. Valentino gyorsabb, mint tavaly, mégis nehezen szerez pontot is, Dovizioso pedig kihagyott egy évet. Olyan formában lévő srácot szeretnénk, mint amilyen Fabio Quartararo volt.” – magyarázta a maláj csapatvezető. Ennek fényében nem tűnik reális választásnak például Jonathan Rea sem, hiába az egyre több pletyka, tekintve, hogy Razali még a brit motorosnál is fiatalabb versenyzőket már most kissé idősnek tart. „Készítettünk egy listát olyan versenyzőkről, akik nem szerepelnek a MotoGP-ben, olyan nevekkel, mint Toprak (Razgatlioglu) vagy Garrett (Gerloff), de sajnos az idő és a kor ellenük van. Nagyon szeretnénk a fiatalokra koncentrálni.” Alapvetően tehát Moto2-ből érkező újoncok jöhetnének szóba a Petronas Yamahánál, de pontosan kik is?
 
A Petronas Yamaha csapatfőnöke a Moto2-ből hozna fel valaki(ke)t
 
„Figyeljük a Moto2-t, ott is az első és a kilencedik közöttieket, ahol Xavi (Vierge) is ott van. Olyan versenyzők még mindig elérhetőek, mint Marco Bezzecchi, Joe Roberts, vagy Marcel Schrötter.” Utóbbi kettő esetében akarva vagy akaratlanul is felmerül az a „bónusz” mely szerint amerikai vagy éppen német motorosa sincs a MotoGP-nek egy ideje. Előbbit illetően Nicky Hayden volt, aki legutóbb teljes szezont ment 2015-ben, míg teljes értékű német pilóta tavaly volt a mezőnyben, amikor Stefan Bradl helyettesítette Marc Marquezt. Azt megelőzően Bradl 2016-ban, még apriliásként futotta legutóbbi teljes szezonját, mint igazolt versenyző nem pedig mint beugró tesztpilóta. Érdekesség, hogy feljebb Razali úgy fogalmazott az idő nem éppen Razgatlioglunak (24 éves) és Gerloffnak (25 éves) dolgozik, addig az általa említett Roberts szintén 24 éves, míg Schrötter már 28.

Fotó: MotoGP Media


Hozzászólások