Superbike

Most már győzelmekre utazna a BMW

Azok után, hogy a BMW 2019-ben visszatért a Superbike világbajnokságra most már ismét a győzelmeket venné célba a bajor márka, így természetesen ennek szól motorjuk fejlesztése is.
A BMW először 2009-ben tűnt fel a Superbike világbajnokságon, ahol egészen 2013-ig szerepeltek, ráadásul ez idő alatt több győzelmet is szerztek. Legkiemelkedőbb eredményük Marco Melandri nevéhez fűződik, aki 2012-ben világbajnoki bronzérmes lett a bajorokkal. Az utolsó BMW diadal Chaz Davies jóvoltából született 2013. szeptember 1-én a Nürburgringen, vagyis több mint hét éve nyeretlen a márka. Persze ehhez egy hosszabb (gyári) kihagyási széria is hozzátartozik, hiszen gyári csapatként csak 2019-ben tértek vissza a világbajnoki porondra. Akkor a tapasztalat világbajnok, Tom Sykes jóvoltából négy futamon dobogósak voltak, Doningtonban pedig a pole pozíció is összejött nekik. Hiába azonban a kiváló visszatérés, 2020 nem egészen úgy alakult számukra, ahogy elképzelték, pláne azok után, hogy szembesülniük kellett azzal, hogy motorjuk teljesítménye kimondottan meleg időjárási körülmények között elmarad a riválisakétól. Tom Sykes és Eugene Laverty ötödiknél előkelőbb helyen egyszer sem zárt, ráadásul Magny Coursban, ahol valamivel hidegebb időben az első sorba kvalfikálták magukat, az első körben rögtön a kavicságyban kötöttek ki egy szerencsétlen versenybaleset következtében.
A BMW-nél azonban nagyon bíznak benne, hogy 2021 hozhatja meg az áttörést, hiszen egy teljesen új motorral készülnek az idei szezonra: az M1000RR ugyanis az első olyan modell a német márka számára, amely kimondottan versenykörülményekre lett fejlesztve. Tom Sykes igen optimistán beszélt a BMW által végzett újításokról: “A váz rengeteg önbizalmat ad, a motort pedig igen precízen tudom vezetni. Számos területen fejlődtünk, a sok kis javulás pedig egy nagyot eredményez. Ezért koncentrálunk kizárólag magunkra a tesztek során, mivel mindig egy nagyobb kép van a szemünk előtt. Minden arról szól, hogy a versenyeken jobbak legyünk. Futamokat akarok nyerni idén a BMW-vel. 2019-ben már sikerült dobogós helyeket és pódiumot szerezni, szóval természetes, hogy ezek után szeretnél még egy lépést tenni, ami a győzelmet jelentené.” – mondta Sykes. A többi gyártóval ellentétben a BMW nem kapkodja el az idei teszteket, ami talán nem is baj, hiszen legutóbb az esős idő miatt Jerezben a Kawasaki, a Honda és a Yamaha sem tudta pályára vinni új motorját. A bajor gyártó csak március elején, Portimaóban próbálja ki idén először az új fejlesztésű gépét, melyet követően Estorilban, Catalunyában és Assenben is két napot tesztelnek, mielőtt a szezon kezdetét veszi Április utolsó hétvégéjén.

Fotó: World Superbike Media


Hozzászólások