Moto3

Moto3 - a 2021-es mezőny

Még csak a hétvégén ért véget az idei gyorsasági motorkerékpáros világbajnokság, ám a csapatok már mind bejelentették a jövő évi versenyzőpárosaikat, hogy kikkel fogják megkezdeni a jövő évi szezont.
14 csapat, összesen 28 motoros - ennyien vágnak majd neki a 2021-es Moto3 világbajnokságnak. Vegyük szemügyre a pilótakeringőt, hogy ki honnan hová igazolt. 

Távozók:

összesen nyolc motoros van az idei mezőnyben, akik jövőre már nem lesznek a Moto3-as világbajnokság tagjai. A bajnokság első öt, valamint a 26.(!) helyezettje jövőre már a Moto2-ben fogja a gázt húzni, míg ketten kikerülnek a világbajnokság körforgásából.

Albert Arenas: az idei világbajnok nem vált csapatot, csak géposztályt. Jövőre ugyanúgy az Aspar Team kötelékében fog versenyezni, már a Moto2 mezőnyében. 
Tony Arbolino: a Rivacold Snipers csapat motorosa, a bajnoki második szintén a Moto2 mezőnyét fogja gazdagítani, a Liqui Moly Intact GP csapatában.
Ai Ogura: a bajnoki bronzérmes japán Arenashoz hasonlóan marad csapatánál, a Honda Team Asia-nál jövőre is, ám már a Moto2-ben méreti meg magát.
Raúl Fernández: szintén zenész - Aki Ajo KTM-csapatán belül maradva lép egy géposztállyal feljebb.
Celestino Vietti: ő is marad a SKY Racing VR46 csapatnál, a Moto2-es mezőnyben Luca Marini üresen maradt helyét foglalja majd el.
Barry Baltus: ő kakukktojás, hiszen a fiatal belga srác (aki annyira fiatal, hogy a szezonnyitó Katari Nagydíjat még ki kellett hagynia, mivel még nem töltötte be a 16-ot) úgy lép fel a Moto2-be, hogy idén a Moto3-as világbajnokságon még pontot sem szerzett... kétszer lett tizenhatodik, így a bajnoki tabella 26. helyén zárta a szezont. 2019-ben bajnoki negyedik lett a Moto3 Junior VB-n, de ez aligha magyarázza, hogy miért igazolta le az NTS RW Racing GP a jövő évre.

Van továbbá két motoros, akiket jövőre - jelen állás szerint - nem láthatunk a világbajnokság mezőnyében:
a BOE Skull Rider csapatban versenyző olasz Davide Pizzoli, valamint a Honda Team Asia maláj motorosa, Khairul Idham Pawi szolgálataira a világbajnokság egyetlen csapata sem tart igényt 2021-ben - ami nem különösebben meglepő, mivel nulla ponttal zárták az évet.

Két csapattól is el kell búcsúznunk jövőre: a SKY Racing VR46 befejezi Moto3-as tevékenységét, hogy a királykategóriára koncentráljanak, ugyanis ők veszik át az Esponsorama Ducati helyét. Valamint októberben adta hírül a spanyol sajtó, hogy az Estrella Galícia Monlau csapat kiszáll a világbajnokságról, ám a versenyzést nem hagyják abba: a FIM CEV Repsol bajnokság két sorozatában: a Moto3 Junior VB-n, valamint a Hawkers European Talent Cup-ban továbbra is indulni fognak.

Érkezők:

négy újonc, valamint egy Moto2-ből "visszalépő" versenyző érkezik jövőre a Moto3-as világbajnokságra. Az újoncok mindannyian a FIM CEV Repsol Moto3 Junior Világbajnokságból érkeznek.

Izan Guevara: az ifjú spanyol titán idén szoros csatában megszerezte a Moto3 Junior világbajnoki címet, Jorge Aspar Martinez csapatában. A jövő évi VB-n is az ő kötelékükben marad - ám már nem KTM-el, hanem GasGas-szal fog versenyezni.
Xavi Artigas: a Leopard Junior Team spanyol versenyzője szoros csatában, mindössze hét ponttal maradt el Guevarától az év végi elszámolásban, ám megérdemelten léphet fel a világbajnokságba, a Leopard Racing "felnőtt" csapatával, ahol Jaume Masia motorjára ül majd fel. Artigas korábban már indult szabadkártyával VB-futamon: a 2019-es szezonzárón mutatkozhatott be, ahol zseniális motorozással a dobogó harmadik fokára álhatott fel. 
Pedro Acosta: a spanyolok újabb reménysége a Moto3 Junior VB-n a harmadik helyet szerezte meg, ám a Red Bull Rookies Cup-ot nagy fölénnyel megnyerte, így rászolgált Aki Ajo bizalmára, akinél jövőre fogja húzni a gázt .
Lorenzo Fellon: a fiatal francia tehetség jövőre a SIC58 Squadra Corse csapatnál fog menni, Tatsuki Suzuki csapattársaként. Fellon leigazolása sokakat szemöldökráncolásra késztet, ugyanis Paolo Simoncelli nem a Junior VB negyedik helyén végző, és saját csapatában versenyző José Julián Garciát, hanem az Estrella Junior Team kötelékében induló, és a Junior VB 11. helyén végző franciát hozza fel a világbajnokságra.
Andi Farid Izdihar: az indonéz motoros helyet cserél Ai Ogurával, aki helyett fog menni a Honda Team Asia-nál. Tavaly egyetlen pontot sem szerzett a Moto2-ben, ám Hiroshi Aoyama úgy döntött, hogy a legkisebb géposztályban indítja a korábban a Moto3 Junior VB-t és az Ázsiai Supersport600-at is megjárt indonézt.
 
Nemcsak versenyző, hanem egy új márka is érkezik a Moto3-ba: a spanyol GasGas, mely főleg triál-és offroad-motorokat gyárt, jövőre megméretteti magát a gyorsasági mezőnyben is. A GasGas-t 2019-ben vásárolta fel a KTM, így az osztrák cég három márkáját is versenyeztetni fogja 2021-ben (hasonlóan ahhoz, ahogy korábban a Piaggio csoport is egyszerre versenyeztette az Apriliát és a Derbit). A márkát az Aspar csapat fogja versenyeztetni - úgy vélték ugyanis, hogy egy spanyol márkához egy sikeres spanyol csapat dukál, mely ráadásul két spanyol versenyzőt fog indítani.
 
A Moto3 világbajnokság 2021-es mezőnye:
 
Csapat Motor Versenyző #1 Versenyző #2
Aspar GasGas Team GasGas Sergio Garcia Izan Guevara
BOE SkullRider Mugen KTM Stefano Nepa Riccardo Rossi
CarXpert Prüstel GP KTM Ryusei Yamanaka Jason Dupasquier
CIP Green Power KTM Kaito Toba Max Kofler
Honda Team Asia Honda Andi Farid Izdihar Yuki Kunii
Kömmerling Gresini Honda Jeremy Alcoba Gabriel Rodrigo
Leopard Racing Honda Xavi Artigas Dennis Foggia
Petronas Sprinta Honda Darryn Binder John McPhee
Reale Avintia KTM Carlos Tatay Niccoló Antonelli
Red Bull KTM Ajo KTM Pedro Acosta Jaume Masia
Red Bull KTM Tech3 KTM Deniz Öncü Ayumu Sasaki
SIC58 Squadra Corse Honda Tatsuki Suzuki Lorenzo Fellon
Snipers Team Honda Filip Salac Andrea Migno
Sterilgarda Max Racing Husqvarna Alonso Lopez Romano Fenati
 
Fotó: MotoGP Media, GasGas


Hozzászólások