Portimaóban is az időjárásé volt a főszerep

Ezen a héten szerdán és csütörtökön több Superbike-csapat is tesztelt Portimaóban, az időjárás viszont nem túlságosan kedvezett nekik. Teljesen száraz pályán csak a második nap végén mehettek, addig igen vegyesek voltak a körülmények, amit tovább súlyosbítottak az igen hideg és erős széllökések.
Keszthelyi Gábor 2015-01-23 10:39:08
A Superbike világbajnokság résztvevői számára vészesen közeleg a szezonnyitó. Éppen ezért már jócskán beindult a felkészülés – már amennyire az időjárás hagyja. Szerdán és csütörtökön egy kétnapos teszten vehetett részt több csapat is Portimaóban, a körülmények viszont nem igazán voltak alkalmasak arra, hogy mindenki el tudja végezni az eltervezett programot. Szerdán több alkalommal is eső áztatta a portugál aszfaltcsíkot, így egy olyan perc sem volt, hogy valahol ne legyen rajta víz. Emellett igen kellemetlen szél uralkodott a környéken, ami tovább nehezítette mindenki dolgát. A Red Devils Roma hivatalos Facebook oldalára feltett videóból jól érzékelhetőek a nem túl ideális körülmények.

A két napról több csapat is ejtett néhány szót. A nemrégiben átalakult gyári Ducati versenyzőinek nyilatkozatait a worldsbk.com közölte. „Sajnos ezt a két tesztnapot rossz időjárás sújtotta. Szárazon csak ma kora délután kezdhettünk dolgozni” – mondta tegnap Giugliano. „Valójában ez volt a legelső ízelítő számunkra a 2015-ös motorból. Arra koncentráltunk, hogy megtaláljuk az elektronika és a futómű alapbeállításait használt gumikon, miközben nem túlságosan aggódtunk a köridők miatt. Jövő héten lesz egy másik kétnapos tesztünk Jerezben, ahol folytatjuk a felkészülést, mielőtt elutazunk Phillip Islandre. Jó időt remélünk ott, annak érdekében, hogy keményen dolgozhassunk a két nap alatt” – fejezte be az olasz.
 
Csapattársa, Chaz Davies így vélekedett: „Nagyszerű volt visszaülni a motorra a téli szünet után. Sajnos az időjárás némileg korlátozta a munkánkat, ezért nem tudtuk teljesen kiértékelni a vadonatúj megoldásokat, mivel a pálya körülményei soha sem voltak tökéletesek. Ennek ellenére az általános érzetem jó a motoron, ami pozitív. Ezen a ponton nagyon remélem, hogy jó időnk lesz a következő teszten Jerezben, és folytathatjuk a munkát, valamint összehasonlíthatjuk magunkat a többi csapattal.”

A rossz körülményekre, valamint a két piros zászlóra való tekintettel tegnap a csapatok egy extra órát kaptak a pályán – írja már az MCN. A második piros zászlót az Althea Ducati újonca, Nico Terol miatt kellett meglengetni. Terol a pálya első balkanyarjában esett, de szerencsére nem sérült meg. „Ma nagyon hideg volt, az első kanyarokban pedig háromszor jobbra fordulsz, aztán az első balosban a hideg gumi miatt elestem. Jól vagyok, ez volt az első esésem a Superbike-ban. Ez új pálya számomra, és az idő is szeles volt” – mondta a spanyol motoros.
 
Portugáliában ott volt a teljesen átalakult Team Hero EBR is, akik ebben a felállásban először mehettek Európában. Ők a szerdai napon nyilatkoztak a motorcyclenews.com-nak. „Tettünk ma néhány kört, de akárhányszor kimentünk, elkezdett esni” – kezdte Canepa. „Muszáj motoroznunk egy kicsit, mert dolgoznunk kell a motoron. Jó munkát végeztünk Amerikában tavaly év végén, de ezek új motorok, minden új, szóval mindent be kell állítanunk. Valamint össze kell hasonlítani magunkat a többiekkel, hogy megtudjuk, mi jó, és mit kell még megtennünk.”

Csapattársa, és egyben csapatfőnöke így látta a helyzetet: „Személy szerint számomra azzal telik ez a teszt, hogy megtanuljam a pályát, mert mindenki azt mondja, ezt a legnehezebb megtanulni. Tényleg nagyon-nagyon trükkös. A csapat fennállása óta ez az első alkalom sok srác számára, hogy kimozdult az Egyesült Államokból. Szóval ezzel mindenkinek meg kellet barátkoznia, Nic-nek pedig a motorral is, bár teszteltünk vele az USÁ-ban is. Ez a teszt arról szól, hogy megbizonyosodunk róla, minden rendben van-e a sebesség szempontjából. Ezek a motorok teljesen újak, szóval ez egyfajta leleplezés. Ez az, amit sok más csapat is csinál itt, de számunkra minden vadonatúj.”
 
A teszt nem hivatalos időeredményei:

1.     Leon Haslam (Aprilia) 1’43.5
2.     Alex Lowes (Suzuki) 1’44.0
3.     Chaz Davies (Ducati) 1’44.0
4.     Davide Giugliano (Ducati) 1’44.5
5.     Sylvain Barrier (BMW) 1’44.8
6.     Matteo Baiocco (Ducati) 1’45.6
7.     Leon Camier (MV Agusta) 1’45.6
8.     Randy De Puniet (Suzuki) 1’45.7
9.     Jordi Torres (Aprilia) 1’45.9
10.     Niccolo Canepa (Hero EBR) 1’45.9
11.     Max Biaggi (Aprilia) 1’46.4
12.     Larry Pegram (Hero EBR) 1’47.1
13.     Leandro Mercado (Ducati) 1’47.4
14.     Nico Terol (Ducati) 1’47.4

Keszthelyi Gábor
További cikkeink
Hozzászólások
Hétvégi menetrend
Fast Lane

VB állása
1
MotoGP
F. Quartararo
Yamaha
234
2
MotoGP
F. Bagnaia
Ducati
186
3
MotoGP
J. Mir
Suzuki
167
4
MotoGP
J. Zarco
Ducati
141
5
MotoGP
J. Miller
Ducati
140
Kövess minket
Podcast