MotoGP Sepang Teszt
Superbike Aragon

Quartararo: „Végsebességben túl messze vagyunk a Ducatitól”

Fabio Quartararo szerint képtelenség volt számára a portimaoi futamon a feljebb zárkózás, melynek okaként elsődlegesen az elégtelen végsebességet jelölte meg a francia.
Forgó Ariel János 2021.11.08. 00:04:20
A Yamha újdonsült világbajnoka idei első nullázást könyvelhette el, miután bukott a hétvégi portimaoi versenyen. Quartararo a korábbiakhoz képest ezúttal valamivel kritikusabban beszélt motorjáról, mely véleménye szerint végsebesség tekintetében jelentős lemaradásban van leginkább a Ducatival szemben. Ez egyébként már egy ideje probléma a hangvillásoknál, melyet többek között a fejlesztések befagyasztása miatt nem tudtak orvosolni, azonban a télen vélhetőleg erre is nagyobb hangsúlyt fektetnek majd. „Tudtam, hogy jó a tempóm, lehettem volna gyorsabb is. Amellett, hogy a rajtpozícióm nem volt valami fényes, az is nehezítette a dolgom, hogy nem tudtam megelőzni a Ducatikat.” - mondta a regnáló világbajnok, akinek a verseny során meggyűlt a baja a Pramac Racing kettősével, vagyis Jorge Martinnal és Johann Zarcoval. "Tizenöt kört töltöttem el Martin mögött. Rengeteg hibát követtem el abból fakadón, hogy próbáltam megelőzni őt. Amikor elestem, akkor már egyszerűen a határon mentem. Legutóbb, még áprilisban például Pecco könnyedén tudott zárkózni (Bagnaia akkor a tizenegyedik helyről rajtolva lett második Quartararo mögött), most viszont én nem voltam erre képes. Megfelelő végsebesség nélkül lehetetlen ezt a stratégiát követni.”
„A modern MotoGP-ben, hogyha a rajtpozíciód nem a megfelelő, akkor igen nehéz feljönni. El lehet tehát képzelni a helyzetünket úgy, hogy végtempóban túl messze vagyunk a Ducatitól. Számos technikai újítást kaptam ugyan mindezidáig, de nem a motorblokkra vonatkozóan, nyilvánvaló okokból kifolyólag.” - utalt ezzel Quartararo arra, hogy jelenleg nem engedélyezett az, hogy fejlesszenek/változtassanak a gyártók az erőforrásokon. (Ez a szezon végeztével megváltozik, így 2022-re már mindenki ennek jegyében fejleszt.) „Muszáj a motorerőn dolgoznunk.” - hangsúlyozta a francia. A Yamahának egyébként az elmúlt legalább 16 évre visszatekintve, sosem a végsebesség volt a legfőbb erőssége, igaz akadtak olyan szezonok, amikor ilyen tekintetben lényegesen jobban, vagy éppen rosszabbul álltak az ellenfelekhez képest.
2004-ben például a motor kanyarodási és kezelhetőségei tulajdonságait helyezték előtérbe a végsebesség ellenében, mely meghozta nekik a végső győzelmet, míg a 800-as éra kezdetén, 2007-ben viszont olyan hátrányba kerültek, amit nem tudtak más területeken oly mértékben kompenzálni. (A 2005 és 2006-os szezonban például a korábbi évhez képest lényegesen javultak, miként 2008-ban és 2009-ben is.) Tekintettel már csak arra a tényre is, hogy a Yamaha sornégyes erőforrással versenyez, igen jelentős előrelépés lenne, ha teljes mértékben utol tudnák érni a Ducatit, így talán inkább a különbség csökkentése lehetne az elsődleges céljuk, már ami a végsebességet illeti. Zárásként egyfajta pikantériaként érdemes megjegyezni és egyben visszaemlékezni arra, amit nemrég Quartararo menedzsere mondott a Yamaha kapcsán, vagyis, hogy szerinte a sikert nem a motor, hanem maga a francia versenyző hozza a hangvillásoknak.

Fotó: MotoGP Media
Forgó Ariel János
További cikkeink
Hozzászólások
Hétvégi menetrend

VB állása
1
MotoGP
F. Quartararo
Yamaha
278
2
MotoGP
F. Bagnaia
Ducati
252
3
MotoGP
J. Mir
Suzuki
208
4
MotoGP
J. Miller
Ducati
181
5
MotoGP
J. Zarco
Ducati
173
Kövess minket
Podcast