Superbike

Rabat motorja ugyanolyan, mint a gyári versenyzőké

Tito Rabat az elmúlt 15 szezont a Gyorsasági Motoros Világbajnokság valamely géposztályában töltötte, azonban idén már a Superbike mezőnyében húzza majd a gázt egy Ducati Panigale V4R nyergében. A spayol motoros csapatfőnöke kiemelte: versenyzője motorja 99%-ban egyezik a gyári pilóták versenygépeivel.
Esteve Rabat számára nem sok babér termett az utóbbi időben a MotoGP-ben, hiszen bár 2014-ben megnyerte a Moto2-es világbajnoki címet, a királykategóriában nem igazán sikerült megvetnie a lábát. Összesen öt évig probálkozott és egyben kapott lehetőséget a Honda, valamint a Ducati szatellit motorjain, azonban kiemelkedőt nem sikerült produkálnia. A spanyol elmondása szerint ez azért volt így, mivel sosem kapott igazán versenyképes technikát a MotoGP-ben, ezáltal nem is tudta bebizonyítani, hogy sokkal többre képes annál, mint amit az eredményei mutatnak. Miután tavaly év végén hivatalossá vált a sokat emlegetett pletyka, miszerint a helyére Luca Marini érkezik a Moto2-ből, közben pedig az összes szabad ülés elkelt a legnagyobb géposztályban, akárcsak a versenyképesebb helyek a Moto2-ben, ezért Rabat úgy döntött, hogy a Superbike-ban próbál szerencsét. A 31 éves motoros a Barni Racinghez igazolt, akik 2020-ban ugyan nem tudtak teljes évet futni, azoban csapatfőnökük szerint az idei egy teljesen más szezon lesz. Ebben alighanem segítségükre lesznek a Rabattal érkező tőkeerős szponzorok is, melyek a rossz nyelvek szerint a kelleténél tovább tartották a spanyolt a MotoGP-ben.
Marco Barnabo csapatfőnök a következőképpen beszélt új versenyzőjéről, valamint az előttük álló szezonról: “Nagyon boldog vagyok, hogy sikerült megállapodnunk, mivel saját magam látom benne. Ő egy olyan személyiség, aki igen nagy elhivatottsággal van a sport iránt, így csak edzeni és versenyezni szeretne. Ez az élete. Nem határoztunk meg célokat. Az egyetlen, amit szeretnénk, hogy teljes szezont fussunk, ami sajnos 2020-ban nem sikerült. Remélem, hogy nem lesz semmilyen problémánk és csak a versenyről versenyre való fejlődsére kell gondolnunk. Az eredményeket aztán majd meglátjuk. Még csak pár napja ismerem őt, azonban nagyon barátságos és egy versenyképes motorra van szüksége. Gyakran mondja, hogy meg szeretné mutatni, hogy még mindig tud mit adni ennek a sportnak. A motornak a lehető legjobbnak kell lennie. Megvásároltuk a 2021-es gépet, ami 99%-ban ugyanolyan, mint a gyári. Nem fog semmiben sem hiányt szenvedni. Mindannyian azon fogunk dolgozni, hogy kiváló eredményeket tegyünk lehetővé számára.” – ígérte Marco Barnabo csapatvezető.

Fotó: World Superbike Media


Hozzászólások