Barcsik László kollegánál a pont, aki egy nagyszerű facebook story kereteiben adott piros lézerkardot a feketébe öltözött Kawasaki kezébe. Ne feledjétek tehát a social media oldalunkat sem, így a reklámblokk keretein belül, hiszen közelítünk a 10.000 oldalkedveléshez. Ne kalandozzunk azonban messzire, hiszen mégiscsak a Superbike jerezi tesztjének második napján a lényeg: keddi összefoglalónkban hívtuk fel a figyelmet arra, hogy augusztusban Scott Redding 1’38.736-os idővel volt pole pozícióban, amitől Rea most négy tizeddel volt gyorsabb. Ha pedig mindez nem lenne elég, akkor a MotoGP idei jerezi fordulóinak Q1-es sereghajtói nagyjából ilyen legjobb időket teljesítettek GP motorokon. Rea tehát nem sétamotorozgatott a mai napon, legalábbis amikor az első helyet érő idejét futotta, akkor biztosan nem. Mondani sem kell, hogy a hatszoros világbajnok már a 2021-es gépet próbálgatta, amire csapattársának is volt lehetősége. A hivatalos beszámoló szerint Rea 72, Lowes pedig 82 kört ment ma.
Nem csak a Kawasaki, de a Yamaha háza táján is megjelent a 2021-es motor, Razgatlioglu pedig egy második legjobb időt motorozott ki az R1-esből. A török versenyző egyébként még tegnap az olasz gpone.com által készített interjúban elmondta, hogy a Yamaha őt is felkérte Valentino Rossi helyettesítésére az első valenciai MotoGP hétvége alkalmával, azonban a Superbike-ban szereplő motoros végül is szponzorációs okokból nem tudott élni ezzel. (Miként arra korábban szerkesztőtársam, Palencsár Tibor is felhívta a figyelmet, Razgatlioglut a Red Bull támogatja, míg a Yamaha főszponzora a Monster, így aligha kell magyarázni, hogy mi lehetett a probléma.) A gyári Yamaha újonca, Andrea Locatelli továbbra is próbál minél jobban hozzászokni a Superbike-hoz, pláne, hogy úgy nyilatkozott, szerinte túlságosan úgy próbálja vezetni új versenygépét, mintha az a Supersportban megszokott R6-os lenne. A hangvillások motorjával versenyző pilóták közül a tegnapo első, Gerloff is már megkapta a 2021-es versenygépet, azonban őt egy óriási high side bukás is hátráltatta a második napon.
Razgatlioglu a második helye mellett elárulta, hogy miért nem ő ugrott be Rossi helyére Valenciában
A Honda háza táján – mint az az eredményekből is látszik – van min dolgozni, mivel Haslamot vibrációt érzett gépén, Bautista pedig a hátsó tapadást és jobb kanyarodást hiányzol a CBR-ből. Azt talán mondani sem kell, hogy Locatellihez hasonlóan a Supersportból érkező Mahias, Vinales és Cresson számára is inkább az új technikával és egyben kategóriával való ismerkedés a cél. A Honda (Alvaro Bautista a képen) versenygépén még van mit finomítani
A teszt második napjának végeredménye:
Fotó: World Superbike Media
A teszt második napjának végeredménye:
1 | Jonathan Rea | Kawasaki Racing Team WorldSBK | Kawasaki | 1’38.324 |
2 | Toprak Razgatlioglu | PATA YAMAHA WorldSBK Official Team | Yamaha | 0.515 |
3 | Alex Lowes | Kawasaki Racing Team WorldSBK | Kawasaki | 0.562 |
4 | Garrett Gerloff | GRT Yamaha WorldSBK Junior Team | Yamaha | 0.847 |
5 | Leon Haslam | Team HRC | Honda | 1.527 |
6 | Andrea Locatelli | PATA YAMAHA WorldSBK Official Team | Yamaha | 1.553 |
7 | Lucas Mahias | Kawasaki Puccetti Racing | Kawasaki | 1.870 |
8 | Alvaro Bautista | Team HRC | Honda | 1.907 |
9 | Kohta Nozane | GRT Yamaha WorldSBK Junior Team | Yamaha | 2.345 |
10 | Isaac Viñales | ORELAC Racing VerdNatura | Kawasaki | 2.568 |
11 | Loris Cresson | OUTDO Kawasaki TPR | Kawasaki | 4.862 |
Fotó: World Superbike Media