Superbike

Reddig változtatna a (súly)szabályokon

Scott Redding arra panaszkodott, hogy szerinte a nála jóval kisebb és egyben könnyebb versenyzők olyan előnyben vannak többek között gumihasználatot illetően, amelyet ő nem tud kihasználni, így az angol bevezetné a minimum súlyhatárt.
Scott Redding a maga 184 centis magasságával és 76kg-os súlyával kétségkívül a Superbike mezőnyének egyik legtermetesebb és egyben legnehezebb pilótája. Magasságából, valamint súlyából (ennél már aligha lehetne vékonyabb, hiszen a magasság-súly arány azért mégsem tolódhat el kizárólag előző irányába) fakadóan olykor elég sok nehézséggel küzd az angol, aminek most hangot is adott: “Ami a legjobban zavar, az az, hogy nincsen súlylimit, ami a Forma1-ben van, azonban a MotoGP és a Superbike-ban nincs.” – kezdte a tavalyi világbajnoki második helyezett. “Olyan versenyzők, mint Bautista és Rinaldi, 10kg-mal könnyebbek nálam. Ez a magasabb végesbesség miatt is jó, ugyanakkor kevesebb erőt helyeznek az első abroncsra fékezéskor, a kanyarkijáratoknál pedig előnyük van.” Nem ok nélküli Redding felvetése, hiszen Bautista és Rinaldi előfordult, hogy a Pirelli azon szuperlágy abroncsát is képes volt “normál” versenykörülmények között használni, amelyet egyébként az olasz gumigyártó a 10 körös Superpole futamokra fejlesztett.
“Nagy termetű versenyzőként hátrányban vagyok. Chaz (Davies – a szerk.) kipróbálta a szuperlágy gumit futamon, azonban nem bírkózott meg a távval.”  - magyarázta Redding honfitársa kapcsán, aki egyébként hasonló (183cm) magasságú mint ő. “Az első körökben jó tempót tudtam motorozni, de az utolsó öt körben körönként egy másodpercet veszítettem. A szuperlágy gumi több tapadást biztosít a kanyarbejáratoknál és a kigyorsításoknál. A könnyebb versenyzőknek majdhogynem a sport minden területén előnyük van. Én nem tudom használni a szuperlágy abroncsokat, ők viszont igen.” A ducatis pilóta egyébként olyan súlykorlátozásra gondolna a Superbike kapcsán is, mint ami a Supersport300-ban van, vagyis ha túl könnyű a motorral együtt a versenyző és nem éri el meghatározott minimum súlyhatárt, akkor plusz súlyokkal pótolni kell azt.

Fotó: World Superbike Media


Hozzászólások