MotoGP

Rossi célja 42 évesen is jobban teljesíteni, mint valaha

Valentino Rossi 26. szezonját kezdi meg a világbajnokságon, ebből a 22.-et a királykategóriában, ennek ellenére a motivációja továbbra is a fiatal korait idézi.
Noha 2021-ben már nem a gyári csapatnál, hanem szatellit alakulatnál, de továbbra is gyári támogatású motorn húzhatja a gázt Valentino Rossi, a céljai továbbra is ugyanazok, mint az eddigi szezonokban, és amelyek közül néhányat az utóbbi 2-3 évben nem is, vagy csak kevésszer tudott teljesíteni. Rossinál azonban soha nem mondhatjuk, hogy soha, tehát még az sem teljesen kizárt, hogy magyar pályán is láthassuk egyszer motorozni.

„Gyári versenyző voltam sokáig, 19 szezonig a MotoGP-ben. Az első két évemben az 500 köbcentiseknél hasonló helyzetben voltam. Igaz, hogy annak már 20 éve, és az 500cc egy teljesen más világ, de akkor nagyon kényelmesen éreztem magam. Úgy értem kevesebb ember dolgozik a motoron, de egy szatellitcsapatban a munkamorál is más. Többet gondolhatsz a versenyen nyújtott teljesítményre, mint a motor fejlesztésére.”

Rossi utoljára 2001-ben, az utolsó 500-as évben versenyzett privát csapatnál, utoljára akkor nyert világbajnoki címet nem gyári versenyző a királykategóriában.
 
„Örülök annak a technikai adottságnak, hogy a Yamaha teljes támogatását élvezhetem. Ez a csapat bizonyította, hogy versenyeket tudnak nyerni, és kihozzák a versenyzőikből a legjobbat, szóval magas szintű elvárásaim vannak, és már alig várom, hogy elkezdődjön a szezon.”
„Nem azért versenyzek, hogy múlassam az időt. Fontos szezon áll előttünk, mivel az előző két szezon eredmények szempontjából elmaradt a várakozásaimtól. Az eredmények a kulcsa mindennek. Versenyképes és erős akarok lenni, harcolni a dobogós helyezésekért, és a győzelmekért.”
Rossi újdonsült csapattársa, Franco Morbidelli véleménye szerint a barátságuk fontosabb, mint a MotoGP, azonban ezt próbára teheti az, ha élesedik a küzdelem kettejük között.
„Egyetértek Francoval, fontos az igaz barátság az emberek között, és nekem is az életben. Ez azért van, mert időt és energiát fordítok arra, hogy legyen egy jó barátom. Ha igaz barátságaid vannak, tenni kell érte, ami nem könnyű. Franco és én régóta vagyunk barátok, együttes erővel dolgoztunk azon, hogy fölhozzuk a MotoGP-be.”
Kemény lesz kezelni, hogy a csapattársad az első számú riválisod, szóval ahhoz, hogy harcoljunk és barátok is maradjunk, igaz barátságnak kell lennie. Nem lesz könnyű, de szerintem meg tudjuk csinálni. Remélem mindketten annyira versenyképesek leszünk, hogy futamokat nyerhetünk.

Cal Crtuchlow 2013 után újra Yamaha színekben, ezúttal tesztpilótai szerepkörben folytatja
 
Régi arc új szerepben a Yamahánál. Ezúttal nem Jorge Lorenzoról van szó, hanem a tavaly visszavonult Cal Crutchlow, aki 2021-től korábbi munkaadójánál ezúttal a tesztversenyzői szerepet fogja betölteni. Rossi szerint sokat fog hozzátenni a csapathoz.
„Erős támogatásra számítunk tőle, hiszen ő egy MotoGP versenyző. Még csak tavaly vonult vissza, szóval jó formában van. Sokáig Hondán versenyzett, szóval adhat a Yamahának pár tanácsot, és szeretnék vele beszélni az első nap után.”
„Cal jelentheti a különbséget, és sokat segíthet a Yamahának. Ez persze a motivációjától is függ, nem könnyű tesztpilótának lenni. Meg kell találni a motivációt, hogy a határon motorozz, és ezáltal megértsd a gépet. Nem lesz könnyű Calnak, és remélem, hogy motiváltan érkezik, mert ez jelentheti a különbséget.


Valentino Rossi hosszú pályafutásában a visszavonulás talán közelebb, mint valaha, de ő maga egyelőre nem döntött a jövőről.
„Nem könnyű eldönteni. A szezon közepén a nyári szünet alatt fogom meghozni döntést az eredmények alapján. Ha elég erős vagyok ahhoz, hogy dobogókért és győzelmekért harcoljak, akkor még egy évig folytatom. Ez az én elképzelésem, nem beszéltem még róla a csapattal, talán nem is engednék, hogy magam döntsek. Az életem nagy változáson fog keresztülmenni, de nem aggódok. Hosszú pályafutásom volt, és boldog vagyok. Amikor visszavonulsz 26 év után ilyen élettel, az megváltozhat, de versenyzéssel szeretném folytatni.

Fotók: MotoGP Media


Hozzászólások