MotoGP Sepang Teszt
Superbike Aragon

Stoner: “Kétszer is próbáltam Rossi csapattársa lenni”

Az utóbbi időben Casey Stoner egyre többet hallatja a hangját, hiszen a kétszeres világbajnok például személyesen is jelen volt a MotoGP utolsó két hétvégéjén Portimaóban és Valenciában, ahol természetesen az újságírók is megrohamozták a kérdéseikkel.
P1race.hu 2021.11.23. 15:06:18
Casey Stoner 2006 és 2012 között versenyzett a MotoGP legnagyobb géposztályában, melynek során két világbajnoki címet is szerzett az ausztrál. Az LCR Hondával debütált 2006-ban, majd a Ducatihoz szerződött, akikkel 2007-ben rögtön világbajnok lett. Az olasz márkával egészen a 2010-es szezon végéig versenyzett, míg nem a távozás mellett döntött és a 2011-es szezont immáron a Repsol Hondán kezdte meg, akikkel szintén egyből világbajnoki címet ünnepelhetett. Sokak meglepetésére a 2012-es szezon első felében jelentette be az akkor még csak 27 éves versenyző, hogy év végén visszavonul. A MotoGP 2002 óta tartó modern éráját tekintve Valentino Rossin kívül egyedül Stoner tudott két különböző márkával is bajnokságot nyerni, így az ausztrál motoros már csak emiatt is kiemelt helyre pozícionálta magát a MotoGP történelemkönyveiben. A most 36 éves kétszeres világbajnok, még Portimaoban, újságírói kérdésre elmondta, hogy ha tehetné, akkor most legszívesebben Yamahával versenyezne, hiszen arról a motorról és egyben márkáról van szó, mely sok éven át a legfőbb ellenfele volt, így érthető módon kíváncsi lenne arra, hogy milyen is az M1-essel menni.
 
Mint utóbbi kiderült, Stoner egyáltalán nem véletlen fogalmazott így, hiszen aktív évei alatt voltak olyan törekvései, hogy a Yamaha versenyzője, azon belül is a „Doktor” csapattársa legyen. „Két alkalommal is próbáltam Rossi csapattársa lenni, de valaki ezt megakadályozta a Yamahánál… Szerintem mindenki tudja, hogy ki lehetett az. Nagyon szerettem volna, ha ugyanolyan motorom van, mint Rossinak, ezáltal képes lettem volna tanulni tőle.” – mondta Stoner, aki egyértelműen utalt arra, hogy Valentino Rossi vétózta meg az ő Yamahához való igazolását. Érdekesség, hogy a „Doktor” például a hírek szerint (a Yamaha Motor Racing igazgatója, Lin Jarvis árulta el) 2010 végén azért igazolt a hangvillásoktól a Ducatihoz, mert az olasz versenyző ultimátumot intézett a Yamaha felé, hogy vagy őt, vagy Jorge Lorenzót tartják meg, mivel ő nem szeretne a folytatásban a spanyol csapattársa lenni. A japán gyártónál Rossi ezt a fajta kérését elutasították, így a „Doktor” távozott a Yamahától.
 
Casey Stoner egy másik, az olasz sportnapilapnak, a La Gazzetta dello Sportnak adott interjúban arról is beszélt, hogy miként alakult a kapcsolata Valentino Rossival. „Az első MotoGP-s évemet követően úgy láttam, hogy ő egy olyan versenyző, akit lehetetlen legyőzni. A Ducatinál nem gondolták, hogy képes leszek a világbajnoki címért harcolni. Csak egy olcsón megszerezhető versenyző voltam, aki betöltötte az ott keletkezett űrt. Senki sem számított semmire tőlem, viszont ez volt az első alkalom, hogy egy egész csapat állt a rendelkezésemre és nem akarták megmondani, hogy mit kell csinálnom, hanem azt kérdezték tőlem, hogy mire van szükségem. Minden megváltozott, én pedig igyekeztem mindent megtenni azért, hogy ezt viszonozni tudjam nekik. Amikor Valentino érzékelte, hogy veszélyt jelentek, akkor elkezdett problémákat gyártani és a médiát használta. Én ehhez nem voltam hozzászokva, így elkezdtem neheztelni rá. Mindenki azt mondja, hogy ő legyőzött engem 2008-ban, de sokan elfelejtik, hogy a szezon feléig hány pontot is veszített. Aztán Laguna Secában megmutatta, hogy ki is ő igazán.”
 
„Alábecsültem azt, hogy egy ember mire lehet képes csak azért, hogy nyerjen. Nem tudtam volna olyan előzésbe belemenni, hiszen ha nekimegyek valakinek és netán meg is sérül, akkor hibásnak, bűnösnek éreztem volna magam. Ez az én hülyeségem, azonban így legalább nyugodtan tudok este aludni. Sokan azt mondják, hogy ez volt a 2008-as szezon fordulópontja, azonban igazság szerint a karrierem mérföldkövének tekintem. Attól kezdve azt mondtam magamnak, hogy nem foglalkozok többé másokkal és kizárólag magamért fogok versenyezni. Ez a gondolkodásmód segített az elkövetkezendő években.
Rossival nagyszerű csatáink voltak. Az egyik legjobb a 2008-as katari, ahol már ő is Bridgestone abroncsokkal ment, de szívesen emlékezek vissza a 2007-es barcelónai futamra is. Akkor a Bridgestone még nem volt olyan szinten, mint a Michelin. Rossinak volt jobb tempója, de a futamot én nyertem, mert őrült módjára küzdöttem.” – emlékezett vissza Stoner.
 
 Fotó: MotoGP Media
 
 
 
P1race.hu
További cikkeink
Hozzászólások
Hétvégi menetrend

VB állása
1
MotoGP
F. Quartararo
Yamaha
278
2
MotoGP
F. Bagnaia
Ducati
252
3
MotoGP
J. Mir
Suzuki
208
4
MotoGP
J. Miller
Ducati
181
5
MotoGP
J. Zarco
Ducati
173
Kövess minket
Podcast