MotoGP Sepang Teszt
Superbike Aragon

Szabályváltozások a Superbike VB-n 2022-től

A Superbike Bizottság, valamint az FIM illetékesei november elején határoztak a Superbike világbajnokság, illetve betétsorozatai jövője kapcsán a jövő évi szabályoktól.
P1race.hu 2021.11.25. 12:40:59
2021. november 12-én tartott egy virtuális értekezletet a Superbike VB, illetve az FIM illetékesei. Ezen megállapodtak a 2022-től életbe lépő szabályokról. A résztvevők:

Superbike Bizottság tagjai:

- Gregorio Lavilla (Dorna WSBK igazgatója)
- Franck Vayssié (FIM Gyorsasági Bizottság elnöke)
- Andrea Dosoli (Yamaha)
- Paolo Marchetti (Kawasaki)
- Gigi Dall’Igna (Ducati)
- Marco Zambenedetti (Ducati)
- Marc Bongers (BMW)
- Brian Gillen (MV Agusta)

FIM részéről:

- Jorge Viegas (FIM elnök)
- Paul Duparc (FIM, a rendezvény titkára)
- Scott Smart (FIM, WSBK Technikai igazgató)
- Dominique Hébrard (FIM, Nemzetközi Technikai Bizottság Sportmenedzsere)
 
Az alábbi szabályváltozások lépnek érvénybe jövőre:

Alsó korhatár és rajthozállók számának korlátozása

A Supersport 300 VB alsó korhatára 15 évről 16-ra emelkedik, hogy érettebb és tapasztaltabb versenyzők induljanak. (2023-tól a Supersport 600-ban 16-ról 18-ra emelkedik).
Mindkét Supersport géposztályban (a 300-ban és a 600-ban is) jövőre legfeljebb 30 teljes szezonos versenyző, és két szabadkártyás állhat rajthoz a versenyeken, 32 főben maximalizálva ezáltal a mezőny létszámát.

Kvalifikációs limit

A 107%-os szabály 105%-ra módosul: vagyis ahhoz, hogy a versenyen elindulhasson egy versenyző, a rajtelsőséget szerző motoros legjobb idejének 105%-án belül kell teljesítenie a legjobb mért körét.

Légzsákos bőrruha

Valamennyi géposztályban kötelező lesz a légzsákkal felszerelt bőrruha használata (eddig csupán ajánlott volt)

Névre szóló transzponder a két Supersport géposztályban

Ezentúl a Supersport 600 és 300 kategóriában is kötelező lesz a névre szóló transzponder használata – ami azt szolgálja, hogy a versenyzőnek azonnal tudjanak üzenetet küldeni a motor műszerfalára. (A MotoGP-ben és a Superbike VB-n már eddig is használatban volt ez az eszköz)

Gumihasználat korlátozása a Superbike géposztályban

A királykategóriában egy hétvége során ezentúl 24 helyett legfeljebb 21 gumiabroncsot lehet felhasználni. A részleteket később közlik.

Supersport „új nemzedéke” hivatalosan is megérkezik

Hivatalosan is elfogadták a már korábban belengetett új szabályokat, aminek értelmében megnövelik a Supersport géposztályban a hengerűrtartalom felső határát. Így a 959 köbcentis Ducati Panigale V2, vagy a 765 köbcentis Triumph Daytona is elindulhat a 600-as Yamahákkal és Kawasakikkal szemben. A pontos részleteket később közlik.

Bukás vagy fejsérülés után sisakelemzés
 
A jövőben, ha egy versenyző bukik, az orvosi személyzetnek kötelező lesz a bukósisakot vizsgálat céljából átadni a technikai személyzetnek, mielőtt a versenyzőnek vagy a csapatfőnöknek visszaadnák.
Fejsérülés, pl. agyrázkódás esetén a sisakot további elemzés céljából a Zaragozai Egyetemen található FIM Laboratóriumba küldik, mielőtt a versenyzőnek vagy a csapatfőnöknek visszaadnák. A vizsgálaton a sisakgyártó képviselője jelen lehet. Erre azért van szükség, mert az FIM szándékában áll 2025-től új sisakszabványt akar bevezetni (hivatalos nevén FIM FRHPhe-02), és ennek kidolgozásához minden sérülést elemezni akarnak, hogy a lehető legbiztonságosabb bukósisakokban versenyezhessenek a jövőben a motorosok.

Az SBK bizottság az idei év végéig még egyszer újra össze fog ülni.

Fotó: World Superbike Media
P1race.hu
További cikkeink
Hozzászólások
Hétvégi menetrend

VB állása
1
MotoGP
F. Quartararo
Yamaha
278
2
MotoGP
F. Bagnaia
Ducati
252
3
MotoGP
J. Mir
Suzuki
208
4
MotoGP
J. Miller
Ducati
181
5
MotoGP
J. Zarco
Ducati
173
Kövess minket
Podcast