WTCR

Thed Björk marad a Cyan Racingnél, viszont Andy Priaulx távozik

Felszabadult egy ülés a mezőny egyik legerősebb márkájánál.
A Lynk & Co Cyan Racing már korábban bejelentette, hogy a négyszeres világbajnok Yvan Muller, és unokaöccse, Yahn Ehrlacher maradnak a kínai márka programjában. Miután a csapat jelezte, hogy a WTCR új E-sport bajnokságában Thed Björk és Andy Priaulx vezeti a másik két autójukat, szinte borítékolni lehetett, hogy mindketten maradnak. Az alakulat azonban ma reggel bejelentette, hogy bár a svéd pilótájuk velük lesz 2020-ban, a háromszoros világbajnok saját döntése alapján búcsúzik.

A Cyan Racing alapítójának és vezérigazgatójának, Christian Dahlnak szavait a TouringCarTimes szakoldal idézi: „Thed és Andy ott vannak a világ legjobb túraautósai között. Örömmel jelentjük be, hogy Thed marad nálunk, viszont sajnos Andy távozik. Teljesen tiszteletben tartjuk a döntését, és a jövőben ettől még tartjuk a kapcsolatot. Mivel felszabadult egy ülés, már el is kezdtük keresni a negyedik versenyzőnket.”

A 2017-es világbajnok jó évre készül, viszont sajnálja csapattársa távozását: „Egyértelműen az a cél, hogy 2020-ban megnyerjük a csapatvilágbajnoki címet, illetve, hogy jobban szerepeljek, mint tavaly, és a bajnoki címért is harcolhassak. Az a néhány tesztünk, melyeket a járvány előtt teljesítettünk, elég ígéretesek voltak, így magabiztosan várom a szezont. Sajnálom, hogy Andy elmegy, mert remek csapattárs volt tavaly. A legjobbakat kívánom neki!”

Priaulx elég hosszan megindokolta, hogy miért nem tudná teljes erőbedobással teljesíti a 2020-as WTCR-szezont: „Elképesztően nehéz volt meghoznom ezt a döntést, de a kevesebb néha több, és úgy döntöttem, hogy már nem feltétlenül az autóban kellene sikeresnek lennem, hanem a fiamnak, Sebastiannak kellene segítenem Amerikában. Ez nem egy teljes visszavonulás, de nem akarok úgy versenyezni, hogy nem tudom teljesen elkötelezni magam a versenyzés iránt. Sebastiannak sokat kell várnia, hogy megkaphassa tőlem azt a lehetőséget, amelyet én is megkaptam az édesapámtól karrierem kezdetén. A járvány miatt azonban nehezebb utazni, és ez ellehetetlenítette a maradásomat. Büszke vagyok arra, hogy megszereztük a Lynk & Co Cyan Racinggel az első kínai világbajnoki szintű motorsportcímet. A lehető legjobbakat kívánom a csapatnak! Szerintem remek eredményeket érhetnek el a jövőben, és remélem azt is, hogy valamilyen formában csatlakozhatom még hozzájuk a jövőben.”

Fotó: WTCR Media


Hozzászólások