MotoGP Sepang Teszt
Superbike Aragon

További Moto3-as bejelentések: Red Bull KTM, Husqvarna, PrüstelGP, CFMoto, MSI

Az elmúlt héten a 2022-es Moto3-as kirakós újabb elemei kerültek a helyükre.
Palencsár Tibor 2021.11.09. 00:59:59
Nemrégiben ismét több bejelentést tettek a Moto3-as csapatok a a jövő évi versenyzőiket illetően. De nemcsak új igazolásokról lesz szó, hanem cserékről is – van, aki ugyanis nem ott fog menni, ahová korábban már leigazolták. Nézzük meg ezeket.

Red Bull KTM Ajo (KTM)

Az korábban ismertté vált, hogy az idén berobbanó csodatini Pedro Acosta (aki vasárnap bebiztosította a Moto3-as világbajnoki címet) jövőre már a középső géposztályban fog versenyezni, így Ajoéknál legalább egy hely felszabadul – mivel a legtöbben biztosra vették, hogy Jaume Masia maradni fog az istállónál. Vasárnap délután azonban eloszlott minden kétely a bejelentést követően.
Jaume Masia a várakozásoknak megfelelően 2022-ben is a finn zseni csapatában fog versenyezni, míg csapattársa az ifjú spanyol Daniel Holgado lesz, aki idén harmadik lett a Red Bull Rookies Cupban, és jó esélye van a Moto3 Junior világbajnoki címre.

 Masiának összejön jövőre?

A szezon elején sokan Masiát látták a VB-cím legnagyobb esélyesének, amit a szezonnyitó katari győzelem is megerősített, ám a folytatás nem lett erős: azóta két ezüstérmet és két rajtelsőséget szerzett. Jelenleg az ötödik helyen áll, ám némi szerencsével a harmadik pozíciót megszerezheti.
A jövő évi csapattársa, Daniel Holgado eredetileg a Red Bull KTM Tech3 csapathoz szerződött, ahol az elmúlt két futamon helyettesítette az eltiltás alatt álló Deniz Öncüt. Ám a KTM GP Academy házán belül úgy döntöttek, hogy Holgado mégis inkább Aki Ajo csapatában versenyezzen 2022-ben. Ahogyan a diplomatikus sajtóközleményben fogalmazták: „Valamennyi érintett csapat és versenyző egyetértett abban, hogy ez a döntés szolgálja a lehető legjobb eredmények elérését”

Holgado: Tech3 helyett Ajo

A döntés nem példa nélküli: Pedro Acosta eredetileg a CarXPert Prüstel csapatnál versenyzett volna idén a tragikus sorsú Jason Dupasquier csapattársaként, ám Aki Ajo végül megszerezte magának Acostát, amely – ahogyan láthattuk – mindkét fél számára kifizetődő volt.

Red Bull KTM Tech3 (KTM)

És hogy ki lesz akkor Deniz Öncü csapattársa 2022-ben? Ezt is megtudhattuk: a 17 éves spanyol Adrián Fernandezre esett a választás – aki nem más, mint a Moto2-ben vitézkedő, és jövőre a királykategóriába fellépő Raul Fernandez öccse.

 Öncü és Fernandez

Adrián tavaly hetedik lett a Moto3 Junior VB-n, idén a Max Biaggi csapatában, a Sterilgarda Max Racing Team színeiben teljesítette első teljes szezonját a világbajnokságon – miután kitették a már szerződéssel rendelkező Alonso Lopezt, hogy helyet csináljanak neki. A Le Mans-i hatodik hely az eddigi legjobbja, jelenleg a 23. helyen áll a pontvadászatban. Ő lényegében helyet cserél a japán Ayumu Sasakival, aki Fernandez helyére megy a Husqvarnához...

Sterilgarda Max Racing Team (Husqvarna)

... ahol Sasaki csapattársát is bejelentették nemrég: a várakozásoknak megfelelően a Moto3 géposztály korelnöke, a skót John McPhee lesz.

 Max Biaggi, John McPhee és Peter Öttl

A 27 évével igencsak túlkorosnak számító McPhee az egyetlen Moto3-as versenyző, aki 125 köbcentis kétütemű gépekkel is versenyzett a vébén. Az elmúlt három szezont a Petronas Sprinta csapatnál töltötte, amely a főszponzor kiszállása miatt év végén megszűnik, így új alakulat után kellett nézni. Max Biaggiék befogadták a skót motorost, ahol Sasaki ifjonti tehetsége fog párosulni McPhee rutinjával.

Prüstel GP (CFMoto)

A Jason Dupasquier elvesztése miatt gyászoló német csapat nemcsak a versenyzőit, hanem a jövő évi motorját is ismertette. Már korábban ismertették, hogy a KTM behozná egy újabb, érdekeltségébe tartozó brandet a Moto3-ba, amely ezennel hivatalos lett: a német alakulat a kínai CFMoto márkával fog rajthoz állni – amely a Husqvarnához és GasGashoz hasonlóan gyakorlatilag KTM lesz, csak más címkével. A motor látványtervét a nyitóképünkön láthatjátok. A jövő évi pilótafelállást is ismertették: a pletykáknak megfelelően két spanyol versenyző, Carlos Tatay és Xavi Artigas fogják a CFMoto gázkarjait húzni.

 Tatay, Tom Lüthi leendő sportigazgató és Artigas

Tatay az Avintia Esponsorama csapattól igazol át a németekhez – ő 2019-ben megnyerte a Red Bull Rookies Cupot, és ezüstérmes lett a Moto3 Junior VB-n, ám a felnőtt VB-n még nem tudott dobogóra állni. Artigas a Leopard Racing nevelése, ám 2022-ben lecserélik őt Tatsuki Suzukira, így nemcsak csapatot, hanem márkát is vált. Tavaly második lett a Junior VB-n Izan Guevara mögött, 2019-ben pedig szabadkártyásként felállhatott a dobogóra a szezonzáró VB-futamon Valenciában.
Ez teljes versenyzőcserét jelent, sem Ryusei Yamanaka, sem a fájdalmasan fiatalon elhunyt Jason Dupasquiert helyettesítő Filip Salac sem fog jövőre náluk menni. Salacot már korábban bejelentették, hogy jövőre a Moto2-es géposztályban fog menni a Gresini csapatnál. És hogy mi lesz Yamanakával?

MSI Race Tech (KTM)

A múlt hét végén ez is ismertté vált: az ifjú japán motoros jövőre az újonnan belépő spanyol gárdánál, az MT Helmets MSI Race Tech-nél fog versenyezni, ismét egy KTM nyergében.

 Yamanaka az újonc csapatnál 2022-ben

Ryusei Yamanakának ez lesz a harmadik szezonja, az eddigi legjobb eredménye egy hetedik hely az idei Stájer Nagydíjról. A csapat korábban a Moto3 Junior VB-n versenyzett, tavaly Pedro Acosta a színeikben kis híján megnyerte a bajnoki címet, kevéssel lemaradva Izan Guevara és Xavi Artigas mögött.

Fotó: MotoGP Media, Gold&Goose / Red Bull Content Pool, Tech3 Racing, Max Racing Team, Prüstel GP, MTHelmets - MSI
Palencsár Tibor
További cikkeink
Hozzászólások
Hétvégi menetrend

VB állása
1
MotoGP
F. Quartararo
Yamaha
278
2
MotoGP
F. Bagnaia
Ducati
252
3
MotoGP
J. Mir
Suzuki
208
4
MotoGP
J. Miller
Ducati
181
5
MotoGP
J. Zarco
Ducati
173
Kövess minket
Podcast