MotoGP

Újabb spanyol MotoGP pálya?

Az elmúlt napokban a spanyol sajtót bejárta a hír, miszerint Madrid közelében egy új versenypályát építenének, ami akár a MotoGP-t is fogadná.
Bár Spanyolországban nincs hiány versenypályákból, a jelek szerint újabb fog épülni. A 20Minutos nevű spanyol hírportál adott hírt egy újonnan épülő versenypályáról, mely a főváros közelében fog épülni.

A Madrid központjától mintegy 40 kilométerre található Morata de Tajuña nevű kisváros mellett építene új pályát egy Stream Motor Fire nevű cég, amely mögött olyan befektetők vannak, akik a Guadix-i pályához kötődnek. Állítólag már öt éve dolgoznak a projekten, amire össze is gyűlt mintegy 12 millió euró. A pályát egy elhagyatott mészkőfejtőben építenék fel - ez elmondásuk szerint több szempontból is előnyös: egyrészt a mély fekvés miatt természetes zajcsökkentőként működne a környező terület, másrészt pedig amúgyis kihasználatlan, hiszen mezőgazdasági használatra is teljesen alkalmatlan. A tervek nagyravágyóak: Forma 1 és MotoGP versenyeket is szeretnének rendezni, ahogyan az a (nem sok konkrétumot tartalmazó) bemutatkozó kisfilmjükből kiderül:
 

Circuito de Morata: pár év múlva a MotoGP naptárában?

A megálmodott pálya tehát a Circuito de Morata nevet viselné.
A tervek jelenleg a madridi tartományi önkormányzatnál vannak, ahol a várostervezési és építési hatóságok jóváhagyására várnak. A kisváros polgármestere, Angel Sanchez szerint teljesen privát befektetésről van szó, a városnak egy fillérjébe nem került. Úgy tudni, hogy elkerüljék a simlizést, úgy állapodtak meg a befektetőkkel, hogy amennyiben a hatóságok engedélyezik az építkezést, akkor 5 éven belül el kell készülnie, és 10 éven át legalább évi 280 napon kell valamilyen rendezvénynek lenie a pályán (nem feltétlenül sportesemény, lehetnek fesztiválok, vásárok, koncertek stb.)
A tervek szerint a pálya 4,5 km hosszú lenne, egy 650 méteres egyenessel. A paddock területe 30 ezer négyzetméter lenne, 30 boxszal és VIP helyiségekkel, éttermekkel, gokart pályával, és még egy motoros múzeummal is. 80 ezer ülőhellyel számolnak, valamint építenének a közelébe hotelt és benzinkutat is.

Hogy a tervek megvalósulnak-e, majd csak évek múltán tudjuk meg. Mint emlékezhetünk, nemrégiben több versenypálya építése is kudarcba fulladt, gondoljunk csak a Circuit of Wales-re, vagy a nekünk, magyaroknak különösen fájó Balatonringre. 
Amennyiben megvalósul, és valóban ellátogat a MotoGP a majdani Circuito de Moratára, úgy Madrid 1998 után fogadná ismét a gyorsasági motoros világbajnokságot. Akkor a mostanra már elavultnak számító Jarama-i pálya fogadta a Grand Prix mezőnyt, Madridi Nagydíj néven. A győztesek: Lucio Cecchinello (125 cc), Tetsuya Harada (250 cc), Carlos Checa (500 cc)

Végezetül, érdekességként, itt egy lista a jelenleg is üzemelő spanyolországi épített versenypályákról, hogy lássuk, milyen illusztris mezőnybe csatlakozhat a jelenleg még csak tervben létező aszfaltcsík:

Korábbi, vagy jelenlegi Grand Prix pályák:
 
  • Jerez de la Frontera (Circuito de Jerez - Angel Nieto)
  • Barcelona (Circuito de Barcelona-Catalunya)
  • Valencia (Circuito Ricardo Tormo)
  • Aragon (MotorLand Aragon)
  • Jarama (Circuito Permanente del Jarama)

Nemzetközi használatú, illetve kisebb tesztpályák (a téli privát tesztek és pályanapok gyakori vendéglátói):
 
  • Albacete (Circuito de Albacete)
  • Navarra (Circuito de Navarra)
  • Calafat (Circuito de Calafat)
  • Guadix (Circuito Guadix)
  • Castellolí (Parcmotor Castellolí)
  • Almeria (Circuito de Almeria - Nuevo Andalucia)
  • Cartagena (Circuito de Cartagena)
  • Alcarrás (Circuit d'Alcarrás)
  • Huelva (Circuito Monteblanco)
  • Ronda (Ascari Race Resort)
  • Fuente Alamo (Circuito La Torrica)
  • Llucmajor (Circuito Mallorca)

Fotó: YouTube


Hozzászólások