Ramirez számára az idei tanulóév volt a Moto2-ben, hiszen 2019-ben még a Moto3-asok között lett világbajnoki harmadik. Úgy tűnik, hogy jó leckéket kapott ebben a szezonban, ugyanis ő futotta a jerezi teszt legjobb időeredményét 1’42.064-gyel. Ez a kör a második jerezi nagydíj időmérőjén a nyolcadik rajtkockára lett volna elegendő számára, ami ennek nyomán egy egészen jó körnek mondható. Nem panaszkodhat a második Thomas Lüthi sem, aki abszolút rangidősnek számít a Moto2-ben, míg a harmadik időt Marco Bezzecchi futotta. Az újoncok közül az ötszörös AMA Superbike bajnok Cameron Beaubier kezdett a legjobban hetedik pozíciójával.
Az amerikai motoros ahhoz képest, hogy most ült először Moto2-es gépen, nem is kezdett rosszul, főleg ha azt nézzük, hogy most még hogyan teljesített a Moto3-ból érkező Vietti, vagy éppen Arbolino. A teszten egyébként nem vett ugyan részt a legkisebb géposztályban világbajnoki címet szerző Albert Arenas, illetve vb-harmadik Ai Ogura, azonban ettől függetlenül ők is megtették első köreiket Moto2-es motorjaikon, csupán valamivel távolabb, Portimaóban. Mindketten saját csapatukon belül váltottak kategóriát, vagyis Arenas változatlanul az Aspar Team színeiben, Ogura pedig a Honda Team Asia gépén fog versenyezni 2021-ben is, azonban immáron a középső géposztály mezőnyében. A papírforma szerint jövőre Sam Lowes és Marco Bezzecchi a legesélyesebb a világbajnoki címre, bár tulajdonképpen az lenne a meglepetés, ha kizárólag ők ketten lennének harcban a bajnoki első helyért.
A jerezi teszt eredménye
1 | Marcos Ramirez | Kalex | 1'42.064 |
2 | Thomas Lüthi | Kalex | 1'42.328 |
3 | Marco Bezzecchi | Kalex | 1'42.340 |
4 | Stefano Manzi | Kalex | 1'42.360 |
5 | Lorenzo Baldassarri | MV Agusta | 1'42.568 |
6 | Marcel Schrötter | Kalex | 1'42.604 |
7 | Cameron Beaubier | Kalex | 1'42.664 |
8 | Simone Corsi | MV Agusta | 1'42.740 |
9 | Celestino Vietti | Kalex | 1'43.351 |
10 | Hafizh Syahrin | NTS | 1'43.589 |
11 | Barry Baltus | NTS | 1'44.053 |
12 | Tony Arbolino | Kalex | 1'44.130 |
Fotó: MotoGP Media