WTCR

Újra kétfutamos hétvégék jönnek a WTCR-ben

Több költségcsökkentő intézkedést is bejelentettek a Túraautó-világkupa szervezői, amelyek a versenyhétvégék lebonyolítását is érintik: idén újra csak egy időmérőt és két versenyt rendeznek minden helyszínen.
Lapigazgatót keresünk! Részletek ide kattintva.

Minden jel arra mutat, hogy az első két idény sikere után máris kisebb válságba kerülhet a WTCR, legalábbis a kedd éjszaka bejelentett költségcsökkentő intézkedések erre utalnak. A közlemény hivatalos indoklása szerint elszabadultak a költségek, és ennek megfékezése érdekében az FUA Túraautó Bizottsága a világkupa szervezőivel egyetértve egy évvel előbbre hozták a 2021-re tervezett költségcsökkentő változtatásokat – igaz, ezek mindegyikére rá kell bólintania majd a Motorsport Világtanácsnak.

A legfontosabb változtatás a versenyhétvégék lebonyolítását érinti: 2018-ban és 2019-ben két időmérőt és három futamot rendeztek pályánként, idén azonban kvázi visszatérnek a WTCC-ben megszokott rendszerhez, ugyanis egyetlen kvalifikációra és két versenyre fog sor kerülni minden helyszínén. Az időmérő három részből fog állni, míg a futamok közül az elsőn részben fordított rajtrács szerint rajtolnak majd a versenyzők, a második viadal pedig nagyjából három körrel hosszabb lesz (leszámítva persze a Nordschleifét), azaz tulajdonképpen a WTCR-es hétvégék vasárnapját tartják. A hétvégék amúgy mostantól nagyrészt kétnaposak lesznek, az időmérő előtt két szabadedzést tartanak majd a pilóták számára.

De nemcsak a futamok, hanem a gumik száma is csökkenni fog 2020-ban. A szezonnyitón 18 szett abroncsot engedélyeznek autónként, míg a többi helyszínen 12-t – tavaly ez a két érték még 22 és 18 volt (a gumikat egyébként idén már a Yokohama helyett a Goodyear szállítja). Az istállók személyzetének létszámát is korlátozzák: a kétautós csapatok 12, a háromautós istállók pedig 18 embert foglalkoztathatnak.

Ebből az is kiderült, hogy a jelek szerint idén már háromautós alakulatok is indulhatnak a WTCR-ben: tavaly még érvényben volt a szabály, hogy egy márka legfeljebb négy autót, azt is hivatalosan két kétautós gárdára bontva szerepeltethet a világkupán, de úgy tűnik, a Volskwagen, az Alfa Romeo és az Audi gyári támogatású kiszállása miatt törlik ezt az előírást. A jelentkezési határidőt is kitolták március 6-ig, ami ugyancsak arra utal, hogy egyelőre nincs elég induló 2020-ra, és valószínűleg abban bíznak az illetékesek, hogy a fentebbi intézkedések révén több privát istálló kaphat kedvet a világkupás szerepléshez.

Fotó: WTCR Media


Hozzászólások