Formula-E

Vandoorne: „Az FE-autókat nehezebb vezetni, mint az F1-eseket”

A belga összehasonlította a két kategóriát, és arra a következtetésre jutott, hogy az elektromos széria autóit vezetni nagyobb kihívás elé állítja a versenyzőket.
Stoffel Vandoorne két évet húzott le a Formula-1-ben a McLaren színeiben, azonban Fernando Alonsóhoz mérve jelentősen alulteljesített, így 2018 végén a wokingiak megváltak tőle. A belga versenyzőt így a Mercedes karolta magához, és az óta a Formula-E-ben szerepel a stuttgartiak alakulatánál, ahol ugyan győzelmet még nem szerzett, de jó párszor állt dobogón, most pedig a két széria versenyautóit hasonlította össze – szavait a GpToday.net szakoldal idézi:

„Hogy őszinte legyek, egy Formula-E autót sokkal nehezebb vezetni. Nagyon kevés a tapadás, mert ugyanazon a gumikon megyünk esős és száraz körülmények között is, ráadásul leszorítóerő is alig van. Különösen a fékezés a nehéz, mert olyankor energiát nyerünk vissza. Nagyon könnyű hibát ejteni, emiatt nehéz egy tökéletes kört futni. A legtöbb gyártó számára mára a Formula-E számít a legfőbb marketing platformnak. A bajnokság nagyon szoros kezd lenni, az autók sokkal közelebb vannak egymáshoz, mint a Formula-1-ben, ami sokkal izgalmasabb.”

Amikor megkérdezték Vandoorne-t, hogy melyiket választaná, a dobogós helyezést az FE-ben, vagy pontszerzést F1-ben, így felelt: „Egy dobogós helyezés sokkal több elégedettséggel tölt el. Ne értsetek félre, az F1-ben is nagyon szeretnék az első 10 között lenni, de ez nagyban függ attól, hogy melyik csapatnál versenyzel. Például ha a Mercedesszel vagy ötödik, nem lehetsz elégedett, de itt viszont tudod, hogy ha nincs a legjobb csomagod, akkor is lehetsz ötödik.”

Fotó: Formula-E Media


Hozzászólások