WTCR

Világbajnokok szorulhatnak ki a WTCR-mezőnyből 2020-ra

Rob Huff és Johann Kristoffersson jövője is bizonytalan a Volkswagen kiszállása miatt, míg Gabriele Tarquini a kora miatt búcsúzhat a világkupától.
Szükségünk van Olvasóink segítségére! Támagatnád-e a jövőben a P1race.hu fennmaradását havi 1000 Ft-tal? Részletek ide kattintva.

Az utóbbi hetekben két márka is úgy döntött, hogy 2020-ban már nem fog gyári támogatott programot indítani a Túraautó-világkupán: az Audi és a Volkswagen. Előbbi a GT3-ra és a DTM-re szeretne koncentrálni a jövőben, míg utóbbi egyértelműen az elektromos irány mellett tette le a voksát. Emiatt azonban több csapat és versenyző sorsa is megkérdőjeleződött – annak ellenére is, hogy az autók természetesen teljes privát projekt keretében továbbra is maradhatnak a WTCR rajtrácsán, mint ahogy a Comtoyou Racing szeretne is Audikat indítani jövőre is.

Nem kizárt, hogy ugyanez lesz a helyzet a Sebastien Loeb Racinggel is, akik idén négy Volkswagent küldtek csatasorba, de a 2012-es világbajnok Rob Huff így is bizonytalan tél elé néz: „Ez az első alkalom az utóbbi 15 évben, hogy nem vagyok biztos abban, hogy jövőre is a bajnokságban fogok indulni” – idézi a britet a TouringCarTimes.com szakoldal. „Mindenki másnál régebb óta szerepelek itt, én indultam a legtöbb futamon, ezért kicsit meg is vagyok lepve, mivel senki sem keresett meg. Egyeztetek néhány emberrel, de igazából pillanatnyilag úgy tűnik, otthon fogok ülni. Jó, nyilván nem, hiszen ott van az ázsiai versenyzőiskolám, a kínai túraautó-bajnokság, illetve a saját versenycsapatom, de személy szerint az én versenyzésemet illetően nincs semmi. Sajnálatos, de ez a valóság.”

Huffhoz hasonló cipőben jár Johann Kristoffersson, aki a legjobb újonc lett idén az összetettben, sajtóértesülések szerint viszont ralira válthat vagy visszatérhet a ralikrosszba, ahol két vb-címet is szerzett. Az SLR pilótája szerint még nem kizárt, hogy marad a WTCR-ben, bár esélyesebb a kiszállása: „A távozás felé tendálnak a dolgok, de ez nem száz százalék. Van néhány lehetőség a maradásra, ugyanakkor szeretném megtartani a volkswagenes kötelékeket. Rengeteg éve náluk versenyzem, és nem hiszem, hogy másnál sokkal zöldebb lenne a fű. Ami jó hír, hogy sokféle szakágban versenyzem, például raliban és ralikrosszban. Ez még jobban szélesíti a lehetőségeket. Vannak egyeztetések a WTCR-en belül, de máshol is. Nem akarok semmilyen lehetőséget kizárni, főleg most kell nyitottnak lennem, amikor a Volkswagennek igazából nincs rendes projektje. Úgy vélem, valószínű, hogy nem leszek itt a rajtrácson jövőre, de meglátjuk.”
Érdekes, hogy Tom Coronel, akinek számos alkalommal telt úgy a holtszezonja, hogy csak annak legvégén vált biztossá, hogy az adott idényben is a túraautózás elitjében szerepelhet, most biztosítottnak tűnik a jövője – sőt, a rutinos holland attól sem tart, hogy a Volkswagen és az Audi kiszállásával csökkenne a mezőny létszáma: „Itt kellene lennem a mezőnyben jövőre is. Még beszélnem kell néhány szponzorral, de egyelőre a jelek biztatók, és úgy tűnik, jövőre is itt leszek, mint mindig. Száz százalékig biztos vagyok benne, hogy 2020-ban is 26 autó lesz a rajtrácson, mert látom, mi történik. Ismertük a TCR-t, tudtuk, hogy az a jövő, és már a második évben 26 autó volt egy másodpercen belül” – fogalmazott a 2019-ben Cuprával szereplő pilóta. Coronel hozzátette: három opciója is van a WTCR-ben, de ezekről nem beszélhet, a gyártói mozgások kapcsán pedig elmondta: a WTCC-s időszakban is számtalanszor volt hasonlóra példa.

Huff és Kristoffersson mellett egy harmadik FIA világbajnok, Gabriele Tarquini 2020-as szereplése sem dőlt még el, nála viszont nem a gyártók döntése, hanem a kor játszhatja a fő szerepet. Amikor Sepangban arról kérdezték, nem aggódik-e, hogy az lesz karrierje utolsó versenyhétvégéje, így felelt a veterán olasz: „Mindig megvan ennek a kockázata, főleg, ha 57 éves vagy! Hogy őszinte legyek, akárcsak az elmúlt hét-nyolc évben, én magam fogok dönteni, és az utolsó verseny után fogom ezt megtenni. Pillanatnyilag szeretném folytatni. Beszélnek kell a Hyundaijal, mert egyértelműen náluk szeretnék maradni. Ők fogják eldönteni, mi a legjobb hely számomra” – mondta el Tarquini. Végezetül egy mondat a friss világkupagyőztes Michelisz Norbertről: a hazatérése után a reptéren tartott sajtótájékoztatón elmondta, hogy bár aláírt szerződése még nincs, nem igazán lát okot rá, hogy 2020-ra változna az, hogy hol versenyez.

Fotó: WTCR Media


Hozzászólások