MotoGP

Vinales is rajta lehet a Ducati 2021-es bevásárlólistáján

Gigi Dall’Igna, a bolognaiak általános igazgatója elismerte: a Yamaha spanyolja lehet az egyik jelöltjük arra az esetre, ha változtatnak a gyári csapatuk felállásán a következő idényt követően.
Tisztelt Olvasóink! A P1race.hu a motorsportok egyik hazai piacvezető portálja. A honlap története 2004-ben indult motogphirek.hu néven, azóta több – szakmai és megjelenésbeli – megújuláson is átesett, pozícióját azonban mindvégig megőrizte. Mivel nem áll mögöttünk tőkeerős befektető, sem politikai támogató, így ahhoz, hogy továbbra is a megszokott vagy még annál is jobb színvonalon végezhessük a munkánkat, az Önök támogatására és segítségére is szükségünk van. Kérjük, támogassák honlapunkat a Patreonon keresztül !

Ahogy gyakorlatilag a teljes MotoGP-mezőnynek, úgy Maverick Vinalesnek is 2020 végén jár le a szerződése jelenlegi munkaadójával, a Yamahával. Tekintve, hogy sajtóhírek szerint Marc Marquez közel jár a szerződéshosszabbításhoz a Repsol Hondával, a spanyol lehet az egyik legkeresettebb versenyző majd a piacon. Az már most biztos, hogy nemcsak a Yamaha érdeklődik a szolgálatai iránt, hanem a Ducati is, Gigi Dall’Igna általános igazgató ugyanis a következőket nyilatkozta Vinales esetleges 2021-es szerződtetéséről a Gazzetta dello Sport hasábjain: „Ő az egyike azon versenyzőknek, akiknek sikerült legyőzniük Marquezt. Vizsgáljuk, hogy mi lenne a legjobb opció számunkra, de ez nem csak rajtunk múlik.”

A Ducati jövőre is az Andrea Dovizioso, Danilo Petrucci párossal fog szerepelni a királykategóriában, de a hírek szerint előbbinek igencsak elmérgesedett a viszonya Dall’Ignával a vártnál haloványabb 2019-es eredmények miatt, míg utóbbi a nyári szünet óta nem igazán találja a formáját, így elképzelhető, hogy 2021-re valóban változtat a felálláson a gyári gárda. Korábban felmerült, hogy esetleg Jorge Lorenzo visszatérhet a Ducatihoz akár már jövőre – igaz, nem az első számú csapatnál, hanem a Pramac Racingnél –, ám jelen állás szerint a spanyol kitölti a repsolos szerződését, s Dall’Igna is kategorikusan kizárta, hogy az ötszörös világbajnok visszahozatala jelentené az opciót a jövőre nézve.

Visszatérve Vinalesre: bár a yamahás kalandja győzelmekkel kezdődött 2017-ben, azóta csak kétszer állhatott fel a dobogó legfelső fokára. A spanyol nemrég úgy nyilatkozott, hogy bár a motor fejlődik, alkalmazkodnia kell az M1-eshez, mert nem tud vele a saját természetes stílusában motorozni. Ezt a Thaiföldi Nagydíj után mondta el Vinales, aki aztán Motegiben igyekezett leszögezni, hogy ennek ellenére az a prioritás számára, hogy a Yamahával érjen el sikereket az idei hátralévő futamokon és a 2020-as idényben. Az is igaz ugyanakkor, hogy Fabio Quartararo révén ott toporog a gyári istálló ajtaja előtt egy még fiatalabb tehetség, s ha esetleg Valentino Rossi még mindig nem vonulna vissza, lehet, hogy a hangvillásoknak választaniuk kellene a két ifjú titán közül, ami megnyithatja az utat Vinales előtt egy esetleges átigazolás irányába.

Fotó: Yamaha Racing


Hozzászólások