Superbike

Yamaha panasz, BMW remény, Honda pénzestalicska, Ducatis sérelem

Habár még több, mint három hónap van a Superbike világbajnokság 2021-es szezonjának kezdetéig, azonban mind gyártók, mind pilóták tekintetében ki-ki a maga módján már készül a küzdelemre, ennek nyomán pedig többen is megszólaltak annak kapcsán, hogy éppen hol tartanak, mire lenne szükségük, mit remélnek, vagy éppen várnak el.
Ahhoz egyelőre nem sok kétség fér, hogy idén is a Kawasaki és Jonathan Rea lesz a mérce a mezőny összes tagja számára a Superbike-ban, így többek között a Yamaha is a zöldeket veszi alapul és próbálnak a szezonkezdetre minél jobban javulni, amiről elsőszámú versenyzőjük, Toprak Razgatliugolu beszélt a svájci speedweek motoros oldalnak. A török motoros ugyanakkor kiemelte, hogy bizonyos tekintetben a Ducati és a Honda is előrébb jár, mint például a Kawasaki. “A csapatom az új fejlesztéseken dolgozik, remélem, hogy jobbak leszünk idén. Ami számomra fontos, az az, hogy a motorblokkunk erősebb legyen, az elektronika pedig jobban működjön. A Ducati és a Honda extrém gyorsak, a Kawasaki pedig nem volt az ő szintjükön. Erőt tekintve a Yamaha és a Kawasaki nagyjából azonos. Nem elég azonban csak a lóerő, hiszen a motornak vezethetőnek is kell lennie” – emelte ki Razgatlioglu. “Az idei motorunk egy kicsit jobban fordul és több a tapadás is. Egyelőre csak pár fejlesztést volt lehetőségünk kipróbálni, úgyhogy amikor a teljes motor összeáll, akkor összességében lehetünk jobbak. Már alig várom.” A késői szezonkezdés miatt egyébként januárban és februrárban nem igazán lesz kollektív tesztje a csapatoknak, azonban ezt követően négy helyszínen, nyolc napon is pályára gurulhatnak majd.
Erről beszélt a BMW új szerzeménye Michael van der Mark is, aki értetlenségét fejezte ki amiatt, hogy januárban például a Kawasaki, a Honda vagy éppen pár Ducati alakulat miért gurul pályára Jerezben, hiszen csak áprilisban rajtol majd az új szezon. “Az első tesztünk márciusban lesz Portimaóban.” – kezdte van der Mark, aki az elmúlt négy évben Yamahával versenyzett, egyszóval újdonság lesz számára a BMW. “A BMW-nek a mezőny elejében kell lennie. Nekünk nem probléma a későbbi kezdés, mivel új a motorunk. Ez azt jelenti, hogy több tesztre van lehetőség a szezon kezdete előtt., nekünk pedig sok ilyenre van szükség. Általában négy napunk van januárban, aztán pedig további kettő Phillip Island-en a futam előtt. Idén többször gurulhatunk pályára, ami pozitív.” – mondta van der Mark, aki hozzátette: “Azért választottam a BMW-t, mivel új versenymotorjuk van, a projekt pedig amin dolgoznak, rettentő ígéretes.”
 
Bautista a 2021-es Hondával
 
Hasonlóképpen pozitívan vélekedik a tesztelési lehetőségekről a gyári Honda spanyol motorosa, Alvaro Bautista is, aki elmondta azt is, hogy mit vár a Hondától. “A HRC vagyunk, úgyhogy a pénz számunkra nem lehet gond. Bízom benne, hogy a szükséges összeget rá fogja áldozni a Honda.” – kezdte Bautista. “Többé kevésbé mindig ugyanaz a problémám volt a motorral. Az első futómű gyakran csúszkált, azonban az igazi gondot a motor hátulja jelentette. Egyszerűen több tapadásra van szükségünk a hátsó abroncson, kiváltképpen a kanyarbejáratoknál. Ez az oka egyébként annak, hogy féktávon a kelleténél több súly kerül az első futóműre. Kiegyensúlyozottabbnak kellene lennie enne. A motor eleje jó a féktávokon, azonban a hátsó futóműnek is segítenie kelle a kanyarodásban, ehhez pedig több tapadásra van szükség. A végsebességünk jó, de elég sok időt veszítünk a tapadás hiánya miatt. Ez a probléma az előző szezon kezdete óta fennállt, amit meg kell oldanunk.”
 
Davis csalódott a gyári Ducatitól való távozás miatt
 
Megszólalt még Chaz Davies is, azonban a brit motoros egy egészen más témát feszegetett. A 33 éves motoros 2020-ban még a gyári Ducati színeiben versenyzett, idén viszont már a Go Eleven színeiben húzza majd a gázt. Davies elmondta, hogy nagyon szeretett volna maradni a gyári alakulatban, sőt ennek kapcsán még pártolója is volt. “Scott mellettem állt. Szerette volna, ha a csapattársa maradok, mivel az ő és az én adataim elég hasonlóak. Jobban tudott volna velem együtt dolgozni, mint Rinaldival. Nehéz volt nem személyesre venni a dolgot.” – utalt távozására Davies. “Bántott és elég fájdalmas volt. Lehetett volna másként is, azonban ez már nem számít, nem vagyok már a csapat tagja.” – mondta a brit, aki a hírek szerint idén is gyári Ducatival versenyez majd, függetlenül attól, hogy privát csapat színeiben teszi majd ezt. Az persze más kérdés, hogy a fejlesztéseket mikor kaphatja meg a gyári ducatisokhoz képest.
 
 Fotó: World Superbike Media


Hozzászólások