vasárnap, augusztus 14, 2022
MotoGP - 🇬🇧 Brit Nagydíj
MotoGP - 🇦🇹 Osztrák Nagydíj
Superbike - 🇨🇿 Most 1.verseny
Superbike - 🇨🇿 Most 2.verseny
Superbike - 🇫🇷 Magny-Cours 1.verseny
EWC - 🇯🇵 Suzuka 8h
🇬🇧 Brit Superbike - Thruxton 1
KezdőlapMotoGPMike Webb elmagyarázta a pályalevágásra vonatkozó szabályokat

Mike Webb elmagyarázta a pályalevágásra vonatkozó szabályokat

Ebben a szezonban sok büntetést osztottak ki a “pályakorlátok” figyelmen kívül hagyása miatt. A pályalevágás is gyakori büntetési ok a MotoGP-ben.

- Hirdetés -

Aki a MotoGP-világbajnokság futamain levágja a pályát, azt a FIM MotoGP Stewards Panel bizonyos feltételek mellett pénzbírsággal sújtja. A versenyzőknek ezután általában egyszer kell teljesíteniük egy hosszú körbüntetést, ami pályától függően több másodpercet veszítenek.

A rövidítés vagy a kanyar kihagyása utáni büntetés szabályai egyértelműen meghatározottak. A MotoGP versenyigazgatója, Mike Webb elmagyarázza az eljárást.

- Hirdetés -

“A levágás egy olyan konkrét helyről szól a pályán, ahol a versenyző lerövidítheti a pályát, és ennek eredményeként gyorsabb lehet. A jelenlegi GP-naptárban mindössze hat olyan pálya van, ahol a versenyző bizonyos kanyarokban ezt megteheti.”

Többek között a Le Mans-i és az asseni sikánok is ezek közé tartoznak, és Barcelonában is van egy ilyen rész az 1-es és 2-es kanyar között.

“Amikor ezekre a pályákra utazunk, már a versenyek előtt megbeszéljük a versenyzőkkel és a csapatokkal, hogy hol van olyan szektor, amely lehetővé teszi a levágást. Ebben a szektorban van egy érzékelő, amely a szakasz elejétől a végéig tartó időt méri. Ez az érzékelési műszer megmondja nekünk, hogy valaki elhagyta-e a pályát az adott ponton. Ilyenkor a szabály az, hogy a versenyzőnek legalább egy másodperccel lassabbnak kell lennie a “normál” szektoridejénél.”

“Ha a versenyzők legalább egy másodpercet veszítenek a manőver miatt, akkor nincs büntetés. Ha egy másodpercnél kevesebbet veszítenek a “normál” időhöz képest, akkor a hosszú körbüntetés a szokásos szankció.”