2024. április 24. 19:22
KezdőlapMotoGPBastianini vagy Martin? Ez a nagy kérdés

Bastianini vagy Martin? Ez a nagy kérdés

A Ducati csak az osztrák futam után dönt arról, hogy Bastianini vagy Martín veszi át Jack Miller helyét a gyári csapatban.

A Ducati Corse 2022-ben a 20. szezonját fogja teljesíti a királykategóriában. Hét győzelem ebben a szezonban, nyolc pole pozíció, összesen 17 dobogós helyezés és négy versenyző a világbajnokság első hat helyezettje között. Emellett a Ducati jó úton halad afelé, hogy a Desmosedicivel sorozatban harmadszor is megnyerje a konstruktőri világbajnokságot.

Az is észrevehető, hogy az egyes Ducati-pilótáknál hiányzik az összhang. Pecco Bagnaia 12 nagydíjon négyszer nyert, de még nem ért el dobogós helyezést. Enea Bastianini három győzelemmel rendelkezik, de nincs más Top3-as helyezése. Johann Zarco 3 dobogós eredményt ért el, de győzelem nélkül; Jack Miller 4 dobogós eredményt ért el, szintén győzelem nélkül; Bezzecchi egy dobogós helyezés.

Egyelőre Fabio Quartararo és Aleix Espargaró van versenyben a bajnoki címért.

Ez az egyik oka annak, hogy a Ducati sok időt kért, hogy átgondolja a Lenovo gyári csapat második helyének betöltését 2023-ra. Még most hír arra vonatkozóan, hogy Enea Bastianinit vagy Jorge Martínt választják erre a pozícióra.

„Nincs semmi újdonság a 2023-as gyári csapat felállásával kapcsolatban” – mondta Paolo Ciabatti, a Ducati sportigazgatója a SPEEDWEEK.com-nak Silverstone-ban.

„Nem tűztünk ki magunk elé határidőt. Még mindig várjuk a két augusztusi nagydíjat. Augusztus végén leülünk és döntünk. Tartjuk magunkat ehhez a tervhez.”

„Enea és Jorge is ugyanolyan esélyes. Nyilvánvalóan mindkettőjüknek megvannak az erősségei és pozitívumai. Gazdasági és a műszaki oldal tekintetében 2023-ban azonos elbánásban részesülnek. Nem gondoljuk, hogy a két jelöltre most extra nyomás nehezedik, hiszen pontosan ugyanannyi fizetést kapnak, akár a Pramacnál, akár a gyári csapatban versenyeznek. Pontosan ugyanazokkal a motorokkal és ugyanazzal a technikai támogatással rendelkeznek majd. Két gyári versenyző lesz belőlük – gazdasági és technikai szempontból egyaránt.”

„Véleményem szerint ezzel levettük a nyomást a versenyzőkről. Persze mindig nagyobb presztízs lehet, ha a Pramac helyett a gyári Ducati Lenovo csapathoz szerződsz. Az a kérdés, hogy a gyári színekben versenyzel-e vagy sem. Nem gondoljuk, hogy ennek különbséget kellene tennie. Mert azonos fejlesztési lépéseket és fejlesztéseket ígértünk Eneának és Jorge-nak egyaránt.”