2024. március 28. 11:56
KezdőlapMotoGPDovizioso visszatekint pályafutására

Dovizioso visszatekint pályafutására

A Yamaha versenyzője, Andrea Dovizioso pályafutása utolsó nagydíja előtt áll. Misanói futama előtt visszatekintett karrierjére.

A SPEEDWEEK.com-nak adott interjújában Andrea Dovizioso beszélt néhány olyan tényezőről, amelyek fontos szerepet játszottak GP-karrierjében. A pályákról, a motorokról és a csapattársakról. A 36 éves olasz számára tíz nap múlva, 346 futam után ér véget a motoros világbajnoki karrierje.

Szerinted hiányzik valami jelenleg a MotoGP osztályból?

“A MotoGP megváltozott. Ma már a sebességgel nyerhetsz versenyt. Nehéz sok előzési manővert bemutatni, mert mindenki gyors, és inkább a köridőkkel játszol, mint a versenystratégiával vagy a gumifogyasztási stratégiával. Ha gyors vagy az edzéseken, akkor már megtaláltad azt a sebességet, amit többé-kevésbé meg tudsz tartani a versenyen. Ez a gumicserék következménye. Egy kicsit jobban nyomhatod, mint korábban, és a végéig tarthatod a hasonló tempót. Ezért van az, hogy most kevesebb a küzdelem a MotoGP-ben. Sok az aerodinamika, és ez nem segíti az előzéseket. Nem akarok negatívan beszélni róla, egyszerűen csak a változást látjuk.”

Nagyon sok pályán versenyeztél 21 szezonban, melyik pálya tetszett a legjobban?

‘Több is van, mint egy. Szerintem Mugello őrületes. A mugellói győzelemért vívott csatát (2017) soha nem fogom elfelejteni, nagyszerű volt! Sajnos idén nem voltam versenyképes, és nem volt olyan jó, mert nem volt sok néző. Ez egy szokatlan Mugello volt, nagyon furcsa. Ha a pálya vonalvezetéséről beszélünk, Malajzia nagyon-nagyon jó. Ott nyertem 2016-ban és 2017-ben esőben. Katar nem egy rendkívüli pálya, de ott mindig versenyképes voltam. És amikor versenyképes vagy, az mindig jó. Szóval el tudod képzelni, milyen volt idén!”

Rengeteg csapattársad volt, Dani Pedrosa és Casey Stoner a Repsol Hondánál, Nicky Hayden a Ducatinál, Cal Crutchlow a Tech3 Yamahánál és a Ducatinál, Andrea Iannone és Danilo Petrucci a Ducatinál, Valentino Rossi a Petronas Yamahánál és Darryn Binder a WithU RNF-nél. Ki volt a legjobb csapattársad?

„A legjobb csapattársam…”

És még Jorge Lorenzót is elfelejtettem…

„Miért felejtetted el Jorge Lorenzót? Nehéz csak egyet megnevezni, mert sokakkal volt jó kapcsolatom. Nicky igazán különleges volt, mert Nicky, az cask Nicky. Egy igazi amerikai. Nyugodt és mégis érzelmes. Nem akarok neveket mondani. Sok csapattársamról van jónéhány jó dolog. De nem mindenkitől. Voltak negatív dolgok is, mert ez normális, amikor egymás ellen versenyzel. Nehéz barátkozni.”

Versenyeztél a Honda RC213V-vel, a Yamaha M1-gyel különböző korszakokban és a Ducatival 2013-tól 2020-ig. Melyik volt a legjobb motor, amivel valaha is pályára gurultál?

„A legjobb motoron ülni egy dolog, de a legjobb motor mindig az, amin a legjobb eredményeket érted el. Van egy különbség. A legjobb eredmény akkor születik, ha a motor és a te kombinációd jó az ellenfelekhez képest. Ez nem azt jelenti azt, hogy ez a legjobb versenygép, amivel valaha is mentél. De 2018-ban volt a legjobb érzésem egy motorral. Sajnos a szezon elején volt két nullázásom, ami teljesen megváltoztatta a bajnokságot. Nem tudtam a végéig harcolni. Ez volt a legjobb szezonom. Őrült futamokat teljesítettem. Amikor jó érzésem volt, eldöntöttem, hogy valami mást fogok csinálni és meg tudtam tenni. Ez egy kicsit szokatlan volt. Nem normális, amikor vasárnap felkelsz, és azt mondod magadnak: „Ma lesz az én napom”. Nem volt normális, de nagyon jó volt.”