2023. március 22. 02:00
MotoGP - 🇬🇧 Brit Nagydíj
MotoGP - 🇦🇹 Osztrák Nagydíj
MotoGP - 🇸🇲 San Marinói Nagydíj
MotoGP - 🇪🇸 Aragón Nagydíj
MotoGP - 🇯🇵 Japán Nagydíj
MotoGP - 🇹🇭 Thai Nagydíj
MotoGP - 🇦🇺 Ausztrál Nagydíj
MotoGP - 🇲🇾 Maláj Nagydíj
MotoGP - 🇪🇸 Valenciai Nagydíj
Superbike - 🇨🇿 Most 1.verseny
Superbike - 🇨🇿 Most 2.verseny
Superbike - 🇫🇷 Magny-Cours 1.verseny
Superbike - 🇫🇷 Magny-Cours 2.verseny
Superbike - 🇪🇸 Catalunya 1.verseny
Superbike - 🇪🇸 Catalunya 2.verseny
Superbike - 🇵🇹 Portimao 1.verseny
Superbike - 🇵🇹 Portimao 2.verseny
Superbike - 🇦🇷 San Juan 1.verseny
Superbike - 🇦🇷 San Juan 2.verseny
Superbike - 🇮🇩 Mandalika 1.verseny
Superbike - 🇮🇩 Mandalika 2.verseny
Superbike - 🇦🇺 Phillip Island 1.verseny
Superbike - 🇦🇺 Phillip Island 2.verseny
🇬🇧 Brit Superbike - Brands Hatch sprint
🇬🇧 Brit Superbike - Brands Hatch 2.verseny
🇬🇧 Brit Superbike - Brands Hatch 3.verseny
SuperSport - 🇦🇷 San Juan 2.verseny
SuperSport - 🇮🇩 Mandalika 1.verseny
SuperSport - 🇮🇩 Mandalika 2.verseny
SuperSport - 🇦🇺 Phillip Island 1.verseny
SuperSport - 🇦🇺 Phillip Island 2.verseny
KezdőlapMotoGPHogyan lehetséges, hogy a japán gyártók idén kikaptak a Ducatitól?

Hogyan lehetséges, hogy a japán gyártók idén kikaptak a Ducatitól?

Évekig a japán gyártók uralták a MotoGP-t, de most fordult a kocka. Az LCR Honda csapat tulajdonosa, Lucio Cecchinello elmagyarázza, miért történhetett ez.

A Ducati idén nem csak Pecco Bagnaia révén nyerte meg a MotoGP világbajnoki címét. Az olaszok az előző évhez hasonlóan a konstruktőri és a csapat-világbajnokságon is diadalmaskodtak. 2021 előtt viszont a japán gyártók nem találtak legyőzőre.

A hatalomváltásnak több oka is van, ahogyan azt Lucio Cecchinello a GPOne.com munkatársainak adott interjúban kifejti. Az LCR Honda csapattulajdonosa így nyilatkozott:

„Őszintén szólva nem számítottam erre. Úgy gondolom, hogy a Ducati, Dall’Igna és az összes munkatársa tehetséges abban, hogy ne csőlátással figyelje az eseményeket, és ne csak egy dologra koncentráljon. Képesek volt más területek erőforrásaira is támaszkodni. Azt hiszem, az Audi csoporthoz való tartozásuk segített nekik abban, hogy hozzáférjenek a legmodernebb technológiákhoz.”

„Az Aprilia pedig ugyanezt tette Massimo Rivola alkalmazásával, aki a MotoGP-ben a Forma-1-ből származó ötleteket valósított meg. A japánok nagyon szisztematikusak, nekik hosszabb időbe telik, mire változtatnak.”