2023. február 07. 13:33
MotoGP - 🇬🇧 Brit Nagydíj
MotoGP - 🇦🇹 Osztrák Nagydíj
MotoGP - 🇸🇲 San Marinói Nagydíj
MotoGP - 🇪🇸 Aragón Nagydíj
MotoGP - 🇯🇵 Japán Nagydíj
MotoGP - 🇹🇭 Thai Nagydíj
MotoGP - 🇦🇺 Ausztrál Nagydíj
MotoGP - 🇲🇾 Maláj Nagydíj
MotoGP - 🇪🇸 Valenciai Nagydíj
Superbike - 🇨🇿 Most 1.verseny
Superbike - 🇨🇿 Most 2.verseny
Superbike - 🇫🇷 Magny-Cours 1.verseny
Superbike - 🇫🇷 Magny-Cours 2.verseny
Superbike - 🇪🇸 Catalunya 1.verseny
Superbike - 🇪🇸 Catalunya 2.verseny
Superbike - 🇵🇹 Portimao 1.verseny
Superbike - 🇵🇹 Portimao 2.verseny
Superbike - 🇦🇷 San Juan 1.verseny
Superbike - 🇦🇷 San Juan 2.verseny
Superbike - 🇮🇩 Mandalika 1.verseny
Superbike - 🇮🇩 Mandalika 2.verseny
Superbike - 🇦🇺 Phillip Island 1.verseny
Superbike - 🇦🇺 Phillip Island 2.verseny
🇬🇧 Brit Superbike - Brands Hatch sprint
🇬🇧 Brit Superbike - Brands Hatch 2.verseny
🇬🇧 Brit Superbike - Brands Hatch 3.verseny
SuperSport - 🇦🇷 San Juan 2.verseny
SuperSport - 🇮🇩 Mandalika 1.verseny
SuperSport - 🇮🇩 Mandalika 2.verseny
SuperSport - 🇦🇺 Phillip Island 1.verseny
SuperSport - 🇦🇺 Phillip Island 2.verseny
KezdőlapMotoGPA Ducati sikerkovácsa elárulta, feladta volna-e a küzdelmet, ha idén sem jön...

A Ducati sikerkovácsa elárulta, feladta volna-e a küzdelmet, ha idén sem jön össze a cél

Gigi Dall’Igna a Ducati történetének legsikeresebb MotoGP-szezonja után a sikerhez vezető hosszú útról és a karácsonyi ünnepekre vonatkozó terveiről beszélt.

Pecco Bagnaiának köszönhetően idén valóra vált Gigi Dall’Igna álma. Nem áll fenn tehát a veszélye annak, hogy Dall’Igna fejében megfordulna olyasmi, hogy elhagyja a csapatot.

„Nem. Ha elhagyom a Ducatit, az azt jelenti, hogy kiszálltam. Szóval ha már nem vagyok itt, az azért van, mert a hegyekben sétával vagy síeléssel ütöm el az időt.”

„Viccet félretéve, a fő célom és az ok, amiért a Ducatihoz csatlakoztam, az az egy bajnoki cím volt, ami hiányzott az önéletrajzomból. Hogy őszinte legyek, számításaim szerint kicsit korábban terveztem ezt a címet, viszont a MotoGP nem egy könnyű géposztály. Sok kitartással végül sikerült megvalósítanunk ezt az álmot.”

Hogyan látja Dall’Igna a MotoGP mai technikai forgatókönyvet? Úgy tűnik, a japán gyártók küzdenek.

„Úgy gondolom, hogy az elmúlt néhány évben egy kicsit megváltozott a MotoGP tempója – természetesen technikai szempontból, de azt mondanám, hogy sportszakmai szempontból is. Hogyan bánunk az ügyfélcsapatokkal, hogyan neveljük az ottani fiatal versenyzőket, hogy aztán a gyári csapathoz kerüljenek…. Gyorsabban haladtunk, mint a többiek, és ezt szinte mindig megjutalmazzák. Nyilvánvaló, hogy mi is egy kicsit többet kockáztattunk, és innovatívabbak voltunk, mint mindenki más. Ha ezt teszed, szerintem előbb-utóbb meglesznek az eredmények.”

„Amikor a Ducatihoz kerültem, megpróbáltam megérteni, hogy milyen jó dolgokat csináltak már, hogy erre tudjak építeni. A szárnyakkal már akkor is kísérleteztek, de valószínűleg nem a megfelelő módon csinálták. Ezért megpróbáltam egy kicsit tudományosabb aspektusba helyezni ezt a fajta gondolkodást, és nem csak az egyenesekben keresni az előnyt, hanem elemezni, hogyan lehet javítani az aerodinamikát összességében és a kanyarokban. Ez egy nagyon bonyolult kérdés, mivel a motoros és a motoros helyzete is lényeges szerepet játszik a motorkerékpár aerodinamikájának meghatározásában. Valószínűleg még soha nem közelítettük meg így, és megpróbáltunk darabról darabra haladni.”

Milyen tervei vannak, és hogyan éli meg Dall”Igna az idei sikert?

„Ez most egy különleges pillanat, mert sok döntést kell meghoznunk a téli tesztek előtt, amelyek a következő szezonról döntenek. Alig várom a karácsonyi ünnepeket, hogy újra nyugodtan átnézhessem mindazt, amit idén elértünk. Ezt tanácsoltam mindenkinek, aki a Ducati Corse-nál dolgozik, hogy éljék át újra ezeket az érzelmeket, mert tényleg valami jelentőset értünk el.”