2024. április 25. 12:29
KezdőlapMotoGPEspargaró elmondása szerint nem az argentin győzelem volt karrierje csúcspontja

Espargaró elmondása szerint nem az argentin győzelem volt karrierje csúcspontja

Aleix Espargarónak nem sikerült nevet szereznie magának a MotoGP-ben a Suzukinál eltöltött két éve alatt. Mielőtt utolsó hat szezonját az Apriliának szentelte volna, a katalán 2015-ben és 2016-ban a hamamatsui gyári csapatnál versenyzett.

A katalán versenyző 2015-ig nem tudta, milyen az, amikor tényleg egy MotoGP-gyárnak versenyez, és mérnökök serege veszi körül, akik alig várják, hogy meghallgassák észrevételeit, tapasztalatait. Így amikor a 2014-es év utolsó futamát követő valenciai teszten először kipróbálta a GSX-RR-t, nem tudott nem izgatott lenni, és el volt ragadtatva, hogy a Suzuki bajnokságba való visszatérésének egyik epicentruma lehet.

A Motorsport-total.com-nak nyilatkozva az immár Aprilia versenyzője elismerte, hogy a legjobb MotoGP emlékei közé tartozik egy olyan debütálás, amit a katalán soha nem fog elfelejteni, annak ellenére, hogy a hamamatsui csapattal való útja nem hozta meg a várt gyümölcsöket.

„Az a teszt talán még jobb volt, mint az első győzelmem Argentínában.”– mondta Espargaró, aki miután a 125-ös, 250-es és MotoGP-géposztályban nem versenyképes gépeken vándorolt, végre egy olyan motoron találta magát, amely potenciálisan nagyon jó teljesítményre volt képes.

„Amikor az ember idősebb lesz, és már több mint tíz éve ebben a paddockban van, és először próbálhat ki egy gyári motort… az valami hihetetlen.”

A 33 éves versenyző soha nem fogja elfelejteni, amit 2014. november 10-én átélt, amikor nem sokkal délelőtt 10 óra után először ült fel arra a GSX-RR-re, amelyen Randy De Puniet előző nap szabadkártyásként az év utolsó versenyén ült:

„Amikor először hagytam el a bokszot a Suzukival, az egész testem remegett.”

Most, hogy a Suzukinál töltött idő messze a háta mögött van, és 100%-ban arra koncentrál, hogy MotoGP-bajnok legyen az Apriliával, a spanyol versenyző nem titkolja, hogy elszomorítja a tudat, hogy jövőre nem láthatunk egy GSX-RR-t a rajtrácson, amit egy olyan kétkerekű óriás búcsúja jelent, aki pár éve még MotoGP-világbajnoki címet nyert.