Jorge Martín elárulta, korábban mekkora nyomás nehezedett rá a teljesítménykényszer miatt. Talán ennek is köszönhető, hogy amikor igazán sikeressé vált, egy időre eltévelyedett, de erre ő maga is rájött.
Jorge Martín tavaly második szezonját fejezte be a MotoGP-ben, és mindkét évben egészen jól szerepelt. 2021-ben és 2022-ben is az összetett kilencedik helyét szerezte meg, a teljesített futamszámokat figyelembe véve arányosan nagyjából ugyanannyi pontot szerzett, és még a tavalyelőtt év elején összeszedett sérülése sem akadályozta meg, hogy pole pozíciókat és dobogókat gyűjtsön a Pramac színeiben. Attól sem állt távol, hogy idén már a gyári Ducatinál kapjon lehetőséget, de végül nem ő, hanem Enea Bastianini lett a befutó.
A spanyol versenyzőn pályafutása korábbi szakaszában talán annál is nagyobb volt a nyomás, mint egy átlagos pilótán. Ennek oka, hogy családja nem tudta volna kifizetni azokat a horribilis összegeket, amelyeket a legtöbbeknek le kellett tenniük az asztalra, hogy részt vehessenek egy-egy szezonban. Éppen ezért neki muszáj volt mindig a legjobban teljesítenie, különben karrierjének már befellegzett volna.
„Tudnunk kell, hogyan viseljük el a nehéz időket, amikor arra gondolunk, hogy abbahagyjuk a motorozást – nyilatkozta Nude Project podcastban. – Korábban vagy nyertem, vagy hazamentem. Ellenálltam a nyomásnak, győztem, és képes voltam megtenni a következő lépést. Azonban ahhoz, hogy teljesítsük ezt az akadályt, először nyernünk kell. Ami a Red Bull MotoGP Rookies Cupot illeti, ahová csupán tizenkét versenyzőt válogatnak be a világ minden tájáról, ha engem nem választanak ki, abbahagytam volna a motorozást, mert nem engedhettük volna meg magunknak a folytatást. Amikor kimondták a nevemet, elkezdtem sírni, soha nem fogom elfelejteni azt a pillanatot.”
Talán épp ez a hihetetlen teher okozta nála azt, hogy amikor igazán beindult nála a szekér, kissé eltévelyedett, mondhatni, fejébe szállt a dicsőség. Ő maga számolt be róla, hogy miután újoncként megnyerte az első spielbergi futamot, majd egy hét múlva ugyanazon a helyszínen újra felállhatott a dobogóra, rossz útra tért, és vissza kellett magát rángatnia a talajra.
„Tavaly volt egy pillanat, amikor azt mondtam magamnak, hogy eltévelyedek – idézte fel ezt az időszakot a még 2022 végén készült interjúban. – Megnyertem egy versenyt, jól ment [a motorozás], és egy kicsit többet kezdtem szórakozni. Egy bizonyos ponton… emlékszem, hogy kifizettem a számlát, és azt mondtam magamnak, hogy idióta vagyok. Azóta leálltam, és újra koncentrált lettem. Elhatároztam, hogy a következő hónapban pénzt fogok adni édesanyámnak, és sokat segítek a szüleimnek. Kifizettem azt a számlát, és azt ismételgettem magamban, hogy barom vagyok. Jobb, ha el sem mondom, hogy mennyit fizettem, de kifizettem, és azt mondtam, itt a vége. Fiatalok vagyunk, és szükségünk van a szórakozásra, de tudnunk kell, mikor, kivel és hogyan.”
Martín azóta más szempontból is igyekezett elérni, hogy gondolatait ne tereljék rossz irányba. A közösségi médiáról van szó, ahol általánosságban kijelenthető, hogy az elmúlt években megszaporodtak a gyűlölködő hozzászólások. Bár Twitter-csatornájára a mai napig rendszeresen kerül ki tartalom, elmondása szerint próbálta elbarikádozni magát a felhasználók reakciójától.
„A motorozás nem olyan, mint a futball – jelentette ki. – Az embernek az a benyomása, hogy ha vereséget szenved, akkor a szurkolók vele együtt veszítenek. Azonban sokan vannak, akik kritizálnak. Próbálok távol maradni a [közösségi] felületektől, például a Twittertől, mert sok gyűlöletet generálnak. Idén eltávolítottam a telefonos alkalmazást, hogy ne olvassak semmit. Végső soron csak a körülöttem lévő emberek tudják igazán, hogy mi történik velem.”