2023. január 29. 23:41
MotoGP - 🇬🇧 Brit Nagydíj
MotoGP - 🇦🇹 Osztrák Nagydíj
MotoGP - 🇸🇲 San Marinói Nagydíj
MotoGP - 🇪🇸 Aragón Nagydíj
MotoGP - 🇯🇵 Japán Nagydíj
MotoGP - 🇹🇭 Thai Nagydíj
MotoGP - 🇦🇺 Ausztrál Nagydíj
MotoGP - 🇲🇾 Maláj Nagydíj
MotoGP - 🇪🇸 Valenciai Nagydíj
Superbike - 🇨🇿 Most 1.verseny
Superbike - 🇨🇿 Most 2.verseny
Superbike - 🇫🇷 Magny-Cours 1.verseny
Superbike - 🇫🇷 Magny-Cours 2.verseny
Superbike - 🇪🇸 Catalunya 1.verseny
Superbike - 🇪🇸 Catalunya 2.verseny
Superbike - 🇵🇹 Portimao 1.verseny
Superbike - 🇵🇹 Portimao 2.verseny
Superbike - 🇦🇷 San Juan 1.verseny
Superbike - 🇦🇷 San Juan 2.verseny
Superbike - 🇮🇩 Mandalika 1.verseny
Superbike - 🇮🇩 Mandalika 2.verseny
Superbike - 🇦🇺 Phillip Island 1.verseny
Superbike - 🇦🇺 Phillip Island 2.verseny
🇬🇧 Brit Superbike - Brands Hatch sprint
🇬🇧 Brit Superbike - Brands Hatch 2.verseny
🇬🇧 Brit Superbike - Brands Hatch 3.verseny
SuperSport - 🇦🇷 San Juan 2.verseny
SuperSport - 🇮🇩 Mandalika 1.verseny
SuperSport - 🇮🇩 Mandalika 2.verseny
SuperSport - 🇦🇺 Phillip Island 1.verseny
SuperSport - 🇦🇺 Phillip Island 2.verseny
KezdőlapMotoGPA távozó bajnok keményen beleállt a jelenlegi MotoGP-be

A távozó bajnok keményen beleállt a jelenlegi MotoGP-be

Remy Gardner, a 2021-es Moto2-es világbajnok úgy véli, jobban teljesíthetett volna újonc MotoGP-szezonjában tavaly, ha nem a Tech3 KTM csapatnál versenyez.

Remy Gardner végtelenül csalódott a 2022-es szezon és KTM-es „menesztése” miatt. „Összetörték a szívemet. Úgy tűnik, nem értékelik azt a világbajnoki címet, amit nekik adtam.”

Az ausztrál versenyző egyéves szerződést írt alá egy második szezonra szóló opcióval a Yamahával a 2023-as Superbike-világbajnokságra. A Giansanti Racing csapatnál Gardner a kétszeres Supersport és MotoE-világbajnok Dominique Aegerter csapattársa lesz.

„Más motorral másképp alakult volna” mondta Gardner a tavalyi szűk 13 pontjáról és a világbajnoki 23. helyéről. „A mai MotoGP-ben egy, talán másfél-két éved van arra, hogy bizonyíts. A jövőben is sok fiatal versenyző fog kiégni, ez a mai mentalitás. Ha egy Ducatival versenyeztem volna, egészen más lett volna a helyzet. Más, versenyképesebb motorra lett volna szükségem. A megfelelő helyen kell lenned a megfelelő időben. Sajnos a MotoGP ma már jobban hasonlít a Forma-1-re, mint valaha, minden a motoron múlik. Nyilvánvalóan a versenyzőnek még nagyobb befolyása van, mint az F1-ben, Lewis Hamilton nem nyerhet egy Williamsszel. De Marc Márquez a valaha volt legjobb versenyző, és jelenleg ő sem tud nyerni. A pilóta sajnos ma nem tudja kompenzálni a hiányosságokat.”

A HRC teszt- és tartalékversenyzője, Stefan Bradl egyetért vele: „A bajnokság most ott tart, hogy versenyzőként nem tudsz akkora előnyre szert tenni, mint néhány évvel ezelőtt. Amikor még nem voltak ilyen eszközök és aerodinamikai elemek, akkor versenyzőként nagyobb különbséget tudtál tenni. Régebben 80 százalékban a versenyző és 20 százalékban az motor volt a mérvadó. Most azt mondanám, hogy 60 százalék a versenyző, 40 százalék a motor. Ez a súlyozás eltolódott.”

Gardner ennél is tovább ment: „Azt mondanám, hogy 70 százalék a motor. Vegyük Bezzecchi példáját [14. hely, 111 pont], a Moto2-ben feltöröltem vele a padlót. A MotoGP-ben pedig meg sem közelítettem őt. A dobogón és a rajtrács első sorában állt, nem olyan nehéz kitalálni a szempontjaimat. A múltban kételkedtem magamban a Moto2-ben, amikor nem értem el semmit. De tavaly nem volt önbizalomhiányom. Sz*rul éreztem magam, az biztos. Az élet nem volt szórakoztató, és leginkább szomorú voltam amiatt, ahogyan velem bántak. De soha nem voltak kétségeim afelől, hogy tudok-e gyors lenni – tudom, hogy tudok. Van egy világbajnoki trófeám, még azt is éreztem, hogy gyors vagyok – azzal a csomaggal és csapattal, ami rendelkezésemre állt.”