2023. január 29. 23:50
MotoGP - 🇬🇧 Brit Nagydíj
MotoGP - 🇦🇹 Osztrák Nagydíj
MotoGP - 🇸🇲 San Marinói Nagydíj
MotoGP - 🇪🇸 Aragón Nagydíj
MotoGP - 🇯🇵 Japán Nagydíj
MotoGP - 🇹🇭 Thai Nagydíj
MotoGP - 🇦🇺 Ausztrál Nagydíj
MotoGP - 🇲🇾 Maláj Nagydíj
MotoGP - 🇪🇸 Valenciai Nagydíj
Superbike - 🇨🇿 Most 1.verseny
Superbike - 🇨🇿 Most 2.verseny
Superbike - 🇫🇷 Magny-Cours 1.verseny
Superbike - 🇫🇷 Magny-Cours 2.verseny
Superbike - 🇪🇸 Catalunya 1.verseny
Superbike - 🇪🇸 Catalunya 2.verseny
Superbike - 🇵🇹 Portimao 1.verseny
Superbike - 🇵🇹 Portimao 2.verseny
Superbike - 🇦🇷 San Juan 1.verseny
Superbike - 🇦🇷 San Juan 2.verseny
Superbike - 🇮🇩 Mandalika 1.verseny
Superbike - 🇮🇩 Mandalika 2.verseny
Superbike - 🇦🇺 Phillip Island 1.verseny
Superbike - 🇦🇺 Phillip Island 2.verseny
🇬🇧 Brit Superbike - Brands Hatch sprint
🇬🇧 Brit Superbike - Brands Hatch 2.verseny
🇬🇧 Brit Superbike - Brands Hatch 3.verseny
SuperSport - 🇦🇷 San Juan 2.verseny
SuperSport - 🇮🇩 Mandalika 1.verseny
SuperSport - 🇮🇩 Mandalika 2.verseny
SuperSport - 🇦🇺 Phillip Island 1.verseny
SuperSport - 🇦🇺 Phillip Island 2.verseny
KezdőlapMotoGPA Ducati és a Suzuki sikerkovácsa is elmondta, mi az oka a...

A Ducati és a Suzuki sikerkovácsa is elmondta, mi az oka a jelentős változásnak a MotoGP-ben

A MotoGP japán gyártóit egyre nagyobb kihívás elé állították az utóbbi években, és ez elsősorban Gigi Dall’Ignának köszönhető. Az olasz Ducati-mérnök nemcsak a paddockot forradalmasította tetőtől talpig, hanem a koncepciót és a motorkerékpárok megértésének módját is. Nem kell több bizonyíték, mint az elmúlt évben szerzett MotoGP- és Superbike-világbajnoki cím, hogy megértsük, milyen fejlődést és sikereket hozott a Borgo Panigale csapatnál, mióta az Apriliától távozott.

A felkelő Nap országából származó márkák aranykora véget ért. Elmúltak azok az idők, amikor a Honda és a Yamaha volt a rivális, akit nem is olyan régen, Jorge Lorenzo, Valentino Rossi, Dani Pedrosa és Casey Stoner korában meg kellett vernie a többi gyártónak.

A számok egyértelműek, ha megnézzük a tavalyi szezon statisztikáit: 15 győzelem az európai gyártóknak 20 futamon, szemben a japánok 5 győzelmével (3 Yamaha, 2 Suzuki). Ráadásul a Suzuki elhagyta a világbajnokságot. Felmerül tehát a kérdés: mi történik a japán gyárakkal? Talán Gigi Dall’Igna tud erről valamit mondani.

„Amikor nagyszerű eredményeket érsz el, normális, hogy a fejlődés lelassul. Azok, akiknek fel kell zárkózniuk, egyben több kockázatot vállalnak, többet tesztelnek és többet fejlesztenek.” – idézi az olaszt a Todocircuito.com, hozzátéve, hogy „akik viszont magasabb szinten vannak, azoknál fennáll a veszélye, hogy elvesznek a részletekben”, amit ő már-már emberi dolognak nevez.

Az olasz számára az, ami a japánokkal történik, fontos lecke, hogy megtanulják, nem szabad megállni, tovább kell fejlődni, és egyre többet és többet kell tenni.

Mint egykori Suzuki-csapatfőnök, Davide Brivio Slick Magazine-nek elmondta, hogy a japánok nem teljesen értették meg, hogy ennek a MotoGP-nek semmi köze ahhoz, ami húsz évvel ezelőtt volt, hiszen amíg a Honda és a Yamaha harcoltak a futamgyőzelmekért, addig a motorok fejlesztése a japán cégek szabályai szerint történt.

Dall’Ignát többek között arról is kérdezték, hogy milyen formátumot láthatunk legközelebb a 2023-as világbajnokság kezdetétől.

„Egyértelműen a szombat lesz a hétvége legérdekesebb napja a kvalifikáció és a sprintverseny kombinációjával. Az adrenalinszint nagyon-nagyon magas lesz.”

Nem csatlakozik a többi panaszhoz, amit már hallhattunk más MotoGP-főnökök és csapatvezetők részéről. Éppen ellenkezőleg, Dall’Igna reméli, hogy ha mindannyian hozunk egy kis áldozatot, akkor még fényesebbé tehetik ezt az amúgy is dicsőséges világot.”