2023. január 29. 23:37
MotoGP - 🇬🇧 Brit Nagydíj
MotoGP - 🇦🇹 Osztrák Nagydíj
MotoGP - 🇸🇲 San Marinói Nagydíj
MotoGP - 🇪🇸 Aragón Nagydíj
MotoGP - 🇯🇵 Japán Nagydíj
MotoGP - 🇹🇭 Thai Nagydíj
MotoGP - 🇦🇺 Ausztrál Nagydíj
MotoGP - 🇲🇾 Maláj Nagydíj
MotoGP - 🇪🇸 Valenciai Nagydíj
Superbike - 🇨🇿 Most 1.verseny
Superbike - 🇨🇿 Most 2.verseny
Superbike - 🇫🇷 Magny-Cours 1.verseny
Superbike - 🇫🇷 Magny-Cours 2.verseny
Superbike - 🇪🇸 Catalunya 1.verseny
Superbike - 🇪🇸 Catalunya 2.verseny
Superbike - 🇵🇹 Portimao 1.verseny
Superbike - 🇵🇹 Portimao 2.verseny
Superbike - 🇦🇷 San Juan 1.verseny
Superbike - 🇦🇷 San Juan 2.verseny
Superbike - 🇮🇩 Mandalika 1.verseny
Superbike - 🇮🇩 Mandalika 2.verseny
Superbike - 🇦🇺 Phillip Island 1.verseny
Superbike - 🇦🇺 Phillip Island 2.verseny
🇬🇧 Brit Superbike - Brands Hatch sprint
🇬🇧 Brit Superbike - Brands Hatch 2.verseny
🇬🇧 Brit Superbike - Brands Hatch 3.verseny
SuperSport - 🇦🇷 San Juan 2.verseny
SuperSport - 🇮🇩 Mandalika 1.verseny
SuperSport - 🇮🇩 Mandalika 2.verseny
SuperSport - 🇦🇺 Phillip Island 1.verseny
SuperSport - 🇦🇺 Phillip Island 2.verseny
KezdőlapMotoGPEz lesz a világbajnoki cím kulcsa idén a Yamaha főnöke szerint

Ez lesz a világbajnoki cím kulcsa idén a Yamaha főnöke szerint

A Yamaha versenyigazgatója, Lin Jarvis a MotoGP új, sprintfutamokat tartalmazó formátumáról, illetve annak a versenyzőkre és csapatokra gyakorolt hatásairól beszélt.

„Ez a koncepció minden gyár és minden csapat számára újdonság.” – idézi Jarvis szavait a SPEEDWEEK.com

“Egyelőre mindenki bizonytalan. Nem hiszem, hogy szükségünk lesz extra változtatásokra, mert valószínűleg a 2023-as szezonban is ugyanannyi kilométert fogunk megtenni, mint eddig. Nem sok minden fog változni. Ami a költségvetést illeti, nem számítunk több költségre az ütközések vagy bukások során megsérülő alkatrészek miatt sem.”

„A versenyeken több a bizonytalanság és a kockázat, mint egy szabadedzésen. Másrészt persze mindig számítani kell egy-egy hibára, ha az ember a határon motorozik. Igazából sok minden benne van a pakliban, például megsérülhet a versenyző. Ennek pedig nagyobb lesz az esélye, hogyha több futamot kell teljesíteni.”

Lin Jarvis arra számít, hogy a szombaton 15 órakor kezdődő sprintfutamok jobban megterhelik a majd csapattagokat.

„A csapatnak most már a szombati versenyre kell felkészítenie a motort. Aztán a vasárnapi hosszabb futamra újra meg kell változtatni a versenybeállításokat, hogy a maximális teljesítményt hozzuk ki belőle. A jakartai csapatbemutatón beszéltünk arról, hogy a versenyzőknek egyre több fizikai energiára van szükségük ahhoz, hogy a MotoGP-motort a határon és a legmagasabb szinten tudják vezetni. Nagyon sokat követelnek a pilótáktól. Nem könnyű dolog ilyen sebességnél irányítani a MotoGP-motorokat, a versenyzőkre ható összes erőhatás mellett. Tehát egy nagyon hosszú szezon vár ránk, 21 nagydíjjal és sokkal több futammal, mint valaha, ráadásul az esetleges sérülések mellett sem szabad elmennünk.”

„Meg fogjuk oldani ezt az új helyzetet, mert mindenki képes lesz alkalmazkodni.  Talán az a csapat fogja megnyerni a világbajnokságot, amelyik a legjobban alkalmazkodik. Mindenesetre hosszú távra kell terveznünk, és az egész szezont szem előtt kell tartanunk. Ki kell találnunk, hogyan maradhatunk az élvonalban, és hogyan lehetünk ott az egész szezonban, egészen november végéig.” – zárta gondolatait Jarvis.