back to top
2025. július 21. 00:29
Kezdőlap Blog Oldal 130

Rossiékat megverték hazai pályán, meglepő győzteseket avattak a Doktor háziversenyén

A tavalyi győztes páros, Valentino Rossi és Luca Marini duója csak második lett az 100 km dei Campioni főfutamán, mivel Diogo Moreira és Thomas Chareyre jobbnak bizonyult náluk. A harmadik helyet Elia Bartolini és Lorenzo Baldassarri hozták el a szombati viadalról.

A mostani hétvégén már a tizedik alkalommal tartották meg az 100 km dei Campioni, azaz a „Bajnokok 100 km-e” elnevezésű versenyt. A Valentino Rossi által szervezett kétnapos eseményre ezúttal is Rossi saját pályáján, a tavulliai Ranch-on került sor, tehát a résztvevők dirt tracken mérték össze tudásukat. A nevezők között idén is számos jól ismert motorost találhattunk, akik egyike örülhetett pénteken. Luca Marini ugyanis a tavalyi év után ismét megnyerte az 100 km dei Campioni egyéni versenyét Franco Morbidelli és a hajrában bukó házigazda előtt.

Marini nyerte az utolsó kanyarban eleső Rossi háziversenyének első felvonását

Szombaton aztán eljött az esemény főfutamának, a névadó 100 km dei Campioninak az ideje. Ezen a versenyen a pilóták szokás szerint párokban indultak, és a párok tagjainak öt körönként kötelezően helyet kellett cserélnie a pályán. A viadal teljes hossza értelemszerűen 100 kilométer volt, ami 50 kört jelentett. A duók kezdő tagjai, ahogy az a lentebbi videón is látszik, csapattársaik „segítségével” rajtoltak el.

Fő esélyesként a tavalyi győztes páros, Rossi és féltestvére, Luca Marini várta a versenyt, főleg, hogy az övék volt a pole pozíció. Azonban végül a helyi duónak meg kellett elégednie a második hellyel, mivel Diogo Moreira és Thomas Chareyre jobbnak bizonyult náluk. A második Moto2-es idényére készülő Moreira és a nyolcszoros Supermoto-világbajnok Chareyre meglepő együttese a rajt után átvette a vezetést, majd domináns teljesítménnyel, Rossiék előtt nyolc másodperces előnnyel diadalmaskodott.

A harmadik helyet az idén a Supersport 300-as vb-n induló Elia Bartolini és a MotoE-be váltó Lorenzo Baldassarri párosa szerezte meg. A dobogón aztán persze mindenki nagyon jól érezte magát, amiben a pezsgőn kívül a nyakakba akasztott hagyományos szalámifüzér is segítette őket.

A többi MotoGP-pilóta közül Franco Morbidelli a harmadik, Francesco Bagnaia és Marco Bezzecchi együtt a hatodik, Augusto Fernández a tizenegyedik, Enea Bastianini a tizenötödik, Miguel Oliveira pedig tizenhatodik helyen végzett. Pedro Acosta a Man-szigeti TT legendájával, Michael Dunloppal állt össze, ez azonban nem hozott nekik szerencsét, hiszen az utolsó pozícióban fejezték be a versenyt.

A 2025-ös 100 km dei Campioni végeredménye

  1. Thomas Chareyre és Diogo Moreira
  2. Valentino Rossi és Luca Marini
  3. Lorenzo Baldassarri és Elia Bartolini
  4. Andrea Migno és Franco Morbidelli
  5. Filippo Farioli és Mattia Pasini
  6. Francesco Bagnaia és Marco Bezzecchi
  7. Dominique Aegerter és Tito Rabat
  8. James Douglas Beach és Sammy Halbert
  9. Xavier Artigas és José Antonio Rueda
  10. Nicolò Bulega és Federico Fuligni
  11. Augusto Fernández és Andrea Locatelli
  12. Manuel González és Ivan Ortolá
  13. Matteo Ferrari és Tatsuki Suzuki
  14. Lasse Kurvinen és Tim Neave
  15. Enea Bastianini és Mattia Casadei
  16. Andrea Mantovani és Miguel Oliveira
  17. Davey Todd és Ryan Vickers
  18. Filippo Fuligni és Matteo Patacca
  19. Matteo Gabarrini és Marco Gaggi
  20. Luca Ottaviani és Alberto Surra
  21. Federico Caricasulo és Stefano Nepa
  22. Michael Dunlop és Pedro Acosta

Márkatársa szerint a KTM felelősséggel tartozik azért, hogy Acosta világbajnok legyen

0

Pol Espargaró kijelentette, az idő a KTM ellen dolgozik Pedro Acostát illetően, aki fiatal versenyzőként türelmetlen. A mattighofeniek tesztpilótája úgy véli, meg kell adniuk az eszközöket ahhoz, hogy honfitársa a vb-címért tudjon harcolni, és meg is nyerje azt.

Pedro Acosta túlzás nélkül üstökösként robbant be a MotoGP-be. Bár az alsóbb kategóriákban elért sikerei alapján lehetett rá számítani, hogy bemutatkozása jobb lesz, mint egy átlagos újoncé, de még így is felülmúlta a várakozásokat. Bár az összetettben végül kikapott Brad Bindertől, mind a sprintekre, mind a főfutamokra igaz, hogy a Ducati versenyzőin kívül csak ő tudott egynél többször az első háromban zárni.

A teljesítménye pedig idén jó eséllyel javulni fog, kérdés, hogy a KTM mennyire fogja tudni segíteni céljai elérésében. Annál is inkább, mert az osztrák márka óriási pénzügyi gondokkal néz szembe, és egyáltalán nem kizárt, hogy jövőre már nem lesz ott a MotoGP mezőnyében. Ha pedig sikerül megúszni a kényszerű kiszállást, akkor is kérdéses, hogy mennyire tudják tartani a lépést a motorfejlesztést illetően. Pol Espargaró tisztában van vele, hogy inkább előbb, mint utóbb mutatniuk kell valamit, ha meg akarják tartani a 20 esztendős motorost.

Egy kis időre van szükségünk, és szerintem ez az, ami ellenünk szól – jelentette ki a KTM tesztpilótája a DAZN ’EspargarBros’ című dokumentumfilmjében, amely elsősorban a bátyjával, Aleix Espargaróval való kapcsolatát dolgozza fel. – Pedro egy fiatal srác, óriási tehetséggel rendelkezik, és győzni akar. Nem szeretne tovább várni, türelmetlen, ahogyan fiatalon mindannyian azok voltunk, mert nyerni akartunk.”

Csak idő kérdése, hogy Acosta megszerezze első futamgyőzelmét a MotoGP-ben?

Az elmúlt hónapokban felmerült problémákra reagálva mind Acosta, mind menedzsere, Albert Valera igyekezett megnyugtatni a kedélyeket, hogy minden úgy megy tovább, ahogyan eddig is zajlott, igaz, utóbbi azt is leszögezte, hogy ha szükségét látja, kész elvinni ügyfelét a KTM-től. Ezt a döntést hosszabb távon akár eredménytelenség is szülheti, ennek kapcsán az ifjabbik Espargaró hangsúlyozta, hogy segíteniük kell honfitársát.

Felelősséget kell vállalnunk azért, hogy Pedro elég eszközt kapjon ahhoz, hogy képes legyen nyerni – fogalmazott a 33 esztendős motoros, majd hozzátette, a legmagasabb cél elérésére törekednek. – Nem csupán ahhoz, hogy harcoljon a bajnoki címért, hanem ahhoz is, hogy elérje, hogy ez megvalósuljon. Nekünk ugyanis szükségünk van erre, ahogyan neki is.”

Ebből a szempontból nem jó hír, hogy a KTM állítólag ideiglenesen leállította a motorfejlesztéseket a MotoGP-ben, bár ez talán nem annyira drámai, mint amilyennek elsőre hangozhat. A későbbiekben a tesztpilótáknak, köztük Espargarónak is fontos feladatuk lesz, hiszen jellemzően ők próbálják ki először az új alkatrészeket, és az ő visszajelzéseik alapján dől el, hogy az állandó versenyzők is megkapják-e.

A körrekordot futó Marc Márquezzel és más sztárokkal edzett a gyorsaságimotoros-vb magyar pilótája

0

A héten jó néhány versenyző gyakorolt az új valenciai pályán, köztük Marc Márquez is, aki a Ducati új Supersport-motorjával máris beállította a géposztály nem hivatalos körrekordját. A helyszínen ott volt az idén a MotoE-ben szereplő Varga Tibor is, aki a nyolcszoros világbajnokkal és Jorge Martínnal is készített közös képet.

Bár a gyorsaságimotoros-világbajnokság versenyzői a holtszezonban me, ülhetnek fel saját munkaeszközükre, azt senki nem tiltja meg nekik, hogy más kategóriájú gépekkel eddzenek. A héten Valenciában gyűltek össze viszonylag sokan, de nem a nagydíj helyszínén, a Ricardo Tormo versenypályán, hanem a tavaly átadott Aspar Circuiten.

A pilóták között volt Marc Márquez is, aki a Ducati Supersport-motorjának, vagyis a Panigale V2-esnek a legújabb verzióját próbálta ki. Ez az erőt tekintve elmarad elődjétől, viszont a könnyű ikerhengeres motorblokknak köszönhetően jóval könnyebb a 2024-es változatnál, így a bolognaiak javulást várnak tőle. Mint kiderült, a spanyol motoros igencsak jó időt futott vele, pedig eredetileg nem is ezzel a motorral ment volna.

Éppen karácsony előtt jártunk, amikor telefonon beszéltem Marckal a szokásos ünnepi jókívánságok kapcsán, és megtudtam, hogy erre a napra egy edzést tervez a valenciai Aspar Circuiten – írta Claudio Domenicali, a Ducati vezérigazgatója saját LinkedIn-profilján. – Az volt az elképzelése, hogy egy 2024-es Panigale V2-essel tréningezik, mivel azt mondták neki, hogy a vadonatúj 2025-ös modellünk még nem áll rendelkezésre versenybeállításokkal.”

Túlságosan kíváncsi voltam a véleményére az új, gyerekcipőben járó pályamotorunkról – folytatta az olasz üzletember. – Így hát miközben utaztam a hegyekbe síelni, felhívtam néhány embert, hogy elintézzem, hogy legalább néhány kört megtegyen azzal a motorral, amelyet a hivatalos bemutatóvideóhoz, illetve -fotókhoz használtunk. Meglepetésemre a nap végén kaptam egy hívást Marctól. Nemcsak azt mondta el, hogy tetszik neki a motor kezelhetősége, a nagyon kényelmes üléspozíciója, valamint az »elektromos« erőátvitele, hanem azt is, hogy 1:12.2-es kört sikerült összeraknia. A csapatom pedig tájékoztatott, hogy ez megegyezik a Supersport géposztály nem hivatalos körrekordjával.”

Márquez ráadásul a hírek szerint az utcai változattal futotta meg ezt a kört, majd a 2024-es gépre is felült, amely már teljes versenyfelszereltségben várta. Persze nem csak ő körözött a pályán: a Crash.net beszámolója alapján David Alonso egy régebbi, míg Álex Márquez, Daniel Holgado, Izan Guevara, Tony Arbolino, valamint Sergio García egy 2017-es Yamaha R6-ost hajtott. Ángel Piqueras és a Márquezék által támogatott Máximo Quiles egy Honda CBR600RR-t hajtottak.

A névsor viszont biztosan nem teljes, hiszen Jorge Martín biztosan jelen volt. Ahogyan a gyorsaságimotoros-vb legújabb magyar versenyzője, az idén a MotoE-ben szereplő Varga Tibor is, aki saját elmondása szerint bőven kapott elismerést, miután látták a tempóját. A 17 esztendős pilóta nem mellékesen a friss világbajnokkal és az idősebbik Márquezzel is fotózkodott.

Új főnökük nem akarja elkerülni Martín és Bezzecchi konfliktusát: „Elküldhetitek egymást a p*csába”

0

Massimo Rivola közölte Jorge Martínnal és Marco Bezzecchivel, hogy a kommunikáció a kulcsa a nehéz pillanatok leküzdésének, és adott esetben az is előfordulhat, hogy nem a legszebb módon hoznak egymás tudtára bizonyos dolgokat. Az Aprilia Racing vezérigazgatója figyelmeztette új versenyzőit, hogy felelősségük van.

Most már jóval közelebb vagyunk a MotoGP februári tesztjeihez, mint a tavalyi montmelói szezonzáró eseményhez, ám időről időre még ez utóbbi is szóba kerül. Most például azért, mert a sorozat közzétett egy rövid videós összeállítást a hivatalos honlapján a gyári Aprilia tesztjéről, természetesen az új pilótapárossal a középpontban.

A videó talán legfontosabb része Massimo Rivola beszéde volt, melynek során lényegében bemutatta a csapattagoknak Jorge Martínt és Marco Bezzecchit, valamint az új technikai igazgatót, Fabiano Sterlacchinit is megemlítette. Az Aprilia Racing vezérigazgatója ugyanakkor a két motoros felé is intézett néhány szót.

Lesz pár nehéz pillanat, és néhány még nehezebb – figyelmeztette őket. – Ezen momentumok leküzdésének a receptje tulajdonképpen nagyon egyszerű: mindenről beszélni kell. Hogy mennek a dolgok? Néha másképpen kell elmondanotok egymásnak a dolgokat. Egyszer-egyszer még el is küldhetitek egymást a p*csába. Ez rendben van, könnyebb lesz [megküzdeni] a sok adrenalinnal.”

Martín: Nekem kell vezetnem az Aprilia-projektet, így Bezzecchivel jó kapcsolatot kell ápolnom

Hogy Martín és Bezzecchi mennyire fognak tudni összedolgozni egymással, az természetesen a jövő zenéje. Rivola mindenesetre leszögezte, a maguk részéről mindent meg fognak tenni annak érdekében, hogy mindketten ki tudják hozni a maximumot magukból, illetve a motorból. A végén viszont a versenyzőkön áll vagy bukik rengeteg ember munkája.

Nekünk az lesz a hozzáállásunk, hogy a képességeink szerint mindkettőtöknek a lehető legjobb feltételeket biztosítsuk, mindenféle játszmázás vagy trükközés nélkül – biztosította pilótáit az olasz szakember az egyenlő feltételekről. – Tudnotok kell, hogy ti mozgatjátok a nektek dolgozó családok százait. Ez a felelősség szintén a tiétek.”

Rivola később azt is elmondta, hogy az új pilótapárossal lehetőséget kaptak arra, hogy történelmet írjanak a MotoGP-ben. Néhány mondatot Martíntól is bevágtak, miután – vélhetően először – leszállt új motorjáról. Az újdonsült világbajnok lelkesen beszélt az RS-GP-ről, és úgy vélekedett, hogy az első tapadása még a Ducatiénál is jobb.

Bezzecchi nagy szerencsének tartja, hogy a „legerősebb” versenyző csapattársa lehet

Marini nyerte az utolsó kanyarban eleső Rossi háziversenyének első felvonását

0

Luca Marini „megvédte címét”, és a tavalyi év után ismét megnyerte a 100 km dei Campioni egyéni versenyét Franco Morbidelli és az utolsó kanyarban bukó házigazda, Valentino Rossi előtt. Időközben kialakultak a párosok a szombati napra.

Valentino Rossi folytatta a hagyományt, és bár a tavalyi évhez hasonlóan immáron nem a karácsonyi időszakban, de idén is megrendezi a 100 km dei Campioni, azaz magyarul a „Bajnokok 100 km-e” elnevezésű eseményt. Ahogyan arról korábban is beszámoltunk, a MotoGP és a Superbike-világbajnokság idei mezőnyéből is többen képviseltetik magukat, de máshonnan is érkeztek érdekes nevek.

Megvan, kik indulnak Rossi háziversenyén, újra több MotoGP-pilóta is rajthoz áll

A hagyományoknak megfelelően ezúttal is a tavulliai Ranch-on, vagyis dirt tracken mérkőznek meg a versenyzők. Csütörtökön a szabadedzéseket rendezték, ahol Luca Marini volt a leggyorsabb. A gyári Honda motorosa nemcsak ezért várhatta optimistán a másnapi egyéni futamot, hanem azért is, mert tavaly ő diadalmaskodott ebben a kategóriában.

Pénteken aztán kiderült, hogy idén sem talált legyőzőre, és megnyerte a három körből álló döntő viadalt. A második pozícióban Franco Morbidelli végzett, miután nagy csatában legyőzte Rossit, aki az utolsó kör utolsó kanyarjában esett el, így elbukta az „ezüstérmet”. A negyedik pozícióban az idén a MotoE-ben szereplő Lorenzo Baldassarri zárt.

A tradícióknak megfelelően szombaton a páros versenyt tartják meg, amelyre időközben kialakultak a duók. Ami a MotoGP 2025-ös versenyzőit illeti, Marini szokás szerint Rossival fog menni; Francesco Bagnaia Marco Bezzecchivel lesz; Franco Morbidelli a jelenleg a VR46 edzőjeként és videoelemzőjeként dolgozó Andrea Mignóval alkot egy párt; Enea Bastianini a MotoE-ben versenyző Mattia Casadei-jel lesz együtt; Miguel Oliveira a szintén az elektromos vb mezőnyét erősítő Andrea Mantovanit kapta, míg Pedro Acosta a Man-szigeti TT legendájával, Michael Dunloppal együtt száll harcba.

A 100 km dei Campioni párosai

  • Valentino Rossi és Luca Marini
  • Francesco Bagnaia és Marco Bezzecchi
  • Andrea Migno és Franco Morbidelli
  • Lorenzo Baldassarri és Elia Bartolini
  • Filippo Fuligni és Matteo Patacca
  • Enea Bastianini és Mattia Casadei
  • Luca Ottaviani és Alberto Surra
  • Filippo Farioli és Mattia Pasini
  • Matteo Gabarrini és Marco Gaggi
  • Davey Todd és Ryan Vickers
  • Augusto Fernández és Andrea Locatelli
  • JD Beach és Sammy Halbert
  • Nicolò Bulega és Federico Fuligni
  • Xavier Artigas és José Antonio Rueda
  • Manuel González és Ivan Ortolá
  • Dominique Aegerter és Tito Rabat
  • Andrea Mantovani és Miguel Oliveira
  • Matteo Ferrari és Tatsuki Suzuki
  • Thomas Chareyre és Diogo Moreira
  • Federico Caricasulo és Stefano Nepa
  • Lasse Kurvinen és Tim Neave
  • Michael Dunlop és Pedro Acosta

Az ellenfelei emelik Marc Márquezt Rossi fölé – véli Lorenzo édesapja

0

Chicho Lorenzo szerint Marc Márquez azért jobb Valentino Rossinál, mert ő erősebb riválisokkal szemben bizonyult sikeresnek. Jorge Lorenzo édesapja kijelentette, a gyári Ducati párosa mellett Jorge Martín is esélyes lehet az idei világbajnoki címre, és Pedro Acostáról, valamint David Alonsóról is elmondta véleményét.

Ahogyan arról mi is beszámoltunk, Jorge Lorenzo édesapja nemrég interjút adott a Moto.it-nek. A beszélgetés egyik feléről már írtunk részletesen: ebben Chicho Lorenzo elmondta, milyen most a kapcsolata a fiával, felidézte a gyerekkorát, valamint a kedvenc győzelmét, illetve vb-címét. Azonban nemcsak róla beszélt, hanem más versenyzőkről is.

Van még hová fejlődni, de Lorenzo a viharos évek után most már jó kapcsolatot ápol édesapjával

Az idősebbik Lorenzo korábban kijelentette, az ő szemében Marc Márquez minden idők legjobb pilótája. A mostani interjú során szembesítették ezzel a mondatával, és feltették neki a kérdést, hogy mi helyezi az ő szemében a nyolcszoros világbajnokot Valentino Rossi fölé, aki jelenleg eggyel több vb-címmel rendelkezik. Nos, röviden az ellenfelek.

Amikor Valentino Rossi megérkezett az ötszáz [köbcentiméteres kategóriába], ugyanazon a motoron ült, mint [korábban Mick] Doohan, és ugyanazok voltak a riválisai, mint Doohannek, aki öt éven át legyőzte ellenfeleit. Amikor Márquez megérkezett, Lorenzóval, Dani Pedrosával és Valentino Rossival kellett felvennie a versenyt, vagyis olyan pilótákkal, akik a történelem tíz legjobbja között vannak. Amikor Valentino megjött, nem voltak ilyen riválisai, egy sem. Neki [Sete] Gibernauval, [Loris] Capirossival, [Max] Biaggival [és Marco] Melandrival [kellett megküzdenie].”

Lorenzo apja szerint fiát nem érdekelte Rossi pszichológiai háborúja, mivel a pályán legyőzte a Doktort

Chicho Lorenzo ezután némi esélylatolgatásba kezdett a MotoGP 2025-ös idényét illetően. Sokan úgy vélik, hogy Márquez a gyári Ducatival óriási esélyt kapott, hogy visszatérjen a trónra, és a korábbi 125-ös, illetve 250-es futamgyőztes Mattia Pasini úgy véli, ebben csak csapattársa, Francesco Bagnaia állíthatja meg. Jorge Lorenzo apja viszont még egy nevet bedobott a kalapba, persze egy feltétellel.

Azért, mert [Jorge] Martín az Apriliánál versenyez – reagált a tavaly a Moto2-ben szabadkártyával versenyző pilóta szavaira. – Azt gondolom, hogy Martín egy olyan versenyző, aki egy szinten van Márquezzel, de egyelőre nem tudjuk, hogy az Apriliával jól fog-e menni, vagy sem. Szerintem Bagnaia, Márquez, valamint Martín [az esélyes], ha az Aprilia jó lesz. Úgy vélem, Martín ott lehet az első háromban.”

Van egy versenyző, akinek ha idén nem is, előbb-utóbb alighanem lesz esélye elhódítani a királykategóriás vb-címet. Ő Pedro Acosta, aki tavaly bizonyította, hogy a legmagasabb szinten is megállja a helyét. Ugyanakkor elég sokat hibázott, és Chicho Lorenzo is erre utalt, amikor róla kérdezték. „Pedro Acostának tovább kell erősödnie, futamokat kell nyernie a MotoGP-ben, kiegyensúlyozottabbnak kell lennie” – szögezte le.

Ami az alsóbb kategóriákat illeti, bár a Moto2-ben még csak idén fog bemutatkozni, de már most nagy figyelmet kap David Alonso, aki 2024-ben számos rekordot megdöntve húzta be a legkisebb kategória világbajnoki címét. Chicho Lorenzo szerint az ő tehetsége Rossiéhoz, Márquezéhez vagy éppen a fiáéhoz hasonlítható. „Úgy gondolom, hogy igen – felelte az erre vonatkozó kérdésre. – Ő az egyetlen, aki nagy erővel jön, aki jó. Senki mást nem látok.”

Pedrosa nem akart törött kulcscsonttal kimenni a veszélyes pályára, menedzsere számonkérte emiatt

0

Egy spanyol televíziós műsorvezető felidézte azt a nyilvánosság számára nem hallható beszélgetést, amely 2013-ban hozzájárulhatott Dani Pedrosa és akkori menedzsere, Alberto Puig szakításához. Utóbbi nem volt hajlandó elfogadni, hogy ügyfele nem akart részt venni a nem szokványos körülmények között zajló szabadedzésen.

Dani Pedrosa és Alberto Puig kapcsolata sokáig gyümölcsözőnek bizonyult. Az egyszeres királykategóriás futamgyőztes honfitársa menedzsere volt, és közreműködött az egy 125, valamint a két 250 köbcentiméteres világbajnoki címében. A katalán motoros a MotoGP-ben is ígéretesen kezdett, bár a végső diadal ott nem jött össze.

A 2013-as szezon végén azonban a felek szakítottak egymással. Pedrosa akkoriban úgy fogalmazott, hogy Puig rengeteget adott neki, de itt az ideje változtatni a kapcsolatukon, és menedzsere egyébként is más projektekbe kezd. Azonban könnyen lehet, hogy egy nyári konfliktus kulcsszerepet játszott a történtekben. Ezt a spanyol televíziós műsorvezető, Nico Abad idézte fel saját YouTube-csatornáján.

Emlékszem a 2013-as Laguna Seca-i [hétvégére] – fogalmazott. – A nap első edzésén harmat és fagy volt, nagy páratartalommal kiegészülve. Még köd is volt. Dani Pedrosa nem ment ki a pályára az első tréningen, mert Németországban kulcscsonttörést szenvedett. Alberto Puig odament Ángel Nietóhoz, és néhányan még ott voltunk. Egyáltalán nem készült róla felvétel, de elmondom, mert már elévült.”

Ahogyan arra az 54 éves szakember is utalt, Pedrosa súlyos balesetet szenvedett a Német Nagydíj harmadik szabadedzésén, aminek következtében ki kellett hagynia a sachsenringi hétvége további részét. A spanyol pilótának még abból a szempontból sem volt szerencséje, hogy a Laguna Seca-i fordulót mindössze egy héttel később rendezték, és bár felmerült, hogy azon sem lesz ott, végül elutazott. Sőt, a futamon végül az ötödik helyet szerezte meg, ám az első (és a harmadik) szabadedzést kihagyta. Mindez a sérülése ismeretében érthető, ráadásul a körülmények sem voltak a legbiztonságosabbak, ám Puig mindenképpen a pályán akarta látni ügyfelét.

Ángel megkérdezte Puigot: »Mi baja van Daninak?« – folytatta Abad. – »Semmi baja, már mondtam neki, hogy semmi baja. Most ki kell mennie, és elsőként kell zárnia. Mi ez az egész, hogy nem mész ki, mert nem vagy jól, és nem érzed jól magad a pályán? A Honda, illetve a Repsol fizet, ki kell menned, és elsőként kell végezned. Ezt mondtam neki a következő tréningre vonatkozóan«, jelentette ki Alberto. A nagydíj után kiderült, hogy Dani Pedrosa be nem gyógyult kulcscsonttal versenyzett.

Öt évvel később Pedrosa és Puig útjai ismét keresztezték egymást, hiszen 2018-ban utóbbi lett a gyári Honda csapatmenedzsere. Az elválás ekkor sem volt szép: miután a harmincegyszeres MotoGP-futamgyőztes az év végén távozott az istállótól, volt főnöke nem éppen szép dolgokat mondott róla. Többek között kijelentette, hogy megváltozott, hogy bizonyos dolgokat el kellett volna fogadnia a vb-címhez, amelyet mások jobban akartak nála, és úgy véli, tehetségével még akkor is alkalmas lett volna rendszeresen a legjobb ötben zárni. Erre az akkor 33 esztendős motoros úgy reagált, hogy a legjobbját nyújtotta, Puignak pedig egyik napról a másikra változott meg a véleménye, amelyet jobb lett volna, ha szemtől szembe közöl vele, hiszen erre rengeteg lehetősége lett volna.

Forma–1-ből ismert szakemberre váltotta le veterán menedzserét Bastianini

0

Enea Bastianini és menedzsere, Carlo Pernat útjai elváltak. Az olasz pilóta mostantól az MSM Group ügyfele, amelyet a Max Biaggi ügyeit is intéző, de elsősorban a Forma–1-ből ismert Enrico Zanarini vezet.

A közvélemény számára némileg váratlan szakítással indította az évet Enea Bastianini. Pénteken ugyanis hivatalossá vált, hogy nem folytatja tovább a közös munkát menedzserével, a veterán Carlo Pernattal. A 76 esztendős üzletemberrel évek óta együtt dolgozott, és ő segítette hozzá a Moto2-es világbajnoki címhez, majd később a gyári Ducati ülésének megszerzéséhez.

Hogy miért váltak el az útjaik? Nos, ezzel kapcsolatban egyelőre csak találgatni lehet, ám könnyen lehet, hogy az egészet az alapozta meg, hogy a bolognaiak nem az idei évre már tartottak igényt Bastianini szolgálataira vörösben, és a 27 esztendős motoros elhagyta a márkát. A célpont a KTM volt, pontosabban annak szatellitcsapata, a Tech3.

Bastianini menedzsere aggódik, úgy látja, a KTM-nek nincs elég pénze, hogy versenyképes legyen

Az elmúlt hónapokban azonban az osztrák gyártó óriási bajba került pénzügyi szempontból, és kérdésessé vált, hogy egyáltalán marad-e a MotoGP-ben. Pernat nemrég maga is bevallotta, hogy talán túlságosan korán kötelezték el magukat, annál is inkább, mert számos kulcsember távozott, ráadásul a hírek szerint ügyfelének viszonylag alacsony fizetést tudott kialkudni. Ennek tudatában nem lenne meglepő, ha emiatt történt volna a szakítás.

Bastianini pályafutását mostantól az MSM Group fogja egyengetni. „Enea elszántsága, hogy a legmagasabb szinten versenyezzen, tökéletesen illeszkedik a mi elképzeléseinkhez – idézi a cég közleményét a The-Race.com. – Örömmel támogatjuk őt a kiválóságra való törekvésben.” A vállalatot Enrico Zanarini vezeti, aki elsősorban a Forma–1-ből lehet ismerős.

A Pernatnál mindössze bő négy évvel fiatalabb szakember Eddie Irvine révén került be a négykerekű királykategória körforgásába, hiszen ő menedzselte a brit motoros karrierjét, amíg ő a Jordannél, a Ferrarinál, majd a Jaguarnál versenyzett. Visszavonulása után a 72 éves szakember Giancarlo Fisichella pályafutását egyengette a Jordannél, a Saubernél, a Renault-nál, a Force Indiánál, illetve a Ferrarinál töltött időszaka alatt. Rajtuk kívül Vitantonio Liuzzival, az F1-es futamig el nem jutó Antonio Fuocóval, valamint Antonio Giovinazzival is dolgozott, de a motoros világban sem teljesen ismeretlen, hiszen jelenleg Pernat egykori kliensének, Max Biagginak is a menedzsere.

A gyári Aprilia egykori csapatmenedzsere rajta kívül olyan versenyzőkkel dolgozott együtt, mind Valentino Rossi, Loris Capirossi, Marco Simoncelli vagy Andrea Iannone. Pályafutása a Bastianinivel történt szakítással sem ért véget, hiszen a Moto2-ben szereplő Tony Arbolino ügyeit továbbra is ő intézi, emellett a Gresini sporttanácsadójaként dolgozik.

Petrucci felborult a kamionnal, véget ért számára a Dakar érdemi része (kép)

0

Danilo Petrucci felborult a kamionnal a Dakar-rali csütörtöki szakaszán, aminek következtében nem érhetnek el eredményt az összetettben. Ezzel együtt nem kizárt, hogy folytathatják a viadalt.

Ahogyan arról mi is beszámoltunk, Danilo Petrucci 2022 után ismét részt vesz a Dakar-ralin. Ezúttal azonban nem motorversenyzőként, mint három éve, amikor még szakaszt is sikerült nyernie, hanem egy kamionos egység tagjaként. Hivatalosan a szerelői pozíciót tölti be, de ez egyben a második számú pilóta szerepkörét is jelenti.

Petrucci ismét elindul a Dakaron, de van egy hatalmas csavar

Az Italtrans triójának azonban nem volt könnyű dolga. Már a második szakasz rémálomszerűen alakult: a napot egy defekttel kezdték, majd navigációs problémák miatt beragadtak egy homokdűnébe. Miután onnan sikerült kiszabadulniuk, eltört a felfüggesztés, ami tönkretette a levegőrendszert, és elveszítették a jobb első kereket. Bár végül megtalálták a módját, hogy utóbbit pótolják, de a károsodás miatt csak lassan tudták teljesíteni a táv maradék szakaszát.

Csütörtökön aztán jött az ötödik szakasz, amelynek az elején Petrucci vezette a kamiont. Csupán három kilométernél jártak, amikor a 34 esztendős versenyző egy sziklának ütközött, a kamion pedig felborult. 40 perc múlva sikerült visszaállítani, de az üzemanyag-szivattyú megsérült, így számukra véget ért az aznapi küzdelem.

A bejegyzés, amelyet soha nem akartam megírni – kezdte Petrucci az Instagramon. – Még 3 km-t sem tettünk meg, és nem tudom, hogyan, de egy gödör után a jobb hátsó kerekem elkapott egy fűcsomót, és a kamion felborult. Szerencsére mindannyian jól vagyunk. Most 300 km-t kell így megtennünk, 10 fokban, hogy visszatérjünk a táborba, remélve, hogy a bukóketrec nem sérült meg. Teljes a csalódottság, elnézést kérek az Italtranstól, Marco Arnoletti navigátortól és Claudio Bellinától, az Italtrans vezérétől, aki megadta nekem ezt a nagyszerű lehetőséget. Nagyon sajnálom.”

Mivel az ötödik napon nem értek célba, Petrucciék számára véget ért a Dakar-rali érdemi része, hiszen így az összetett küzdelemből is kiszálltak. Mindez azonban nem jelenti automatikusan azt, hogy nem folytathatják a versenyzést. Ahogyan arra az olasz motoros is utalt, mindez attól függ, hogy megsérült-e a bukóketrec. Amennyiben nem, úgy részt vehetnek a szombati hatodik szakaszon.

Összehozhatja Bagnaia és Marc Márquez a Ducatinak azt, ami még nem történt meg a MotoGP-ben?

0

Luca Marini nem tartja kizártnak, hogy idén minden futamon Francesco Bagnaia és Marc Márquez fog harcolni a győzelemért. Ebben az esetben pedig az is elképzelhető, hogy a MotoGP történelme során először egy gyártó tökéletes idényt produkál.

A Ducati tavaly minden eddiginél nyomasztóbb fölényben volt a MotoGP-ben. A bolognai gyártónak csupán az Amerikai Nagydíjat nem sikerült megnyernie a főfutamok közül, a lehetséges hatvan dobogós helyből ötvenhármat megszereztek, és megdöntötték a Honda győzelmi sorozatának rekordját. A sprinteken sem volt rossz a mérlegük, a szombati viadalokon húszból tizenhétszer diadalmaskodtak.

A Ducati sikerkovácsa szerint a dominancia miatt nem kedvelik az ellenfelek, ami rosszulesik neki

Hogy idén mi lehet? Abból a szempontból nehezebb helyzetben lesznek, hogy nyolc helyett csak hat motort fognak működtetni, és négy helyett csak három gyári specifikációjú géppel fognak rendelkezni. Luca Marini azonban nem tartja kizártnak, hogy ennek ellenére is még feljebb lépnek „A történelem legjobb motorja, az biztos – utalt a Desmosedicire a Crash.net-nek adott nyilatkozatában. – Fantasztikus munkát végeztek.”

Ami amellett szól, hogy a Ducati ismét óriási magasságokban lehet, az a gyári csapat pilótapárosa, hiszen a jelenlegi mezőny két legeredményesebb versenyzőjéről van szó. Francesco Bagnaiához ugyanis Marc Márquez csatlakozott, és várhatóan ők ketten a mezőny legjobb motorjait fogják hajtani. Ha pedig a többi márka ezúttal sem tudja megközelíteni őket, akkor Marini azt sem tartja kizártnak, hogy az összes versenyen egymás között rendezik le a győzelem kérdését.

Nem hiszem – válaszolta a gyári Honda versenyzője arra a kérdésre, hogy a Ducati számára a 2024-es idény jelentette-e a csúcsot. – Ha Pecco és Marc egy csapatnál vannak, akkor hajtani fogják egymást, hogy fejlődjenek. Mi a Hondával idén nem fogunk tudni harcolni velük. Nekünk várnunk kell. Az a célunk, hogy a többi gyártót legyőzzük. Ha viszont az Aprilia és a KTM sem lesz képes elérni a Ducati szintjét, akkor lehetséges, hogy azt fogjuk látni, hogy miden versenyen ők ketten fognak harcolni a győzelemért. Szóval a csúcs talán még el sem jött.”

Ugyanaz hátráltathatja Bagnaiát és Marc Márquezt, mint a Real Madridot?

Ahogyan arra korábban utaltunk, a Ducati minden idők legerősebb idényét produkálta a MotoGP-korszakban, és a Honda 2003-as szezonját is felülmúlták. Akkor a japán gyártó a kilenc győzelemig jutó Valentino Rossi vezérletével tizenhatból tizenöt viadalt húztak be. A sikersorozatba egyedül Loris Capirossi tudott „belerondítani” a Katalán Nagydíjon, pont egy Ducatival.

A bolognaiaknak tehát már lényegében csak egyvalami jelentheti az előrelépést: a tökéletes szezon, legalábbis a vasárnapi győzelmeket tekintve. Ilyesmire a négyütemű korszakban nem volt példa, de az 500 köbcentimétereseknél többször is. A hőskorban az is előfordult, hogy egyetlen pilóta nyert minden futamot, míg legutóbb 1997-ben söpörte be egy gyártó az összes futamot. Abban az évben szintén a Honda volt a legjobb, és mind a tizenöt futamon sikerült diadalmaskodni.