back to top
2025. július 20. 23:11
Kezdőlap Blog Oldal 274

García körrekorddal nyerte a Moto2-es, Ortolá kis különbséggel a Moto3-as időmérőt Montmelóban

Sergio García szerezte meg a Moto2-es pole pozíciót a Katalán Nagydíj időmérőjén Fermín Aldeguer és Celestino Vietti előtt. A Moto3-as futamon sorrendben Iván Ortolá, Collin Veijer és José Antonio Rueda alkotják majd az első sort.

A MotoGP időmérője után a két kisebb kategória kvalifikációjával folytatódott a Katalán Nagydíj szombati programja. Montmelóban a felhők ellenére aránylag meleg körülmények fogadták a pilótákat, a levegő hőmérséklete 24, a pályáé pedig 43 fokos volt.

Moto2

A középső kategóriában Arón Canetnek, Jeremy Alcobának és Marcos Ramíreznek is motorra kellett ülnie az időmérő első szakaszában a tabella első tíz helyezettje közül. A kezdeti próbálkozások után Canet élre is állt egy 1:42.882-es körrel. A második helyet pedig Celestino Vietti vette át 1:42.903-mal.

Senna Agius a végén még 1:42.608-cal megverte Canetet. Rajtuk kívül Vietti és Darryn Binder jutott tovább, tehát mind Ramírez, mind Alcoba lemaradt a Q2-ről.

A kvalifikáció második szakaszában már sokkal jobb időket futottak a pilóták. Először Sergio García villant meg, a bajnoki éllovas bement 1:42 alá, 1:41.894-gyel új körrekordot állított fel. Eközben meglepetésre Vietti bejött a második helyre, megelőzve ezzel Fermín Aldeguert.

Az utolsó próbálkozások alkalmával először Canet tudott javítani, a Fantic Racing pilótája felugrott a harmadik helyre. Viszont végül Aldeguernek is sikerült előrelépnie, a Speed Up Racing motorosa megszerezte a második rajthelyet. Garcíát azonban senki sem tudta igazán veszélyeztetni, így a spanyol versenyző Moto2-es pályafutása során első alkalommal a pole pozícióból fog rajtolni. Mögötte az Aldeguer, Vietti, Canet, Albert Arenas, Manuel González, Muñoz, Alonso López, Joe Roberts, Ogura Aj sorrend alakult ki.

A Moto2 montmelói időmérőjének végeredménye

Moto3

A Moto3 időmérőjének első szakaszában az élmenők közül David Muñozért lehetett izgulni. A 18 éves pilóta az egyik utolsó próbálkozásával aztán élre állt, de végül nem ő, hanem az 1:47.766 másodperces kört futó Matteo Bertelle zárt az első helyen. Rajtuk kívül Luca Lunetta és Jacob Roulstone jutott tovább a Q2-be.

A kvalifikáció második részének elején sokáig Jamanaka Riuszej őrizte az első helyet, a japán motoros 1:47.608 másodperces kört futott. Tőle aztán Daniel Holgado, a Red Bull GasGas Tech3 pilótájától pedig Collin Veijer vette át a vezetést 1:47.089-cel, majd ezt 1:46.768-ra javította. Eközben David Alonso bejött a második helyre, a kolumbiai versenyző azért nem tudta megverni Veijert, mert volt egy kisebb incidense Iván Ortolával.

A hajrában előbb Holgado, majd Riccardo Rossi is bukott. Ortolá pedig 1:46.749-cel élre állt, őt pedig már senki sem tudta megelőzni. Veijer végül második lett, a harmadik helyre pedig a szintén a végén javító José Antonio Rueda ért oda. Mögötte a Furuszató Taijó, Jamanaka, Alonso, Muñoz, Adrián Fernández, Holgado, Lunetta sorrend kristályosodott ki.

A Moto3 montmelói időmérőjének végeredménye

Főnöke szerint a doppingoláson kapott Iannone megérdemli, hogy újra MotoGP-pilóta legyen

Denis Sacchetti szerint Andrea Iannone egy csúcskategóriájú pilóta, és még azt is megérdemelné, hogy megint a MotoGP-ben versenyezhessen. Viszont a Go Eleven csapatfőnöke szerint azt sem lehet kizárni, hogy az olasz pilóta náluk marad.

Az idei szezonban négy évnyi kihagyás után tért vissza a versenypályára Andrea Iannone. A korábbi MotoGP-pilótát 2019-ben tiltották el doppingvétség miatt, de a büntetését mostanra letöltötte, és idén a Ducati egyik ügyfelének, a Go Elevennek a színeit képviseli a Superbike-világbajnokságon. Az idény eddig részében pedig nagyszerű teljesítményt nyújtott, az első három forduló alatt kétszer is felállhatott a dobogóra, a tabellán pedig a hatodik helyet foglalja el.

Iannone drámai szavai: Az egész életem odaveszett, olyan volt, mint egy nagy baleset

Nem véletlen, hogy nem is csak egy alakulattal már szóba hozták, többek között a Ducati és a BMW gyári istállójával is. Viszont azt sem lehet teljesen kizárni, hogy jövőre visszatér majd a MotoGP-be, az olasz Sky Sports szerint a Yamaha kerülhet olyan helyzetbe, hogy elgondolkoznak a leigazolásán. Iannone az eltiltása előtt hét szezont húzott le a királykategóriában, négyet a Ducatinál, kettőt a Suzukinál, az utolsót pedig az Apriliánál. Ezalatt egy futamot tudott megnyerni, és még tíz másik alkalommal felállhatott a dobogóra. A legjobb eredményét a bajnokságot tekintve 2015-ben érte el, amikor ötödikként zárt. A Go Eleven csapatfőnöke, Denis Sacchetti szerint pedig újra meg kellene kapnia a lehetőséget.

„Szerintem ő egy csúcskategóriájú versenyző. Andrea egy igazán tehetséges pilóta, és szerintem megérdemli, hogy kapjon egy gyári csomagot a Superbike-világbajnokságon, ahogy azt is megérdemli, hogy a MotoGP-ben versenyezzen – nyilatkozta Sacchetti a Superbike-vb hivatalos honlapjának. – Úgy gondolom, most majd el kell döntenie, hogy mit szeretne csinálni a pályafutása szempontjából.”

„De van egy olyan opció is, hogy nálunk marad. Mi egy évre írtunk vele alá, egy második évre szóló opcióval. Először azt kell eldöntenie, hogy elfogadja-e a mi ajánlatunkat vagy sem. Ez pedig attól függ, hogy mit akar csinálni. Ha nálunk akarna maradni, akkor nagyon boldogok lennénk, szerintem elég jó eredményekért tudunk küzdeni, még akkor is, ha csak egy szatellitcsapat vagyunk a Ducati kiváló támogatásával. Szerintem eléggé versenyképesek vagyunk ahhoz, hogy az összes futamon a dobogós helyekért harcoljunk. De hát nem is tudom. A jövője nem rajtunk múlik, hanem önmagán és a Ducatin, illetve talán más gyártókon is, amelyek sokkal nagyobb erőt képviselnek, mint mi! De úgy hiszem, hogy a MotoGP-ben is lehetnek opciói – tette hozzá. – Minden nap hoz valami újdonságot, minden nap megváltozik valami.”

Maga az érintett is megszólalt. „Most a bajnokságra akarok koncentrálni. Valamikor Misano után döntök majd a jövőmről. Először is azt kellene eldöntenem, hogy maradok-e a Superbike-világbajnokság mezőnyében vagy sem” – vázolta fel Iannone.

Iannone „érzi” az érdeklődést, a jövőben már egy gyári csapatnál akar majd versenyezni

Espargaró befűzte az oktatófilmet, új körrekorddal nyerte meg a montmelói időmérőt

0

Aleix Espargaró új körrekordot felállítva nyerte meg a Katalán Nagydíj időmérőjét. Mellette Francesco Bagnaia és Brad Binder várhatja majd a lámpák kialvását.

Frissítés: Brad Binder helyett Raúl Fernández neve mellé került végül a harmadik rajtpozíció. A Trackhouse pilótájának ugyanis sárga zászló miatt elvették egy körét a kvalifikáció végén, de később azt az időt mégis „visszaadták” neki.

Magyar idő szerint szombaton délelőtt került sor a Katalán Nagydíj időmérőjére. A pénteki edzés végeredménye alapján Aleix Espargaró – aki 1:38.562-vel új körrekordot állított fel –, Brad Binder, Pedro Acosta, Francesco Bagnaia, Jack Miller, Jorge Martín, Franco Morbidelli, Enea Bastianini, Álex Rins és Maverick Viñales mentesült a Q1-ben való részvétel alól. Marc Márqueznek tehát sorozatban másodszor sem sikerült egyből bejutnia a Q2-be, és a tabella első tíz helyezettje közül Fabio Di Giannantonio és Marco Bezzecchi is így járt. A versenyhétvége első napján összességében látványos eltűntek a tavalyi Ducatit használó pilóták.

Az Aprilia és a KTM is megverte a Ducatit, Rins bejutott a Q2-be, Marc Márqueznek ismét nem sikerült

Szombaton felhős időjárás fogadta a mezőnyt Montmelóban, így a levegő hőmérséklete 20, a pályáé pedig 23 fokos volt. Utóbbi nem könnyítette meg a pilóták dolgát, hiszen a Circuit de Barcelona-Catalunya amúgy is a rossz tapadási viszonyairól ismert. Az első próbálkozások után Marc Márquez áll az élre, 1:39.142 másodperces kört futott a testvére szélárnyékát kihasználva, majd ezt rövidesen 1:38.775-re javította. Az edzés feléhez közeledve Raúl Fernández vette át a vezetést, a Trackhouse versenyzője alig 25 ezreddel verte meg a nyolcszoros világbajnokot.

Fernández a hajrára fordulva 1.38.453-mal új körrekordot állított fel. Néhány perccel a vége előtt csapattársa, Miguel Oliveira jött fel a második helyre 1:38.551-gyel. A portugál motorost azonban az idősebb Márquez 1:38.536-tal kiütötte a továbbjutást érő pozíciókból. Végül azonban ő sem került be a Q2-be, mivel Di Giannantonio összerakott egy 1:38.208 másodperces nagyszerű kört, amivel természetesen új rekordot futott. A leintés előtt Johann Zarco elszenvedte az időmérő első bukását.

Az időmérő második szakaszában Martín neve mellé került az első versenyképes idő, a Pramac pilótája 1:38.401-gyel állt az élre. Nemsokára viszont már a 20. születésnapját ünneplő Acosta 1:38.369-cel átvette tőle a vezetést. Azonban Bagnaia még megvillant, és 148 ezreddel megverte az újoncot.

A Q2 hajrájában először Bagnaia fejezett be gyorskört, de nem tudott javítani. Binder viszont nagyot ugrott előre, és 1:38.334-gyel feljött a második helyre, de azt rövidesen Espargaró 1:38.245-tel elvette tőle. A Pramac pilótái furcsa módon egymás után buktak a 2-es kanyarban, így már semelyikük sem tudott előrébb lépni.

Ellentétben Espargaróval, aki a végén megmutatta, hogy mennyire érzi a montmelói pályát, és 1:38.190 másodperces kört motorozva, új rekordot felállítva megszerezte a pole pozíciót. Mögötte a Bagnaia, Binder, Acosta, Di Giannantonio, Martín, Fernández, Rins, Miller, Morbidelli, Bastianini, Viñales sorrend alakult ki.

A MotoGP montmelói időmérőjének végeredménye

Binder: Teljesen elszúrtam, szeretném már abbahagyni a folyamatos esést

0

Brad Binder elmagyarázta, hogy mi okozta a két elég hasonló bukását a montmelói pénteki edzésen.

Hullámzóan alakult a Katalán Nagydíj pénteki edzése Brad Bindernek. A 28 éves pilóta – az összes többi KTM-versenyzőhöz hasonlóan – nagyon jó muzsikált, Aleix Espargaró mögött ő szerezte meg a második helyet. Azonban Binder azzal is képernyőre került, hogy kétszer is bukott, ráadásul mindkétszer a 2-es kanyarban került a földre. Ezekkel az esésekkel pedig tovább növelte „előnyét” a bukási ranglista élén.

Az Aprilia és a KTM is megverte a Ducatit, Rins bejutott a Q2-be, Marc Márqueznek ismét nem sikerült

„Az [első esésnél az] 1-es kanyarban kissé mélyre mentem, és elvesztettem a hátsót, pont mielőtt elkezdtem volna irányt váltani – magyarázta Binder.  – Nagyon nagyot ugrott a motor, amikor váltani kezdtem, a kormány átfordult, és aztán annyi is volt. A második bukás előtt meg feltettem a kemény gumit, de akkor [a hőmérséklet] egyszerűen még nem volt ott. Nagyon lassan motoroztam, de még úgy is elestem”

„Az első bukás százszázalékban az én hibám volt, teljesen elszúrtam. De a második bukásomnál mit lehetett volna tenni? Feltettem egy kemény első gumit, amikor még közel sem volt hozzá megfelelő a hőmérséklet, de hát nem volt más gumim. Szeretném már abbahagyni a folyamatos esést – tette hozzá Binder. – Bocsánatot kérek a csapatomtól, hogy a bukásaim miatt nagy nyomás került rájuk. De végül mindkétszer sikerült még kijutnom a pályára. Le a kalappal a srácok előtt, időben megjavították a motort, igazi legendák. Nagyon örülök annak, hogy volt még pár lehetőségem gyorskört futni.”

A dél-afrikai pilóta viszont mindennek ellenére pozitívumokat is tudott találni. Ez talán nem is volt neki annyira nehéz, tekintve a helyezését. „Úgy éreztem, hogy a motoron minden elég jól működik – mondta. – Egyáltalán nem volt tökéletes az a kör, de így is bejutottunk a Q2-be. Azt hiszem, hogy mindannyian [az összes KTM- és GasGas-pilóta] elég gyorsak vagyunk, pénteken közel voltunk egymáshoz, és mindannyian a mezőny elejéhez tartoztunk. Úgy látom, hogy rendkívül kevés itt a tapadás, de ez fekszik nekünk.”

Acosta szerint a nulláról kell kezdenie a Le Mans-i bukása után

Marc Márquez: Három-négy olyan pálya van, amelyen kevésbé működik a stílusom, de ez az egyik legrosszabb

0

Marc Márquez csak a tizenkettedik helyen végzett a montmelói edzésen. A spanyol pilóta elmondta, hogy mi a küszködésének oka. Márquez arra is kitért, hogy szerinte milyen eredményt érhet el.

Eddig nem alakult kifejezetten jól a Katalán Nagydíj Marc Márqueznek. A nyolcszoros világbajnoknak sorozatban második alkalommal motorra kell majd ülnie az időmérő első szakaszában, mivel a pénteki edzést a tizenkettedik helyen zárta. A montmelói pálya rossz tapadási viszonyai megtréfálták a spanyol versenyzőt, aki érhető módon nem volt elégedett.

Az Aprilia és a KTM is megverte a Ducatit, Rins bejutott a Q2-be, Marc Márqueznek ismét nem sikerült

„Természetesen megpróbáltuk elkerülni, hogy megint ez történjen, de azért arra számítottunk, hogy itt, Barcelonában küszködni fogunk – nyilatkozta Márquez. – Bár az előzetesen vártnál kevésbé küzdöttünk a jó tempóért a közepes gumikon, de így is egy tizeddel lemaradtunk a Q2-ről. Szombaton tehát részt kell vennünk a legrosszabb edzésen, a versenyhétvége legrémálomszerűbb részén, vagyis a Q1-ben.”

Megkérdezték, hogy mi a küszködésének oka. „Kissé szenvedek a kanyarbejáratoknál – magyarázta Márquez. – Ez az a pont, amelyen még mindig nem érzem százszázalékosan komfortosan magam. Általában az egyik erősségem a fékezés, de itt pedig ez az egyik gyenge pontom. Szóval még tökéletesítenünk kell a motor egyensúlyát. Persze különleges stílusom van, de az a legtöbb pályán működik. De azért van a naptárban három-négy olyan pálya, amelyen kevésbé. Az a jó, hogy a húszból csak három-négy ilyen van!”

Feltették neki a kérdést, hogy melyek ezek a pályák. „Katar, Montmeló, valamint talán egy kicsit még Malajziában és Indonéziában is küszködhetek, de ez több dologtól is függ… Még a motor is alakul, szóval majd meglátjuk. De azt elmondhatom, hogy ez [a barcelonai] az egyik legrosszabb” – tette hozzá Márquez.

Arról is érdeklődtek a cerverai motorosnál, hogy szerinte milyen eredményt érhet el a hétvégén. „Sok múlik majd az időmérőn, ahogy mindig – jegyezte meg. – Ha jó időmérőt futunk, és például a harmadik sorból tudunk majd rajtolni, akkor az ötödik, hatodik, hetedik helyek valamelyikére lehet kilátásunk. Most ezt mondanám, ennél nem számítok jobb eredményre. De ez jó eredmény lenne, mivel úgy tűnik, hogy a KTM és az Aprilia is jobban szuperál ezen a pályán. Ez egy másfajta versenypálya, itt többet küszködünk, mint máshol, de azért még így sem vagyunk annyira messze az elejétől. De azért még a motoron és a vezetésemen is dolgoznunk kell majd szombaton. Ez most más, mint amilyen a Le Mans-i péntek volt, mert akkor tudtuk, hogy merre keressük a problémát. Most pénteken viszont az alap [beállításokkal] mentünk, szóval még majd rá kell jönnünk, hogy mi a probléma.”

Marc Márquezt váratlanul érte a pénteki rossz szereplése, de a bukásaira előzetesen is számított

A pénteken új körrekordot futó Espargaró elárulta, hogy mi a kevéssé tapadó montmelói pálya titka

0

Aleix Espargaró zárta az élen a Katalán Nagydíj edzését. Szerinte a kevéssé tapadó montmelói pályán minden a kigyorsítás időzítésén múlik. A spanyol pilóta arról is beszélt, hogyan érzi magát a visszavonulása bejelentése után.

A pénteki edzés igazolta Marc Márquez szavait, hiszen a nyolcszoros világbajnok nemrég azt mondta, hogy az „Aprilia mindig erős Barcelonában”. A gyakorlást ugyanis Aleix Espargaró fejezte be az első helyen, a hazai környezetben versenyző motoros ráadásul 1:38.562-vel új körrekordot állított fel. A montmelói Circuit de Barcelona-Catalunya viszont hírhedt a rossz tapadási viszonyairól, így nem magától értetődő rajta a jó szereplés, de Espargaró elárulta, hogy mi a titka.

Az Aprilia és a KTM is megverte a Ducatit, Rins bejutott a Q2-be, Marc Márqueznek ismét nem sikerült

„Itt teljesen más módon kell kigyorsítani – kezdte Espargaró. – Vársz, vársz, vársz, vársz egészen addig, amíg meg nem érzed, hogy megjött a hátsó tapadás. Ha akár egy métert is sietsz a gázadással, akkor ki fog pörögni a kereked, és soha nem fogod visszanyerni a [teljes] tapadást. Főként új gumival nagyon nehéz arra rájönni, hogy honnantól lehet kigyorsítani.”

A spanyol pilóta a pálya állapotára is kitért. „Nagyon rosszak a tapadási viszonyok – jelentette ki. – Péntek reggel sokat küszködtem azzal, hogy miként is kellene vezetni a motort, ez pedig sokkoló volt. És nem is a tempóról beszélek, hanem arról, hogy az elején milyen benyomásokat szereztem. De aztán körről körre egyre jobban élveztem. Összességében elég jól éreztem magam. Előzetesen nem hittem volna, hogy pénteken megdönthetem a körrekordot, szóval elég boldog vagyok.”

Espargarót arról is megkérdezték, hogy miben más idén a pálya, mint tavaly, amikor a sprintet és a főfutamot is megnyerte rajta. „Nem sokban különbözik – válaszolta. – Csak kissé rosszabbak a tapadási viszonyok. Az mindig sokkoló, amikor megérkezel Barcelonába, hogy rendkívül kevés tapadás van, és ehhez aztán alkalmazkodnod kell. Ez pedig nem könnyű. Egyszerűen túl kevés a tapadás. Én mondjuk jobban szeretem a kevés tapadást, mint a hepehupás pályát. De az itteni kevés tapadás azért így is drámai.”

Az állandó mezőny körelnöke csütörtökön egy rendkívüli sajtótájékoztatón jelentette be, hogy az idei szezon végén visszavonul a MotoGP-ből. Emiatt pedig természetesen sokakat érdekelt, hogy milyen érzések kavarogtak benne. „Hogyan éreztem magam? A csütörtök csodálatos volt, életem egyik legjobb napjaként fogok emlékezni rá – mondta. – Péntek reggel, amikor felébredtem, az volt az első dolog, amely eszembe jutott, hogy »helyesen döntöttél«. Nagyon boldogan és nyugodtan ébredtem. Megreggeliztem a motorhome-ban, és az olyan volt, mintha otthon lennék egy átlagos napon, pedig általában ez nem így van. Szóval péntek reggel elég nyugodt voltam, a motort is nyugodtan vezettem. Szóval örülök annak, hogy meghoztam ezt a döntést.”

Ezúttal sem az eszére hallgatott Aleix Espargaró, amikor másodszor is a visszavonulást választotta

Szokatlan és bátor döntés hozta meg a sikert Rinsnek, aki megcáfolta a logikusnak tűnő elméletet

0

Álex Rins elárulta, agresszív beállításmódosításnak köszönhetően jutott be a Q2-be a Katalán Nagydíj edzésén. A Yamaha versenyzője ugyanakkor kijelentette, a Mugellóban tesztelt aerodinamikai csomag itt nem sokat hozott a konyhára.

A Katalán Nagydíj kétségkívül legnagyobb pozitív meglepetése a Yamaha, illetve Álex Rins szereplése. A spanyol pilóta 481 ezreddel volt lassabb a leggyorsabb kört megfutó Aleix Espargarónál, ami az eredményjelző kilencedik helyére volt elég. Ezzel a portimãói hétvége után idén másodszor jutott be a Q2-be.

Az Aprilia és a KTM is megverte a Ducatit, Rins bejutott a Q2-be, Marc Márqueznek ismét nem sikerült

Ezzel pedig jelentősen megkönnyítette a dolgát, hiszen mind a sprinten, mind a főfutamon legrosszabb esetben is a középmezőnyből indul, már amennyiben nem kap rajtbüntetést. A minden kategóriát figyelembe véve 200. nagydíjára készülő versenyző délelőtt küszködött, ám délutánra egy bátor húzásnak köszönhetően sikerült jelentősen előrelépnie.

„Jó nap volt – nyilatkozta. – Az is fontos, hogy egyenesen a Q2-be jutottunk. Ez segít abban, hogy a középmezőnyből induljunk. Délelőtt sokat küszködtünk a hátsó tapadással. Úgy tűnik, ezen a pályán másképp érzem magam, mint általában. Hogy mit értek ezalatt? Általában, amikor a pályán nincs tapadás, elég magabiztosnak érzem magam. Megtaláljuk a tapadást, de most délelőtt nem így volt. Sokat küszködtem. Teljesen megváltoztattuk a motort a beállítások terén, és sokkal jobban éreztem magam. Rengeteget dolgoztunk a sprintfutam [szimulációján], és próbáltuk kontrollálni a gumit. Jó nap volt, mert délelőttről délutánra sokat tudtunk javulni.”

Rinst ezután kicsit részletesebben is belement a beállításmódosításokba. A Yamaha kifejezetten szokatlan és egyben bátor döntést hozott, hiszen lényegében „mindent vagy semmit” alapon változtattak a motoron. „Ez valami teljesen új volt, és extrém módosításokat hajtottunk végre – fogalmazott. – Általában kis lépéseket teszünk a villákon, a villaszögön, de ez most nagy lépés volt.”

A Yamaha versenyzői a csapat tesztpilótájával, Cal Crutchlow-val együtt privát teszten vettek részt Mugellóban, ahol többek között egy új aerodinamikai csomagot is kipróbáltak. Később kiderült, hogy ezt már a Katalán Nagydíj hétvégéjén bevetik, így logikusnak tűnő következtetés, hogy ennek jelentős szerepe volt a továbbjutásban. Rins azonban nem így látja.

A Yamaha Barcelonában már éles körülmények között is kipróbálja az egyik jelentős fejlesztését

„Nem hiszem, hogy ezen a pályán sokat segít – vélekedett. – A tapadás hiánya miatt a probléma inkább a hátsó résszel van, mintsem az elsővel vagy a kanyarsebességgel. Ez a burkolat segít, és úgy éreztem, kicsit nagyobb kanyarsebességet tudok bevinni. Jobban tartja az ívet a motor, de több a gondunk hátul, mint elöl. Mugellóban sokkal jobb volt. Talán két tizedmásodperccel voltam gyorsabb. Végső soron az ember mindig többet akar két tizednél, de körönként két tized sok.”

Az Aprilia és a KTM is megverte a Ducatit, Rins bejutott a Q2-be, Marc Márqueznek ismét nem sikerült

0

Aleix Espargaró körrekorddal zárta az élen a Katalán Nagydíj edzését Brad Binder és Pedro Acosta előtt. Marc Márquez megint nem tudta kiharcolni a Q2-t a rengeteg bukást hozó tréningen.

A szabadedzéssel folytatódott a Katalán Nagydíj hétvégéje a MotoGP-ben. Ahogyan ezt már hosszú ideje megszokhattuk, ezen a tréningen dőlt el, hogy melyik tíz versenyző kezdi meg a Q2-ben a szombati időmérőt. Előzetesen Jorge Martín lehetett a legoptimistább, hiszen ő végzett az élen a délelőtti első szabadedzésen.

Tovább tart Martín lendülete, a KTM és az Aprilia sem szomorkodhat a montmelói nyitány után

A keménnyel kezdő Luca Marini és a lágyon nyitó Maverick Viñales kivételével mindenki közepes első gumin kezdte meg az edzést, míg hátulra a többség szintén közepeset választott, de néhányan a lágy mellett döntöttek. (A szabadkártyával induló Stefan Bradl gyomorfertőzés miatt nem vett részt az edzésen.) Utóbbi kategóriába tartozott Álex Rins, aki 1:42.081-gyel megfutotta az első mért kört. Ennél azonban jó néhányan sokkal gyorsabbak voltak: az első próbálkozások után Jack Miller 1:40.153 másodperccel állt az élre, 438 ezreddel megelőzve Fabio Quartararót.

A második gyorskörök után a másik gyári KTM-et vezető Brad Binder vette át a vezetést 1:39,503-mal, 162 ezreddel megelőzve csapattársát, és 49 századdal Quartararót. Ezt követően viszont megfordult a sorrend, és Miller 1:39.212-vel vette vissza az első pozíciót, míg Pedro Acosta 443 ezredes lemaradással feljött a harmadik helyre. A lassan kezdő Marc Márquez szintén felugrott az élmezőnybe, 1:39.864-gyel az ötödik volt Quartararo mögött.

9 perc elteltével Binderé volt az első bukás nemcsak ezen az edzésen, hanem a teljes MotoGP-hétvégén is, a dél-afrikai versenyző a 2-es kanyarban dobta el a motort. A 28 éves motoros ezzel növelte „előnyét” a bukási ranglistán, hiszen ez volt a tizedik esése ebben a szezonban.

Csupán néhány perc telt el, amikor jött a következő bukás: Quartararo az 5-ös kanyarban került a földre. Mindeközben az Aprilia is megérkezett az élmezőnybe, hiszen a visszavonulását csütörtökön bejelentő Aleix Espargaró letaszította az ötödik pozícióból Márquezt, miután 16 ezreddel gyorsabb volt honfitársánál.

Bár továbbra is a második helyen állt, Binder számára kezdett rémálomszerűvé válni az edzés, hiszen miután visszatért a pályára, az első mért körén ismét elesett, ráadásul ugyanott, ahol korábban is. Néhány perc múlva Fabio Di Giannantonio volt a következő áldozat, aki ugyanott vesztette el a motort, ahol ez névrokonával is megtörtént.

Ezután sokáig nem változott a helyzet az élmezőnyben, majd bő 20 perccel a leintés előtt Marc Márquez friss lágy abroncsokon gyorsult, de így is csak az ötödik helyet tudta visszavenni, miután 535 ezredre csökkentette lemaradását Millerrel szemben. Nem sokkal később aztán már nem az ausztrál pilóta vezetett, hiszen Viñales 1:39.184-gyel állt az élre. Közvetlenül ezután Di Giannantonio ugrott fel a harmadik, Rins pedig az ötödik helyre.

Viñales aztán 63 ezreddel megjavította a legjobb időt, de már nem sokáig vezetett, hiszen csapattársa, Espargaró 9 századdal megelőzte őt. Martín viszont náluk is gyorsabb volt, és 1:38.879-cel ugrott az élre. Itt azonban még nem volt vége, hiszen a Pramac motorosa a következő körében további 86 ezredet faragott az idején.

Csapattársa, Franco Morbidelli szintén javított, amivel feljött az ötödik helyre, kiütve ezzel Marc Márquezt a legjobb tízből. Sőt, aztán az olasz pilóta feljött a második helyre, mindössze 38 ezreddel elmaradva Martíntól, és megelőzve a harmadik pozícióba fellépő Francesco Bagnaiát. A Márquez testvérek szintén gyorsultak, Álex az ötödik, míg Marc a hetedik pozícióba jött fel. Mindeközben újabb duplázó volt, ugyanis Binder után Di Giannantonio is másodszor esett el.

A hajrá elején Acosta mindössze 11 ezredes hátránnyal feljött a második pozícióba, a sokáig nagyon hátul lévő Enea Bastianini pedig egy tizedik időt futott, így Raúl Fernández nem sokáig örülhetett továbbjutó idejének. Az olasz pilótát Quartararo üthette volna ki, aki három szektor után jól állt, de az utolsó szakasz nem sikerült jól a Yamaha versenyzőjének.

Ahogyan az ilyenkor lenni szokott, az utolsó etapra jöttek a friss abroncsok. Espargaró átvette a vezetést, sőt, 1:38.562-vel megdöntötte Bagnaia tavalyi 1:38.639-es pályacsúcsát. Miller a második, Rins pedig a hetedik helyre jött fel. Marc Márquez ezzel a továbbjutás határán táncolt, és mivel alig javított, Bastianini felülmúlta őt.

Acosta aztán feljött a második pozícióba, de nem sokáig volt ott, mert Binder megelőzte őt. Bagnaia negyedik időt motorozott, Marc Márquez viszont a második szektorban hibázott, ráadásul az öccse bukása miatt érvényben lévő sárga zászló következtében egyébként sem volt esélye a javításra, így tizenkettedik helyével ezúttal sem jutott tovább. Végül Espargaró, Binder, Acosta, Bagnaia, Miller, Martín, Morbidelli, Bastianini, Rins és Viñales lett a továbbjutók sorrendje.

A MotoGP montmelói edzésének végeredménye

Acosta szerint a nulláról kell kezdenie a Le Mans-i bukása után

0

Pedro Acosta úgy véli, a Katalán Nagydíj hétvégéjén mindent a nulláról kell felépítenie. A 20. születésnapját szombaton ünneplő újonc szerint jelenleg a rajtok jelentik a legnagyobb gyengeségét.

Pedro Acosta a remek kezdés után az elmúlt két hétvégén kissé megtorpant. A jerezi sprinten ugyan a rengeteg bukás miatt másodikként ért célba, másnap viszont csak tizedik lett, majd Le Mans-ban szombaton a hatodik helyen intették le. A valódi mélypont viszont a Francia Nagydíj főversenyén jött, amikor akár egy szép eredményt is elérhetett volna.

A GasGas pilótája Fabio Di Giannantonióval és Aleix Espargaróval csatázott, amikor egy előzési kísérlet során bukott. Elmondása szerint olyan beállítást találtak, amellyel minimum a dobogós helyekért csatázhatott volna, így viszont jött az idénybeli első nullázása. Most pedig úgy véli, hogy a montmelói hétvégén újra kell építenie magát.

Acosta szerint motorja készen állt a győzelemre, de néhányan „furcsa dolgokat csináltak a pályán”

„Ez ismét egy új pálya számunkra egy MotoGP-motorral – nyilatkozta a csütörtöki sajtónapon. – A nulláról kell kezdenünk. A KTM pokolian sokat dolgozott a héten, hogy elkerüljük a Le Mans-i problémáinkat. Vasárnap tettünk egy igazán nagy lépést, de itt a nulláról kell indulnunk. Tudjuk, hogy ez a pálya elég trükkös a tapadást illetően, ezért meg kell értenünk, hogyan működik a motorunk. A tavalyi szezonban nem volt túl könnyű, és Brad nem tudta befejezni a futamot.”

Persze Acosta számára Sepangot és Valenciát leszámítva valamilyen szinten minden hátralévő helyszín újdonságot jelent, hiszen a pályák többségén először fog menni MotoGP-motorral. Persze mindez nem mindig látszott, ugyanakkor az egy nap híján 20 esztendős újonc szerint van egy terület, ahol mindenképpen fejlődniük kell.

Acosta nagy lelkesedéssel várja a Katalán Nagydíjat, pedig „frusztráló” volt a Le Mans-i hétvégéje

„[Ez olyan] mint amikor először mentem Malajziába, mint amikor először mentem Katarba [a MotoGP-ben], végső soron nem lesz könnyű – magyarázta. – Megpróbálunk jól teljesíteni az időmérőn, és igyekszünk jól rajtolni, ami jelenleg talán a leggyengébb pontunk. A többi versenyző ugyanolyan gyors, és ez [most is] így lesz.”

Acosta a tabella hatodik helyéről várja a folytatást, 73 pontjával 8 egységgel marad el az előtte lévő Maverick Viñalestől. Ami a montmelói hétvégét illeti, az első szabadedzésen kifejezetten jól kezdett, és a negyedik pozíciót szerezte meg Jorge Martín, Marc Márquez és Brad Binder mögött, 477 ezreddel lemaradva a Pramac pilótájától.

Tovább tart Martín lendülete, a KTM és az Aprilia sem szomorkodhat a montmelói nyitány után

Fejfájást okoz a Hondának a váratlanul jól sikerült fejlesztési csomag

0

Johann Zarco elárulta, a Hondánál nem volt betervezve, hogy ennyire jól sikerülnek az aerodinamikai fejlesztések, így az elmúlt időszakban azon küzdöttek, hogy a Katalán Nagydíj hétvégéjén minél több új alkatrész álljon rendelkezésre. Az LCR versenyzője a legjobb tízet célozta meg.

Borzalmasan sikerült a szezon első öt fordulója a Hondának, hiszen arányaiban még a tavalyi és a tavalyelőtti szereplésüket is alulmúlták. A japán gyártónak az új koncessziós szabályok jelenthetnek segítséget, hiszen ennek értelmében többek között szabadabban fejleszthetnek, illetve többet tesztelhetnek, ráadásul a privát eseményeken az állandó versenyzők is részt vehetnek.

Álex Márquez ki meri jelenteni, hogy nem a többiek húztak el, hanem a Honda lett még rosszabb

Ez történt múlt héten Mugellóban is, ahol a Yamahával, valamint az Aprilia tesztpilótájával, Lorenzo Savadorival együtt gurultak pályára. A gyári csapat és az LCR motorosai között megosztották a feladatokat, hiszen amíg Joan Mir és Luca Marini számos új alkatrészt, köztük az új fejlesztésű motorblokkot próbálták ki, addig Johann Zarco és Nakagami Takaaki az aerocsomagra koncentráltak. Ez utóbbi pedig annyira jól sikerült, hogy kisebb fejfájást okozott a gyártónak.

„A legnehezebb dolog ezzel a Mugellóban jól működő aeróval, hogy egy hét alatt sok burkolatot kell elkészíteni, mindegyiket le kell lefesteni – nyilatkozta a francia versenyző a csütörtöki sajtónapon. – Nem volt betervezve, hogy Mugellóban ilyen jó eredményt érünk el. Szóval megtették a maximumot, hogy néhányat elkészítsenek erre a helyszínre, és még mindig azon vannak, hogy megpróbálják péntekre megcsinálni.”

Mindez azért is jelent felüdülést, mert az elmúlt időszakban már az eddig optimista Zarco is arra a következtetésre jutott, hogy zsákutcába kerültek, és más irányba kell elindulniuk. Úgy tűnik, hogy a mugellói teszten sikerült megtenniük az első lépést előrefelé, hiszen az egyszeres MotoGP-futamgyőztes egyértelműen érzékelte a változást.

Zarco: Meg kell változnia a motor DNS-ének, hogy újra kapjunk levegőt

Örültem, hogy éreztem némi különbséget – folytatta. – Jobban kanyarodtam a motorral. Tényleg ez volt az érzésem, és a teszt után elvégzett adatok ezt meg tudják erősíteni. Szóval ez pozitív irányba mutat. Ez egy olyan dolog, amit szerintem képesek homologizálni, aztán pedig jobban látják, [hogyan működik] a szezon hátralévő részében. Kíváncsi vagyok, hogy ez a különbség nagy segítség lesz-e az itteni futamokon.”

Utóbbi mondatával természetesen a Katalán Nagydíj hétvégéjére utalt. A Honda eddig csupán a kaotikus jerezi sprinten tudott az első tízbe férkőzni Mir és Nakagami révén, ezt pedig Zarco is szeretné elérni, lehetőleg minél hamarabb. „Meglátjuk, hogy be tudok-e kerülni a legjobb tízbe – jelentette ki. – Akarom, és jó lenne, ha itt, Barcelonában sikerülne.”