back to top
2025. július 19. 18:45
Kezdőlap Blog Oldal 275

Kiderült, hogy a kisebb kategóriák követni fogják-e a nagy változások előtt álló MotoGP-t

0

Carlos Ezpeleta megerősítette, hogy a Moto2-ben és a Moto3-ban rövid távon nem terveznek akkora horderejű szabálymódosítást, mint a MotoGP esetében. A kereskedelmi jogokat birtokló Dorna sportigazgatója azt is elárulta, hogy a 2027-ben debütáló előírásokról csak a jelenlegi gyártókkal tárgyaltak.

Ahogyan arról mi is beszámoltunk, május elején közzétették a MotoGP 2027-es szabályzatának legfontosabb pontjait. Ebből kiderült, hogy három év múlva már 1000 helyett 850 köbcentiméteres motorblokkok lesznek, az aerodinamikát és az elektronikát jelentősen korlátozzák, és a csapatok GPS-adatai mindenki számára elérhetőek lesznek.

Így változik meg a MotoGP, hivatalossá váltak a 2027-es új szabályok

Felmerül a kérdés, hogy mindez milyen hatással lesz más szériákra. Az már kiderült, hogy a Superbike-világbajnokság mezőnyét lassítani fogják, hogy továbbra is a MotoGP maradjon a leggyorsabb, a Moto2-ről és a Moto3-ról viszont eddig nem esett szó. Carlos Ezpeleta viszont most kijelentette, ezekben a kategóriákban a közeljövőben nem várható komoly módosítás.

Mégsem ússza meg a Superbike-vb, a MotoGP új szabályai miatt lassítaniuk kell a motorjaikat

„Ezt a párbeszédet a megfelelő időben fogjuk lefolytatni a FIM-mel, de jelenleg az a filozófiánk, hogy mind a Moto2, mind a Moto3 teljesen jól működik, és azt kell megmutatni, hogy a MotoGP-be érkező versenyzők mennyire elképesztően jól szerepelnek – nyilatkozta a kereskedelmi jogokat birtokló Dorna sportigazgatója. – Rövid távon nem számítunk nagy változásokra ezekben a kategóriákban, és akkor alkalmazkodunk, amikor úgy gondoljuk, hogy ez szükséges. Mint tudják, a MotoGP-géposztályban ötéves periódusok vannak, amikor ugyanazok a szabályok vannak érvényben, ez pedig a Moto2-ben és a Moto3-ban nem így van, ott rugalmasabbak vagyunk.”

A spanyol szakember válasza bizonyos szempontból nem meglepő, hiszen a kisebb géposztályok korábban is némi fáziskéséssel követték le a királykategóriát. Utóbbi már 2002-ben kettőről négyütemű motorblokkokra váltott (azóta hívják MotoGP-nek a sorozatot), ám ezt a középső kategória csak nyolc (250 köbcentis vb helyett Moto2), a legkisebb pedig tíz évvel később tette meg (125 köbcentis vb helyett Moto3).

Érdekesség, hogy a Forma–1-ben szintén a közelmúltban döntöttek új motorszabályokról, hiszen 2026-ban a négykerekű királykategóriában is komoly változások lesznek. Ott viszont nem csupán az akkor már meglévő motorgyártók szólhattak bele az új előírások kialakításába, hanem például a Volkswagen Csoport is, amely az Audi révén száll be a sportágba. A MotoGP-ben is vannak új érdeklődők, például a BMW, ám ott csak a jelenlegi öt gyártót vonták be a tárgyalásokba. Ezpeleta ugyanakkor hozzátette, bíznak benne, hogy lesznek új csatlakozók.

A BMW feje megnevezte az egyik „elengedhetetlen” feltételét annak, hogy beszálljanak a MotoGP-be

„A valóság az, hogy nem, a jelenlegi gyártóinkkal próbáljuk a lehető legjobbá tenni ezt a sportágat – felelte az erre vonatkozó kérdésre. – Feltételezzük, hogy ez új márkákat vonz majd be, vagy talán a jövőben új gyártókat fog bevonzani, mert van értelme [a szabályoknak], és mert ez jobbá tenné a MotoGP-t. A más gyártókkal folytatott megbeszéléseink nem befolyásolták konkrétan a 2027-es szabályokról szóló tárgyalásokat.”

A gyári KTM lett az „új Honda” a bukási statisztikában a két Márquez előtt

0

Vélhetően a szezon negyedének elteltével elkészültek az első bukási statisztikák a MotoGP-ben. A gyári Honda helyét a gyári KTM vette át a lista első két helyén, őket pedig a Márquez testvérek követik. Az öt forduló során mindenki került már a földre legalább egyszer.

Öt forduló telt el a MotoGP idei szezonjából, ami valószínűleg azt jelenti, hogy az idény negyedénél tartunk. Azért csak valószínűleg, mert az eredetileg huszonkét hétvégére tervezett idényből az Argentin Nagydíjat biztosan törölték, a kazahsztáni futamot viszont egyelőre csak elhalasztották, de minden bizonnyal legfeljebb egy másik helyszín kárára találhatnak neki új időpontot.

Az viszont biztos, hogy az év ezen szakaszában a SPEEDWEEK.com-nak köszönhetően megjelentek az első bukási statisztikák, már ami a nagydíjhétvégéket illeti. Ahogyan arról a tavalyi év végén beszámoltunk, 2023-ban a gyári Honda akkori pilótái, Marc Márquez és Joan Mir végeztek a nem túl dicsőséges lista első két helyén.

Marc Márqueztől Bagnaiáékig – ennyit estek a MotoGP versenyzői az idei szezonban

Az egyelőre nem változott, hogy ezúttal is egy gyári alakulat versenyzői vezetnek, csak most a KTM pilótáiról, Brad Binderről és Jack Millerről van szó. A dél-afrikai versenyző 9, míg csapattársa 8 esésnél tart, és ha ilyen ütemben folytatják, akkor mindketten felül fogják múlni a nyolcszoros világbajnok tavalyi, 28-as termését (igaz, ez utóbbi jó néhány futam kihagyásával jött össze).

A harmadik helyen szintén egy csapat két pilótája található, hiszen a Gresininél szereplő Márquez testvérek egyaránt 7-szer kerültek a földre az eddig megrendezett hétvégéken. Ez különösen az idősebbik fivérnek lehet fájó, hiszen a Portimãóban és Austinban a fő-, míg Jerezben a sprintversenyen esett el, ezek nélkül pedig jóval kisebb lenne a lemaradása a pontversenyben. Persze úgy is lehet nézni, hogy ennyi bukás ellenére a bajnoki tabellán is ott van a harmadik helyen.

A tavalyi szezon után talán meglepetés, hogy a Hondával először csak az ötödik helyen lehet találkozni Mir és Johann Zarco személyében, 6-6 balesettel, ráadásul a másik két versenyző, Luca Marini és Nakagami Takaaki csupán 3, illetve 2 bukásnál tart. Ami a tabella első két helyezettjét illeti, Jorge Martín és Francesco Bagnaia összesen buktak annyit, mint Marc Márquez, hiszen a spanyol motoros 4-szer, míg az olasz 3-szor veszítette el az irányítást a motorja felett.

Valamilyen szinten meglepő, hogy a fiatal, illetve tapasztalatlan versenyzők nem az élmezőnyben vannak, legalábbis ezen a ranglistán. Az újonc és messze legfiatalabb Pedro Acosta 4, míg a másodéves Augusto Fernández, valamint a második legfiatalabb Raúl Fernández pedig 3-3 esésnél tart. Az ebben a mutatóban kifejezetten előkelőnek számító utolsó helyet pedig utóbbi csapattársa, Miguel Oliveira foglalja el, a portugál pilóta mindössze 1-szer bukott.

A MotoGP idei bukásainak száma versenyzőnként

Versenyző Gyártó Bukások száma
Brad Binder KTM 9
Jack Miller KTM 8
Marc Márquez Ducati 7
Álex Márquez Ducati 7
Joan Mir Honda 6
Johann Zarco Honda 6
Maverick Viñales Aprilia 5
Aleix Espargaró Aprilia 5
Marco Bezzecchi Ducati 5
Franco Morbidelli Ducati 5
Jorge Martín Ducati 4
Pedro Acosta KTM 4
Fabio Di Giannantonio Ducati 4
Álex Rins Yamaha 4
Francesco Bagnaia Ducati 3
Fabio Quartararo Yamaha 3
Raúl Fernández Aprilia 3
Augusto Fernández KTM 3
Luca Marini Honda 3
Enea Bastianini Ducati 2
Nakagami Takaaki Honda 2
Miguel Oliveira Aprilia 1

Hiába a hatalmas visszaesés, Bezzecchi nem bánja, hogy visszautasította a nagy lehetőséget

0

Marco Bezzecchi elárulta, még nem tudott teljes mértékben alkalmazkodni idei motorjához, amely szerinte bonyolultabb a tavalyinál, ám nem bánta meg, hogy visszautasította a 2024-es Ducatit. A VR46 versenyzője arról is beszélt, hogy szeretne gyári csapathoz kerülni.

Marco Bezzecchi tavaly a tabella harmadik helyén végzett a MotoGP-ben, és ő volt a legjobb azok közül, akik nem gyári motoron versenyeztek. Úgy tűnt tehát, hogy az olasz pilóta szintet lépett, az idei évre viszont jelentősen visszaesett a teljesítménye. Öt forduló után az előző idényben két győzelemnél tartott, ebben a szezonban viszont csak egy dobogót szerzett.

Ráadásul azt sem teljesen önerőből, hiszen a Spanyol Nagydíjon Jorge Martín kiesett előle. Le Mans-ban aztán már egy ideig úgy nézett ki, hogy folytatódik a lendület, de a jó időmérő után mind a sprinten, mind a főfutamon bukott. Ennek következtében jelenleg 36 ponttal csupán a tizedik helyen áll a bajnokságban, közvetlenül csapattársa, Fabio Di Giannantonio mögött. Bezzecchi elárulta, továbbra sem barátkozott meg teljesen a Desmosedici GP23-assal, illetve az abroncsokkal.

Bezzecchi elárulta, milyen hiba vezetett a fájó kieséséhez a Le Mans-i sprinten

„A GP22-eshez képest ez bonyolultabb, nem feledve, hogy a gumik is újak – nyilatkozta a Sky Sportsnak. – A kanyarbemeneteket illetően gyorsan alkalmazkodtam, de az irányváltás közepén nehéz dolgom van, különösen, amikor a gázkarhoz nyúlok. Ebben a fázisban nagyon megnő a tapadás, és alulkormányzottságot tapasztalok. Mindenesetre dolgozom rajta, és optimista vagyok.”

Az eddigi versenyek alapján úgy tűnik, hogy idén nagyobb a különbség az aktuális és az előző évi Ducatik között. Mindez akár bosszanthatná is Bezzecchit, hiszen lett volna rá lehetősége, hogy 2024-ben már a gyári motorokat használó Pramacnál versenyezzen, ám ő továbbra is kitart a döntése mellett. „Igazából gondolkodtam rajta, hogy elmegyek, de nem bántam meg, hogy maradtam – szögezte le. – Utólag mindig könnyű beszélni, de továbbra is meg vagyok győződve róla, hogy jól csináltam.”

A 25 éves motoros esetében már tavaly is felmerült, hogy gyári csapathoz igazoljon, akkor elsősorban a Ducati és a Yamaha került szóba, de ilyen-olyan okokból végül egyik sem valósult meg. Harmadéves MotoGP-versenyzőként ugyanakkor most már kimondottan ilyen istállóhoz akar szerződni, mivel úgy véli, sokat fejlődött a legutóbbi kategóriaváltás óta. „Szeretnék gyári versenyző lenni, de tudom, hogy ehhez be kell bizonyítanom, hogy megérdemlem a lehetőséget” – fogalmazott.

Ami a Ducatit illeti, jövőre nem lesz esélye felülni a piros motorra, hiszen Francesco Bagnaia helye fix, csapattársa pedig Enea Bastianini, Martín és Marc Márquez közül kerül ki. Az utóbbi időszakban az Aprilia kapcsán merült fel a neve Alex Espargaró esetleges visszavonulása esetén, de Bezzecchi semmit nem akar elsietni. „Bizonyos lépéseket nem lehet egyedül megtenni, és a két félnek meg kell állapodnia, kicsit úgy, mint egy házasságban – jelentette ki. – Erről azonban még korai beszélni.”

Az Apriliának három kiszemeltje lehet arra az esetre, ha Espargaró a visszavonulás mellett döntene

A JuniorGP-ben és az Alpok-Adria Bajnokságban is megmutatták magukat a magyar tehetségek a hétvégén

0

Az előző hétvégén több fiatal magyar pilóta is megmérettette magát a nemzetközi porondon. Farkas Kevin, Kecskés Bence, valamint Lőrincz László a JuniorGP barcelonai, Számadó Máté és Varga Tibor Erik pedig az Alpok-Adria Bajnokság rijekai fordulójának keretében ült motorra.

A JuniorGP és betétkategóriái a montmelói Circuit de Barcelona-Catalunya versenypályán – amelyre nemsokára a MotoGP is ellátogat – vendégeskedtek az előző hétvégén. A fiatal pilóták dolgát több napon is megnehezítette az eső, ami miatt csütörtökön még a programot is rövidíteni kellett.

Farkas Kevin megint a JuniorGP mezőnyének tagjaként mutatta meg a tudását. A 17 éves motoros az időmérőn a 28. helyet szerezte meg, amelyről aztán mindkét futamon sikerült előrelépnie, ugyanis az elsőn 27., a másodikon pedig 22. lett. Farkas kiemelte, hogy „fontos kilométereket és tapasztalatokat” gyűjtött az általa „fantasztikusnak” nevezett pályán. Azonban azt is elárulta, hogy a hétvége során a beállítások tekintetében „rossz irányba” mentek el a csapatával.

A Stock kategóriában induló Kecskés Bencének kifejezetten rosszul végződött a barcelonai hétvége. Kecskés a 19. helyről várta a futam rajtját, de azon technikai hiba hátráltatta: nem működött megfelelően az első fékje. Ennek következtében az ideálisnál jóval nagyobb terhelés érte a karját, amely meg is fájdult. Emiatt pedig végül nem volt más választása, mint kiállni a bokszba.

Lőrinc László a European Talent Cup mezőnyének tagjaként ült motorra Barcelonában. A változó körülmények megtréfálták a fiatal pilótát, aki az edzésen elszenvedett egy highside-ot. Az időmérő első szakaszában pedig nem tudott igazán jó kört összerakni, így a Last Chance (Utolsó Esély) futamon történő részvételre kényszerült. A viadalon szépen lépkedett előre, a 17-ről indulva végül a 10. helyen zárt, de így sem jutott be a főversenyre.

Az Alpok-Adria Bajnokság legutóbbi fordulójára a Rijeka melletti Automotodrom Grobnikon került sor. A versenyeken több honfitársunk is rajthoz állt, közülük most kettőt emelünk ki. Számadó Máté pályafutása során először a Superstock 1000-es kategóriában mutatta meg a tehetségét, és ez kifejezetten jól is sikerült neki. Az időmérőn a 2. rajtpozíciót szerezte meg, amelyet előbb egy 3., majd egy 2. helyre sikerült beváltania.

Varga Tibor Erik pedig az SSP 600-as kategóriában mérettette meg magát. A hétvége neki is hasonlóan jól sikerült, az időmérőn elért 3. helye után mindkét versenyt a 2. pozícióban tudta befejezni.

Marc Márqueznek nagy lemondásokkal járhat, ha a Ducati gyári csapatához igazol

0

Marc Márquez is ott van a Ducati gyári csapatának ülésére pályázók között. A pilóta és az istálló egyes szponzorai azonban egymás versenytársai. Márqueznek így feltehetően több személyes támogatójáról is le kellene mondania, ha végül ő kerülne az alakulathoz.

Az elmúlt hetekben leginkább az tartotta lázban a MotoGP-szurkolókat, hogy ki lesz Francesco Bagnaia következő csapattársa a Ducati gyári csapatánál. Az egyelőre még gazdátlan – a hírek szerint az Olasz Nagydíjig meg fog születni az erre vonatkozó döntés – ülésre a három legnagyobb esélyes Enea Bastianini, Jorge Martín és Marc Márquez. Utóbbinak azonban nemcsak a mezőny talán legjobb motorjával, hanem valószínűleg nagy lemondásokkal is járna, ha végül őt választanák a bolognaiak.

Petrucci szerint a Ducati sikerkovácsa nem fogja engedni, hogy Marc Márquez „kicsússzon a kezéből”

Márquez jelenleg az egyik legnagyobb marketingértékkel bíró MotoGP-pilóta, így nem meglepő, hogy számos személyes szponzora van. Viszont ezek közül néhány közvetlen versenytársa olyan cégeknek, amelyek a Ducati gyári csapatát támogatják. Az Autosport szerint így akár többről is le kell majd mondania a spanyol pilótának, ha végül ő öltözik pirosba.

A brit lap össze is gyűjtötte ezeket az „ütközéseket”. Márquez személyes szponzorai közül a legfontosabb talán a Red Bull, de az istállót nem az osztrák vállalat, hanem a Monster támogatja. A bolognaiaknak egyébként a 2025-ös szezon végéig van szerződése az amerikai energiaital-gyártóval.

Márquez az elektronikai eszközök piacáról a Samsunggal áll kapcsolatban, az olasz csapatnak viszont a Lenovo a névadó szponzora. A biztosítókat tekintve a pilóta a Allianz, míg az alakulat a UnipolSai támogatottjai közé tartozik. A 31 éves versenyző Oakley márkájú napszemüveget visel, az istálló pilótái viszont Carrerát hordanak. A cerverai motoros az Estrella Galicia sörgyártóval, míg a csapat a borokat és röviditalokat készítő Contadi Castaldival működik együtt.

Márquezt a Francia Nagydíjon megkérdezték a Red Bull lehetséges elhagyásáról. „Az életben néha olyan döntéseket is meg kell hoznod, amelyeket nem szeretnél, nem akarsz meghozni – mondta a nyolcszoros világbajnok. – Mindannyian azért vagyunk itt [a MotoGP-ben], hogy nyerjünk, és mindig ehhez kell a legjobb feltételeket keresnünk, az összes tényezőt figyelembe kell vennünk. Ha egy versenyzőnek lejár a szerződése, és akkor egy gyárnak, bármelyik is legyen az, vannak gazdátlan motorjai, akkor hülyeség lenne legalább egy kicsit nem beszélgetni velük. Mindenkivel le kell ülni, szóval logikusan vannak ilyen beszélgetések.”

Marc Márquez: Nem érdekel a márka vagy a szín, 2025-ben a lehető legújabb motorral akarok versenyezni

Értesülések szerint közölték a Superbike-vb mezőnyével, hogy idén nem versenyeznek a Balaton Parkban

Sajtóértesülések szerint a Superbike-világbajnokság és a betétsorozatainak mezőnyeivel azt közölték, hogy idén biztosan nem fognak megmérkőzni a Balaton Park Circuiten.

Feltehetően minden hazai motorsport rajongó szeme felcsillant, amikor bejelentették, hogy 2024-ben Magyarországra fog látogatni a Superbike-világbajnokság. Az eredeti tervek szerint a sorozat a Balaton Park Circuitet vette volna birtokba, de sajnos azóta szinte csak rossz hírek érkeztek a fordulóval kapcsolatban.

A problémát leginkább az jelenti, hogy a balatonfőkajári pálya homologizálásához még jelentős fejlesztésekre lenne szükség, többek között meg kellene növelni néhány bukóteret és falat. Ezekkel pedig már szinte biztosan nem fognak időben elkészülni. Az eredeti helyszín körüli nehézségek miatt a sorozatot irányító Dorna még a Pannónia-ringet is megvizsgálta, hogy esetleg azon meg lehet-e tartani már idén a fordulót.

Nemrég Hermann Henrik, a Magyar Motorsport Szövetség elnöke a P1race.hu podcastjának vendégeként beszélt a forduló körüli problémákról és a Balaton Parkon kívüli más lehetséges hazai versenyhelyszínekről is. Hermann lapunknak azt mondta, szerinte 99 százalék, hogy idén nem fog megvalósulni ez a projekt. Azt viszont fontos kiemelni, hogy a 2025-ös rendezést „stabil pontnak” vélte. Ráadásul úgy látta, optimizmusra ad okot, hogy már elindult a pályabírók oktatása.

Egy rossz és egy jó hírrel szolgált a MAMS elnöke a magyarországi Superbike-futam kapcsán

Mostanra pedig már a nemzetközi szaksajtó is egyre valószínűbbnek tartja, hogy 2024-ben nem rendezik meg a fordulót hazánkban. A mértékadó SPEEDWEEK értesülései szerint a Superbike-világbajnokság és a betétsorozatai – Supersport-vb, Supersport 300-as vb, női motoros vb – mezőnyeivel informálisan azt közölték, hogy idén biztosan nem fognak ellátogatni Balatonfőkajárra.

Az már korábban kiderült, hogy a portugáliai Autódromo do Estoril ugorhat be a naptárba a hazai forduló törlése esetén. A svájci lap szerint pedig már napokon belül megállapodhat a Dorna a pályával. A tervek a jerezi szezonzáró előtti hétvégén, október 11-13. között vendégeskedhet a Superbike-világbajnokság az ország fővárosa, Lisszabon mellett fekvő létesítményben.

Újabb rossz hír érkezett a hazai Superbike-futamról – megvan a lehetséges helyettes?

Rossz hír a Yamahának: Crutchlow mégsem tud elindulni az Olasz Nagydíjon

0

Cal Crutchlow mégsem tud rajthoz állni Mugellóban. A Yamaha tesztpilótája szabadkártyával vett volna részt az Olasz Nagydíjon. A japán gyártó több újdonságot is szeretett volna általa kipróbálni.

Nem az idei a Yamaha történetének legjobb MotoGP-szezonja. A japán gyártó jelenleg eléggé le van maradva az európai vetélytársai mögött, így minden alkalmat meg kell ragadnia a fejlődésre. Az iwataiak a jerezi teszten már megmutatták, hogy komolyan próbálkoznak is ezzel, hiszen számos újítást feltettek a motorjaikra. Ezeket pedig aztán szerették volna éles körülmények között is kipróbálni, így a tesztpilótájukat, Cal Crutchlow-t szabadkártyával nevezték három fordulóra. Az első ezek közül az Olasz Nagydíj lett volna, ám nemrég kiderült, hogy a brit pilóta mégsem lesz ott a mugellói rajtrácson.

Nem sokat javult a Yamaha, Quartararo szerint mégis megtették az első komoly lépést

„A Yamaha sajnálattal jelenti be, hogy Cal Crutchlow nem fog szabadkártyával részt venni az Olasz Nagydíjon – olvasható a csapat X-oldalán. – A hivatalos tesztpilóta idén többször is a jobb kezében érzett fájdalommal küzdött, és ezért alávetette magát egy beavatkozásnak, hogy helyrehozza ezt. Azonban a műtéti komplikációk nem teszik lehetővé neki, hogy részt vegyen az Olasz Nagydíjon.”

Elmondása szerint ezt ő maga is bánja. „Sajnos nem fogok tudni rajthoz állni május végén Mugellóban – nyilatkozta Crutchlow. – A jobb kezemmel kapcsolatos műtét utáni komplikációk kényszerítettek ennek a nehéz döntésnek a meghozására. Ez nagyon frusztráló, különösen a csapatnak, hiszen ők arra számítottak, hogy kipróbálok majd új fejlesztéseket, és értékes adatokat fogok gyűjteni. Jelenleg teljesen a felépülésemre koncentrálok, hogy Silverstone-ban és Misanóban már készen álljak, szóval remélem, hogy időben százszázalékos állapotba tudok kerülni.”

Crutchlow ugyanis az elképzelések szerint elindul majd a Brit és a San Marinói Nagydíjon is, de akár még más fordulók is szóba kerülhetnek. A Yamaha a koncessziós jogok miatt hat szabadkártyával rendelkezik, így megvan a megfelelő mozgásterük. Ezek felhasználására pedig még szükségük is lehet, hiszen a 38 éves motoros nagyon értékes munkát tud így elvégezni. „Cal mugellói indulása nagyon hasznos lett volna nekünk, az biztos – jelentette ki a csapat szóvivője. – Több újítást is tesztelhettünk volna. Most majd át kell vizsgálnunk a következő szabadkártyás indulásokra vonatkozó terveinket.”

Quartararo: Nagy kihívást jelent, hogy jól használjuk az engedményeket

Rossi szerint a MotoGP sokkal egyszerűbb, mint az autós hosszútávú-világbajnokság

Valentino Rossi szerint az autós Endurance Világbajnokság összetettebb, mint a MotoGP. A Doktor arról is beszélt, hogy miként találta meg a helyét az autóversenyzés világában.

Valentino Rossi a MotoGP-ből történő visszavonulása után sem távolodott el a versenypályáktól. Viszont napjainkban már nem kettő, hanem négy keréken méri össze magát a világ legjobbjaival. Rossi idén több sorozatban is részt vesz a WRT egyik BMW M4 GT3-as autójával, amelyek közül a legnevesebb az Endurance Világbajnokság (WEC). Ez a több – most éppen kettő – kategóriát egyszerre felvonultató széria pedig még a Doktornak is tartogat új kihívásokat. Ez megmutatkozott a legutóbbi futamon, a Spái 6 óráson is, hiszen azon célba sem tudott érni az egységével.

Rossiék balesetbe keveredtek, nem tudták befejezni a futamot a legendás pályán (videó)

„A MotoGP nagyon egyszerű – mondta Rossi a WEC videójában. – Megérkezel a rajtrácsra, és negyven percen át [húzod a gázt]. Az első három kanyar kritikus, majd utána csak nyomod a végéig. Itt [a WEC-ben] viszont sokat kell foglalkozni a stratégiával, óvni kell a gumikat, jól kell vezetni, kezelni kell a forgalmat, és állandóan készen kell állni arra, hogy megváltozik a terv. Nagyon fontos a bokszban végzett munka is, hiszen a versenyzőcsere meg a többi apróság szintén lényeges. Ez óriási különbség [a MotoGP-hez képest], és nagy kihívást is jelent.”

Rossi arról is beszélt, hogy miként találta meg a helyét a MotoGP után. „Mindig is tudtam, hogy majd egyszer szeretnék autóval is versenyezni – jelentette ki. – A motorversenyzői pályafutásom alatt próbáltam rájönni, hogy ez hol [melyik szériában] lenne a legjobb. Ugyanis például a ralit is imádom, de az évek során rájöttem arra, hogy nekem a GT3 az ideális [kategória]. Jók ezek az autók, gyorsak, és a köridők eléggé hasonlóak a MotoGP-ekhez, ráadásul élvezetes vezetni őket.”

„Szeretek versenyző lenni, legyen szó autóról vagy motorról – tette hozzá. – A lényeg, hogy mindent el tudjak vezetni, illetve, hogy mindennel gyors legyek. Szóval az a célom, hogy egy teljes versenyzővé váljak. Régóta dolgozom már azon, hogy most itt [a WEC-ben] lehessek. Amikor még motorversenyző voltam, akkor minden évben szakítottam időt arra, hogy autókkal is gyűjtsek tapasztalatot, például a Monza Ralin vagy egyes GT3-as versenyeken. Ugyanis tudtam, ha egyszer befejezem a motorozást, akkor autókkal akarok majd versenyezni.”

„Az a baj, hogy most már öreg vagyok, tíz évvel fiatalabbnak kellene lennem. De annak nagyon örülök, hogy évről évre sikerül fejlődnöm. A célom az, hogy egy szintre kerüljek a profi GT-pilótákkal. Most persze ez [a tanulási folyamat] más, mint amilyen régen volt, hiszen az ember nem ugyanolyan negyvenöt évesen, mint huszonöt évesen. De nagyon boldog vagyok, hogy végül ide találtam. Azt hiszem, hogy annak már [2021-ben] eljött az ideje, hogy a motorozást befejezzem, de már akkor is tudtam, hogy nehéz lesz, ha egyáltalán nem versenyzek. Én ugyanis unatkozom, ha nem versenyzek. Az egész életemet így éltem le, tizennégy éves korom óta ezt csinálom. Ha otthon kell maradnom, két hét után már menni akarok.”

Főnöke szerint Rossi egy szinten van a világ legjobb autóversenyzőivel a kategóriájából

Acosta nagy lelkesedéssel várja a Katalán Nagydíjat, pedig „frusztráló” volt a Le Mans-i hétvégéje

0

Pedro Acosta nyilatkozott az előttünk álló hétvégén sorra kerülő barcelonai Katalán Nagydíjról.

Karrierje ötödik MotoGP-fordulója is tartogatott valami újdonságot Pedro Acostának, hiszen a Francia Nagydíj főfutama volt az első királykategóriás viadala – legyen szó sprintről vagy főversenyről –, amelyen nem jutott el a célvonalig. A harmadik körben ugyanis Aleix Espargaróval és Fabio Di Giannantonióval összecsapva elesett a 8-as kanyarban. Nem véletlen, hogy az újonc már az előttünk álló hétvégén sorra kerülő Katalán Nagydíjra koncentrál.

„A Le Mans-i hétvége kissé frusztráló volt, hiszen ahogy már mondtam, a motor készen állt arra, hogy a győzelemért menjünk – nyilatkozta Acosta. – De így csak még több lelkesedéssel és világos tervekkel fogok megérkezni Barcelonába. Megpróbálok egy jó pénteket összehozni, aztán szombaton folytatni, és végül vasárnap befejezni. Majd kiderül, hogyan fogjuk kezelni a gumikat egy olyan pályán, amelyen kevés a tapadás, szerencsére az első öt fordulóban már sokat tanultam erről a témáról… Mindezek ellenére nagyon várom már a hétvégét, és azt, hogy lássam, hogyan festik vörösre a GasGas szurkolói a lelátókat!”

Acosta szerint motorja készen állt a győzelemre, de néhányan „furcsa dolgokat csináltak a pályán”

A GasGas csapatfőnöke, Nicolas Goyon is megszólalt. „A főfutamon elszenvedett korai bukásáig úgy állt, hogy ő lesz egyetlen versenyző a mezőnyből, aki idén addig minden sprinten és főfutamon pontot szerez. Ez pedig nagy dolog egy újoncnak! Tisztában vagyunk vele, hogy nem volt túl boldog az esése miatt, de hát ez is része a tanulási folyamatnak itt, a királykategóriában. És Pedro így remélhetőleg még jobban akar majd teljesíteni ezen a hétvégén.”

Quartararo: Nagyon jó ajánlatokat kaptam más gyártóktól is

0

Fabio Quartararo és az ügynöke is megerősítette, hogy nem csak a Yamaha tett ajánlatot a francia pilótának. Quartararo a döntése hátteréről is beszélt.

Április elején látott napvilágot, hogy sokakat megdöbbentve Fabio Quartararo igent mondott a Yamaha hosszabbítási ajánlatára. A hangvillások jelenleg eléggé küszködnek, így a legtöbben arra számítottak, hogy Quartararo átül egy versenyképesebb motorra. A bejelentés után azonnal megindult a találgatás, miszerint csak azért maradt a nizzai motoros, mert nem volt más lehetősége. Nemrég viszont kiderült, hogy ez egyáltalán nem volt így.

Quartararónak nem volt más valós lehetősége, mint meghosszabbítani a szerződését a Yamahával?

„Most már elmondhatom, már nem jelent problémát – nyilatkozta Thomas Maubant, Quartararo ügynöke a TNT Sportsnak. – Többé-kevésbé mindenkitől kaptunk ajánlatot. Viszont Fabio már az elejétől fogva tudta, hogy a Yamahánál akarja folytatni. Az alapján, amit a sepangi teszten láttunk, az a javulás… könnyű volt a választás. [A Yamaha] nagyon szerette volna megtartania, be akarták biztosítania a helyét a csapatban. Ezt nem fogjuk elfelejteni.”

„Mi ilyen srácok vagyunk – tette hozzá. – Soha nem fogjuk elfelejteni, hogy mit tettek értünk a múltban. Tudjuk, hogy a Yamahának van az egyik legnagyobb agya a motoros világban. És az nagyon sokat számít, hogy milyen emberek dolgoznak a csapatnál. Úgy gondoljuk, hogy előbb-utóbb biztosan visszatérnek majd az élmezőnybe. A Yamaha a családunk. Ezt pedig még az ilyen rossz időkben is élvezzük, mivel mindenkit szeretünk. Még akkor is, ha Fabio dühös a verseny után, hiszen őszinte, mivel amikor megérkezik a bokszba, akkor csodálatos a hangulat.”

Quartararo is megszólalt ezzel kapcsolatban. „Természetesen át kellett néznem az összes lehetőséget, nagyon jó ajánlatokat kaptam más gyártóktól is – jelentette ki a francia motoros. – De azt nem szabad elfelejteni, hogy a Yamaha mennyit fektetett be a közös projektünkbe. Ők adták meg nekem a lehetőséget, hogy MotoGP-pilóta lehessek. Együtt nyertünk futamokat és egy bajnoki címet, együtt voltunk a csúcson. Most persze egyértelműen mélyponton vagyunk, ahogy az egóm is – de vissza akarok térni velük a csúcsra.”

Quartararót megkérdezték, hogy szabott-e határidőt a gyártónak a felzárkózásra. „Nem akarok rohanni – válaszolta. – Hiszek a projektben, a projekt pedig 2026 végéig tart. Persze szeretnék vele minél gyorsabban végezni, de ez egy hosszú projekt. Viszont az idei év végére már jobbak leszünk.”

Nem sokat javult a Yamaha, Quartararo szerint mégis megtették az első komoly lépést