back to top
2025. július 21. 00:30
Kezdőlap Blog Oldal 591

Razali elmondta, mit gondolt Darryn Binder korai előléptetéséről

0

A Binder testvérek közül a fiatalabbik egyenesen a Moto3-ból került fel a MotoGP-be 2022-re az új RNF Yamaha szatellitcsapathoz, a dél-afrikai pedig magával hozta a támogatást.

Az RNF – korábban Petronas SRT – úgy döntött, hogy 2023-ra szakít a Yamahával, miután nem tudott hosszabb távú szerződést kötni a japán márkával, és jövőre az Aprilia első szatellitcsapata lesz.

Binder, aki a 26 versenyző közül a 24. helyen végzett a 2022-es évben 12 ponttal az egyéves M1-essel, az RNF „szerencsejátéknak” tekintette, de remélte, hogy egy következő idényben majd szállíthat jó eredményeket a csapatnak. Ám végül másképp alakult.

A Motorsport.com-nak adott exkluzív interjújában Razali azonban azt állítja, hogy Binder azért veszítette el a 2023-as ülést Raúl Fernándezzel és az ötszörös futamgyőztes Miguel Oliveirával szemben, mert közvetlenül a Yamahával szerződött.

„Darryn előléptetése a MotoGP-be egy szerencsejáték volt, egy kockázat mind számunkra, mind számára” – mondta Razali.

„Nyilván nem az a cél, hogy jöjjön és Fabio [Quartararo] legyen – közel sem, ez lehetetlen. Úgy gondoltuk, hogy megvan benne, ami kell, és bizonyos mértékig meg is mutatta, hogy képes MotoGP-motorozni, de még mindig tanult. Egy év alatt nem lehet sokat elérni, így a terv az volt, hogy több évig a Yamahával maradunk, és vele folytatjuk. Sajnos azonban szerződést kötöttek vele a Yamahával. Ha velünk szerződött volna, és átváltunk volna az Apriliára, akkor tiszteletben tartottuk volna ezt a megállapodást. De sajnos az együttműködés a Yamahával nem folytatódott, és ő ebben az értelemben áldozat. Amit véghezvitt az így is lenyűgöző, hiszen a Moto3-ból érkezett.”

Razali szerint Binder nem kapott „igazi fejlesztést” a 2021-es specifikációjú Yamahán, de úgy véli, „egy újoncnak elég jó volt [a motor]”.

 

Rossiék csapatigazgatója kifakadt: Értetlenül áll a FIM elnökének kijelentése előtt

0

Nyolc Ducati és csak két Yamaha a MotoGP rajtrácsán nem maradhat állandó felállás Jorge Viegas FIM-elnök számára. Alessio Salucci, a Mooney VR46 Racing csapatigazgatója tagadja, hogy ez már 2024-ben megváltozna.

Jorge Viegas, a FIM elnöke a hétvégén a FIM díjátadójának margóján, Riminiben nagy port kavart azzal a kijelentésével, miszerint Valentino Rossi MotoGP-csapata már 2024-ben a Ducatiról a Yamahára váltana.

Alessio „Uccio” Salucci, a Luca Marinivel és Marco Bezzecchivel alkotott Mooney VR46 Racing csapat igazgatója azonban a GPOne.com olasz kollégáinak kérdésére tisztázta a dolgot:

„Nem tudom, miért terjeszt Viegas ilyet, de mi nem tudunk róla semmit. Ismét csak annyit mondhatok, hogy hároméves szerződésünk van a Ducatival, amely 2024 végén jár le, és további két évvel meghosszabbítható. Természetesen teljesíteni fogjuk a meglévő szerződést. A 2025-ös évre vonatkozóan majd meglátjuk, hogy a Ducatival folytatjuk-e vagy sem.”

„Számunkra fontos, hogy versenyképes motorokkal rendelkezzünk” – tette hozzá Salucci. A királykategóriában a referencia jelenleg ebből a szempontból egyértelműen a Desmosedici és nem az M1, még akkor is, ha a VR46-os csapat 2023-ban már csak GP22-es motorokat használ majd.”

„Személyes szempontból remélem, hogy a Yamaha versenyképes lesz” – vallotta be Uccio.

„Nem tagadom, hogy van egy bizonyos kötődés, és természetesen remélem, hogy Morbidelli, az akadémiánk egyik versenyzője, aki a Yamahánál versenyez, így van ezzel. De ennek semmi köze a VR46 csapathoz.”

„Nem tudom, miért jött fel ez a pletyka. Ha van benne igazság, jó lenne, ha nekünk is elmondanák. A viccet félretéve, jól érezzük magunkat a Ducatival. A motorok erősek, és Marini és Bezzecchi nagyon elégedett velük. Tehát a mi utunk az, hogy a Ducatival folytassuk.” – biztosította az olasz.

Az F1 legendájához hasonlította a Ducati újító sikerkovácsát a korábbi futamgyőztes versenyző

0

Randy Mamola szerint a jelenlegi MotoGP-ben hasonló problémák vannak a versenyzés terén, mint pár éve a Forma-1-ben. Az amerikai exmotoros a négykerekűek sztártervezőjéhez hasonlította a Ducati versenyrészlegének vezérigazgatóját.

Kettős érzése lehetett a semleges szurkolóknak az idei MotoGP-szezonnal kapcsolatban. Bár két fordulóval a vége előtt még négy versenyzőnek is volt matematikai esélye a világbajnoki címre, a versenyzés minőségére sokan panaszkodtak. Az utolsó körben például csak két előzés történt a győzelemért, aminek többen tudni vélik az okát.

Ez pedig az egyre nagyobb technikai fejlettség. Marc Márquez nemrég szót emelt azon irány ellen, hogy a motorok egyre inkább háttérbe szorítják a pilóták teljesítményét, és a MotoGP ezen a téren kezd hasonlítani a Forma-1-hez. Hasonló gondolatokat fogalmazott meg Randy Mamola is, aki 1979 és 1992 között versenyzett az 500 köbcentiméteres kategóriában, és ezalatt 13 futamot nyert.

Marc Márquezt aggasztja, hogy a MotoGP elindult a „szélsőséges” Forma-1 irányába

Ha az ember nem rajong [a Forma-1-ért], akkor a MotoGP-t sem szeretheti – idézi a Crash.net a négyszeres összetettbeli második helyezettet. – Amit három-négy-öt évvel ezelőtt a Forma-1-ből hallottunk, hogy »nem tudom követni az előttem lévő autót«, az a motorversenyzésben is megvan.”

Az F1-gyel ellentétben, ahol a nagy szárnyak és az egyéb kifinomult megoldások miatt már évek, évtizedek óta fennáll ez a probléma, a MotoGP-ben csak nemrég fedezték fel az aerodinamika fontosságát. Ebből a szempontból a egy gyártó mindenki előtt jár, és ezt Mamola is tudja. „Úgy gondolom, hogy jelen pillanatban egy gyártónak elég nagy előnye van ebben a tekintetben, több, mint amennyit egy versenyző nyerhet a motoron, ez pedig a Ducati” – jelentette ki.

Ezen a területen Luigi Dall’Igna, az olasz gyártó 2014-ben kinevezett vezérigazgatója számít úttörőnek. Az olasz szakember akkor érkezett meg a Ducatihoz, amikor az a mélyponton volt, idén viszont sikerült megnyerniük mindhárom bajnoki címet. Nem véletlen, hogy Mamola „a kétkerekűek Adrian Newey-jaként” emlegette őt: az F1 sztártervezőjének nevéhez számos világbajnok autó fűződik a Williamsnél, a McLarennél és a Red Bullnál.

Dall’Igna újításai közé tartoznak a 2015-ben megjelent szárnyak, illetve a 2019-ben behozott eszköz, amely a menetmagasságot szabályozza. Emellett a Ducati elsők között használt szoftveres segítséget az optimális versenygumi kiválasztása érdekében. Az amerikai exversenyző szerint ezeket a tényezőket összeadva túl nagy előnybe kerültek a többiekhez képest.

Embed from Getty Images

Be kell fagyasztani ezeket a konkrét dolgokat, hogy más gyártók felzárkózhassanak, a Ducati vagy bárki más pedig ne tudja a következő szintre vinni – vélekedett Mamola. – Hogy ezt hogyan csinálják, nem tudom, nem vagyok szabályalkotó, de szerintem valaminek történnie kell. [Például] más gyártóknak tett engedmények.” Valóban nehéz erre megoldást találni, hiszen kézenfekvő megoldás lenne ezeket betiltani, és visszatérni a 2014-es állapotba, ám az szembemenne azzal a gondolattal, hogy a MotoGP mégiscsak a technológiailag legfejlettebb sorozat a kétkerekűek világában.

A „nehézségeket leküzdő” Marc Márqueznek üzent a spanyol válogatott szövetségi kapitánya

0

A jelenleg is zajló labdarúgó-világbajnokságon szereplő spanyol válogatott szövetségi kapitánya, Luis Enrique méltatta Marc Márquezt, aki szerinte példaértékű profi sportoló. A szakember közvetlenül is megszólította honfitársát.

Marc Márquez az egyik legnépszerűbb sportoló hazájában, Spanyolországban, hiszen eddig hat világbajnoki címet szerzett a MotoGP-ben. Éppen ezért más sportágak szereplői számára is jó példa lehet, legalábbis ami az eredményeit és a kitartását illeti, hiszen 2020-as sérülése óta még mindig nem adta fel a harcot, bár előfordult, hogy elgondolkozott a visszavonuláson.

Drámai részletek derültek ki Marc Márquez kálváriájáról, komolyan elgondolkozott a visszavonuláson

Nemrég a katari labdarúgó-világbajnokságon szereplő spanyol labdarúgó válogatott szövetségi kapitánya, Luis Enrique említette őt meg. A keddi, Marokkó elleni nyolcaddöntőre készülő szakember a torna előtt kezdett el élőben közvetíteni a Twitchen, és az egyik adásában került szóba a 29 esztendős motoros.

Számomra úgy tűnik, Marc Márquez egy újabb példa arra, hogy mit jelent magas szintű sportolónak lenni – jelentette ki. – A műtétjei és a sérülései ellenére sztoikus nyugalommal tartja magát ahhoz, ami. Amikor versenyez, a lehető legjobban teszi, nem hallottam még panaszkodni vagy siránkozni. Ő egy versengő fenevad, jóban-rosszban példakép, nagyszerű srác, akinek egy nagy ölelést küldök. Még mindig ő a legjobb, ahogyan a nehézségek leküzdésében is az.”

Enrique számára már csak azért is jelenthetett jó példát Márquez elmúlt időszaka, mert őt nem sokkal korábban még ennél is nagyobb kihívás elé állította az élet. 2019 nyarán elvesztette a mindössze kilencéves kislányát, Xanát, akinek szervezete feladta a küzdelmet a csontrák ellen. Pár hónap múlva azonban ismét elfoglalta a helyét a spanyol válogatott élén.

Az 52 esztendős szakember aztán közvetlenül is megszólította honfitársát, és igyekezett őt biztatni. „Biztos vagyok benne, hogy vissza fogsz térni a szintedre – szögezte le Enrique. – Az sem számít, ha nem, [mert] ha az ember száz százalékot nyújt, mint Marc Márquez, akkor le a kalappal.”

Embed from Getty Images

Márquez négy műtéten esett át, amióta a 2020-as szezonnyitón elszenvedett balesetének következtében eltörött a felkarcsontja. A spanyol versenyző bízik benne, hogy 2023-ban végleg visszanyeri régi formáját, igaz, ez még nem jelenti azt, hogy újra a vb-címért fog harcolni. A valenciai tesztek ugyanis nem igazán adtak okot a bizakodásra a 2023-as Hondát illetően.

Bagnaia elmondta, kiknek köszönheti, hogy az álomból valóság lett

0

A Ducati gyári versenyzője, Pecco Bagnaia valenciai nagyszerű diadalának pillanatában Jorge „Aspar” Martínez és Gino Borsoi különösen boldog volt. Miért nem hiányozhattak ők az emlékfotóról?

Francesco „Pecco” Bagnaia Valenciában ünnepelte világbajnoki címét. A pár perccel korábban megkoronázott MotoGP-világbajnokkal készült első közös képeken a Ducati vezetői, Paolo Ciabatti és Davide Tardozzi mellett a VR46 Riders Academy sportigazgatója, Alessio „Uccio” Salucci és a VR46 csapatfőnöke, Pablo Nieto, valamint az Aspar csapat két képviselője, maga Jorge „Aspar” Martínez és a régóta sportigazgató Gino Borsoi is szerepelt, aki azóta a Pramac Ducati csapatfőnökeként vállalt új munkát.

Bagnaia az Aspar csapatnál ünnepelte első sikereit a világbajnokságban: 2015-ben Le Mans-ban sikerült először felállnia a Moto3-as dobogóra a Mahindrával, 2016-ban pedig első két győzelmet is szerzett Assenben és Sepangban.

A TT, első sikereinek helyszíne, egy tetoválás formájában Pecco jobb felkarját is díszíti.

„A Mahindrával való győzelem pályafutásom egyik legszebb pillanata volt. Fantasztikus volt – az első győzelem a Mahindrának és az első győzelem nekem, amikor a szezon jól ment, de még mindig senki sem hitte volna, hogy a motor vagy én nyerni fogok” – tekintett vissza a 25 éves olasz.

„Szóval ez egy nagyon fontos pillanat volt a pályafutásomban, amely rádöbbentett arra, hogy olyan versenyző lehetek, aki győzni tud. Az első győzelem bármelyik géposztályban nagy motivációt ad: megérteti veled, hogy képes vagy rá.”

Mi több, az Asparnak köszönhetően a Ducati jelenlegi gyári versenyzője már 2016-ban, a valenciai teszten felülhetett egy MotoGP-motorra.

„A szezon kezdete előtt kötöttem egy fogadást. Megegyeztem Ginóval és Asparral, hogy ha abban az évben két versenyt nyerek, akkor kipróbálom a MotoGP-motort. Beleegyeztek, mert úgy gondolták, hogy amúgy is nehéz lesz versenyképesnek lenni a Mahindrával… De megcsináltuk.” – vigyorgott Pecco.

„Az első kapcsolat egy MotoGP-vel hihetetlen érzés volt. Végül is egy kis Moto3-as  motorral mentem, majd átültem egy majdnem 300 lóerős motorra. Hihetetlen volt. Mindig is erről álmodtam, de az utam során sok nehézségem és problémám volt. Soha nem vesztettem el az ambíciómat. Soha nem veszítettem el azt az vágyat, hogy véghez vigyem a terveimet.” 

„Hogy őszinte legyek, hat évvel ezelőtt még csak álmodoztam róla. Elég nagy különbség van aközött, hogy valaki álmodik róla, vagy tényleg megcsinálja.” – mosolygott Pecco.

Carmelo Ezpeleta hasznot húz a Forma-1-ből

0

A Dorna vezérigazgatója, Carmelo Ezpeleta a Forma-1 vezérigazgatójával, Stefano Domenicalival és a Pramac főnökével, Paolo Campinotival együtt beszélt Pamplonában a MotoGP jövőjéről és a Forma-1-gyel való kapcsolatról.

Ezpeleta elmondta: „Amikor nem ugyanazon a hétvégén versenyzünk, a kockás zászló leintése után az első dolog, amit kapok, az egy üzenet Stefano Domenicalitól, amelyben gratulál nekem. Ahogy én is gratulálok neki a versenyein, mert a világ első számú motorsporteseményeiről beszélünk.”

„Nem árt, ha bevallom, és úgy gondolom, jól kiegészítjük egymást” – tette hozzá a 76 éves barcelonai a Forma-1-re és a MotoGP-re utalva.

„Sokat tanultam a Forma-1-től az évek során, és Stefanóval nagyon jó a kapcsolatom. Nem tagadom, hogy hasznot húzok abból, amit csinálnak. Mi pedig lemásoljuk, amit tudunk” – ismerte el a spanyol.

Ezpeleta beszélt a MotoGP világbajnoki naptáráról is, amely jövőre 21 futamot tartalmaz. „A naptár összeállítása az egyik legtrükkösebb feladat. De sikerül kielégítően megoldani, éppen a jó együttműködésünknek köszönhetően. Kevesebb világbajnoki futamot kell rendeznünk, mint a Forma-1-ben, mert itt nagyobb a sérülésveszély, és időt kell adnunk a pilótáknak a felépülésre” – hangsúlyozta.

Természetesen a fenntarthatóság is téma volt, Ezpeleta kiemelte a MotoE sikerét és a CO2-semleges üzemanyag jövőbeli használatát. A MotoGP géposztály generációváltásáról kérdezve hangsúlyozta: „A következő generáció már itt van, Fabio Quartararo és Pecco Bagnaia világbajnokok”.

A duóhoz csatlakozott a Pramac főnöke, Paolo Campinoti, akinek csapata 2005 óta versenyez a Ducatival a MotoGP-ben, és 2021-ben Spielbergben ünnepelte első győzelmét Jorge Martínnal.

Campinoti cége, a Pramac a versenypályán kívül is jelen van, a generátorgyártó például a Losail-i reflektorok generátorait szállítja. Campinoti azt támogatja, hogy a MotoGP-t inkább a Forma-1 irányába mozdítsák el, és korlátozzák a kisebb GP-osztályok értékét a MotoGP javára.

Nem csak Nakagami tölti felépüléssel a téli szünetet

0

Az idei MotoGP-világbajnokság hetedik helyezettje Álex Rins műtéten esett át Barcelonában.

Decemberben és januárban a GP összes állandó versenyzője tesztelési tilalom alá esik. Ez nem jelenti azt, hogy a motorversenyzők hetekig sütkéreznek valahol a tengerparton. Álex Rins számára a téli szünet tökéletes időzítésül szolgált egy esedékes műtétre. Az LCR Honda újonca ugyanis a következő MotoGP-tesztekre, február 10. és 12. között a malajziai pályán ismét 100 százalékos állapotban akar érkezni.

Álex Rins a közösségi médiában „kis beavatkozásról” beszélt. A műtőbe vonult, „hogy jövőre ismét 100 százalékos állapotban legyen.

Ahogy elhagyta a klinikát, felemelte a hüvelykujját. A műtét jól sikerült, erősítette meg.

„Most már elég időm van arra, hogy felépüljek, és aztán fizikailag a lehető legjobban felkészüljek az új szezonra.”

A kórházi tartózkodás a 2021. június első hétvégéjén, a katalán GP-n történt baleset utóhatása volt. A csütörtöki pályabejáráson figyelmetlenségből egy parkoló versenyrendező autónak ütközött motorjával, és a jobb orsócsont-törést szenvedett, amit aztán a barcelonai Dexeus klinikán Dr. Xavier Mir azonnal rögzített lemezekkel és csavarokkal.

Rinsnek ezután ki kellett hagynia a montmelói versenyt. Ez volt az ötödik nullája zsinórban.

Ezt a kis fémet, amelyet 18 hónappal ezelőtt helyeztek be, most eltávolították.

Visszatérhet a MotoGP-be az egykori világbajnok

0

Álvaro Bautista 38 évesen már nem álmodik MotoGP-karrierről. Azonban szeretné meggyőzni Gigi Dall’Ignát, hogy a 2023-as barcelonai futamon szabadkártyával részt vehessen.

Amikor az ausztrál Troy Bayliss megnyerte a 2006-os Superbike-világbajnokságot, és ezt követően lehetőséget kapott a sérült MotoGP gyári pilóta, Sete Gibernau helyettesítésére a valenciai szezonzárón, „Troy The Boy” szenzációs győzelemmel köszönte meg.

Egy ilyen lehetőség eddig elkerülte Álvaro Bautistát, viszont nem zárkózna el egy ideiglenes visszatéréstől a GP-paddockba.

„Még nem beszéltem erről a Ducatival, de Superbike szponzora, az Aruba.it a Ducatival kötött 2023-as szerződésébe egy szabadkártyát is belefoglalt. Nos, szeretnék tesztelni egy MotoGP-motorral, hogy mégis milyen. Ha pozitív élményül szolgál, akkor beszélnék Gigi Dall’Ignával egy szabadkártyás indulásról. Leginkább egy barcelonai futamnak örülnék.”

Eddig utoljára négy évvel ezelőtt – 2018 novemberében, a Ducati első Superbike-szezonja előtt – tesztelhetett utoljára Desmosedicit Bautista.

Drámai részletek derültek ki Marc Márquez kálváriájáról, komolyan elgondolkozott a visszavonuláson

0

A sérülése óta eltelt időszakot feldolgozó dokumentumfilm jelent meg Marc Márquezről. A hozzá közel álló személyek drámai részleteket árultak el a spanyol versenyző elmúlt három évéről.

Ahogyan arról mi is beszámoltunk, hamarosan dokumentumsorozat érkezik Marc Márquezről az Amazon Prime-on. Erre még várni kell, ugyanis a megjelenés időpontja februárban lesz, ám a DAZN streamingszolgáltatón megjelent egy dokumentumfilm, amelynek Marc Márquez: a legnagyobb győzelem a címe.

Dokumentumsorozat készül Marc Márquezről

Az alkotás a spanyol versenyző 2020-as balesete óta tartó időszakot dolgozza fel, és természetesen az őt jól ismerő személyek is megszólaltak benne. Nem maradhatott ki öccse, Álex Marquez sem, aki közelről figyelhette, ahogyan testvére a csúcsról a mélybe zuhan, hiszen balesetéig éveken át uralta a sportágat.

Láttuk, hogy olyan helyzetekből is visszajön, amelyekről azt gondoltuk, hogy ez már a határ, aztán jött ez, ami már túl volt a határon, és négyszer is keresztül kellett rajta mennie – utalt a műtétekre Álex Marquez. – Ebből a szituációból fejlődött és tanult a legtöbbet, és a jövőben ez fogja őt még erősebbé tenni. Amikor minden jól megy, semmit nem gondolunk át. A különös dolog normálissá válik, és amikor olyasmi történik, mint a négy műtét, a mindennapi élet és a legegyszerűbb dolgok értékesebbek lesznek. Az élet a pályán és azon kívül is élvezetesebb lesz.”

Az idősebbik Márquez nagyot küzdött az elmúlt három évben, és jövőre talán ismét harcolhat győzelmekért és a világbajnoki címért, már ha a Honda is úgy akarja. Igaz, testvére szerint nem az az elsődleges célja, hogy hetedszer is felérjen a csúcsra a királykategóriában.

Ő egy született győztes – jelentette ki. – Semmi mást nem csinált, mint hogy versenyzett és nyert. Nem hiszem, hogy világbajnoki címet akar nyerni, csak meg szeretné találni önmagát, és azt csinálni a motoron, amit [a balesete] előtt.”

Az elmúlt három év során egyszer már úgy tűnt, hogy a hatszoros MotoGP-világbajnok visszatért a legjobbak közé, hiszen tavaly három futamot is megnyert. Idén azonban jött a negatív fordulat, ugyanis az indonéziai bukása miatt később újabb műtétre és hosszú kihagyásra vállalkozott. Öccse elárulta, hogy ő is igyekezett meggyőzni testvérét az újabb beavatkozásról.

Tudja, hogy amikor komolyan beszélek, akkor tényleg az vagyok – fogalmazott. – Ezernyi kétség merült fel, én pedig azt mondtam neki, hogy »mi lesz, ha nem teszed meg? Tudsz versenyezni? Nem. Nos, itt a válasz. Próbáld meg, és akkor tudni fogod, hogy versenyezhetsz-e újra, de így nem csinálhatod.«”

Ekkor már eljutott oda a helyzet, hogy Márqueznek ez volt az utolsó lehetősége arra, hogy folytathassa pályafutását. Ez utóbbiról Santi Hernández, a 29 éves motoros technikusa beszélt. „A negyedik műtét volt az utolsó esélye, mindent vagy semmit helyzet volt – árulta el. – Nem tudta, hogy ez lesz-e az utolsó, hogy meg tudják-e gyógyítani, vagy közlik vele, hogy »nincs mit tenni, vissza kell vonulnod«. Meghatározó pillanata volt ez az a karrierjének. Amikor az árnyak megjelennek, az ember sok mindenen elgondolkozik.”

Természetesen a csapattagok számára sem volt könnyű ez az időszak, hiszen őket is megviselték az események. Javier Ortiz, Márquez szerelője elmondta, hogy a nehézségek után optimistán várja a következő idényt, és hozzátette, a spanyol versenyző személyisége semmit nem változott.

Három éven át az ment, hogy »nem, igen, nem« – utalt a hullámvasútként is felfogható évekre. – Most úgy tűnik, hogy valamelyest javultak a dolgok, mintha kicsit olyan lenne, mint azelőtt. Számunkra is nehéz volt, mert szenvedni láttuk őt. Ott akart lenni, de a karja miatt nem tudott. Elszigetelhette volna magát a felépülése alatt, de ő mindig is az volt, aki addig is.”

Felmerül a kérdés, hogy Márquezben felvetődött-e a visszavonulás gondolata, ami ebben a szituációban teljesen logikusnak tűnik. Erre öccse adott választ, aki felidézte a kettejük közötti beszélgetést, amikor testvére először előhozakodott a témával.

Soha nem beszélt nekem nyíltan a visszavonulásról, aznap igen – emlékezett vissza. – Soha nem gondolkodott azon, hogy mit fog csinálni a motorozás után, de továbbra is ehhez a világhoz akart tartozni, hogy segítse a fiatalokat, miután ő már befejezte. Én viszont azt mondtam neki, hogy »ne legyél ostoba, négy nap múlva visszaülhetsz a motorra«. Szuper Marc nem létezik, ő is csak ember. A nagy mentései, illetve az a tény, hogy két perccel az esése után a garázsban van… egyszerűen nem normális. Eljön az idő, amikor az ember túlságosan nyomja, és a szerencse nem az ő oldalára áll. Ez küszködést okoz. Ő azonban egy kivételes versenyző, aki csodálatos dolgokat művel.”

Hogy Marc Márqueznek végleg véget ért-e a kálváriája, és ha igen, akkor vissza tud-e térni a MotoGP trónjára, az jövőre kiderül. Álex biztos benne, hogy bátyja végül ezt az akadályt is át fogja ugrani. „Mindig fejlődünk – válaszolta az erre vonatkozó kérdésre. – A múltbeli Marc nem vesztette el a DNS-ét, de minden, ami történt vele, nagyon erőssé teszi. Járja az útját, és közel van ahhoz, hogy elérje a célját. Jobb akar lenni, mint korábban. Hogy sikerül-e neki? Igen, mert ő mindig eléri azt, amit akar.”

A kanyar, ami a legtöbb áldozatot szedte idén a MotoGP-ben

0

Vajon mely pályák és kanyarok bizonyultak különösen alattomosnak a MotoGP naptárában a 2022-es szezonban?

A motogp.com statisztikái szerint csak a királykategóriában idén 20 nagydíjon 335 baleset történt. Ebből 27-et az újonc Darryn Binder szenvedett el, aki ezzel elnyerte a „Kavicságy Királya” címet.

Mindhárom géposztályban összesen 1106 balesetet jegyeztek fel a 2022-es szezonban, ami átlagosan 55,3 bukást jelent eseményenként. Összehasonlításképpen, 2021-ben 18 nagydíjon összesen 950 bukás történt (átlagosan 52,8 eseményenként).

A legtöbb bukást a tavalyi szezonban a Portimãóban rendezett Portugál GP-n jegyezték fel. A részben esős körülmények között (a pénteki és a szombati nap vizes volt) három nap alatt 105 balesetet jegyeztek fel az Autódromo Internacional do Algarve versenypályán áprilisban. Ez a teljes szezon 9,5 százalékának felel meg.

A második helyen a Francia GP végzett 87 bukással – a Moto3-as futam kivételével 2022-ben száraz hétvége volt. Az elmúlt három szezonban Le Mans vezette a baleseti statisztikákat, tavaly 118 baleset történt egy GP-hétvégén.

Az idei szezonban viszont a naptár legalattomosabb kanyarja a sachsenringi 1-es kanyar volt volt: 21 bukást jegyeztek fel itt – többek között a későbbi világbajnok Pecco Bagnaia is bukott itt.

Bukási statisztika MotoGP 2022
Helyszín Bukások száma
Portimão 105
Le Mans 87
Misano 71
Motegi 69
Austin 66
Sepang 66
Valencia 65
Phillip Island 54
Aragón 51
Assen 51
Jerez 50
Sachsenring 48
Mugello 44
Mandalika 44
Spielberg 44
Buriram 42
Doha 40
Silverstone 38
Barcelona 37
Las Termas 34