back to top
2025. július 20. 10:23
Kezdőlap Blog Oldal 595

Jack Miller a második helyről indul az ASBK szezonzárón

0

Ahogyan korábban megírtuk Jack Miller ismét elindul az Ausztrál Superbike Bajnokság szezonzáróján, amelyet az Adelaide melletti The Bend versenypályán rendeznek.

Ráadásul nem egyedüli VB-menőként, hiszen vele tart két honfitársa: az Endurance-világbajnok Josh Hook, a Moto3-as VB-versenyző Joel Kelso, valamint „idegenlégiósként” a Moto2-ről a Supersport VB-re váltó német Marcel Schrötter.

Ez Miller utolsó versenye a Ducatival, hiszen már hivatalosan is KTM-versenyző. A sárga színekben pompázó Panigaléján már alig látható a Ducati-embléma. A négy versenyző négy különböző márkával vágott neki a hétvégének: Miller ugye Ducatival, Schrötter Yamahával, Kelso BMW-vel, Hook pedig Hondával.

A pénteki napon Miller elesett, bár ezzel együtt is a napi összetett lista nyolcadik helyén zárt.

Millernek nem lett baja, a Panigalénak már igen:

Josh Hook azonban már nem volt ilyen szerencsés: az ő pénteki bukása révén eltört a jobb csuklójában a sajkacsont, így a hazai hétvége idő előtt ért véget számára.
A szombati időmérőkön Jack Miller a második helyet szerezte meg a bajnoki éllovas Mike Jones, valamint az ő yamahás csapattársa, Cru Halliday között.
A Moto2 VB-re is beugró Senna Agius a hetedik lett a Penrite Racing Hondájáva. Marcel Schrötter a 14., míg Joel Kelso a 15. rajthelyet szerezte meg. Említésre méltó még a korábbi 250-es VB-győztes Anthony West (aki a Bol d’Oron Kovács Bálint csapattársa volt), ő a 18. kockából indulhat holnap.

A KVALIFIKÁCIÓ VÉGEREDMÉNYE:

1 Mike JONES Yamaha Racing YAMAHA 1:50.644
2 Jack MILLER Thriller Motorsport DUCATI 1:50.805
3 Cru HALLIDAY Yamaha Racing YAMAHA 1:50.864
4 Glenn ALLERTON Spectro Racing BMW 1:50.903
5 Arthur SISSIS Unitech Racing YAMAHA 1:51.017
6 Josh WATERS Boost Mobile DUCATI 1:51.183
7 Senna AGIUS Penrite Racing HONDA 1:51.793
8 Troy HERFOSS Penrite Racing HONDA 1:51.969
9 Billy MCCONNELL Fusport YAMAHA 1:52.241
10 Daniel FALZON William Adams YAMAHA 1:52.499
14 Marcel SCHRÖTTER Thriller Motorsport YAMAHA 1:52.915
15 Joel KELSO Livson Racing BMW 1:52.942
18 Anthony WEST MotoGo Yamaha YAMAHA 1:53.214

 

Vasárnap két futamot rendeznek, melyeket a sorozat facebook-oldalán közvetítenek élőben. Magyar idő szerint az első futam 01:25-kor, a második 05:15-kor kezdődik.

Marini kezdett a legjobban Tavulliában

0

Luca Marini nem csak a világ MotoGP pályáin nagyon gyors: a Mooney VR46 versenyzője  volt a leggyorsabb versenyző Valentino Rossi farmján a „100 km dei Campioni” első napján.

A motoros legenda, Valentino Rossi éves rendezvényén mind a 40 résztvevő felsorakozott a pályán pénteken. A kötelező fotók elkészítése után megkezdődtek a szokásos tárgyalások arról, hogy melyik versenyző kivel alkot egy párost a 100 km-es versenyen.

A tény az: a barátság, a kötődés és a verseny a legfontosabb. A meghíváson alapuló versenyen egyértelműen a szórakozás áll a középpontban.

Miután a párosok egymásra találtak, 12:30-kor kezdődött az edzés, valamint nem sokkal később a kvalifikáció.

Az első nap végén Luca Marini állt az élen. Rossi testvére így kommentálta a futamgyőzelmet:

„Azt hiszem, nyertem még egy sonkát és kolbászt, amit télen biztosan el fogok fogyasztani. De viccet félretéve, mindig nagyszerű érzés, hogy minden évben bizonyíthatom a gyorsaságomat. Az futam nagyon nehéz volt, de szombaton még élesebb küzdelemre számítok.”

Az ex-MotoGP-pilóta Andrea Dovizioso, aki szintén részt vesz a „100 km dei Campioni” versenyen, a „Sky Sport Italia”-nak elmondta:

„Különleges itt lenni. Először is azért, mert az ide járó emberek szenvedélyesek. Itt magunk között vagyunk, mint amikor még motokrosszoztam és motoroztam. Ez egyszerűen nagyon szórakoztató. Másodszor, itt vagyunk egy olyan pályán, amely egy paradicsom. Nincs még egy ilyen pálya a világon ebben a szakágban. Így amikor lehetőséged van edzeni és versenyezni, még ha a mezőny nagyon szoros is, akkor is nagyon szórakoztató. Akkor miért ne lehetnék ott?”

„Ezek a motorok valójában nem flat trackre készültek. Ezek tulajdonképpen átalakított motocross motorok. Ez tehát valóban egy újonnan bevezetett tudományág. Ez igazán nagyszerű, mert ezek kész gépek, amelyeken nem kell sokat módosítani. Egyszerűen csak működnek.”

Az éves „HRC Hálaadás Nap” focilázban ég

0

A HRC számára immár hagyomány, hogy a japán „hálaadás napján” a sztárok összegyűlnek egy hivatalos szezonbúcsúztatóra. Idén sem volt ez másképp.

Az ászok közül néhányan futball-lázban égve mutatkoztak be, és nemzeti színű mezben jelentek meg. Marc Márquez és az Alphatauri Forma-1-es sztárja, Yuki Tsunoda még nagyobb lelkesedést mutattak, mivel országaik nagyon sikeresek a jelenleg zajló futball-világbajnokságon.

Tim Gajser, a motokrosszsztár is jelen volt a rendezvényen. A 26 éves szlovén a tavalyi szezonban ötödik világbajnoki címét szerezte a Hondának, és Márquez után a japán csapat legsikeresebb versenyzője. Gajser összekötötte japán látogatását városnézéssel is.

Jelen volt továbbá: Adrien van Beveren, Ricky Brabec, Ai Ogura, Taka Nakagami, Somkiat Chantra, Xavi Vierge, Iker Lecuona , Toni Bou.

A négykerekűek táborából pedig: Max Verstappen, Sergio Perez, Pierre Gasly.

 

A „Kavicságy Koronázatlan Királya” 2022-ben: Darryn Binder

0

A 2022-es MotoGP-szezon már történelem, és a valenciai szezonzáró óta az is hivatalos, hogy ki a világbajnok. Egy statisztikát azonban csak a héten hoztak nyilvánosságra: a bukáskirály mostanra dőlt el.

Francesco Bagnaia egy izgalmas valenciai fináléban megszerezte a 2022-es MotoGP világbajnoki címet a Yamaha versenyzője, Fabio Quartararóval szemben. Az ő szemszögéből nézve azonban volt egy rangsor, amiben nem szeretett volna az élen végezni: A bukási rangsor. Így Bagnaia a 20 futam és a hozzá tartozó edzések, kvalifikációk és bemelegítések során összesen 14 bukást szenvedett. Ez a 9. helyet jelenti ebben a statisztikában.

Két újonc találta magát a csúcson. Darryn Binder 27 alkalommal bukott a szezon során, Marco Bezzecchi pedig, aki a legjobb újoncnak járó díjat kapta és Assenben még a dobogón is végzett, 23 alkalommal esett el a szezonban. A harmadik helyet ebben a nem túl dicsőséges statisztikában Pol Espargaró, a Repsol Honda gyári csapat versenyzője szerezte meg 21 bukással – holtversenyben Álex Márquezzel.

Enea Bastianini, Johann Zarco és Marc Márquez 18 bukást szenvedett. A Honda versenyzője azonban sérülés miatt hat versenyhétvégét hagyott ki. Helyettese Stefan Bradl hatszor bukott.

A Yamaha sztárja, Fabio Quartararo és Álex Rins feltűnően keveset bukott (7 alkalom). Maverick Viñales úszta meg legjobban a szezont, hiszen ő mindössze kétszer találta magát a kavicságyban.

Egyébként idén összesen 335 bukás történt, ez több, mint eddig bármikor. A legtöbb balesetet (mindhárom géposztályban) a portimãói GP-n regisztrálták, amikor (részben nagyon esős körülmények között) 105 baleset került a statisztikákba.

Bukási statisztika 2022 (MotoGP)
1. Darryn Binder Yamaha 27 bukás
2. Marco Bezzecchi Ducati 23 bukás
3. Pol Espargaró Honda 21 bukás
4. Álex Márquez Honda 21 bukás
5. Enea Bastianini Ducati 18 bukás
6. Marc Márquez Honda 18 bukás
7. Johann Zarco Ducati 18 bukás
8. Jorge Martín Ducati 15 bukás
9. Francesco Bagnaia Ducati 14 bukás
10. Aleix Espargaró Aprilia 14 bukás
11. Remy Gardner KTM 14 bukás
12. Jack Miller Ducati 14 bukás
13. Fabio Di Giannantonio Ducati 12 bukás
14. Takaaki Nakagami Honda 12 bukás
15. Joan Mir Suzuki 11 bukás
16. Franco Morbidelli Yamaha 10 bukás
17. Brad Binder KTM 9 bukás
18. Raúl Fernández KTM 9 bukás
19. Miguel Oliveira KTM 9 bukás
20. Luca Marini Ducati 7 bukás
21. Fabio Quartararo Yamaha 7 bukás
22. Álex Rins Suzuki 7 bukás
23. Stefan Bradl Honda 6 bukás
24. Cal Crutchlow Yamaha 6 bukás
25. Tetsuta Nagashima Honda 3 bukás
26. Lorenzo Savadori Aprilia 3 bukás
27. Andrea Dovizioso Yamaha 2 bukás
28. Michele Pirro Ducati 2 bukás
29. Maverick Viñales Aprilia 2 bukás
30. Kazuki Watanabe Suzuki 1 bukás

 

 

Jövőre a gyári BMW-csapatban versenyez Kovács Bálint az IDM-ben

0

Újabb, nem akármilyen lépcsőfokot teljesít Kovács Bálint, a H-Moto Team versenyzője, aki Talmácsi Gábor óta az első magyar motorosként kap gyári szerződést. A 21 éves sportolót jövőre az IDM-ben láthatjuk viszont az elmúlt évek sikercsapatában, az Alpha BMW-ben, mely a legnagyobb gyári csapat a német bajnokságban. Bálint mind a hét bajnoki futamon rajthoz áll 2023-ban a Superbike kategóriában, illetve részt vesz az Endurance-világbajnokság  viadalain is.

Ahogy azt sejteni lehetett, meglett az eredménye annak, hogy Kovács Bálint évről-évre egyre eredményesebben szerepel a különböző hazai és nemzetközi megmérettetéseken. Idén a 2022-es Endurance világbajnokságon a H-Moto Team versenyzője rom 24 órás viadalon is rajthoz állt, és a HUMDA Academy támogatott pilótája a belga Spa-Francorchampsban 5., míg a Bol D’oron a hatodik helyen zárt a Superbike mezőnyében. Nem véletlen, hogy felfigyelt rá a BMW, amely a 2023-as szezonra gyári szerződést kínált fel a 21 éves magyar motorosnak, aki így az IDM Superbike kategóriájában versenyez a BCC-Alpha-Van Zon Racing Teamnél.

Kelemen Krisztián, Kovács Bálint, Werner Daemen és Őry Kornél. Fotó: Izsó Krisztián

Még most is alig hiszem el, hogy gyári pilóta leszek jövőre, ráadásul az IDM legerősebb és legnagyobb csapatánál. Ez egy elképesztő lehetőség a számomra, ami nagyon fontos lépése lesz a karrieremnek. Valamennyi, azaz, mind a hét futamon rajthoz állok, és ami nagyon fontos, valamennyi pályát ismerem már, hiszen két éven keresztül versenyeztem  itt a Suzuki Cupban. Az Endurance-világbajnokságon való jó szerepléshez ez egy egészen jó alapot ad, ahol a tempóm jelentősen fejlődhet, hiszen ismét tizedekért, századokért megy majd a csata. Megint egy új márkával kell megismerkednem majd, hiszen BMW-vel eddig maximum tíz kört teljesítettem. Természetesen lesz teszt a bajnoki rajt előtt, így lesz időm megismerni a motort. Nagyon bizakodó vagyok, hiszen egy rendkívül erős bajnokság legjobb csapatában fogok gyári pilótaként versenyezni, és nem tartom elérhetetlennek, hogy már a szezon második felében akár a dobogóra is odaérjek” – fogalmazott Kovács Bálint.

A H-Moto Team tulajdonosa és Bálint menedzsere elmondta, most térül meg az a rengeteg munka, amit az elmúlt 10 évben elvégeztek, és ez a gyári szerződés a BMW-vel egyértelmű bizonyítéka annak, hogy elértek valamit a nemzetközi színtéren.

Kovács Bálint és Kelemen Krisztián. Fotó: Izsó Krisztián

„Magyar versenyző gyári szerződéssel nagyon rég rendelkezett. Ezt a sikert elsősorban Bálint harcolta ki a pályán nyújtott teljesítményével! Az évek alatt rengetegen segítettek abban, hogy a háttér, a menedzsment összeálljon és mostanra láthatóvá vált a sok befektetett energia. Eljutottunk a következő szintre, de aki ismeri a munkánkat, az jól tudja, hogy készen vannak a terveink a következő szinthez is. Bízom abban, hogy ugyanúgy, mint idén, úgy 2023-ban is tovább fogjuk növelni a sportágunk hazai népszerűségét Bálinton keresztül, és visszaszerezzük a világ motorsportjában is a minket megillető helyet. Köszönöm mindenkinek a segítséget!” – jelentette ki Kelemen Krisztián.

Werner Daemen. Fotó: Izsó Krisztián

A Van Zon Alpha Technik BMW menedzsere, Werner Daemen is elismerően nyilatkozott Kovács Bálintról.

“Korábban együtt versenyeztem Rizmayer Gáborral, aki a figyelmembe ajánlotta még az idei szezonkezdet előtt Bálintot. Egész évben követtük a teljesítményét, ami meggyőzött abban, hogy érdemes lehetőséget biztosítanom a számára a 2023-as szezonban. Bízom a tudásában és biztos vagyok abban, hogy az új motorunkkal képes lesz TOP5-ös eredményeket hozni, sőt akár még meglepetést is okozhat. A téli teszteken lesz lehetősége megismerni a motort, és a szezonkezdetre már magabiztosan tud odaállni!”mondta Werner Daemen.  

Az IDM 2023-as menetrendje:

05.12. – 05.14. – Sachsenring
06.02. – 06.04. – Oschersleben
06.23. – 06.25. – Most
07.21. – 07.23. – Schleizer Dreieck
08.04. – 08.06. – Red Bull Ring
08.18. – 08.20. – Assen
09.22. – 09.24. – Hockenheim

Marc Márquez: Gyűlölhetitek egymást, de…

0

A nyolcszoros világbajnok Marc Márquez számára nem volt könnyű a 2022-es MotoGP-szezon, hiszen a Mugellói Nagydíj után újabb műtétet kellett végrehajtani a felkarján. Hogyan élte meg mindezt a spanyol?

Amikor a mugellói hétvége szombati napján a nyilvánosság elé állt, és bejelentette, hogy a vasárnapi futam határozatlan időre az utolsó lesz számára, bejelentése hatalmas médiahullámot kavart. Még a pályán lévő ellenfelei is meglepődtek, hogy a 29 éves versenyző meg merte tenni ezt a lépést.

Vasárnap, a futam után, amit Márquez a tizedik helyen fejezett be, nagy tisztelet fogadta. A versenyzők sorban odamentek a spanyolhoz, és sok szerencsét kívántak neki az újabb bizonytalan időszakhoz.

„Nagyon szép és érzelmes kör volt. Különösen azért, mert nem tudhatod, mi lesz egy negyedik műtét után” – tekintett vissza Marc Márquez. – „Senki sem tudja megmondani ilyenkor, hogyan és mikor térsz majd vissza.”

„Különösen érzelmes volt, mert éreztem a többi versenyző tiszteletét. Ez nagyszerű volt számomra. Gyűlölhetitek egymást, és keményen harcolhattok egymás ellen, de soha nem kívánsz sérülést az ellenfelednek. Mert egy sérülés nem csak a szakmai életedben jelent változást, hanem a magánéletedben is.”

„Mindannyian tudjuk, hogy miért versenyzünk, de azt is tudjuk, hogy milyen kockázatot vállalunk. Természetesen nem kívánod a legjobbat egyes ellenfeleidnek, de soha nem akarod, hogy megsérüljenek. Ez nagyon fontos.”

„Az, hogy néhány versenyző megkeresett, meglepetés volt, de néhányuktól számítottam rá, mert jó a kapcsolatunk.”

Petrucci nem tudott nemet mondani: 2023-ban a Superbike-világbajnokság mezőnyének tagja lesz

0

Most már hivatalos a megállapodás, mely szerint Danilo Petrucci a 2023-as Superbike-világbajnokságon a Barni Ducatival indul.

Csütörtökön Danilo Petrucci aláírta azt a szerződést, amelyről a SPEEDWEEK.com már egy nappal korábban beszámolt: Az olasz a Barni Racing színeiben indul a 2023-as Superbike-világbajnokságon, és egy versenyképes Ducati Panigale V4R-t fog vezetni.

A 32 éves versenyző számára ezzel bezárul egy kör, hiszen nemzetközi karrierje a Barni Racing-gel kezdődött. Petrucci 2011-ben a Superstock 1000-es sorozatban versenyzett az olasz csapattal, majd 2012-ben az IodaRacinghez igazolt. 2015 és 2018 között a Pramac Ducati csapatot erősítette, mielőtt 2021-ben a Tech-3-KTM-nél teljesítette utolsó MotoGP-évét, miután még két évet töltött a Ducati gyári csapatánál.

A Dakar után, Petrucci 2021-ben a MotoAmerica versenyzője lett  és második helyezettként bebizonyította, hogy a V4R illik hozzá.

„Nagyon boldog vagyok, hogy újra ezt a csapatot képviselhetem. 2011 volt az egyik legjobb szezonom, de mindenekelőtt nem tudtam nemet mondani a lehetőségre, hogy egy nagyon versenyképes motorral versenyezhessek a Superbike-világbajnokságban. Ez egy olyan bajnokság, amelyen még soha nem indultam, és alig várom. Szeretnék köszönetet mondani az egész csapatnak, hogy lehetőséget adtak nekem, és mindenkinek, aki lehetővé tette ezt.” – nyilatkozta Petrucci.

 

Mir: Soha nem fogjuk megtudni, mi lett volna ha…

0

Joan Mir a valenciai szezonzáró után említést tett a Fabio Quartararo és Pecco Bagnaia közötti csatáról, illetve a Suzuki fájdalmas búcsújáról.

Joan Mir számára nem volt a legkönnyebb a 2022-es szezon, mivel sérülések hátráltatták őt az idény második felében. Azonban még a Suzuki kivonulása ellenére is a spanyol a végén keményebben tudott küzdeni, mint azt gondolta.

„Nem akartam ünnepelni a szezon végén, mert számomra ez nem volt egy boldog nap. Soha többé nem fogunk együtt dolgozni csapatként, ez elszomorított” – hangsúlyozta a 25 éves versenyző.

„A szezon során jól tudtam kezelni ennek az egésznek gondolatát, de a végén már nehéz volt. Jobban megérintett, mint vártam” – magyarázta Mir, majd hozzátette: „De ez van a motorsportban, és ezt profi módon kell kezelni. Jövőre más problémákkal kell majd foglalkoznom. Azok meg mindig vannak, ezért tanulnom kell az idei évből.”

„Amikor érzem a nyomást a világbajnoki küzdelemben, és tudom, hogy mindent bele kell adnom, akkor túlnövök önmagamon. Amikor nehéz pillanatok jönnek, és a motiváció csökken, akkor egy kicsit jobban belefásulok. Ebből kell tanulnom a jövő évre.”

Visszatekintve, hogyan értékeli Joan Mir Pecco Bagnaia és Fabio Quartararo közötti világbajnoki csatát?

„Mindketten jó szezont produkáltak. Pecco a szezon első felében sok hibát vétett, később pedig még néhányat, de mindig megmutatta, hogy ő a leggyorsabb. Fabióval mintha nagyon jól kezdett volna, de a szezon utolsó részében egy kicsit elvesztette a fonalat.”

„Kívülről nézve ez egy nagyon szép szezon volt. Soha nem fogjuk megtudni, mi történt volna, ha Suzuki nem dönt úgy, hogy kivonul. Néhány versenyen voltak problémáink, de összességében a motorunk versenyképes volt.”

 

Dokumentumsorozat készül Marc Márquezről

0

Bár a MotoGP Unlimited második évadjának forgatása tavasszal leállt, mégsem maradunk tartalom nélkül a következő szezon elindulásáig.

A Forma-1 mintájára, egy teljesen más koncepcióval, de a MotoGP-ről is készült dokumentum-sorozat. Az Unlimited helyett sokan használták a MotoGP Drive To Survive nevet, de azért több mindenben eltért a Netflix sorozatától. Egyrészt a szereplők az anyanyelvükön szólalnak meg, így a szóhasználatuk is más lesz. Bár magyar felirat nem készült hozzá, de attól még itthon is elérhető volt. Kisebb fennakadást okozott viszont, hogy angolul sokáig csak a szinkronizált verzió volt elérhető, az angol felirat csak később. Ennek ellenére összességében pozitív volt a fogadtatása, és a Forma-1-gyel ellentétben időben követi az eseményt, és törekszik a realista ábrázolásra. Hogy készül-e 2023-ban új évad, azt nem tudjuk, de van egy, amely vélhetően hasonlóan sok ember érdeklődését felkelti. A platform ezúttal is az Amazon Prime lesz, ám ezúttal a szezon meghatározó versenyzői helyett csak egyetlen főszereplő lesz a fókuszban.

Forrás: MotoGP Media

Marc Marquez: ALL IN címmel egy ötrészes dokumentumsorozatban követhetjük végig a nyolcszoros világbajnok sorsát, benne a súlyos jerezi sérüléstől egészen a 100. királykategóriás dobogóig (az előzetesben rengeteg régebbi felvételek is láthatóak). Bár voltak közte futamgyőzelmek is, Marc Márquez összességében három igencsak szenvedős szezonon volt túl, melynek nagy részét ki is hagyta, és összesen négyszer feküdt kés alá. A műtétek és rehabilitáció közben Madridba költözött, így betekinthetünk a lakásába is, tehát várhatóan egy kifejezetten személyes hangvételű lesz. Nem kizárt, hogy emiatt korábban nem ismertetett dolgok is kiderülhetnek a sérülés hátteréről. A cím is kifejezetten stílusos lett, hiszen ha valaki, akkor Márquez az, aki számára minden pillanat „all in”, azaz mindent bele. Az első hivatalos trailer a szokásos felületeken már megtekinthető, a sorozat pedig februártól az Amazon Prime-on lesz elérhető. A szezonkezdet előtt egy hónappal tehát kiváló hangolódás lehet majd az új szezonra, amely március utolsó hétvégéjén kezdődik Portugáliában.

Guevara megismerkedett a Moto2-es motorral

0

Az Inde GASGAS Aspar Team versenyzője 111 kört tett meg új motorjával a Ricardo Tormo pályán három nap alatt.

A Moto3-as kategória világbajnoka, Izan Guevara jó érzéssel zárta első Moto2-es tesztjét. Így Guevara már túl van az első háromnapos előszezoni teszten, mielőtt befejezné ragyogó szezonját, amelyben hét győzelmet és összesen tizenkét dobogós helyezést szerzett a Moto3-as bajnoki cím felé vezető úton. Legközelebb 2023. március 14-én és 15-én ül újra az új motorjára, a Jerezben megrendezésre kerülő teszten.

„Nagyon pozitív élmény volt a három napos tesztelés Valenciában, bár a körülmények nem voltak tökéletesek, mert a szél megnehezítette a dolgunkat. Jól tudtam alkalmazkodni, és gyors időket értünk el, szóval elégedett vagyok. Élveztük, tanultunk, fejlődtünk és sok mindent kipróbáltunk. Úgy érzem, készen állok, jó volt az első benyomás, és most már a jövő márciusi jerezi tesztre kell gondolnunk, bár előbb egy kicsit pihenünk ez után a nagyszerű év után.” – mondta Guevara.