back to top
2025. július 20. 03:08
Kezdőlap Blog Oldal 597

Aegerter mindent megnyert, amit lehetett 2022-ben

A 2022-es Supersport Világbajnokság utolsó futamán, Phillip Islanden aratott győzelmével Dominique Aegerter búcsúzott a Ten Kate Yamahától. A svájci versenyző kétszeres világbajnokként lép fel a Superbike kategóriába.

Aegerter két világbajnoksága alatt 27 győzelmet szerzett, ebből 17-et idén – ez rekord. A Ten Kate versenyzője gyakorlatilag egymaga gondoskodott arról, hogy a gyártók és a csapatok bajnokságát is megnyerje az egyéni bajnoki címe mellé.

„Kétszer egymás után megnyerni mindent, amit csak lehet – ennél többet nem kell” – mondta a 32 éves versenyző a SPEEDWEEK.com-nak adott interjújában. „Holott nem tudtam minden futamot megnyerni. De úgy gondolom, hogy több mint jó szezonunk volt, és ebben nem voltam egyedül. Kezdődik nálam otthon a családommal és a barátaimmal, és folytatódik Ten Kate-en keresztül minden beszállítóval, és nem megfeledkezve meg a vendéglátásban dolgozó szakácsokról sem. Mindannyian olyan jó munkát végeznek, hogy tudok koncentrálni és élvezni a motorozást. Ez látszott a második futamon, amikor felszabadultan és mindent beleadva versenyezhettem.”

„A Ducatik és Baldassarri Yamahája is gyorsabb volt, így mindig előttük akartam lenni, és támadtam, ahol csak tudtam. Hét-nyolc kör után hirtelen 0,3 másodperces előnyöm lett, és ez volt az az idő, amikor egy kicsit többet kockáztattam, hogy nagyobb különbségre tegyek szert.”

Aegerter végül 498 ponttal nyerte meg második Supersport bajnoki címét, míg a világbajnoki második Baldassarri 110 ponttal kevesebbet szerzett. Jövőre a GRT Yamaha csapatában debütál a Superbike-ban.

Pedrosa: Jack tapasztalata sokat fog segíteni nekünk

0

Mint ismeretes, Jack Miller elhagyta a Ducati táborát, és 2023-ban a Red Bull KTM Factory Racing színeiben fog versenyezni. Pedrosa szerint, az ausztrál versenyző értékes tapasztalatokkal szolgálhat számukra.

A világbajnoki ötödik helyezett Jack Millerrel a KTM nemcsak egy MotoGP-veteránt és négyszeres MotoGP-győztest tudhat a jövőben magáénak, hanem egy olyan versenyzőt is, aki számos szezont teljesített a Ducatinál.

Pedrosa szerint Miller leszerződtetése a legjobb döntés volt a KTM számára: A spanyol a következőket mondta a DAZN-nak:

„Jack a világbajnok csapattól érkezik. Ez nagy hozzáadott értéket jelent számunkra. Nem csak a Ducati és a KTM motor közötti különbség, hanem a stratégia is döntő lehet. Mindenekelőtt fontos tudnunk, hogy hogyan készülnek egy kvalifikációra, mivel ez a mi gyenge pontunk, és akkor a versenyre való felkészülést még nem is említettem. Jövőre sprintversenyek is lesznek; Jack tapasztalata sokat fog segíteni nekünk.”

 

Rea: A csalódás és a boldogság keveréke kavarog bennem

0

A 2022-es Superbike-világbajnokság utolsó versenynapján Jonathan Rea két dobogós helyet szerzett. Habár nyertlenségi sorozata megszakadt a hétvégén, csalódott volt, hogy nem tudott a második főfutamon nyerni.

Miután Jonathan Rea-nek 24 nyeretlen futam után végre sikerült a szombati első futamon ismét felállnia a dobogó legfelső fokára, a Kawasaki versenyzője a Superpole futamon és a második futamon a harmadik illetve a második helyen végzett.

„Az érzéseim a szezon utolsó futama után a csalódás és a boldogság keveréke” mondta Rea. „Az én motorom sokkal jobb volt, mint Álvaroé. Stabilabb volt, és több volt a tapadásom, és jobban tudtam kigyorsítani a kanyarokból – de a hosszú egyenesben a negyedik szektorban folyamatosan nagyon sokat veszítettem. Nem tudtam többet tenni, minthogy vele maradjak. Biztos vagyok benne, hogy a végéig harcolhattam volna vele.”

A 35 éves versenyző így folytatta: „Meg kell dicsérnem a Pirellit. Helyes volt a döntés, hogy a keményebb opciót hozták Phillip Islandre. A köridők egy kicsit lassabbak lettek, de a végéig 1:31 percet tudtunk teljesíteni, véleményem szerint ez a helyes út.”

A verseny megszakítása a 18. körben azt jelentette, hogy nem került sor Bautista és Rea közötti ütközetre, miután Xavi Fores és Eugene Laverty az 1-es kanyarban bukott.

„Remélem, hogy Eugene jól van. Láttam őt a földön feküdni a levezető körben” – mondta Rea.Kár, hogy így ért véget a hétvégéje, főleg, hogy ez volt az utolsó Superbike versenye.”

„Phillip Island összességében jó pálya volt számunkra” – utalt Rea csapattársára is, Alex Lowesre, aki a 3., 4. és 3. helyen végzett a futamokon. „A Superpole futam a gumiválasztás szempontjából lottó volt. Álvaronak volt a legjobb taktikája és nyerni tudott. Az esőgumival elöl kritikus volt a száraz pályán. A verseny szórakoztató volt, de egyszerűen rosszul választottunk.”

Acosta: Mindennek megvan a maga ideje

Pedro Acosta számára már a szezon elején egyértelmű volt, hogy 2023-ban is a Moto2-ben fog versenyezni. A 18 éves spanyol tavaly májusban ajánlatot kapott egy MotoGP-csapattól, de visszautasította azt.

Kétség sem fér hozzá, hogy Pedro Acosta hatalmas tehetség. A fiatal spanyol teljesítménye lenyűgöző, azonban ő úgy véli, korai lenne még számára a királykategória.

A 18 éves versenyző így nyilatkozott a Diario de Jereznek: „Felkerülhettem volna a MotoGP-be, de nem éreztem úgy, hogy készen állok. Nem látom értelmét annak, hogy csak úgy feljebb lépek, és közben elveszítek egy évet az életemből. Úgy gondolom, hogy az életben mindennek megvan a maga ideje, és az én esetemben nem volt megfelelő az idő a MotoGP-be való feljutásra. Tovább kell fejlődnöm a Moto2-ben, mielőtt feljebb léphetnék.”

Acosta persze nem zárkózik el teljesen a MotoGP-től, hiszen a fiatalember ma Jerezben teszteli a KTM RC16-ost – Dani Pedrosa kíséretében.

Lowes: Nem panaszkodhatok a szezonra

0

A Kawasaki gyári versenyzője, Alex Lowes számára a Superbike-világbajnokság Phillip Island-i hétvégéje ismét kiválóan sikerült. Szombaton és vasárnap is dobogóra állt a brit versenyző.

A Superpole futam volt az egyetlen a hétvége folyamán, amikor Lowes nem végzett az első 3-ban. Említett futamon a 4. helyen ért célba.

„Amikor rájöttem, hogy nem tudom utolérni Johnny-t és Álvarót, fél másodperccel lassabban haladtam, hogy a gumi bal oldalát kíméljem. A verseny végén szerettem volna feltartóztatni Toprakot, de figyelnem kellett a hátsó gumira. Amikor megelőztem, láttam, hogy neki több problémája volt, mint nekem, mert a motorja nagyon instabil volt, és sokat csúszkált.”

„Biztos voltam benne, hogy az utolsó körig harc lesz, amit nagyon vártam. Volt néhány csatánk ebben a szezonban. Végül is ez egy erős szezonzáró volt számomra, minden körülmények között gyors tudtam lenni.”

„A teljes szezont illetően elmondhatom, hogy a második felében sokkal versenyképesebb tudtam lenni, mint korábban. Itt, Portimãóban, Magny-Cours-ban és Barcelonában is nagyon gyors voltam, nyolc körön át tudtam nyomást gyakorolni Álvaróra” – magyarázta a 32 éves versenyző.

„Ezen a pályán mindig gyors vagyok, ezt bizonyítottam már Yamahával és Suzukival is. Johnny számára pedig ez egyfajta második hazai verseny.”

„Boldog vagyok, hogy megúsztam sérülés nélkül a szezont. Assenben azonban nem volt szerencsénk technikai problémák miatt, ami jó pár versenyre kihatott, Mostban pedig beteg voltam. Ettől eltekintve nem panaszkodhatok a szezonra. A Superbike-világbajnokság egy kemény bajnokság, az élmezőnyben való állandó helytállás kihívást jelent.”

Bautista: Nem volt veszítenivalóm, ezért megpróbáltam

0

A Superbike-világbajnok Álvaro Bautista két győzelemmel zárta kiemelkedő szezonját Ausztráliában.

Álvaro Bautista volt az egyetlen a 22 versenyző közül, aki slick gumikon kezdte meg a Superpole futamot a száradó pályán, azonban az első körben az első helyről a 16. helyre esett vissza. A következő kilenc körben a spanyol megmutatta, hogy miért is világbajnok: szépen lassan áthámozta magát a mezőnyön, és végül elsőként ért célba.

„Ez az én döntésem volt.” – mondta Bautista a kockázatos gumiválasztásról.

„A csapatnál ugyan nem jegyezte meg senki, de biztosan azt hitték, elment az eszem” – vigyorgott a Ducati sztárja.”

„Szerencsére kellő tapasztalattal rendelkezem ezen a pályán, ahogyan az ilyen körülmények ismerősek még azokból az időkből, amikor a MotoGP-ben versenyeztem. A pálya még a sok eső után nagyon gyorsan fel tud száradni – és ez így is történt. Nagyon büszke vagyok, de tény, hogy volt kockázat abban, amit csináltam.”

„Amikor kijöttem a bokszból, azt hittem, hogy kevesebb víz van a pályán egyébként. Rinaldi mögött haladtam, és csapta rám a vizet, akkor azt mondtam magamnak: „A fenébe”. A rajtrácson azt mondtam a csapatfőnökömnek, Giuliónak, hogy váltsunk száraz beállításra. Megkérdezte, hogy biztos vagyok-e benne, mert hát minden vizes volt, és kérdezte, hogy látom-e. Azt mondtam, „bízzon bennem, váltson száraz beállításra”. Elfogadta. A rajtrácson várakozva már kétségeim voltak. Elmondta, hogy három gumiabroncs van: eső, intermediate és slick. Hirtelen nem tudtam, mit tévő legyek – kevésbé vizes aszfaltra számítottam. Azt tanácsolta, hogy előre menjen az esőgumi, hátulra pedig intermediate, ez lett volna a biztonságos megoldás. Én azonban nem vagyok gyors egy köztes eszközzel. Láttam, hogy az egyenes középen már felszáradt a pálya. Ezért kockáztattam, és úgy döntöttem, hogy a slickeket választom. Megkérdezte: „Biztos vagy benne? Azt mondtam: „Igen! Biztos vagyok benne. Tuti, hogy akkor mindenki őrültnek tartott.”

„Bíztam a motoromban. Ha még nem dőlt volna el a világbajnokság, akkor a biztos megoldást választottam volna. De nem volt vesztenivalóm, ezért megpróbáltam.”

 

Laverty-t kórházba szállították bukása után

0

Eugene Laverty minden bizonnyal nem ilyen búcsúra készült a Superbike világbajnokságtól – medencecsont töréssel helikopterrel szállították kórházba Phillip Island-i bukása után.

5 perccel a leintés előtt piros zászlóval ért véget a 2022-es Superbike világbajnokság, amikor Xavi Fores és Eugene Laverty buktak. Laverty eszméleténél volt az eset után, majd helikopterrel szállították kórházba. A csapat Facebook oldalán tette közzé, hogy a versenyzőt kórházba kellett szállítani sérülése miatt.

„Egyetlen eredmény sem számít, ha olyasmit látunk, mint a mai. Nagyon megkönnyebbültünk, hogy Eugene magánál volt, beszélt és minden végtagját érezte. Most tovább vizsgálják a melbourne-i kórházban. Nagyon sajnáljuk, hogy így fejezte be a pályafutását, és mielőbbi felépülést kívánunk neki ❤️🩹.
Köszönjük a Phillip Island Circuit orvosi stábjának a nagyszerű ellátást! Minden jót Eugene Laverty-nek , de Philippa Laverty-nek is, aki mindig mellette van. Szeretünk titeket srácok, minden jót kívánunk! 💙”

A P1Race szerkesztősége mielőbbi felépülést kíván a versenyzőnek!

Phillip Island: Bautista nyerte a piros zászlóval véget érő szezonzárót

0

Nem a tervezetten fejezték be a 2022-es idényt a Superbike világbajnokság versenyzői. Különösen igaz ez Gerloff és Vierge esetére, akik már a rajt után a második kanyarban elestek.

Alvaro Bautista nem tudta megtartani a pole pozíciót, az első körben Jonathan Rea és Scott Redding is megelőzte. Az élmezőnybe rajtuk kívül Alex Lowes és Toprak Razgatlioglu is becsatlakozott. A világbajnok ugyan egy rövid időre a negyedik helyre is visszacsúszott, két gyors egymás utáni előzéssel feljött a második helyre. Nála is látványosabb volt a török versenyző, aki egy kettős előzéssel jött fel a harmadik helyre.

Az élen Rea nem tudott elszakadni, Bautista hamar a nyomába ért. Ők ketten minimálisan gyorsabbak voltak a mögöttük jövőnél, de a Kawasakis nem tudta sokáig tartani a vezetést.

Eleinte úgy tűnt, hogy Razgatlioglu is feljebb zárkózhat még, de nem sokkal később már a másik Kawasakisra kellett figyelnie. Alex Lowes végig tartotta az első hármas tempóját, és meg is előzte a Yamahást.

A hajrára készülve néhány körön keresztül nem változtak a pozíciók, ám a történet a vártnál előbb véget ért. 5 körrel a vége előtt Laverty Foret bukása miatt ugyanis előkerült a piros zászló, és nem is indították újra a futamot. Így az akkori állás szerint Bautista nyert Rea és Lowes előtt.

1 A. BAUTISTA Aruba.it Racing – Ducati
2 J. REA Kawasaki Racing Team WorldSBK  0.357  0.357
3 A. LOWES Kawasaki Racing Team WorldSBK 1 Sector 1 Sector
4 T. RAZGATLIOGLU Pata Yamaha with Brixx WorldSBK 1 Sector  0.413
5 A. LOCATELLI Pata Yamaha with Brixx WorldSBK 2 Sectors 1 Sector
6 S. REDDING BMW Motorrad WorldSBK Team 2 Sectors  5.620
7 M. RINALDI Aruba.it Racing – Ducati 2 Sectors  3.336
8 P. OETTL Team Goeleven 2 Sectors  0.426
2 Sectors  4.979
9 T. NAGASHIMA Team HRC
10 L. BAZ Bonovo Action BMW 3 Sectors 1 Sector
11 A. BASSANI Motocorsa Racing 3 Sectors  0.450
12 M. VAN DER MARK BMW Motorrad WorldSBK Team 3 Sectors  0.901
13 L. MAHIAS Kawasaki Puccetti Racing 4 Sectors 1 Sector
14 O. KONIG Orelac Racing Verdnatura 4 Sectors  8.668
4 Sectors  1.890
15 L. MERCADO MIE Racing Honda Team
4 Sectors
16 K. NOZANE GYTR GRT Yamaha WorldSBK Team  0.277
17 H. SYAHRIN MIE Racing Honda Team 4 Sectors  0.108
18 K. SMITH TPR Team Pedercini Racing 6 Sectors 2 Sectors

Nem fejezte be a futamot

E. LAVERTY Bonovo Action BMW 17
X. FORES BARNI Spark Racing Team 17
Team HRC 13
X. VIERGE
G. GERLOFF GYTR GRT Yamaha WorldSBK Team 0

 

Phillip Island: Aegerter győzelemmel búcsúzott a kategóriától, Sebestyén 13.

A futam elején nagy csatákat láthattunk az élen, de Aegerter végül magabiztos győzelmet aratott – ezzel búcsúzva a Supersport kategóriától.

Igazán érzelmes pillanatokkal kezdődött a Supoersport mezőnyének idei utolsó futama, amely Jules Cluzel számára egyben a búcsút is jelenti, hiszen az év végén visszavonul.

Niki Tuuli nem lehetett ott a rajtnál, a bemelegítő edzés után versenyzésre alkalmatlannak nyilvánították, míg Taccini a guminyomás megsértése miatt a mezőny végéről kezdhette meg a küzdelmet.

A rajt után Bulega állt az élre, mögé Montella sorakozott fel, majd néhány kanyar után az élre is állt. Az újdonsült futamgyőztes azonban néhány méter múlva hibázott és visszaesett a mezőnyben. A másik Pucetti versenyző, Can Öncü futama bukással végződött Montella segítségével (az olasz hosszú körös büntetést kapott az esetért). Eközben az élen is változás történt, Aegerter állt a mezőny elejére, Baldassarri előtt. A két versenyző között ment az oda-vissza előzgetés.

Sebestyén Peti a bemelegítő edzésen az első helyen végzett, de a rajt nem sikerült jól a magyarnak, néhány körrel a futam kezdte után a 16. pozícióban motorozott.

A bemelegítő edzés végeredménye: 

A verseny első harmadához közeledve a mezőny első hét versenyzője teljesen együtt haladt a pályán, Baldassarri vezetésével. Az élen nagy csata volt Baldassarri és Aegerter között, miközben Manzi bukott a mezőny elejéből Caricasulo közreműködésével.

A futam felénél Aegerter megnyugtató előnnyel vezette a futamot, mögötte pedig olasz házi csata alakult ki Baldassarri és Caricasulo között, akiket a debütáló Schrötter követett a negyedik helyen.

Az utolsó 5 körre fordulva Aegerter előnye már 1.6 másodperc volt az élen Caricasulo és Baldassarri előtt. A negyedik helyért Montella és Bulega vívott nagy csatát. Utóbbi diadalmaskodott ebben a harcban és le is szakította magáról Montellát.

Míg a mezőny elején megmerevedtek a frontvonalak, a 8. helyért láthattunk csatát Verdoia, Bayliss, Cluzel és Van Straalen között és közben Sebestyén Péter is lépdelt előre, egészen a 13. pozícióig.

A futamot Aegerter magabiztosan zárta az élen (megszerezve 17. 2022-es győzelmét) Caricasulo és Baldassarri előtt a dobogós helyeken. Bulega, Montella, De Rosa, Schrötter, Bayliss, Verdoia és van Straalen végeztek a top10-ben. A búcsúzó Cluzel a 11. helyen zárta a futamot. A verseny utáni időszak nem is szólhatott másról, mint a búcsúzkodásról Cluzeltől, egy csoportos gumiégetéssel, majd Loris Baz részvételével egy kártyaparti is kezdődött az aszfaltcsík közepén.

Végeredmény: 
1 D. AEGERTER Ten Kate Racing Yamaha
2 F. CARICASULO Althea Racing Ducati 1.888
3 L. BALDASSARRI Evan Bros. Yamaha 2.637
4 N. BULEGA Aruba.it Racing Ducati 7.287
5 Y. MONTELLA Kawasaki Puccetti Kawasaki 7.597
6 R. DE ROSA Orelac Racing Ducati 10.707
7 M. SCHROETTER MV Agusta Reparto MV Agusta 11.270
8 O. BAYLISS BARNI Spark Racing Ducati 20.480
9 A. VERDOIA GMT94 Yamaha Yamaha 20.730
10 G. VAN STRAALEN EAB Racing Team Yamaha 20.841
11 J. CLUZEL GMT94 Yamaha Yamaha 21.316
12 A. HUERTAS MTM Kawasaki Kawasaki 25.138
13 SEBESTYÉN PÉTER Evan Bros. Yamaha 25.306
14 S. JESPERSEN Kallio Racing Yamaha 25.455
15 H. SOOMER Dynavolt Triumph Triumph 26.113
16 L. BERNARDI CM Racing Ducati 31.537
17 O. VOSTATEK MS Racing Yamaha 40.466
18 T. BOOTH-AMOS Prodina Racing Kawasaki 58.263
19 L. TACCINI Ten Kate Racing Yamaha 59.326
20 M. BRENNER VFT Racing Yamaha 59.349
21 U. ORRADRE MS Racing Yamaha 1’11.559
Nem ért célba
62 S. MANZI Dynavolt Triumph Triumph 12 kör
61 C. ONCU Kawasaki Puccetti Kawasaki

Phillip Island: Bautista zseniális gumistratégiával nyerte a Superpole futamot

0

Álvaro Bautista bátor gumistratégiával vágott bele a 10 körös futamba, feltette a slickeket, miközben a mezőny többi része vizes, vagy átmeneti esőgumikon rajtolt – a spanyol számára ez kifizetődő volt. 

Phillip Island szeszélyes időjárása vasárnap délelőtt is megmutatta magát – szél mellett és helyenként vizes foltokkal az aszfaltcsíkon kezdődhetett meg a 2022-es utolsó Superpole futam.

A rajt után Razgatlıoğlu állt az élre, Rea pedig az 5. helyig esett vissza. A slick gumikon rajtoló Bautista a futam elején a 15. pozícióban találta magát A 2. körben az ausztrál pályán rendkívül magabiztos Alex Lowes vette át a vezetést, miközben Rea is megérkezett török riválisa mögé.

A 4. körben Rea előzte meg Razgatlıoğlut, miközben Bautista a 9. helyen folyamatosan gyorsult. A kawasakis házi csatában a futam feléhez közeledve Rea vette át a vezetést.

Az északír azonban nem nyugodhatott meg, mert Bautista körönként 2.1 másodpercet adott az élen állóknak, már a 7. pozícióban motorozva.

4 körrel a leintés előtt Razgatlıoğlu vette vissza az első helyet, miközben Bautista szélsebesen érkezett a negyedik helyen. Nem kellett sokat várni, hogy a spanyol megérkezzen a vezető duóra és könnyedén állt az élre. A Ducati és Bautista zseniális stratégiája tehát kifizetődött, bátor döntés volt a slickek használata, aminek a jutalma egy futamgyőzelem lett. Az utolsó körre megérkezve Bautista már állva hagyta a mögötte haladó Razgatlıoğlut és Rea-t. Az északír nem tudta visszaelőzni török ellenfelét, így Bautista – Razgatlıoğlu – Rea sorrendben értek célba. Őket Lowes, Locatelli, Redding, Gerloff, Vierge, Fores és Baz követte a top 10-ben.

A futam végeredményével az is eldőlt, hogy Razgatlıoğlu szerezte meg a második helyet a bajnokságon Rea előtt.

Végeredmény:
1 A. BAUTISTA Aruba.it Racing Ducati
2 T. RAZGATLIOGLU Pata Yamaha Yamaha 3.285
3 J. REA Kawasaki Racing Kawasaki 3.328
4 A. LOWES Kawasaki Racing Kawasaki 6.670
5 A. LOCATELLI Pata Yamaha Yamaha 9.238
6 S. REDDING BMW Motorrad BMW 9.328
7 G. GERLOFF GRT Yamaha Yamaha 12.173
8 X. VIERGE Team HRC Honda 13.427
9 X. FORES Team Goeleven Ducati 17.416
10 L. BAZ Bonovo Action BMW BMW 18.069
11 L. MAHIAS Kawasaki Puccetti Kawasaki 27.298
12 H. SYAHRIN MIE Racing Honda 29.522
13 A. BASSANI Motocorsa Racing Ducati 32.064
14 L. MERCADO MIE Racing Honda 35.276
15 E. LAVERTY Bonovo Action BMW BMW 35.868
16 P. OETTL Goeleven Ducati 40.015
17 K. NOZANE GRT Yamaha Yamaha 50.920
18 K. SMITH TRP Pedercini Kawasaki 51.281
19 T. NAGASHIMA Team HRC Honda 51.701
20 O. KONIG Orelac Racing Kawasaki 1’03.042
21 M. VAN DER MARK BMW Motorrad BMW 1’11.979
22 M. RINALDI Aruba.it Racing Ducati 1’36.397