back to top
2025. július 19. 14:59
Kezdőlap Blog Oldal 598

Phillip Island: Rea nyeretlenségi sorozata megtört

0

Az időjárás rendesen felforgatta a Superbike mezőnyének első futamát, amelynek végén Rea örülhetett és véget ért 24 futam óta tartó nyeretlenségi sorozata. 

Álvaro Bautista jól kapta el a rajtot és megtartotta a vezetést a futam elején. Néhány kör után azonban Jonathan Rea állt az élre a spanyol és Razgatlıoğlu előtt. A török is megelőzte Bautistát, majd érkezett Alex Lowes is, aki szintén elment a ducatis mellett. Bautista ezt azonban nem hagyta annyiban, egy rövid csata alakult ki kettőjük között.

Razgatlıoğlu érte utol Rea-t és át is vette a vezetést 17 körrel a leintés előtt. Rea azonban motiváltan motoroztt és 1 körrel később visszaállt az élre, mögé pedig felzárkózott Alex Lowes. Lowes gyorsabb volt Rea-nél, nem is várt sokáig és megelőzte csapattársát. A futam ezen szakaszán már sütött a nap a pálya felett, így izgalmasnak ígérkezett a hátralévő 15 kör, hiszen a mezőny vizes pályára alkalmas abroncsokon versenyzett, a száradó pálya pedig nem kifejezetten kedvezett ezeknek a gumiknak. Syharin és Fores voltak az elsők, akik a boxba mentek slick gumikért.

Alex Lowes az élen előnyt tudott kimotorozni Rea és Bautista előtt. Rea és Razgatlıoğlu nagyon jó ütemben kigurult a boxba slick gumikért, míg Lowes és Bautista a pályán maradtak.

A mezőny nagy része ekkor lecserélte az abroncsokat. Teljesen felfordult a sorrend a kerékcserék miatt, 11 körrel a leintés előtt továbbra is Lowes állt az élen, aki később ment ki a slick gumikért, mint riválisai.

A Kawasaki csapata nagyon gyorsan abszolválta a kerékcserét, amivel Rea nagy előnyre tett szert Razgatlıoğlu előtt. Lowes késői cseréje nem volt kifizetődő, Bautista mögé tudott csak visszatérni a pályára, a 7. helyen. A futam felénél az élen Redding körözött Kyle Smith előtt, akik nem mentek ki slick gumikért, Rea pedig már a 3. helyen haladt.

9 körrel a leintés előtt a BMW is elszánta magát az abroncs-cserére, Redding is begurult a slick gumikért. Kyle Smith azonban továbbra sem ment a pitbe. Hatalmas volt a tempókülönbség, Rea 8 körrel a leintés előtt elment Smith mellett és az élre állt. Eközben Alex Lowes elkezdte a visszazárkózást, 5 körrel a leintés előtt visszaküzdötte magát a dobogóra.

Rea előnye az élen a leintés előtt 4 körrel már 5,4 másodperc volt, Razgatlıoğlu pedig 10 másodperccel haladt Lowes előtt a második helyen.

2 körrel a leintés előtt van der Mark számára bukása következtében idejekorán ért véget a futam.

Rea magabiztos előnnyel fordult rá az utolsó körre, hogy megtörje 24 futam óta tartó nyeretlenségi sorozatát. Az északír végül behúzta a futamgyőzelmet Razgatlıoğlu és Lowes előtt. A top 10-et Locatelli, Bautista, Gerloff, Bassani, Vierge, Baz és Nagashima zárta. Klye Smith kockázatos stratégiája, miszerint nem ment ki gumit cserélni, kifizetődött számára és a 12. helyen pontokat tudott szerezni.

Bautista múlt heti bajnoki címe után a vörösök ezúttal a csapat -és gyártói címet ünnepelhették, teljessé téve az elképesztő Ducati szezont.

VÉGEREDMÉNY: 
1 J. REA Kawasaki Racing Kawasaki
2 T. RAZGATLIOGLU Pata Yamaha Yamaha 6.247
3 A. LOWES Kawasaki Racing Kawasaki 15.435
4 A. LOCATELLI Pata Yamaha Yamaha 18.342
5 A. BAUTISTA Aruba.it Racing Ducati 19.369
6 G. GERLOFF GRT Yamaha Yamaha 36.235
7 A. BASSANI Motocorsa Racing Ducati 37.641
8 X. VIERGE Team HRC Honda 43.137
9 L. BAZ Bonovo Action BMW BMW 57.704
10 T. NAGASHIMA Team HRC Honda 1’01.086
11 M. RINALDI Aruba.it Racing Ducati 1’03.075
12 K. SMITH TRP Pedercini Kawasaki 1’06.326
13 X. FORES Team Goeleven Ducati 1’07.099
14 L. MAHIAS Kawasaki Puccetti Kawasaki 1’08.976
15 H. SYAHRIN MIE Racing Honda 1’12.006
16 S. REDDING BMW Motorrad BMW 1’12.785
17 L. MERCADO MIE Racing Honda 1’16.024
18 E. LAVERTY Bonovo Action BMW BMW 1’22.552
19 O. KONIG Orelac Racing Kawasaki 1’33.661
20 P. OETTL Goeleven Ducati 1 kör
Nem ért célba
60 M. VAN DER MARK BMW Motorrad BMW 3 kör
3 K. NOZANE GRT Yamaha Yamaha

Phillip Island: Montella megszerezte első futamgyőzelmét, Sebestyén 13.

A trükkös körülmények között zajló futamot Montella húzta be Bulega és Öncü előtt. Caricasulo számára drámaira sikeredett a futam vége.

Időmérő edzés

Izgalmas időmérő edzést tudhat maga mögött a Supersport mezőnye, a száradó pályán Caricasulo húzta be a pole-t, ezredre azonos időt motorozva, Bulega indulhat a második rajtkockából.

A FIM Supersport Világbajnokság utolsó Superpole edzésén drámai küzdelem alakult ki, Federico Caricasulo és Nicoló Bulega ezredre azonos időt értek el. A slick gumikkal való kockáztatás Bulega számára majdnem kifizetődött az edzés végén, végül a második helyet szerezte meg, miután ugyanazt a köridőt motorozta, mint Caricasulo. A pole pozíciót Caricasulo szerezte meg, mivel ő érte el először ezt az időt. Az első sort Yari Montella egészítette ki, az újonc először indult az első sorból. Dominique Aegerter a negyedik helyen végzett. Mellőle Lorenzo Baldassarri indulhatott, míg az újonc Marcel Schroetter zárta az első hatot.

1 F. CARICASULO Althea Racing Ducati 1’37.161
2 N. BULEGA Aruba.it Racing Ducati 1’37.161
3 Y. MONTELLA Kawasaki Puccetti Kawasaki 1’37.314 0.153
4 D. AEGERTER Ten Kate Racing Yamaha 1’37.381 0.220
5 L. BALDASSARRI Evan Bros. Yamaha 1’37.646 0.485
6 M. SCHROETTER MV Agusta Reparto MV Agusta 1’37.758 0.597
7 C. ONCU Kawasaki Puccetti Kawasaki 1’38.018 0.857
8 R. DE ROSA Orelac Racing Ducati 1’38.226 1.065
9 S. JESPERSEN Kallio Racing Yamaha 1’38.351 1.190
10 N. TUULI MV Agusta Reparto MV Agusta 1’38.625 1.464
11 H. SOOMER Dynavolt Triumph Triumph 1’38.798 1.637
12 S. MANZI Dynavolt Triumph Triumph 1’38.814 1.653
13 A. HUERTAS MTM Kawasaki Kawasaki 1’38.882 1.721
14 O. BAYLISS BARNI Spark Racing Ducati 1’38.893 1.732
15 G. VAN STRAALEN EAB Racing Team Yamaha 1’39.166 2.005
16 J. CLUZEL GMT94 Yamaha Yamaha 1’39.328 2.167
17 P. SEBESTYEN Evan Bros. Yamaha 1’40.211 3.050
18 L. TACCINI Ten Kate Racing Yamaha 1’40.414 3.253
19 T. BOOTH-AMOS Prodina Racing Kawasaki 1’41.384 4.223
20 O. VOSTATEK MS Racing Yamaha 1’41.528 4.367
21 A. VERDOIA GMT94 Yamaha Yamaha 1’41.670 4.509
Nem kvalifikálta magát
U. ORRADRE MS Racing Yamaha 1’42.052 4.891
L. BERNARDI CM Racing Ducati 1’42.866 5.705
M. BRENNER VFT Racing Yamaha 1’43.036 5.875
Első futam

A Superpole edzés száradó pályán zajlott, de a Supersport mezőnyének első futama előtt leesett az eső, így vizes aszfalton kezdte meg idei utolsó előtti futamát a mezőny.

Caricasulo jól kapta el a rajtot, ahogy Bulega és Montella is. Montella néhány méter után megelőzte ducatis riválisát. Az első körben Stefano Manzi bukott a vizes aszfalton, ahogy Soomer is, míg Tuuli el sem tudott rajtolni a futamon.

Can Öncü is el tudott menni Bulega mellett az első kör végén.

Az olasz röviddel később már a 6. helyen találta magát, miután Aegerter, majd Baldassarri is megelőzte. A negyedik körben a bátran motorozó Montella állt az élre Caricasulo előtt.

A 4-es kanyarban Aegerternek kellett hatalmasat mentenie, amivel Bulega és Baldassarri közel került a kétszeres bajnok svájcihoz. A trükkös körülmények között Montella is bemutatott egy mentést, majd Caricasulo is hibázott, így az élen álló duó cserélgette egymás között a pozíciót.

Bulega ismét megtalálta a tempóját, Aegertert és Baldassarrit is visszaelőzte és megindult Öncü után a dobogóért. A futam első harmada után a gyengén kezdő Sebestyén Peti már a 13. helyen körözött a pályán.

10 körrel a leintés előtt Bulega Öncü előzésével odaért a harmadik helyre és nagy tempót diktálva elindult a vezető duó után, akik mögött több mint 2 másodperces lemaradással motorozott.

6 körrel a leintés előtt Caricasulo visszavette a vezető helyet és gyorsan elkezdte növelni előnyét Montellával szemben. Eközben hátrébb Baldassarri előzte meg Aegertert, míg Sebestyén Peti Bayliss-el küzdött a 12. helyért.

Caricasulo előnyépítése nem tartott sokáig, néhány körrel később újra Montella állt az élen, a két olasz versenyző nagy csatát vívott a futamgyőzelemért, folyamatosan ment a helycsere kettőjük között. Caricasulo az utolsó körben eldobta motorját, így Montella ünnepelhette első futamgyőzelmét. A második helyen Bulega szelte át a célvonalat, míg Öncü a harmadik helyen végzett, megelőzve Baldassarrit és Aegertert. Caricasulo a hetedik helyen ért célba bukása után.

Sebestyén Peti a 13. helyen fejezte be a futamot, így ismét pontokat tudott szerezni.

VÉGEREDMÉNY: 
1 Y. MONTELLA Kawasaki Puccetti Kawasaki
2 N. BULEGA Aruba.it Racing Ducati 2.706
3 C. ONCU Kawasaki Puccetti Kawasaki 5.889
4 L. BALDASSARRI Evan Bros. Yamaha 7.223
5 D. AEGERTER Ten Kate Racing Yamaha 12.212
6 R. DE ROSA Orelac Racing Ducati 15.183
7 F. CARICASULO Althea Racing Ducati 21.181
8 T. BOOTH-AMOS Prodina Racing Kawasaki 25.366
9 S. JESPERSEN Kallio Racing Yamaha 31.285
10 A. HUERTAS MTM Kawasaki Kawasaki 33.492
11 G. VAN STRAALEN EAB Racing Team Yamaha 1’05.418
12 O. BAYLISS BARNI Spark Racing Ducati 1’05.839
13 P. SEBESTYEN Evan Bros. Yamaha 1’05.995
14 S. MANZI Dynavolt Triumph Triumph 1’20.668
15 L. BERNARDI CM Racing Ducati 1’22.217
16 A. VERDOIA GMT94 Yamaha Yamaha 1’30.060
17 L. TACCINI Ten Kate Racing Yamaha 1’34.243
Nem ért célba
J. CLUZEL GMT94 Yamaha Yamaha 1 kör
M. BRENNER VFT Racing Yamaha 10 kör
O. VOSTATEK MS Racing Yamaha 12 kör
M. SCHROETTER MV Agusta Reparto MV Agusta 13 kör
U. ORRADRE MS Racing Yamaha 15 kör
H. SOOMER Dynavolt Triumph Triumph
N. TUULI MV Agusta Reparto MV Agusta

Phillip Island: Bautista indulhat a pole pozícióból

0

A szombat délelőtti vizes FP3 után szinte teljesen száraz pálya várta a mezőnyt az idei utolsó Superpole-ra. Álvaro Bautista megszerezte a 2022-es szezonjának második pole pozícióját.

Az időmérő edzést a mezőny slicg gumikon kezdhette meg.

Az újdonsült világbajnok Álvaro Bautista rögtön jó tempót diktált. Az utolsó hat perc során a mezőny megindult az utolsó etapra a legjobb idő elnyeréséét. A pole-ért harcolók a hétvége első 90 másodperc alatti körét tűzték ki célul.

Két perccel a vége előtt Rea állt az élre, de Bautista röviddel később riválisa elé férkőzött.

Nagashima a Miller-kanyarban bukott, amivel előkerültek a sárga zászlók, ami köridő törléseket vont maga után.

A kockás zászló lendülésekor Bautista teljesítette a legjobb időt, így ő indulhat az első rajtkockából az első futamon. Bautistának ez csupán a második pole-ja 2022-ben, és célja, hogy megismételje 2019-es dominanciáját.. Jonathan Rea lett a második, míg csapattársa, Alex Lowes zárta az első soros indulók névsorát.

Razgatlioglu a negyedik helyet tudta megszerezni, de sosem tűnt igazán pole-fenyegetőnek, míg csapattársa, Andrea Locatelli ért oda az ötödik helyre. A második sort szintén  Yamaha zárta, Garrett Gerloffal a nyeregben.

A harmadik sorba Philipp Oettl, Michael Ruben Rinaldi és Xavi Vierge értek oda.

1 A. BAUTISTA Aruba.it Racing Ducati 1’29.815
2 J. REA Kawasaki Racing Kawasaki 1’30.026 0.211
3 A. LOWES Kawasaki Racing Kawasaki 1’30.053 0.238
4 T. RAZGATLIOGLU Pata Yamaha Yamaha 1’30.243 0.428
5 A. LOCATELLI Pata Yamaha Yamaha 1’30.580 0.765
6 G. GERLOFF GRT Yamaha Yamaha 1’30.727 0.912
7 P. OETTL Goeleven Ducati 1’30.963 1.148
8 M. RINALDI Aruba.it Racing Ducati 1’31.106 1.291
9 X. VIERGE Team HRC Honda 1’31.307 1.492
10 T. NAGASHIMA Team HRC Honda 1’31.339 1.524
11 L. MAHIAS Kawasaki Puccetti Kawasaki 1’31.406 1.591
12 S. REDDING BMW Motorrad BMW 1’31.444 1.629
13 E. LAVERTY Bonovo Action BMW BMW 1’31.494 1.679
14 A. BASSANI Motocorsa Racing Ducati 1’31.613 1.798
15 M. VAN DER MARK BMW Motorrad BMW 1’31.738 1.923
16 X. FORES Team Goeleven Ducati 1’31.767 1.952
17 H. SYAHRIN MIE Racing Honda 1’32.075 2.260
18 L. BAZ Bonovo Action BMW BMW 1’32.122 2.307
19 K. NOZANE GRT Yamaha Yamaha 1’32.270 2.455
20 O. KONIG Orelac Racing Kawasaki 1’32.909 3.094
21 L. MERCADO MIE Racing Honda 1’33.447 3.632

Hajsza a dicsőségért – és a sonkás kolbászért

0

Valentino Rossi megerősítette a nyolcadik „La 100 km dei Campioni”  futam időpontját: a tavuliai MotoRanch ismét tele lesz sztárokkal november 25-én és 26-án.

Immáron hagyománnyá vált, hogy a kilencszeres világbajnok minden évben megszervezi saját maga, növendékei, illetve válogatott sztárvendégek részvételével a 100 km-es versenyt. Idén 8. alkalommal kerül sor a rendezvényre. A házigazda címvédő testvérével, Luca Marinivel alkotott duóban indul a bajnokságon. A harc a dicsőségért – és a sonkás kolbászért folyik.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Valentino Rossi (@valeyellow46) által megosztott bejegyzés

Tavaly többek között az ötszörös világbajnok és Rossi korábbi riválisa, Jorge Lorenzo, valamint az amerikai szuperkrossz ikon Jeremy McGrath is elfogadta a meghívást. Az idei résztvevők listáját még nem hozták nyilvánosságra, de Olaszországban már kiszivárgott, hogy a november 25-én és 26-án megrendezésre kerülő bulin ott lesz többek között Danilo Petrucci is.

Álex Márquezt lenyűgözte a Ducati

0

A Gresini Ducati új versenyzője, Álex Márquez pozitívan értékelte meg a Desmosedici GP22-es gépét a valenciai teszten, de egyértelművé tette, hogy a tél kulcsfontosságú lesz a 2023-as szezonkezdet szempontjából.

Álex Márquez először ült Ducatin a valenciai teszten. A korábbi Moto3-as és Moto2-es világbajnokot lenyűgözte az új versenygép.

„Már az első kifutásnál jó érzésem volt a motoron, és éreztem, hogy gyorsan megyek. Azonban be kell vallanom, hogy egy kicsit meglepett, hogy 1:31.8-as időt tudtam menni.”

„Néhány Ducati-pilóta már korábban is mondta nekem, hogy a motor elejét néha kicsit nehéz irányítani. A pálya tapadása miatt nagyon jónak éreztem az elejét és a fékezést is. Azonban nem hiszem, hogy elég kritikus vagyok még a visszajelzésekkel kapcsolatban. Ott még van hova fejlődnöm.”

Márquez hozzátette, hogy agresszívebb motorra számított a kigyorsítások során. Azonban kellemesen meglepte, hogy a Desmosedici GP22 hogyan kezeli az erőátvitelt. Ez lehetővé teszi a következetes motorozást.

„Megváltoztattam a vezetési stílusomat a kanyarok bejáratánál, hogy nagyobb dőlésszöget kapjak. Ennek örülök, mert ez azt jelenti, hogy jobban támaszkodhatok a saját stílusomra. Továbbra is azon fogok dolgozni, hogy én alkalmazkodjak a motorhoz, és nem fordítva.”

„Fontos lesz, hogy jó alapot teremtsünk a portimãói nyitányra. Előnyt jelent, hogy jövőre is maradunk a Desmosedici GP22-nél. Ez azt jelenti, hogy a szezon során kevesebbet kell majd dolgoznunk a motoron, nagyobb önbizalmat építhetünk és kihozhatjuk belőle a maximumot. Nem akarok arról beszélni, hogy a bajnoki címért versenyzünk, mert az nem lenne igaz.”

 

A Kenji Racing Team újra meghódítja Spanyolországot

0

Minden 2. évben Spanyolországban, az aragóniai MotoGP pályán a világ minden tájáról érkeznek hallgatói csapatok, hogy összemérjék tudásukat a motorsport világában. Ismerjük meg a magyar Kenji Racing Team-et.

A Kenji Racing Team 2014-ben alakult azzal a céllal, hogy a minden második évben megrendezésre kerülő Nemzetközi MotoStudent versenyen részt vegyen. 3 főiskolai mérnökhallgató, Nagy Tamás, Novák Pál Dávid és Tímári Attila a Kecskeméti Főiskolán KEFO Motostudent néven megalapított egy főiskolai járműépítő csapatot azzal a céllal, hogy ringbe szálljanak több, mint 50 másik egyetemmel és főiskolával a IV. Nemzetközi MotoStudent versenyen.

Jelenleg a csapat 23 főt számlál. A csapat három fő részből tevődik össze: a műszaki, amely a motor tervezésével, gyártásával és összeszerelésével foglalkozik. Az elektromos, akkumulátor gyártásával, kábelköteg készítésével foglalkozik. Valamint a menedzsment részleg, ahol a tagok a social média megjelenéssel, utazás tervezéssel és az új- és jelenlegi támogatókkal tartják a kapcsolatot. Található a tagok között: járműmérnök, gépészmérnök, logisztikai mérnök, mérnökinformatikus és gazdasági hallgató is. Az elmúlt évek során több tucat hallgató és szakember segítette a csapatot.

A MotoStudent egy nemzetközi egyetemi versenysorozat, amelyen a mérnökhallgatók az általuk megtervezett és megépített versenymotorral mérik össze tudásukat statikus és dinamikai versenyszámokban. Minden egyes résztvevő kap kötelezően beépítendő alkatrészeket. Egy szett slick gumi, illetve fék alkatrészek, valamint elektromos kategóriában az elektromotor. A motorkerékpár többi részéről egy 160 oldalas szabálykönyv alapján kell gondoskodni.

Az első feladatoknak a csapat nagy lelkesedéssel fogott hozzá. Egy ekkora kihívás rengeteg időt és energiát követelt meg. A csapattagok gyűjtése a motiváción és a specifikus tudáson alapult. Így főként felsőéves hallgatók kerültek be. Az első komoly feladat a nevezés finanszírozása volt. Miután sikerült megszerezni ehhez a pénzügyi támogatást és a Szervezőség megküldte a kötelezően beépítendő alkatrészeket, újult erővel fogtak neki a tervezési fázishoz. Az egyedi alkatrészek úgy, mint a váz, segédváz, lengőkar, villahidak tervezése komoly előzőleges kutatást igényelt, de csapatunk megállta a helyét. 2016-ban elkészült Köszi! első Moto3 kategóriás versenymotor, amivel Spanyolországban több kiemelkedő helyezést is elért a csapat. Többek között az Innovációs kategóriában megszerezték összesített III. helyezést.

A 2023 őszén megrendezésre kerülő verseny az előző alkalmakhoz híven most is a spanyolországi Motorland Aragón versenypályán kerül megrendezésre. A nagyjából egy hétig tartó eseményen a csapatnak prezentálnia kell a projekt folyamatát, az új innovációját, valamint a statikus részhez tartozik egy teljeskörű gépátvétel és a motort megterhelik frontálisan 300 kg-val és függőlegesen 250 kg-val. Ha ezeket az akadályokat sikeresen vette a csapat, akkor részt vehet a dinamikus teszteken, amelyek első körben gyorsulás, szlalom (Gymkhana) és féktesztből állnak. Továbbá hasonlóan, mint egy MotoGP-hétvége, van kettő szabadedzés, egy időmérő, és maga a verseny.

Kenji
Fotó: Kenji Racing Team

2022.11.11-én megérkezett a szervezőségtől a kötelezően használandó alkatrészek csomagja a Neumann János Egyetemre, Kecskemétre. Ez tartalmazza az elektromotort amely nem más mint a CIRCE-MS2223 valamint, Dunlop Moto3 slick gumi szettet. Hasonlóan az előző évekhez J.Juan első illetve hátsó féknyergeket.

54. Makaói Nagydíj: Finn rajtelsőség a kaszinóvárosban

Pénteken rendezték a három év szünet után visszatérő Makaói Nagydíj időmérő edzéseit. A két kvalifikáció összetett eredménye alapján a szabadedzésen is első finn Erno Kostamo (nyitóképünkön – szerk.) szerezte meg a pole pozíciót a szombati két futamra.

Íme az időmérő edzések felvétele: az első a videó legelején, a második 5:30:30-nál kezdődik (Katt. a ‘Megtekintés a Facebookon-ra’)

A 31 éves Kostamónak jó esélye van arra, hogy holnap ő legyen az első finn győztese a legendás viadalnak, valamint 1997 után az első olyan nyertes, aki nem az Egyesült Királyságból származik: a svájci Andreas Hoffmann diadala óta kizárólag angol, skót és északír motorosok szelték át elsőként a célvonalat.

Az első sort szintén kontinentális versenyzők teszik teljessé: a német David Datzer közel két másodperccel lemaradva lett a második, míg az első utcai versenyét teljesítő portugál (félig dél-afrikai) Sheridan Morais pedig három és fél másodperc hátrányban a harmadik.

sheridanmorais
Sheridan Morais az első sorba kvalifikált élete első utcai versenyén. Fotó: Sports Bureau of Macao SAR Government

Moraistól azonban mindössze három ezredre marad el a legjobb brit versenyző, Rob Hodson. Ő egy tizeddel előzi meg a svájci Lukas Maurert, és két másodperccel a korábbi Hondával versenyző rutinos André Pirest.

A verseny első női indulója, a holland Nadieh Schoots a 13. rajthelyet szerezte meg. A francia Timothée Monot a 110%-os limitidőn kívüli köridőt teljesített, egyelőre nem tudni, hogy a zsűritől megkapja-e a rajtengedélyt. A brit Matt Stevenson egyik kvalifikáción sem teljesített mért kört.

AZ IDŐMÉRŐ EDZÉS VÉGEREDMÉNYE:

1 Erno KOSTAMO FIN BMW 2:28.202
2 David DATZER GER BMW 2:30.086
3 Sheridan MORAIS POR HONDA 2:31.721
4 Rob HODSON GBR KAWASAKI 2:31.724
5 Lukas MAURER SWI KAWASAKI 2:31.823
6 André PIRES POR HONDA 2:33.791
7 Julian TRUMMER AUT YAMAHA 2:33.844
8 Raül TORRAS SPA HONDA 2:35.487
9 Laurent HOFFMANN BEL BMW 2:35.969
10 Kamil HOLÁN CZE KAWASAKI 2:36.440
11 Paul WILLIAMS GBR SUZUKI 2:36.981
12 Joey THOMPSON GBR BMW 2:39.283
13 Nadieh SCHOOTS NED KAWASAKI 2:39.307
110%-on (2:43:022) túli idővel:
Timohée MONOT FRA YAMAHA 2:43.251
Mért köridő nélkül:
Matt STEVENSON GBR BMW

A mezőnyre holnap vár egy húszperces bemelegítő edzés, valamint két, egyenként nyolckörös verseny. Magyar idő szerint a Warm-up  00:30-kor, az első verseny 03:35-kor, a második pedig 09:10-kor kezdődik – bár meg kell jegyeznünk, hogy Makaóban szinte mindig csúszik a program, mivel nagyon gyakran történik piros zászlós baleset.

Az egész napi programot élőben közvetítik a sorozat weboldalán, valamint Facebook-oldalán.

Razgatlıoğlu: Nem érzem jól magam a motoron

0

Bár a negyedik helyen végzett a mai nap összesített eredményei alapján, Toprak Razgatlıoğlu öröme mégsem felhőtlen.

A török volt az egyetlen versenyző a 22 fős mezőnyben, aki nem javított a második edzésen, de így is a negyedik helyen végzett. Ez az időeredmény azonban közel fél másodperccel elmarad az első helyen záró Jonathan Rea idejétől.

„Nem érzem jól magam a motoron, nincs tapadás a hátsó keréken. Egész nap nem volt tapadásom, pedig sokat próbálkoztunk a beállításokkal. Minden egyes megtett körrel egyre rosszabb és rosszabb lett minden. Nem érzem, hogy a hátsó gumiabroncsom az aszfaltot érintené. Amint gázt adok, a hátsó kerék kipörög. A csapat dolgozik a problémán, remélem, szombatra találunk egy jó beállítást. Alex Lowes és Johnny motorja sokkal jobban tapad. 2020-ban jobbak voltunk itt, de a jelenlegi motorunk teljesen más. Tavaly is több tapadásunk volt, és a motor is jobb volt.”

„A lágy hátsó SCX gumival a motorom tökéletesen működik, a kemény SC1 hátsóval nem. Mindenkinek ugyanazok a gumik állnak rendelkezésre, így megoldást kell találnunk. Remélhetőleg lesz lehetőségünk visszavágni. A Yamaha nem túl erős ezen a pályán, különösen az utolsó kanyar kijáratánál hiányzik a motorerő. Szeretem a pályát – de a mai nap nem volt elég ahhoz, hogy élvezzem.”

Bautista: Hátrányt jelenthet a súlyom

0

A Ducati gyári pilótája, Álvaro Bautista immáron világbajnokként érkezett Ausztráliába, és erősen kezdett. A reggeli bukása nem okozott neki különösebb aggodalmat.

Álvaro Bautista számára egy álom vált valóra múlt vasárnap, hiszen a spanyol megszerezte a világbajnoki címet. A show azonban folytatódik. Ezen a hétvégén Phillip Island-re látogatott a mezőny és a Ducati sztárja szeretne káprázatos teljesítményt nyújtani.

A pénteki nap azonban a 37 éves versenyző számára a 4,445 km-es pályán egy bukással kezdődött.

„Egy kicsit kiszélesítettem az ívet, és elment az eleje” – magyarázta az esetet Bautista a SPEEDWEEK.com-nak adott interjújában.

„Miután két évig nem versenyeztünk Phillip Islanden, először is meg kellett értenünk a pályát. Teljesen más, mint az előző években. A referenciák itt nagyon fontosak, mert a pálya nagyon nehéz. Emellett arra lehet számítani – mint korábban is – hogy sokkal melegebb lesz majd a futamokon.”

„Sok versenyző azt mondta: kevesebb hőmérséklettel sokkal gyorsabban tudunk menni, és a gumik sokkal tovább bírják. A MotoGP-ben mindig az volt a benyomásom, hogy amikor hideg volt, sokkal rosszabb volt az érzés, kevesebb tapadással. Valójában sokkal lassabbak voltunk a szokásosnál aznap.”

„A végén nem volt rossz, mindenki hasonlóan teljesített. Ezen a pályán a Pirelli hátsó gumiabroncsainak megértésén dolgoztam. Reggel az ‘A’ verziót, délután pedig a ‘B’ verziót használtuk, de nem éreztem nagy különbséget. A három évvel ezelőtti érzés a Ducatival sokkal jobb volt, mint most.”

„Úgy tűnik, hogy szombaton esni fog, de ha száraz lesz az idő, akkor elmondhatjuk, hogy a tempónk nagyon egyenletes. Nem tudom, hogy tudok-e gyors kört futni a kvalifikáción, mert problémáim vannak a gumik hőmérsékletének elérésével. Ebben a tekintetben hátrányt jelent, hogy kicsi a súlyom.”

„Ha az edzéseket nézem, Jonathan és Alex Lowes nagyon erősnek tűnik, de én is hasonlóan gyors vagyok.”

Aegerter: A Ducati nagyon erős Ausztráliában

A Supersport világbajnok Dominique Aegerter attól tart, hogy a Phillip Island-i futamokon nehéz dolga lesz a gyors Ducati ellen. A SPEEDWEEK.com-nak elmondta, hogyan alakult a pénteki nap számára.

Múlt szombaton Dominique Aegerter és a Ten Kate Yamaha csapata megszerezte második közös Supersport világbajnoki címét Mandalikában. „Vasárnap ettünk együtt egy jót, és volt egy szuper bárunk medencével” – mesélte a svájci. „Nagyszerű volt a medencés buli az éjszakai 30 fokban. Az igazi buli december 10-én lesz – de jót mulattunk múlt héten.”

A 32 éves versenyző a hétfőt és a keddet a Lombok és Bali között fekvő Gili-szigeteken töltötte. „Pihentem és élveztem a két napot” – mondta a kétszeres világbajnok vidáman.

Aegerter pénteken a harmadik helyen végzett a kombinált eredménylistán, csak a Ducati versenyzői, Nicoló Bulega és Federico Caricasulo voltak gyorsabbak nála.

„A Ducati itt ismét nagyon gyors” – mondta a Aegerter. „Nem vagyunk könnyű helyzetben a többi gyártóval szemben. Ez volt az első alkalom, hogy Supersport motorral mentem itt, így nem volt alapbeállításunk, és először meg kellett találnunk a megfelelő áttételt. Ez egy nagyon klassz pálya, nagyon gyors, nagy bátorságra van szükség. 0,4 másodperccel lemaradtam az elsőtől, de kétféle gumit is kipróbáltunk.”

A szezon során a FIM tovább finomította az egyensúlyi szabályt a nagyon különböző motorok között, és most már mindenki nagyon hasonló szinten van. „Öt-hat verseny után már lehetett látni, hogy tettek egy lépést – mondta Aegerter. „Nemcsak a Ducati, hanem a Triumph és az MV is. A legdurvább Magny-Cours és Portimao volt, ott előnyben voltak.”

Phillip Islanden is előnyük van? „Csak szombaton tudom megmondani. Ha csak az időket nézed, akkor nem tudod, hol gyorsabbak. Ezt csak a versenyen látod majd, amikor harcolsz velük – hol gyorsulnak jobban és hol tudnak könnyedén megelőzni. A legjobb esély egyértelműen a rajt-cél egyenes végén van a szélárnyékból.”